škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Aküyü Yeniledim

Ziyaretçi · 41 · 13903

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;181479
Rekora koşcaz 2,5 yılda akü değiştirerek:lol:

Şaka bi yana bi aralar arabayı çalıştırmadan çok müzik dinliyordum temizlerken felan ondan bence çok yüklendim aküye.0 araba heyacanı ile.


Haaa bak güzel konu.

Benim akü 63 ay yaşadı, ama bi sor nası yaşadı?

-İç lamba hep off konumdadır. Kilit veya kapı açınca asla çalışmadı. (ne açacam la, bi halta yaradığı yok araba işte aç kapıyı bin kör müsün?)

-O dediğin araba kapalıyken müzik olayına hiç girmem.

-Sabah çalıştırmadan önce akşamdan açık kalan radyo, havalandırma vs... kapatır öle açarım kontağı. Onları kapamazsan kontak açınca fark ediyon hava üflüyo ses geliyo neyin, harcıyo orda.

-Bütün buluşmalar olsun, daha bir kez arabayı çalıştırmadan ne sis farlarımı ne xenonlarımı birine göstermişimdir, bas marşa, neresini yakıyosan yak :D

-İstop etmeden önce bile frenden çekerim ayağımı kapatınca kontağı 3 tane fren lambası yemesin diye.

-Motor kapalıyken camları elleşmem :D

vs.... türetilebilir.

Ama en büyük etken iç lambalar, tam araba yatmış dinlemiş akü gevşemişken önce merkezi kilit motoru, arkasına 6 sinyal lambası, üstünede içerdeki 3 adet ampül çekiyor.

Gereksiz. Uzun vadede çabuk yer.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;181487
Haaa bak güzel konu.

Benim akü 63 ay yaşadı, ama bi sor nası yaşadı?

-İç lamba hep off konumdadır. Kilit veya kapı açınca asla çalışmadı. (ne açacam la, bi halta yaradığı yok araba işte aç kapıyı bin kör müsün?)

-O dediğin araba kapalıyken müzik olayına hiç girmem.

-Sabah çalıştırmadan önce akşamdan açık kalan radyo, havalandırma vs... kapatır öle açarım kontağı. Onları kapamazsan kontak açınca fark ediyon hava üflüyo ses geliyo neyin, harcıyo orda.

-Bütün buluşmalar olsun, daha bir kez arabayı çalıştırmadan ne sis farlarımı ne xenonlarımı birine göstermişimdir, bas marşa, neresini yakıyosan yak :D

-İstop etmeden önce bile frenden çekerim ayağımı kapatınca kontağı 3 tane fren lambası yemesin diye.

-Motor kapalıyken camları elleşmem :D

vs.... türetilebilir.

Ama en büyük etken iç lambalar, tam araba yatmış dinlemiş akü gevşemişken önce merkezi kilit motoru, arkasına 6 sinyal lambası, üstünede içerdeki 3 adet ampül çekiyor.

Gereksiz. Uzun vadede çabuk yer.


Aynen Abi.

Bizim araçta bunların çoğu uygulanmıyor.Kontak kapalıyken son ses müzik dinlenir.Parklar yakılır vs vs :D

Bende bugün iç lambaları kapattım.Müzik dinlemeyide bitrdim akünün ömrünü uzatalım biraz.


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
bizim aküler dayanmıyordu pek elektirik aksam baya vardı ve fabrikanın orjinali kötüydü sonra taktıkları inci de iyi değildi

ama follow me home ayarlı gelmesi de etkiledi sonradan kapattım.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;181487
Haaa bak güzel konu.
 
-Bütün buluşmalar olsun, daha bir kez arabayı çalıştırmadan ne sis farlarımı ne xenonlarımı birine göstermişimdir, bas marşa, neresini yakıyosan yak :D

 
Xenonların araç çalışmıyorken çalışıyor mu ki ?:D
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;181511
Xenonların araç çalışmıyorken çalışıyor mu ki ?:D


Kontağı aç çalışır.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;181517
Kontağı aç çalışır.

 
Ha doğru, 2. kademede çalışıyordu.:D Valla "aç bakem şu farları" desen motoru çalıştırırdım aküyü maküyü sallamadığım halde.:++:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


BerkerCELIK

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;181489
Aynen Abi.

Bizim araçta bunların çoğu uygulanmıyor.Kontak kapalıyken son ses müzik dinlenir.Parklar yakılır vs vs :D

Bende bugün iç lambaları kapattım.Müzik dinlemeyide bitrdim akünün ömrünü uzatalım biraz.

Ya boşverin biraz rahat yaşayın ... Ne olacak ömrü 1 ay uzasa ne uzamasa ne... akü kısa gitmesin diye müzik zevkimden mi olayım sinir stres yapıp kendi ömrümden kısalttığımamı yanayım... Boşverin derim ben biraz rahat olun keyfini çıkartın hayat kısa... Fazla kastırmaya gerek yok...


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Ben niye kaçırdım bu konuyu yav.!

Hakan güle güle kullan.Maviş maviş rengide güzelmiş :D Tam benlik :D

Benim kafada Varta var.O da mavi renk..O da uyar bana :D

Mecburiyetten idare ediyorum.Şu ana kadar bir kere yolda bıraktı o da parkları açık bırakmıştım.Ondan sonra hiç sıkıntı yaratmadı.Umarım yaratmaz değiştirene kadar.


Hakan, bu jel tipi aküler feci pahalı yav..200 avro diyorlar...!


Alıntı
Jel aküler artık Türkiye'de de üretiliyor

02 Ekim 2007
Otomotiv endüstrisi başta olmak üzere yaygın bir şekilde kullanılan sıvı ve kuru akülere ciddi bir alternatif olan "jel" aküler artık Türkiye'de de üretiliyor. Jel aküler, birçok sektörde faaliyet gösteren Çavuşoğlu Şirketler Grubuna bağlı Avantaj Akü tarafından 2 yıllık bir ürün gelişimi ve saha deneyimlerinden sonra, yıllık 100 bin adet üretim kapasiteli tesislerinde, motorlu kara araçlarında, denizcilikte ve endüstriyel alanda kullanılmak üzere üretiliyor.

Yurtdışında uzun yıllardır kullanılan jel akülerin en önemli özelliği, ısı yaratmaması ve diğer akü tiplerine göre çok daha çevreci özelliklere sahip olması. Avrupa'da da birkaç ülkede üretilebilen jel tipi aküler, ayrıca -40 ve +40 derece aralığında da sorunsuz bir şekilde görevini yerine getirebiliyor. Darbeye ve sarsıntıya dayanıklı olmasının dışında, araç büyük bir kaza geçirse dahi akü kırılmıyor veya sızıntıya neden olmuyor. Yan, dik ve hatta ters pozisyonda sorunsuzca çalışabilmesi gibi avantajları nedeniyle bilinen akü tiplerinden daha pahalıya satılan jel akülerin Türkiye'de üretilmesi ürünün maliyetinin azaltılmasını da sağlamış.

Yüzde 100 Türk sermayeli bir kuruluş olarak üretim maliyetlerinin elverdiği seviyede ürünlerini uygun maliyetlerle müşterilerine sunan Avantaj Akü yeni üretim tesisine geçip personel sayısının 200'e, üretim kapasitesinin de 500 bine çıkarılması şirketin yakın dönem hedefleri arasında yer alıyor. Firma, TUBİTAK ve üniversitelerle yapılan Ar-Ge faliyetleri dahilinde, Selçuk ve Uludağ Üniversitelerinde birer araştırma laboratuarı oluşturarak ürünle ilgili akademik ve teorik olarak çalışmalara devam ediliyor.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı ozgursbs

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
ben de akümü değiştirmek istiyorum. (choıce 101) 60 lık akü konuyor sanırım bunlara. hangi marayı tavsiye ederisiniz?
fabia choice 1.4 101 hp :favo1:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: ozgursbs;190194
ben de akümü değiştirmek istiyorum. (choıce 101) 60 lık akü konuyor sanırım bunlara. hangi marayı tavsiye ederisiniz?

 
Mutlu, Bosch ya da Varta öneririm. Ben de 60'lık Mutlu aldım, 110 TL'ye geçen ay...


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
AC Delco.

-11 derecede yarım marşta alıyor, dizel :D