škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda yeti Dsg

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Yeti16;519549
Arkadaşlar Peki Bu rodaj durumu Hakkında Bilginiz varmı yani arabayı aldığımızda belirli Bir km ye kadar performanslı kullanmayın falan Yetidede o olay varmı ona göre hareket edicemde


Rodaj konusunda aracın kullanma kitabında nasıl kullanılması konusunda bilgiler mevcuttur. Rodaj konusu aslında tam bir muamma kimilerine göre gerekli kimilerine göre gereksiz bir işlem deniliyor ama sizin yinede ilk 1000 km dikkatli olmanızda hiç bir sakınca yok. Rodaj olayı uzun mesafe kullanımında ve ya uzun yolda çok daha iyi olabilir sabit devirle aynı süratler de aynı vites oranlarında uzun süreli kullanmayın.Hız sabitleyici filan varsa devreye almayın ve çok aşırı motoru zorlamayın. 10000 km veya 1 yıl dolmadan aracınızın ilk fabrikasyon motor yağını değiştirmeyiniz.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;519639
...10000 km veya 1 yıl dolmadan aracınızın ilk fabrikasyon motor yağını değiştirmeyiniz.
"1500-2000km dolunca değiştirin" diyorlar.:blm::hmm::blm:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Yeti16

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Yani Şimdi biz 9 seneden beri Tork konvertörlü otomatik  araba kullanıyoruz dediğim gibi anlattıklarımın hepsi internetten yorumlardan duyduğum kadarıyla  Biraz dsg şanzıman ile ilgilenenler Daha iyi biliyordur tabikide dediğiniz gibi zaten alırken Skoda servisi beni bu konu hakkında bilgilendirecektir.Birde arkadaşalr son bir sorum daha olucak Şimdi 2 tane araba var Birisi metal gri 78 bin lira cam tavanı yok diğeri ise 80 bin beyaz cam tavanlı 2 tane araba kalmış dediğim gibi.Cam tavan cok tıkırtı vs. tarzı sorunlar yaratırmı bana .Sorunlu olarak gözüküyor ama kullanıcıların bu konuda fikirleri nelerdir yani sadece gösteriş için olsa yani açılmasa Hiç düşünmem Bile ama,açıldığı için biraz daha cazip kılıyor
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2015, 11:23:58 Gönderen: Yeti16 »


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;519640
"1500-2000km dolunca değiştirin" diyorlar.:blm::hmm::blm:


Onu kim diyorsa yanılıyor ve ya yanlış biliyor fabrikanın koymuş olduğu ilk yağ özel bir yağdır ve çok önemlidir. 1500 -2000 km değiştirin diyeni ben hiç duymadım bu konunun uzmanlarının tavsiyeleri önemlidir ve bu konuda uzman bir çok arkadaşım mevcut hiç biri değişim önermedi servisteki ustalarımda dahil. Aracın kullanım kitabında da 1500-2000 km değiştirin diye bir ibare kesinlikle yoktur. Hangisi önce dolarsa 10000 km ve ya 1 yıldır.


Çevrimdışı unveren55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
cam tavanlı beyazı al arkadaşım.bende aynısını 1 ay önce aldım cam tavanlı modelin liste fiyatı şuanda 84 000 tl.80 000 güzel fiyat bence.ayrıca metalik boya hoş görünsede ilerde en ufak cizikte boya rengi tutmama sorunu yaşıcaksın.cam tavan açmasanda içeriye çok ferahlık katıyor.saygılar.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;519636
Manuel vitesli bir aracı lifte kaldırın, motoru çalıştırın ve vitesi boşta bırakın tekerlekler dönmeye başlayacaktır. Bu demektir ki vites boşta da olsa şanzımanın içindeki dişliler dönmeye devam ediyorlardır. Yalnız ana dişliler, millere kilitlenmemiş olduğundan çok çok hafif tutarlar milleri, yani sadece havadaki tekerlekleri döndürebilecek kadar. Bu demektir ki N' de de (DSG' den bahsediyorum, tork konvertörlü otomatik vitesten değil), yağlama devam edecektir. Aynı konumda debriyaja basarsanız, tekerleklerin durduğunu göreceksiniz. bu demektir ki şanzımanla motoru ayırdınız.:wnk: DSG' de D konumunda ve ayak frende beklendiğinde de manuel vites araçta vites takılı ve debriyaj basılı halde beklemeyle aynıdır.

Bir başka yağlama pompası vs. yoktur, manuel şanzımanlar da DSG de, Easytronic de, EDC de, DCT de wash-up yöntemiyle yağlama yapar.
Manuel olsun, DSG, Easytronic, vs. olsun yokuş aşağı giderken N' ye almanın sakıncası videoda 00:50' de anlatılıyor:
[YOUTUBE]ahkuhIHKq9o[/YOUTUBE]
https://www.youtube.com/watch?v=ahkuhIHKq9o

Dikkat ederseniz videoya göre sol taraftan şanzımana hareket verdiğinde şanzımanın en altında yer alan dişliler dönmüyor. İşte bu durum boş viteste yokuş inişi temsil ediyor. Yani dişliler tekerlekler tarafından döndürülüyor; ancak altta ve yağın içerisinde kalan dişliler dönemediği için yağı üst kısımdaki dişlilere iletemiyor. N' de veya boşta yokuş inerken motor da çalışacağından şanzıman yüne dönecek ancak (örneğin) tekerlekler marifetiyle saatte 80km/s hızla dönecek ancak motor tarafından sadce rölanti seviyesinde dönecek. Yani az yağ atılacak ama yapılan iş çok olacak. Bu durumda şanzıman yağsız tabii ki kalmayacak ancak yeterli yağlama olmayacak. Rampa bitip vitese takıp gazlayınca rölanti seviyesinde yağlanan şanzıman birden daha yüksek hızlarda dönecek.:wnk: Bu da orta ve uzun vadede problemlere yol açacaktır.

:gut::+1:

DSG olsun başka türlü otomatik vites olsun genel anlamda manuel vitese göre çok çok daha özenli ve dikkatli kullanılması gerekmektedir zaten. Manuel vitese oranla periyodik bakımı olan vites kutusu olduğu unutulmamalı. Boş vites hareket halindeyken tercih edilmemeli tabi, araç her zaman viteste kullanılmalı, hele hele zaten DSG v.b otomatik kutularda N'e hiç atılmamalı rampa mampa inerken. Bizim ailede 3 tane DSG'li araç kullanıldı biri B6 kasa Passat 2.0 TFSİ 200 HP'di, eniştem canına okudu cihazın gıkı çıkmadan çalıştı sistem, bunun dışında iki tane B7 kasa Passat 2.0 TDİ'da kullandık gene aynı şekilde canına okuduk banamısın demeden çalıştı DSG'ler, hepside hayvan gibi torklu arabalardı üstelik, hatta hiç sorun çıkmayan tek yeri vites kutuları oldu :D Dur kalk trafiğinde N'e aldın almadın sorunu yaşamadık zaten araçlarda start stop devreye girdiğinden motor herşey duruyor :D Artık pek çok yeni jenerasyon araba zaten start stop'a sahip bizim Yeti'lerde de var diye biliyorum, o zaman zaten kafaya takacak sorun kalmıyor.
VW grupta otomatik araba alınacaksa zaten DSG'den başka altetnatif yok, gerisi kullanma tarzı, bakım ve şansa kalıyor elbette. İlk 1-2 yıl içerisinde sorun çıkarmazsa geri kalan zamanda çıkma ihtimali daha düşüyor, DSG'nin böyle bir güzelliği var. DSG'li araç alan kullanmıyorsa bile ilk 6 ay falan sürekli yoğun şekilde kullansın, çıksın çıksın gezsin, trafiğe girsin, rampa çıksın insin sürekli denesin, kullansın.


Çevrimdışı pascalim

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 162
    • Profili Görüntüle
    • http://www.iltekbilisim.com
Aslında bende tam bunu soracaktım.  Bugüne kadar hiç otomatik kullanmadım. Bri kaç kere at şanzıman kullandım.  

Şimdi araba hareket etmediği zaman boşa alalım diyordum bende lakin dediğiniz gibi araç duruyor.  O zaman d de kalmasının bir yükü olmuyor değil mi?  Sonuçta araba tamamen kapanmıyor.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: pascalim;519751
...Şimdi araba hareket etmediği zaman boşa alalım diyordum bende lakin dediğiniz gibi araç duruyor.  O zaman d de kalmasının bir yükü olmuyor değil mi?  Sonuçta araba tamamen kapanmıyor.
Neyi sorduğunuzu tam olarak anlayamadım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı pascalim

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 162
    • Profili Görüntüle
    • http://www.iltekbilisim.com
Alıntı yapılan: Uğur Akar;519823
Neyi sorduğunuzu tam olarak anlayamadım.
Araçta start stop var ise  trafikte durdugunda kendimiz n ye almamız gerekli mi? Yoksa d de kalsa hala kavrama hali devam eder mi?

Sanırım bu sefer oldu  :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: pascalim;519836
Araçta start stop var ise  trafikte durdugunda kendimiz n ye almamız gerekli mi? Yoksa d de kalsa hala kavrama hali devam eder mi?

Sanırım bu sefer oldu  :)
Motor da şanzıman da dönmediği için sanmıyorum ki bir sorun teşkil etsin. Yalnız araç geri çalışınca hemen gazlayıp gitmeyin, 2 saniye izin verin derim naçizane.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı pascalim

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 162
    • Profili Görüntüle
    • http://www.iltekbilisim.com
Alıntı yapılan: Uğur Akar;519842
Motor da şanzıman da dönmediği için sanmıyorum ki bir sorun teşkil etsin. Yalnız araç geri çalışınca hemen gazlayıp gitmeyin, 2 saniye izin verin derim naçizane.
Teşekkürler alınca yaparım inşallah  ;)


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: pascalim;519836
Araçta start stop var ise trafikte durdugunda kendimiz n ye almamız gerekli mi? Yoksa d de kalsa hala kavrama hali devam eder mi?

Sanırım bu sefer oldu :)

Hayır herşey duruyor zaten:)start stoplu arabada otomatik vites daha da rahat ve sağlıklı.

Alıntı yapılan: Uğur Akar;519842
Motor da şanzıman da dönmediği için sanmıyorum ki bir sorun teşkil etsin. Yalnız araç geri çalışınca hemen gazlayıp gitmeyin, 2 saniye izin verin derim naçizane.

Frenden milim oynattığın anda motor çalışıyor zaten haşmetlüm:)hatta hill hold bile sorun teşkil etmiyor:)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;519874
...Frenden milim oynattığın anda motor çalışıyor zaten haşmetlüm:)hatta hill hold bile sorun teşkil etmiyor:)
Firmadaki Audi A5' te vitesi N' ye alınca da tekrar çalışıyordu motor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;519883
Firmadaki Audi A5' te vitesi N' ye alınca da tekrar çalışıyordu motor.

Sağına soluna dokanmayacan gözüm ciğerim :D öyle kurcalarsan tabi çalışacak :D nefes almanı bile takip ediyor araba :D