škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI 2014 Model DSG Hakkında

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı görmeyen

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar yeni 2015 süperb almak için beklemedeydim.ancak sanki fiyatı 105000 elegans pirestij 110000 tl olacak gibi istanbu fuara 3 adet gelecekmiş bu fiyat aralığı benim bütçeyi hayli aşacak gibi bu nedenle sperb 2 yada octavya gibi duruyor engelli indiriminden faydalanarak alacağım için yasal olarak 5 yıl zorumlu kullanacağım.Sürekli olarak eşim kullanacağından kararsız kaldım yaklaşık 1 yıldırda forumu takip etmekteyim sayenizde bir çok konuda fikir sahibi oldum teşekkür ederim şimdi sorum ise hangisi pirestij süperb ile aynı özellikteki octavya arasında 7000 tl fark var saygılar


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Aradaki fark 7. O00 se superb.  Öncesinde yenge muhakkak test etsin.  Araba epey büyük.


Çevrimdışı görmeyen

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
akif hoca işte o sıkıntı önceki araçlarımıda hanım test etmedi ve etmeyide sevmiyor benimde boyundan dolayı çekincelerim var ancak otamatik vark pilotuna güveniyorum zira octavya da otamatik park yardımcısı olmassa olmazım olacak


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: görmeyen;505819
akif hoca işte o sıkıntı önceki araçlarımıda hanım test etmedi ve etmeyide sevmiyor benimde boyundan dolayı çekincelerim var ancak otamatik vark pilotuna güveniyorum zira octavya da otamatik park yardımcısı olmassa olmazım olacak


Superb büyük bir araç..
Otomatik park ve  ön-arka park sensörleri sayesinde risk azlıyor.
Bir şekilde öncesinde test etmenizi öneririm..


Çevrimdışı görmeyen

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
merhabalar yedek şöför ile ve arkadaş ile test ettim yolcu tarafından sıkıntı yok ama şöför tarafından bilmiyorum


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
eğer biraz daha sabredersen yeni modeli bekle derim. haziran gibi düşük motor hacimli superbler piyasaya girecek.

garanti süresi benim aldığım zamanlarda 1 sene içinde yapılmalıydı şimdi ne oldu bilmiyorum. garantiyi uzatma konusuna gelirsek DSG bu kapsamın dışında. bunun gibi pahalı olan hiçbirşey kapsam içinde değil. kısaca hiçbir esprisi yok. bozulacağı dahi garanti olmayan tırı vırı şeyler içinde değmez. hatta gidip kendin değişsen daha ucuza patlar.

dsg biraz şans işi nadiren bozulan çıkabiliyor. ama düz vitese göre avantajları çok. dsg'yi sadece otomatikte ve D konumunda kullanırsan daha sağlıklı olur. düz vites konumunda kullanma bu tip sorunların başlıca kaynağı.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YEKE;507337


dsg biraz şans işi nadiren bozulan çıkabiliyor. ama düz vitese göre avantajları çok. dsg'yi sadece otomatikte ve D konumunda kullanırsan daha sağlıklı olur. düz vites konumunda kullanma bu tip sorunların başlıca kaynağı.


Sıkışık trafikte ve dur kalk trafikte kesinlikle manuel modda ve ya S modunda kullanınız. Bu DSG sağlığı için çok daha iyi olacaktır çünkü DSG çok kısa aralıklarla vites değiştirdiği için şanzıman D sürüş modunda sıkışık trafikte aşırı ısınabilir. Bunu önlemenin yolu kesinlikle dur kalk ilerleyen bir trafikte manuel kullanmaktır. Durma sırasında frene yarım basmayınız aracı yarım debriyaj'a düşürmemeye özen gösteriniz. İlk çalıştırma ve harekette ilk 100-200 metre kadar manuel kullanıp sonra D moduna alınız. Işıklarda uzun beklemelerde N moduna alabilirsiniz fakat D modunda frene tam basılı halde de bekleyebilirsiniz. Frenden ayağınızı kaldırdığınız da devir 1000 rpm olacak kavrama başlayacak ve araç hareketlenecektir fren pedalı tam basılı beklerken devir 800 rpm bunu gözlemleyebilirsiniz. Bunun gibi kullanımlara özen gösterirseniz DSG riski en az seviye de ve sorunsuz olacaktır gerisi biraz da şans işi DSG manuel şanzımanın otomatikleştirişmiş halidir sadece sizin yerinize debriyaja araç kendi basar düz bir şanzımanda problem risk oranı ne kadar ise DSG ile kullanımında özen gösterirseniz aynı oranda olacak aynen düz şanzıman baskı balatası değişimi gibi baskı balatası değişebilecektir. DSG gerçekten çok konforlu ekonomik ve çok seri vites değişimi ile bence harika bir şanzımandır keyfini sürün.


Çevrimdışı Lions coach

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Bravo Zafer bey. aynen konu bu, ayağını gaz pedalından doğru düzgün kaldırmıyorsan, arabanı filmlerde izlediğin gibi kullanıyorsan, yani kısacası kullanacak olanın içinde az da olsa etrafındaki mekanik düzeneklere karşı ilgi ve sevgin yoksa almamalı insan dsg şanzuman lı bir araba. sekromeçsiz, bol yağlı kara şanzumanlar var, tam onlar için :)  saygılar


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Lions coach;510344
...sekromeçsiz, bol yağlı kara şanzumanlar var, tam onlar için :)  saygılar
Manuel şanzimanların dişlilerinde de senkromeç vardır. "Bol yağlı" demişsiniz, İnşaallah DSG' nin yağsız olduğunu düşünmüyorsunuzdur.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Lions coach

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
sadece 1. ve geri vitesinde sekromeç olan 50 den fazla kamyon,mınıbüe, traktör,araba ve hatta motorsiklet sayabilirim naçizane sizlere Uğur bey. yağ konusuna da gelecek olursak elbette.. :) ancak kuru çalışan iş makinalarıda sayabilirim :)