škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Bugün aracınız için ne yaptınız?

miyop · 477 · 132722

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Bugün, aracımı yıkarken kullanmak üzere, köpük pompası  imal ettim.
Halihazırda kullandığım, 1 lt kapasiteli (Epoca) pompa, aracın tamamını yıkarken biraz yorucu olmaktaydı.

Bir adet 5lt kapasiteli kollu ilaçlama pompasını edindikten sonra, üzerinde bir takım modifiyeler yaparak, köpük pompasına dönüştürdüm.





Netice, benim için gayet tatminkar oldu. Ancak,işlemlerden sonra ne video, ne de fotoğraf çekecek halim ve vaktim kalmadı.

Yapılan işlemleri kısaca özetleyeyim, görsel detayları da bilahare veririm artık..

-   Jet memesini değiştirme
(mevcut nozulun yerine, daha önce edindiğim, 110-03 tabir edilen nozul takıldı)

-   Jet ucu ve tetik mekanizması arasındaki uzatma çubuğunu iptal etme
(Birleştirme parçalarından bir tanesini dremel ile kesip bir rakor elde ettikten sonra, bununla, jet ucunu taşıyan parça ile tetik mekanizmasını birleştirdim)

-   Tank içindeki emiş hortumuna delik açma (hortumun tanka eklendiği noktanın, 2 cm kadar altında, toplu iğne çapında bir tane delik açtım)

-   Bulaşık süngeri keçesi kullanarak iki adet filtre oluşturdum (Bir tanesini dairesel olarak kesip, jet memesinin arkasına, bir tanesini de 2x2 cm olarak kesip, rulo yaparak, tetik mekanizmasına eklenen boru parçasına yerleştirdim)

Köpük kıvamını tutturmak için, iki aşamalı olarak deneme yanılma yapmak gerekiyor.

Bunlardan birincisi, şampuan/su oranı, ikincisi de keçe filtreler konusunda oluyor.

Şampuan oranı konusunda, 1/10 güzel sonuç veriyor.

Keçe filtrelerin adedi, ebatları ve yerleşim yerleri konusunda, bu şampuan oranı için en uygun kıvamı, yukarıdaki son maddede belirttiğim filtre detayları ile yakaladım.

Daha ekonomik şampuan oranları için, biraz daha deneme yapmak gerekecek sanırım.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Çoktandır arka sinyal ampullerini değiştirdikten sonra ön ve yan aynalardakileri de değiştirmek istiyordum. Bugün sinyal ampullerini, aynanın nasıl söküleceğini araştırdıktan sonra değiştirmek istedim ki, yarım saat uğraşın sonunda elde var sıfır (en azından işi anladım). Çünkü ışık veren şeffaf kısım komple değişiyormuş. Ayrıca dikiz aynası alt kapağına da sıkıca monte halde. Sadece elimdeki T10 ampullerle işi halledebileceğimi düşündüğümden zorlamaya gerek görmedim. Araştırdığımda da pahalıca bir parça olduğunu gördüm.

En azından aynayı sökmek için ayna camının kumandadan yukarıya doğru yönlendirilip mümkün olan parmak uçları ile alttan dengeli bir şekilde camı kırmadan kanırtmak gerekiyor. Gerisi 5 tane torx un sökülmesi.:gaz:

Ayna camı sökme kısmını fotoğraflayamadım, sökme sonrası karanlık ortamda bir kaç foto çektim.
Boyutlari %30 kadar küçülttüm yine de umarım fazla büyük değillerdir.;)





Alt kısımdaki beyaz parçanın ne işe yaradığını anlamadım. Sanırım sadece dolgu ve kapak şeklinde konulmuş. Çünkü onun altında ayna altı aydınlatma yeri mevcut. Hatta birileri buraya ayna altı aydınlatma monte etmişler.




Bu da toplama aşaması.


Aslında ne yapamadım olmuş.:o


Çevrimdışı Erkki

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 271
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] üstat ayna çok sağlam bir yapıya sahip açmak gerçekten zor oluyor
 ayna içinde bulunan beyaz yer ayna altı ayak aydınlatmasına ait bende ampulleri patlamıştı değiştirilirken görmüştüm. sizin modellerde ayna altında ayak aydınlatma yok mu onu anlayamadım


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Erkki;643683
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] üstat ayna çok sağlam bir yapıya sahip açmak gerçekten zor oluyor
 ayna içinde bulunan beyaz yer ayna altı ayak aydınlatmasına ait bende ampulleri patlamıştı değiştirilirken görmüştüm. sizin modellerde ayna altında ayak aydınlatma yok mu onu anlayamadım


Yolunu yordamını bilince aslında çok basitmiş. Maharet ayna camını kanırtarak çıkarmakta, gerisi kolay. Hatta paylaştığım, sonradan ayna altı aydınlatma montajında ayna motorunu sökmeye gerek olmadığını gördüm. Yani alt kapağın iki vidasını sökünce işlem tamam.
Bende ayna altı aydınlatma yok maalesef.


Çevrimdışı Erkki

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 271
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] fakat aydınlatma için yer mevcut bence siz oradan aydınlatma yaparsınız :)
 
 bu arada 71.000 olduk hazır kışa girmeye yakınken bakım zamanı geliyor diye düşünüyorum
 Filtreler, ön arka balatalar, yağ ve ön arka silecek süpürgelerini aldım. bu ay sonuna doğru değişimleri yaptıracağım


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Erkki;643690
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] fakat aydınlatma için yer mevcut bence siz oradan aydınlatma yaparsınız :)
 
 bu arada 71.000 olduk hazır kışa girmeye yakınken bakım zamanı geliyor diye düşünüyorum
 Filtreler, ön arka balatalar, yağ ve ön arka silecek süpürgelerini aldım. bu ay sonuna doğru değişimleri yaptıracağım


 [MENTION=15038]Erkki[/MENTION] Aslında orası da olabilir fakat benim aklımda başka bir şey var. İstediğimde kapatabilmek için iç sol taraftaki aydınlatmanın çıkışından alacağım elektrikle arabanın her kapısının altında suya dayanıklı, yeterince ışık verecek boyda silikon şerit led montajı düşünüyorum.

Benim km de 70k ya yaklaştı. Öncekinde de kendim malzemeleri alıp sanayide değiştirmiştim. Yine aynı yaparım. Yıl doldu da km bir süre daha devam eder, geçen yağa baktım gayet canlı kanlı.;)

Agresif kullanmayıp fazla balata aşındırmadığımdan genelde ihtiyaç olmuyor. Servis arkalar değişmesi gerek deyince ben de verdikleri fiyatın yarısına özelde trw marka ile değiştirmiştim. Balataların kablolu olduğunu ve belli bir incelmede uyarı ışığı yakacağını düşünüyordum. Sanırım o bağlantıyı da çalmışlar.:confused: Belki hidrolik seviyesinden çalışan başka bir sensör sistemi vardır, onu bilemiyorum.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Bugün, 6” ekranlı, Sony Xperia XA1 Ultra (phablet) telefonu, medya ünitesi olarak aracımda kullanmaya başladım.

Dahili gsm hattı sayesinde, navigasyon ve medya oynatıcı özelliklerini, can bus lie birlikte, bağımsız olarak kullanan bir cihazım oldu (daha önce kullandığım tabletimde data hattı olmadığı için, cep telefonundan veri paylaşımı yaparak kullanabiliyordum).

Nasıl olduğunu, hemen aşağıya, neden olduğunı da, onun altında yazdım.. merak etmeyenler okumasın diye, neden kısmı en sona bıraktım :)

Önce nasılını anlatayım..

İki adet mıknatıslı telefon tutucu alıp, kafalarını ayırdım. Bunları, çift taraflı şeffaf silikon bant ile, döş ortasına sabitledim.



Telefon ile birlikte sipariş ettiğim kılıfın iç yüzüne, mıknatıslı telefon tutucu aparat paketlerinden çıkan sac plakaları, bant ile, sabitledim.

Kılıfı telefona, telefonu da tutuculara taktıktan sonra, cihaz sağlam bir şekilde yerine yerleşti.



Kafaların içinde, dörder adet güçlü neodyum mıknatıs var. İlk başta, bu kafaları, daha önce kullandığım telli aparat - “spider podium” ile birlikte kullanmayı düşünmüştüm. Ancak tutma güçlerini test ettikten sonra, “spider” a gerek olmadığı ortaya çıktı.

Güzel tarafları:

- Sony müzik çalar (hızlı çalışan veritabanı, ses geliştirme yazılımları, vb.)

- Hafıza desteği (256 GB hafıza kartı desteği var, 70 GB lik mütevazi arşivimi sorunsuzca taşıyorum)

- Güncel işletim sistemi

- Optik saibtleyici ve gemiş açılı ön kamera ile, bol miktarda seyahat selfisi çekme imkanı :)



Neden böyle bir şey yaptığımın kısa hikayesi de şöyle:

Bir Swingzede olarak, Medya ünitesi üzerinden navigasyon ve can bus veri kullanımanın yanısıra, Smartlink ve mirrorlink aktivasyonu konularını daha önce araştırmıştım. Yeni bir ünite taktırmak yerine, elimde mevcut olan mobil cihazlardan (cep tel. + tablet) faydalanmak, daha uygundu.

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=36766

Bir adet ELM 327 cihazı ve Tablet/telefon tutucu aparat ile, mevcut swing ünitede bulunmayan navigasyon ve canbus özelliklerini kullanmak mümkündü. Ancak, tabletimin üzerinde gsm hattı olmaması nedeniyle, kullanımı pratik değildi.

Bunun üzerine, birinci seçenek olarak, güncel ve yeterince performanslı olacağına inandığım medya ünitelerini (pioneer, sony, vb.) yeniden araştırdım. Kapılarının 3bin TL den açılması bir yana, sorunsuz montaj konusunda bir garantilerinin olmayışı ile, onları da yeniden eledim.

İkinci seçenek olarak, büyük (7" civarında) ekranlı ve üzerinde gsm hattı taşıyan tabletleri araştırdım. Tablet piyasasının da bitmiş dürümda olduğunu gördüm. Satılan ürünler ya çok kalitesiz, yada, gereksiz pahalı idiler.

Bunun üzerine, üçüncü ve son seçenek olarak, büyük ekranlı telefonlara yöneldim. 6” ekran taşıyan dev telefonlar arasından, fiyatı ve donanım özellikleri ile, Sony XA1 Ultra öne çıktı.

Düşünebilecekler için son not: 2017 senesinde piyasaya çıkan XA1 Ultra, halen güncel bir donanıma sahip. Şu anda Sony nin stok eritme politikası nedeniyle, uygun fiyattan satılıyor. Performans olarak ise, araç medya ünitelerinin bir hayli üzerinde olan bir cihaz.


Çevrimdışı Erkki

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 271
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13655]miyop[/MENTION] üstat güzel uygulama olmuş elinize sağlık, telefon konusunda size Xiaomi mi max2 öneririm 6,44 inç ile çok iyi oluyor ben kullanıyorum navigasyon için harika hatta Yetinin Bolero ekranının boyutlarında (6,5 inç yanlış hatırlamıyorsam)
 ben mıknatısları klasik havalandırma kanallarında kullanıyorum fakat sizin uygulama güzel olmuş biraz inceleyip aynısını yapmayı düşünüyorum :)


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=15038]Erkki[/MENTION]

Teşekkür ederim.

mi max 2 de f/p olarak fena değil, ama ben artık alacağımı, aldım :)

tutucunun mıknatısları yeterince güçlü ise, döşe sabitleyerek kullanmak, gayet pratik oluyor. ancak, bütün tutucular aynı kuvvette değil. bakarak almak lazım.. benimkilerin kuvvetli çıkması, biraz şans oldu.

gerektiğinde cihazı araçta bırakabilmek için, bir zula noktası tayin etmiştim. cihazı oraya da benzer şekilde sabitleyebilmek için, aynı satıcıdan bir set daha ısmarladım, sonradan gelen tutucular farklı çıktı :)


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
Hafta sonu yıkadık arabayı, bugünden epey bir kuş pisliği oldu. Sanıyorum göç yolunda kaldı bizim araba :)



Çevrimdışı Umut Yeti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 227
    • Profili Görüntüle
Güzelmiş güle güle kullanın. Sanırım pilli. Ancak yaz sıcağında araç içinde kaldığı zaman pillerde akma olabilir. Açıkta bırakmayın bence. Poşet gibi birşeyin içerinde muhafaza edin. sonra yanındaki herşeyi yapış yapış yapmasın. Benim el fenerimin pili sıcaktan aktı geçen yaz


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Umut Yeti;644188
Güzelmiş güle güle kullanın. Sanırım pilli. Ancak yaz sıcağında araç içinde kaldığı zaman pillerde akma olabilir. Açıkta bırakmayın bence. Poşet gibi birşeyin içerinde muhafaza edin. sonra yanındaki herşeyi yapış yapış yapmasın. Benim el fenerimin pili sıcaktan aktı geçen yaz

Teşekkür ederim, evet pilli bir model, şimdilik bagajın içinde uygun bir yere sabitledim, hem bagajda ekstra ışık ihtiyacım olduğunda kullanacağım, hemde olası acil durumlarda kırmızı ledleri çok güzel modlara sahip. Silikon korumalı su geçirmez bir yapıya sahip.

Sıcakta 2-3 aylığına ya kullanmaktan feragat edeceğim yada yüksek ısıya dayanıklı şarj edilebilir özel bir pil takabilirim.

Olası pil akmasında contalı su geçirmez yapısı olduğundan dolayı dışarı akacağını pek sanmıyorum. Kullanım kitapçığında araç için kullanımı uygundur ibaresi var belkide ona göre ısı koşullarını düşünerek tasarlamışlardır.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar çok ihtiyaç hissetmediğim halde, ışık sensörü olmadığından vag-com ile açamadığım (eve geliş/coming home manuel açık) evden gidiş/leaving home özelliğini de içeren kendinden sensörlü far düğmesi aldım. Satıcıya Yeti'ye uyar mı diye sorduğumda uyar dedi. Şekilde de soket iğne sayısı tutuyordu. Gözümden kaçan soket tırnak kanallarının denk gelmemesi oldu. Falçata ile soketin iki taraftaki birer çıkıntısını kesince yerine oturdu. Diğer bir sürüm olan kablolu ışık sensörlüye göre daha sade olması bir başka sebep oldu. Gerçi kablolu olup da bluetooth özelliği olanlarda (44$ civarı) telefon uygulaması üzerinden bu ayarlar yapılabiliyor. Ben aldığımda düğmeyi çekerek O ve Auto arasında çevirip bırakarak Coming/Leaving home süresi ayarlanabiliyor ya da kapatılabiliyor. Biz arabaya daha bağlanamazken çinli kardeşler arabanın düğmesi ile bile bağlantı kurabiliyorlar, bunlardan korkulur.:o


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Benim düğme daha yoldayken yenisini yapmışlar.:o Bu tararım daha güzel olmuş, ışık sensörü (LDR) sırıtmayan bir yere konumlandırılmış.