Sıralı tip yani tüm silindirlerin düz bir sıra halinde dizildiği motorlar:
V tipi motorlar:
Boxer (boksör) tipi motorlar:
Yıldız tipi motorlar:
W tipi motorlar (birleştirilmiş iki adet
V-tipi motordan oluşur):

H tipi motorlar:
H tipi motor , silindirlerin birbirine göre konumları H şeklinde olan motordur. V açısı 180 derece olan iki V motorun kranklarının birer dişli ile ortak kullanıldığı düşünülürse H tipi
motor ortaya çıkar. Silindir blokları aynı
kartere bağlıdır. 2
krank mili ve bir iş alma mili mevcuttur. Böylece iki ayrı motorun gücü bir blokta toplanmış olur.Ancak bu gibi motorlarda hareketli parça ne kadar çok olursa aşınma, ısınma,mekanik ses,sık arıza v.s olacağından pek fazla rağbet görmezler.

Zıt pistonlu motorlar:
Bir
zıt pistonlu motor, silindirleri çift taraflıdır ve her tarafta bir piston bulunur ancak silindirlerin kafaları yoktur. Çoğu zaman her
silindir sırasının ayrı ve bağımsız
krank mili varken Doxfordship motorları
[1] ve Commer OP kamyon motorları
[2] gibi bazı modeller tek mille çalışırlar. Bu tip motorları pistonları yine karşılıklı yerleştirilmiş olan
Boksör motorlarla karşılaştırılmaması gerekir ki bu iki tip tamamen farklı iki motor tipidir.
Alıntıları wikipedia' dan yaptım.