škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

temız favorıt nedır?

Fabia · 18 · 9458

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Fabia

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 226
    • Profili Görüntüle
skoda favorıtın temız oldugunu nereden anlıycaz sıtelerden bakıyorum kaportasında pek sıkıntı yok arac 3bın tl cıvarı kaportasında curuk carıgı olanlar 4.5 bın tl cıvarı anlayamadım ben:( staja baslıyorum bu yıl almayaı dusunuyorum fabıayı aılem aldı onların kazandıgına bınmekte bıraz agarıma gıdıyor:( bırde alsam ankarada skoda ustası varmı favorıt ıcın



Çevrimdışı Fabia

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 226
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bloodmoney;258367
zeki ünaldı var.

tam yerı neresı aceba onun?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Vakt-i zamanında forumda paylaşılmış ve ben de bir yerlere kaydetmiştim:

   
1989-1992 arası kullanılar motorlar 73 Model VW golf motorudur. LPG' ye uygun değildir. Buna özellikle dikkat etmek gerekir. Sibop yataklarını kısa sürede elden çıkartır. 1993- 1997 Felicia ilk modelleri dahil aynı motordur ama sibop kayıtları LPG' ye uygundur. 1998-2000 molel ilk yarısında ise siboplar değiştirilmiş ve spor ufak sibop kullanılarak motor tork'u iyileştirilmiştir. Ancak tüm motorların temeli 1973 model VW Polo motorudur.
Fren kaydırması malesef frenlerden değil son derece adi BARUM lastiklerden ileri geliyor. 1992 model aracımda yaptığım kazada bu nedenle olmuştu ve o tarihten sonra aldığım tüm araçlarda ilk işim lastikleri değiştirmek olmuştur. Bunun dışında Fren merkezleri ve ana fren merkezi(Hidrovox) olarak benzerleri içinde bir numaradır. Yeterki 2 yılda bir hidrolik yağını değiştirin ve sarı-mavi hidroliği karıştırmayın.
Tüm Favorit serisinin dış çizgileri İtalyan / BERTONE' nindir. Felicia serisi dahil Motorları 73 Model Golf motoru base olarak alınıp geliştirilmiştir. Kısacası LADA ile uzaktan yakından bir ilişkisi yoktur. Kısacası Bu modelde daha ilk imalat yılı olan 1989 dan bu yana Alman VW' in katkısı ve imzası vardır ve katkı, 1994 de resmen ortaklığa, 1998 den sonra tamamen VW' geçmiş ve Skoda, VW nin SEAT gibi, AUDI gibi SAAB gibi bir markası olmuştur. (Daha bazı markalar da var akıl karışmasın)
İster Favorit, ister formen olsun 140 km/h üzeri sürat, bu araçlar için risktir. Alttan hava alır ve bu süratin üzerinde hava yastığı üzerinde gitmeye başlarsınız ve araç bu durumda yan rüzgarlardan veya yanınızdan geçen otobüs kamyon gibi büyük hacimli araçlardan anormal etkilenir ve direksiyon hakiyetini bile kaybedebilirsiniz. Kafa sallama söz konusu olamaz eğer 120 km/h üzerinde bu durum oluşuyorsa rot başlarında önemli bir boşluk veya trapez lastikleri ölmüş demektir. Önemli bir risktir.
Aracın yüksekliği standart olarak 12 cm dir. Ancak karter koruma takıldığında önde bu yükseklik 8 cm düşer. Buda altını çıkıntı veya çukura düşüldüğünde kolayca vurması demektir. eğer ön amartisörler patladı ise ön taraf salıncal gibi olur ve aldığı darbeden bazen motor kulaklarının kırılmasına bile neden olunabilir . Bu nedenle mutlaka karter koruma kullanın ve çıkıntı ve çukurlara dikkat edin. Bu da Favorit serisinin bir kusurudur. Felicia' larda iise Motor daha yukarıya alındığından 12 cm yükseklik karter koruma takılsa bile değişmez....
Hararet bu araçların motorlarının en büyük problemidir. Ancak motorun kötülüğünden değildir. Soğuk iklim motorudur ve radyatör hacmi ile fan büyüklüğü max 25 derece dış sıcaklığa göre seçilmiştir. Hassimendifer'in dediği gibi termostattan paralel çekilecek bir anahtar devresi 2 şekilde faydalı olur Termostat bozulduğunda devre dışı bırakarak fanı içeriden çalıştırırsınız veya yüklü vaziyette rampa çıkarken tırmanma başlamadan evvel fanı içeriden çalıştırark motorun hararet yapmasını önlersiniz. Hatta çok uzun rampalarda kaloriferi açmak çok faydalı olur. Siz içeri de pişersiniz ama motoru kurtarırsınız.
İç malzeme kalitesi olarak gögüs malzemesi yeterlidir, ve iyicedir. Plastik aksam serttir kolay ses yapar. ve çizilirse iz bırakır gideremezsiniz. hassimendifer ' in aksine cam krikolarında hiç bir sorun ve hatta km saati dahil göstergeler ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım ama işi bildiğim için yılda bir defa göğüsü tamamen sökerim temizler yağlanacak yerleri yağlar km saat tel ve dişlilerin bakımlarını yaptığımdandır belki 110.000 yaptığım aracımda dahi sorun yaşamadım. Sadece bu aracımda 90.000 km de arka amortisörleri 70.000 km de debriyaj baskı balatayı, 100.000 civarında direksiyon boşluğunu alan 5 YTL' lik bir plastik parça ile arka silecek plastik dişlisini değiştirdim. Bunların dışında 1999 yılında aldığım Felicia Combi dahil 1994 den sonra lastikleri hiç kullanmadan satıp Mitchelin veya Good Year lastik kullandım. Bunun dışında hiçbir extra masrafım olmadı. Sadece Feliciaların otomatik cam klavuz tel yatakları çok sert bir plastiktir ve kırılgandır ve 2 yıl içinde genellikle bozulur. Ancak bu VW' nin benzer tüm modellerinin ortak sorunudur. Çünkü SEAT dahil aynı malzeme raflarını kullanırlar.
Distribitör miline yaza ve kışa girerken fazla değil 2-3 damla motor yağı damlatmanız sayesinde bu araçla kesinlikle yolda kalmazsınız. (Elektronik ateşleme ünitesine su girmemesine özellikle dikkat edin girerse de kurutmadan asla marşa basmayın.)
Aracın kalitesi performansı, yol tutuşu ve süspansiyon vb bir çok yönden asla Renault 9-12 Fiat kuş serisinin hiç birisi ve özellikle LADA ile kıyaslanamaz. LADA kasa olarak sağlam bir araçtır. Ama o Kadar. Hiç ummadığınız anda gaz pedalı elinizde kalabilir, Karbüratör ayarlarına kazara dokunursanız anında POAŞ' ile ortak olabilir veyabenzin otomatiği hava yaparak sizi yolda bırakabilir.. Uzun yolda ya yanınızda bir bidon su taşıyacaksınız yada ne edip, edip benzin otomatiğinin üzerine kusura bakmayın açık yazacağım işemenin bir yolunu bulacaksınız. yoksa 2-3 saat bekleyip otonmatiğin soğumasını beklemek zorundasınız daha vb vb bir yığın problem.....
Favorit ve Felicia serisine hararet yaptırmadığınız sürece, bakımlarını yağını filtresini zamanında değiştirirseniz sıkı sibop ayarı yaptırmadığınız sürece, tozlu yolda kullanırsanız 3000 km de, normal şartlarda 5000 km yağını değiştirirseniz, Özellikle ön takımdan gelecek tıkırtılarda anında çözüm getirirseniz bu araçkarda ben 350.000 km yapıp motor açtırmayan çok kullanıcı gördüm.
2. yada 3. el alacak olanların dikkatine ....
1. 1993 hariç daha eski modellerde tüp kullanılmamış olsun. Bu motorların sibop kayıtları LPG' ye uygun değildir.
2. 1989 Modeller de normal benzin kullanamazsınız.
3. Mümkünse 100.000 yi tamamlamamış olsun......
4. Motor yağına bakın, su veya antifiriz karışmamış olsun. Şöyle yapın. Yağ çubuğundan bir damla yağı selpak cinsi bir kağıt mendil veya havlu üzerine damlatın Su veya antifiriz karışıyorsa yağın etrafında daha büyük şeffaf veya mavimsi veya (Pembemsi) hare belirir. Bunun anlamı motorun conta yakmasıdır.
5.Antifiriz genleşme kabında su varsa ne şart altında olursa olsun bu aracı ASLA almayın. Ve siz siz olun antifiriz dışında hiçbir şekilde sıvı takviyesi yapmayın. Antifiriz kışın motorun donmasını, yazın ise serin tutarak hararet yapmasını kısmen önler Bunu akıldan çıkartmayın.
6. Sağ sol çamurlukların orjinal olmasına dikkat edin. Orjinallerin iç kısmı plastik benzeri bir kalın malzeme ile kaplıdır ve yol sesinin içeriye girmesi ile çürümeyi önler.
7. İki, iç ve dış çamurluğu birleştiren konsol sacının orjinal olmasına dikkat edin, değişmiş olanlar hemen ağız kaynaklarından belli olur. Değişmiş bir aracı ASLA almayın. Kafadan darbelidir. Aslına uygun yapılıp yapılmadığından emin olamazsınız.
8. Ön ve arka kapıları hızla çarparak kapatın akustik bir yankı duyarsanız içeride yada dışarıdan, o aracın tavanı değişmiştir. Yani devriktir. Değişen tavan, kaynak nedeni A ve B direkleri içinde kubbe etkisini kesen yalıtım malzemesini yakar ve özellikle içeride özellikle cami kubbesi gibi yankı yapar.
9.Marş biyellere parmakla tıklatın. TOK bir ses içi doluymuş gibi ses vermesi gerekir. Boş gaz tenekesi gibi ses veriyorsa ya çürümeden yada darbeden marş biyeller değiştirilmiştir.
10. Bagaj halısını kaldırın ve aracın taban sacını göreceksiniz. Çoğu tamircide nokta kaynak olmadığından bu sacı bir darbe halinde değiştirmezler çekiçlerler. ve Tabi buda sırıtır. ufak tefek darbelerde sorun değildir ancak çekiçlenen bölge alttan iyi izalsyon yapılmadı ise kolay çürür Ancak darbe sert ise arka amortisör kulelerinin açılarını bozar ve bu da lastikleri içten veya dıştan yer, sık sık bilyaları bozar. Bu da ancak rot ayarları arka tekerlekler içinde yapılırsa ortaya çıkar. Eğer saç orjinali ile değiştirilmişse saç ek noktalarına sürülen macunlara bakın. Genellikle nokta kaynağı yapılan yerlerle eski orjinaller, kesinlikle izleri bir birini tutmaz. Şüphelendi isenin aracın mutlaka ön ve arka tekerlek (Kamber vb.) ayar açılarını kontrol ettirin.
11. Aracı forkrift' le kaldırın ancak öncesi alt yıkama yaptırın, aracın altı size aracın geçmiş tarihini bire bir yansıtır. Adeta okur bağırır nasıl yolda kullanılmış darbeler değişimler kazalar, darbeler sürtmeler gizli açık çürükler adeta canlı tarihtir. vb vb vb....
Tüm bunları yaptığınızda çok merak ediyorum içinize sinen bir 2. el araç bulabilecekmisiniz?


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia;258363
skoda favorıtın temız oldugunu nereden anlıycaz sıtelerden bakıyorum kaportasında pek sıkıntı yok arac 3bın tl cıvarı kaportasında curuk carıgı olanlar 4.5 bın tl cıvarı anlayamadım ben:( staja baslıyorum bu yıl almayaı dusunuyorum fabıayı aılem aldı onların kazandıgına bınmekte bıraz agarıma gıdıyor:( bırde alsam ankarada skoda ustası varmı favorıt ıcın

 
annen senı karnında 9 ay tasırken hemde hıc karsılık beklemeden onn agırına gıtmedı de senın sımdı agırınamı gdıyo ?


Çevrimdışı Fabia

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 226
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kerem61;258410
annen senı karnında 9 ay tasırken hemde hıc karsılık beklemeden onn agırına gıtmedı de senın sımdı agırınamı gdıyo ?

 
arkadasım esek kadar olduk anne babanın sırtından bıseylere sahıp olmak agarıma gıdıyor parazıt gıbı hıssedıyorum kendımı baska yere cekme lafı


Çevrimdışı Fabia

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 226
    • Profili Görüntüle
bırde bu favorıtlerın motoru degıstırılebılıyormu lro defender suzıkı vıtara  cj-5-6-7-8 gıbı 4 çekerlere orjınalınden farklı orn. transıt motoru takılabılıyor favorıt ıcınde benzerı bı durum sozkonusumu?


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kerem61;258410
annen senı karnında 9 ay tasırken hemde hıc karsılık beklemeden onn agırına gıtmedı de senın sımdı agırınamı gdıyo ?

Kerem kardeşim, şimdi nasıl bir his olduğunu anlamazsın hele bir üniversiteyi bitir,askerliği bekle anlarsın. :) Arkadas anlayıslı bir şekilde cevap vermiş tebrik ediyorum onuda.

Favorit için burda birşeyler yazardımda gerek yok Uğur abinin yazdıklarınla aynı şeyleri yazıcaktım. Özellikle şunu diyorum favoriti herkes kullanamaz o yüzden düzgün kullandığından emin olman lazım o kişinin. Arabayı güzelce incelemekde fayda var. Performans tatmin etmez seni ama.Bana az yaksın performans önemli değil daha sonra değiştiririm dersen orasını bilemem. Alternatif olarak Fairway veya flash düşünebilirsin. Yada ailenle ortak temiz Fabia I alabilirsin.

Alıntı yapılan: Fabia;258467
bırde bu favorıtlerın motoru degıstırılebılıyormu  lro defender suzıkı vıtara  cj-5-6-7-8 gıbı 4 çekerlere orjınalınden  farklı orn. transıt motoru takılabılıyor favorıt ıcınde benzerı bı durum  sozkonusumu?
Değişmez.
-------------------------------------------------


Çevrimdışı Fabia

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 226
    • Profili Görüntüle
eskıden formanımız vardı 91 model onunla neredeyse hıc sorun yasmadık kı babam tutmasan tuvalete bıle arabayla beraber gıderdı  o derece ustunden hıc  ınmemeyı ısterdı ona ragmen arabada 2 sorun vardı 10. yılını doldurdugunda yagmurda ıcıne su alıyordu 1 seferde korna selektor otomatık calısmaya baslamıstı sanayıye zor goturmustuk arabalarla o zamanlar cok ılgılenmıyordum en azından skodayla ama sımdı durum farklı favorıt alıp kullanmak ısterım performans onemlıo degıl gercekten az yaksın yeter. ugur abının yazılarını okudum bıde favorıt alt forumunda acılan konulara baktıgımda ogrenılecek cok sey oldugunu farkettım. motorun degısmemesıde kotu oldu:(


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Valla istersen değiş, çok sorun yaşarsın çook. :) biz 18 sene kullandık favoriti. Babam 3 sene önce al arabayı paşa paşa kullan benden cıktı yoksa satıcam deyince ben bayağı bir uğraşmıştım onla. Hiç yolda bırakmadı. Ama benzincide 1 kere conta yakmıştı o zaman cekiciyle tamirciye götürmüştüm. Ama herşeye rağmen favoritin keyfi ayrıdır. karbiratör sesi egzantiriğin çıkırtısı :D

Bakımlı bir favorit bulursan senelerce kullanırsın. Şahinden kartaldan çok daha dayanıklı taş gibidir. Özellikle 94 GLX önceliğin olsun, Silverline olabilir mesela. Sunroof falan olsun fiyakalı olur :D
-------------------------------------------------


Çevrimdışı Fabia

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 226
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokcen59;258506
Ama herşeye rağmen favoritin keyfi ayrıdır. karbiratör sesi egzantiriğin çıkırtısı :D
 
Bakımlı bir favorit bulursan senelerce kullanırsın. Şahinden kartaldan çok daha dayanıklı taş gibidir. Özellikle 94 GLX önceliğin olsun, Silverline olabilir mesela. Sunroof falan olsun fiyakalı olur :D

 
favorıtın keyfını hıc bılmıyorum ama hayalımdır.:D     aklımda olanda sılverlıne sunroof lu onalarından cok guzel duruyor:D sabah aksam ona bakıyorum temızını arıyorum ama pek yok hiç yok:D bı staja baslıyım ondan sonra anneme arabayı ıade edıcem rahat edemıyorum aman carparlarsa dıye gozunden sakınınca muhakkak bısey olur ya bagaj kapagı bozuldu kendımı kamyon altında kalmıs gıbı hıssettım:D


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia;258509
favorıtın keyfını hıc bılmıyorum ama hayalımdır.:D     aklımda olanda sılverlıne sunroof lu onalarından cok guzel duruyor:D sabah aksam ona bakıyorum temızını arıyorum ama pek yok hiç yok:D bı staja baslıyım ondan sonra anneme arabayı ıade edıcem rahat edemıyorum aman carparlarsa dıye gozunden sakınınca muhakkak bısey olur ya bagaj kapagı bozuldu kendımı kamyon altında kalmıs gıbı hıssettım:D

İnternette dolu var. Şimdi bakıyorumda temizini bulmak çokda zor değil :)

94 glx
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-hatasiz-boyasiz-farkli-56493833/detay/

Silverline
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-sahibinden-55201142/detay/

Göze çarpanlar bunlar çok detaylı bakmadım.
-------------------------------------------------


Çevrimdışı bloodmoney

  • Gran Turismo
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
şaşmaz'da zeki ünaldı. resmi olmayan en büyük servislerden biri(ankara'da en büyük olabilir).


Çevrimdışı Fabia

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 226
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bloodmoney;258518
şaşmaz'da zeki ünaldı. resmi olmayan en büyük servislerden biri(ankara'da en büyük olabilir).

 
sanayıye dogru duzgun gıtmedım o yuzden bılmıyorum:D tesekkur ederım:D:favo1:
200 clıo 1.4 rn yede bakarmı gotursek santıye arabası:D


Çevrimdışı Fabia

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 226
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokcen59;258516
İnternette dolu var. Şimdi bakıyorumda temizini bulmak çokda zor değil :)
 
94 glx
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-hatasiz-boyasiz-farkli-56493833/detay/
 
Silverline
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-sahibinden-55201142/detay/
 
Göze çarpanlar bunlar çok detaylı bakmadım.

 
2. ılan cazıp gelıyorda boyalı falan deyınce korkututyor benı ekspertızede guvenıyorum ekspertızden duzgun rapor alıp 2 ay sonra tamponu egrılınce sasesı yamuk agır hasarlı araba cıkanlar var boyalıdan uzak duruyorum boyasız olanıda 7 bın:D elbet cıkar 2 ay sonrasına:D