škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI chiptuning

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Salih28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 403
    • Profili Görüntüle
agalar müsadenizle bi araya girim :) 1.2 tsi dsg lerde chip durumu nedir yakıt tüketimini düşürür mü motora zararı olur mu


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Salih28;415892
agalar müsadenizle bi araya girim :) 1.2 tsi dsg lerde chip durumu nedir yakıt tüketimini düşürür mü motora zararı olur mu

Hocam Bunun Cevabı Çogu Kez Verildi , Araç Daha Rahat Yürüyeceği İçin Yakıt Tüketimi Elbette Düşecektir. Tabi Siz Araçda Güç Artışı Oldugu İçin Daha Fazla Yüklenmezseniz.
Kısacası Bunun Cevabı " Basarsanız Daha Fazla Yakar Sakin Kullanırsanız Daha Az Yakar " :gut:

Motor Konusuna Gelirsek Ben Hatta Normal Kullanımda Motorun Ömrünü Arttırdığını İddaa Ediyorum . Sonuçta Düşük Devirlerde Daha Rahat Yürüyor Araç , Ve Daha Az Aşınma Gerçekleşiyor. Ne Kadar Düşük Devir O Kadar Az Aşınma :)


Çevrimdışı Salih28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 403
    • Profili Görüntüle
eyw hocam gazihana bi mail attım bakalım ne cevap gelicek :)


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Ben şahsen fabia nın chipten sonraki halini görünce kesinlikle 1.6 tdı manuel kullanan arkadaşlara chip yaptırmasını tavsiye ediyorum araç çok farklı bir yapıya bürünüyor :D


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: kaptan52;415893
Hocam Bunun Cevabı Çogu Kez Verildi , Araç Daha Rahat Yürüyeceği İçin Yakıt Tüketimi Elbette Düşecektir. Tabi Siz Araçda Güç Artışı Oldugu İçin Daha Fazla Yüklenmezseniz.
Kısacası Bunun Cevabı " Basarsanız Daha Fazla Yakar Sakin Kullanırsanız Daha Az Yakar " :gut:

Motor Konusuna Gelirsek Ben Hatta Normal Kullanımda Motorun Ömrünü Arttırdığını İddaa Ediyorum . Sonuçta Düşük Devirlerde Daha Rahat Yürüyor Araç , Ve Daha Az Aşınma Gerçekleşiyor. Ne Kadar Düşük Devir O Kadar Az Aşınma :)

Düz mantık düşününce motora zararı vardır diye düşünüyor insanlar ama dediğiniz gibi tam tersine motora fayda sağlıyor.Normalde de aracı ne kadar üst devirde kullanırsanız o kadar aşınır,altta da aşınmaz.Chip yapıldığı zaman bu oran daha fazla artar yada daha fazla azalır.

Alıntı yapılan: Salih28;415892
agalar müsadenizle bi araya girim :) 1.2 tsi dsg lerde chip durumu nedir yakıt tüketimini düşürür mü motora zararı olur mu

Yakıt ile ilgili gerekenler söylendi.1.2 tsi 105hp yazılım sonrası 130hp,175 nm torku da 215 220nm aralığını görüyor.Motora zararı olmaz tam tersine doğru kullanımla motor ömrünü uzatır..

Alıntı yapılan: Salih28;415899
eyw hocam gazihana bi mail attım bakalım ne cevap gelicek :)

Ben yardımcı olayım kendisini tanırım :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: K1_Performance;415869
Devir 4000rpm altında kalıp 199km ye sabitliyor...
Son vitesin oranını uzatsak; yani 4000rpm' de 199km/s yaparken, 4000rpm' de 230km/s yapacak şekilde ayarlansa, bu sefer yine rpm' den bağımsız olarak, 199km/s' ye ulaşıldığında limitlere mi takılacağız? Yani motor 3500rpm' de 199km/s olarak mı limitleyecek kendini?
Alıntı yapılan: K1_Performance;415918
Düz mantık düşününce motora zararı vardır diye düşünüyor insanlar ama dediğiniz gibi tam tersine motora fayda sağlıyor...
Peki niye fabrika 1.6TDI 130HP olarak değil de 105HP olarak çıkartıyor?


Çevrimdışı fastbreak79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;415925


Peki niye fabrika 1.6TDI 130HP olarak değil de 105HP olarak çıkartıyor?


Evropa' da bazı ülkeler sanırım karbon salınımına göre vergilendirme yapıyor.


Çevrimdışı Baylas

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
    • http://www.baylas.com
Alıntı yapılan: kadir_;415916
Ben şahsen fabia nın chipten sonraki halini görünce kesinlikle 1.6 tdı manuel kullanan arkadaşlara chip yaptırmasını tavsiye ediyorum araç çok farklı bir yapıya bürünüyor :D

Gaz verme Kadir gaz verme :gach:


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;415916
Ben şahsen fabia nın chipten sonraki halini görünce kesinlikle 1.6 tdı manuel kullanan arkadaşlara chip yaptırmasını tavsiye ediyorum araç çok farklı bir yapıya bürünüyor :D

Sen daha bakımdan sonraki halini görmedin,3.viteste hala patinaja sarıyor :)
4.vites 200 yaptı :)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Can;415943
Sen daha bakımdan sonraki halini görmedin,3.viteste hala patinaja sarıyor :)
4.vites 200 yaptı :)

Kulağa hoş gelmiyor, Gökçen sanki motoru vaktinden evvel biterecekmiş hissine kapıldım :D


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;415952
Kulağa hoş gelmiyor, Gökçen sanki motoru vaktinden evvel biterecekmiş hissine kapıldım :D


170 Beygir potansiyeli olan bir motor abi. Zaten Gökçen iddia ediyorum arabasını en düzgün kullanan insan bu forumda. İsterse 15 metre yere gitsin,çalıştırırken 1 dakika,stop ederken 1 dakika bekler,bakımlarını aksatmaz vs. Zaten her 15.000 Km bakım arasına bir bakım daha yapılacak 7500 de bir. Ayrıca zaten sürekli o şekilde kullanılmıyor motor. Deneme için bir kaç kez zorladık. Chip yapılmasındaki asıl amaç normal kullanımda yakıtı azaltmak ve sollamalara çıkarken pişman olmamaktı o da fazlasıyla oldu :D


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Can bu işlemin TSI-DSG de yapılmışını gördün ya da tecrübe ettiğin oldu mu?


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;415955
Can bu işlemin TSI-DSG de yapılmışını gördün ya da tecrübe ettiğin oldu mu?


Bizim Passat forumunda yaptırmayan kalmayacak gibi hemen hemen abi. Mehmet Gazihan yaptı hepsine forumun sponsoru ayrıca..

1.4 TSI 122 Hp Manuel Passata yaptı en son bizim forumdan,araç sahibi aracı ehir içi ağırlıklı kullandığından beygir güünde sadece 10-15 beygir gibi bir şey eklendi,tork 200 Nm den 235 Nm ye çıkarıldı. Bu TSI için en alt değerler aslında,araç sahibinin isteği doğrultusunda uygulama yapılabilmesi çok güzel..

DSG için ise kendisi uygulama yaparken araç yaşını,kmsini dikkate alarak,şanzımanın kaldırabileceği kadar güç ekliyor araca..


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;415956
Bizim Passat forumunda yaptırmayan kalmayacak gibi hemen hemen abi. Mehmet Gazihan yaptı hepsine forumun sponsoru ayrıca..
 
1.4 TSI 122 Hp Manuel Passata yaptı en son bizim forumdan,araç sahibi aracı ehir içi ağırlıklı kullandığından beygir güünde sadece 10-15 beygir gibi bir şey eklendi,tork 200 Nm den 235 Nm ye çıkarıldı. Bu TSI için en alt değerler aslında,araç sahibinin isteği doğrultusunda uygulama yapılabilmesi çok güzel..
 
DSG için ise kendisi uygulama yaparken araç yaşını,kmsini dikkate alarak,şanzımanın kaldırabileceği kadar güç ekliyor araca..

Teşekkür ederim Can, ben de M. Gazihan ile daha önce görüştüm. Tabi son kullanıcı görüşleri önemli..
Bahsettiğin araçta ne kadar tasarruf sağlanığını biliyor musun?


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;415925
Son vitesin oranını uzatsak; yani 4000rpm' de 199km/s yaparken, 4000rpm' de 230km/s yapacak şekilde ayarlansa, bu sefer yine rpm' den bağımsız olarak, 199km/s' ye ulaşıldığında limitlere mi takılacağız? Yani motor 3500rpm' de 199km/s olarak mı limitleyecek kendini?

Son vites oranı uzatsak derken bunu mekanik olarak yapsak anlamında mı söylüyorsunuz ?

Peki niye fabrika 1.6TDI 130HP olarak değil de 105HP olarak çıkartıyor?

Fabrika sadece 105 olarak çıkarmıyor ki.Cay motorların 90hp olanı da var,Tr'de yok ama 75hp olanı da var.Ee bu motorlar civatasına kadar aynı.En ufak bir farklılık dahi yok.O zaman 105likler problemli kesin.75lik en iyisi.Tr'de 75lik yok ama yurtdışında çatır çatır satılıyor çünkü emisyona göre vergilendirme yapılıyor adamlarda.75lık alıp vergiden kaçıyor,90lık yada 105lik arasındaki fiyat farkından kaçıyor gidiyor veriyor parasını chip yapıyor daha karlı oluyor.75-90-105 bu cay motorların hepsi aynı.Yani bunlardan herhangi biri 130hp olabilir chip ile.Hatta daha fazlası..Mühendisler zaten yaptığında kralını yapıyor ki.Bunun aksini iddaa edemez kimse.130hp fabrıka çıkısı olacagına daır birşeyler donuyor ama ne zaman olur bılmem.Gene aynı motor olacak zaten.He sunu dıyebılırsınız 75lıgı 105hp yaparsın anlarım ama bunun da otesı zarar vermez mı lımıtlerı aşmıyor mu motor vs? Bunun da açıklamsı şu:
Üretici firmaların dikkat edeceği belirli hususlar var
1-Emisyon sınırlamalarını sağlamak için kısıyorlar
2-Kullanıcının aracına iyi bakıp bakmayacağını düşünerek güçten feragat ediyorlar.
3-Dünyada değişken iklim koşullarını düşünüp her yerde sıkıntısız çalışabilmesi için kısıyorlar.
vsvs
Yani bu işi şu şekilde özetlemek mümkün.Var olmayan değil mevcutta var olan ama kullanıcıya sunulmayan alanı belirli oranda açmaktır chiptuning.Chiptuning ile var olmayan birşeyi üretmiyorsunuz.Eğer artık bu işte tecrübeli iseniz ne yaptığınız bilir durumda iseniz hangi araba da ne oran da güç artışı olursa sıkıntı olmaz yada olur bilirsiniz.Şunu da unutmayalım hani hep servisler doğrudur şöyledir böyledir anlayışı ister istemez insanlar da oluyor ya ben buna kesinlikle katılmıyorum.Vw ürettiği arabanın kitapçığında egr valfi dolduğu zaman uzun yolda sabit hızla gidince temizlendiğini yazmış.Dpf sanki.Hatta dpf bile belli bir orana ulaşınca temizlenmiyor.Peh peh peh.Çok da sabit fikirli olmamak lazım.Ayrıca ismini vermeme gerek yok bir çok servisin de şu an chiptuning yaptığını hem de fahiş fiyatlara yaptığını da unutmayın.
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2012, 13:12:02 Gönderen: K1_Performance »