škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI chiptuning

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: Akif Hoca;415957
Teşekkür ederim Can, ben de M. Gazihan ile daha önce görüştüm. Tabi son kullanıcı görüşleri önemli..
Bahsettiğin araçta ne kadar tasarruf sağlanığını biliyor musun?


Akif bey şunu da unutmayın.Kim ne derse desin bunu en iyi siz kendiniz test edin ona göre karar verin.İşlem sonunda gücü zaten hissediyorsunuz.Dsg için ise endişe etmeyin.Belli biri deneme süresi veriliyor zaten.Deneyin,görün..


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: Can;415956
Bizim Passat forumunda yaptırmayan kalmayacak gibi hemen hemen abi. Mehmet Gazihan yaptı hepsine forumun sponsoru ayrıca..

1.4 TSI 122 Hp Manuel Passata yaptı en son bizim forumdan,araç sahibi aracı ehir içi ağırlıklı kullandığından beygir güünde sadece 10-15 beygir gibi bir şey eklendi,tork 200 Nm den 235 Nm ye çıkarıldı. Bu TSI için en alt değerler aslında,araç sahibinin isteği doğrultusunda uygulama yapılabilmesi çok güzel..

DSG için ise kendisi uygulama yaparken araç yaşını,kmsini dikkate alarak,şanzımanın kaldırabileceği kadar güç ekliyor araca..


Genel olarak 145hp-260nm aralığında bırakılıyor ama dediğiniz gibi kişinin isteğine göre de ayarlamak mümkün.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;415957
Teşekkür ederim Can, ben de M. Gazihan ile daha önce görüştüm. Tabi son kullanıcı görüşleri önemli..
Bahsettiğin araçta ne kadar tasarruf sağlanığını biliyor musun?


Koray abininde dediği gibi bunu en iyi kendin test edebilirsin abi. Gökçenin araçtan örnek gösterecek olursak atıyorum 3.viteste 2500 devirde 100 km/h yapıyorsa araç,artık 3.vites 1500 devirde yapıyor. Bu nedenlede hem motor daha az devir çevirip az yakıyor,hemde ömrü uzuyor. Ama gidip sürekli dip gaz dolaşırsan,turbonun yağlanmasını beklemeden kalkıp yağlama kesilene kadar beklemezsen 10.000 km sonra kucağında Turboyla sanayide dolaşırsın :D


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: K1_Performance;415958
Son vites oranı uzatsak derken bunu mekanik olarak yapsak anlamında mı söylüyorsunuz ?
Evet, dişliyi değiştirsek anlamında söylüyorum.
Alıntı yapılan: Can;415961
...Gökçenin araçtan örnek gösterecek olursak atıyorum 3.viteste 2500 devirde 100 km/h yapıyorsa araç,artık 3.vites 1500 devirde yapıyor...
İşte ben bunu anlamıyorum. Krankında, dişli oranlarında, tekerlek ebatlarında değişim yapılmamışsa bir araç nasıl oluyor da, 2500d/d' de 100km/s yaparken, işlem sonrası 1500d/d' de 100km/s yapmaya başlayabiliyor? Nihayetinde yapılan işlem mekanik değil dijital bir işlem.Nihayetinde krankın çevirdiği 3. vitesin oranı belli; 3. vitesin çevirdiği diferansiyel oranı belli; diferansiyelin çevirdiği tekerlek ebatı belli. Nasıl oluyor da oluyor bu?
Ha "100km/s' ye daha erken çıkıyor" denir, bunu anlarım.
"Artık rampaları 3. viteste 2500d/d' de değil de, 4. vites 1500d/d' de çıkıyorum" denir bunu da anlarım ancak Can' ın anlattığı kısmı benim için hâlâ muallakta.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;415967
Evet, dişliyi değiştirsek anlamında söylüyorum.

İşte ben bunu anlamıyorum. Krankında, dişli oranlarında, tekerlek ebatlarında değişim yapılmamışsa bir araç nasıl oluyor da, 2500d/d' de 100km/s yaparken, işlem sonrası 1500d/d' de 100km/s yapmaya başlayabiliyor? Nihayetinde yapılan işlem mekanik değil dijital bir işlem.Nihayetinde krankın çevirdiği 3. vitesin oranı belli; 3. vitesin çevirdiği diferansiyel oranı belli; diferansiyelin çevirdiği tekerlek ebatı belli. Nasıl oluyor da oluyor bu?
Ha "100km/s' ye daha erken çıkıyor" denir, bunu anlarım.
"Artık rampaları 3. viteste 2500d/d' de değil de, 4. vites 1500d/d' de çıkıyorum" denir bunu da anlarım ancak Can' ın anlattığı kısmı benim için hâlâ muallakta.

Hiç bir fikrim yok bu konuda abi ama böyle bu.
Bu arada
Az önce çektiğimiz videolardan baktım,

Stock 100-140 Hızlanma : 12.3 saniye
Chipli 80-140 Hızlanma : 9.9 saniye

:)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30136
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;415967
Krankında, dişli oranlarında, tekerlek ebatlarında değişim yapılmamışsa bir araç nasıl oluyor da, 2500d/d' de 100km/s yaparken, işlem sonrası 1500d/d' de 100km/s yapmaya başlayabiliyor? Nihayetinde yapılan işlem mekanik değil dijital bir işlem.Nihayetinde krankın çevirdiği 3. vitesin oranı belli; 3. vitesin çevirdiği diferansiyel oranı belli; diferansiyelin çevirdiği tekerlek ebatı belli. Nasıl oluyor da oluyor bu?
Ha "100km/s' ye daha erken çıkıyor" denir, bunu anlarım.

Uğur haklı, bir yerde hesap hatası var  :)


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;415971
Uğur haklı, bir yerde hesap hatası var  :)


Şimdi siz böyle diyince şüpheye düştüm :D
Acaba aracın hangi viteste olduğunumu karıştırdım diyorum,hani birinde 3.viteste olup diğerinde 4.vitestemiydik :D En kısa zamanda bakarız abi buna :)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30136
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;415967
Evet, dişliyi değiştirsek anlamında söylüyorum.
 
İşte ben bunu anlamıyorum. Krankında, dişli oranlarında, tekerlek ebatlarında değişim yapılmamışsa bir araç nasıl oluyor da, 2500d/d' de 100km/s yaparken, işlem sonrası 1500d/d' de 100km/s yapmaya başlayabiliyor? Nihayetinde yapılan işlem mekanik değil dijital bir işlem.Nihayetinde krankın çevirdiği 3. vitesin oranı belli; 3. vitesin çevirdiği diferansiyel oranı belli; diferansiyelin çevirdiği tekerlek ebatı belli. Nasıl oluyor da oluyor bu?
Ha "100km/s' ye daha erken çıkıyor" denir, bunu anlarım.
"Artık rampaları 3. viteste 2500d/d' de değil de, 4. vites 1500d/d' de çıkıyorum" denir bunu da anlarım ancak Can' ın anlattığı kısmı benim için hâlâ muallakta.

 
Sanırım Can'ın bir yerde gözden kaçırdığı bir durum söz konusu..
Yoksa yukarıda bahsettiğin mekanik işlemler üzerinde değişim olmaksızın yazılımın sonucu etkileyebilmesi sadece max. hız, hızlanma, yakıt v.b. konularda olabilir.

Alıntı yapılan: K1_Performance;415959
Akif bey şunu da unutmayın.Kim ne derse desin bunu en iyi siz kendiniz test edin ona göre karar verin.İşlem sonunda gücü zaten hissediyorsunuz.Dsg için ise endişe etmeyin.Belli biri deneme süresi veriliyor zaten.Deneyin,görün..

 
Bu konuda test sonucunda kendi değerlendirmem tabiki önemli.
Benim 20.000TL gibi rakamlar telaffuz edilen DSG nin
kavrama    :2.000 TL
mekatronik:7.500 TL maliyeti oldukça yüksek parçalarına olan uzun vadede olacak etkilerine karşı.
Yoksa TSI motorda kullanılan teknoloji, güvenlik, motor ve parçalarına olan güvenim tam. Manuel araçlar için normal kullanıcı için zaten risk görmüyorum.

Alıntı yapılan: Can;415961
Koray abininde dediği gibi bunu en iyi kendin test edebilirsin abi. Gökçenin araçtan örnek gösterecek olursak atıyorum 3.viteste 2500 devirde 100 km/h yapıyorsa araç,artık 3.vites 1500 devirde yapıyor. Bu nedenlede hem motor daha az devir çevirip az yakıyor,hemde ömrü uzuyor. Ama gidip sürekli dip gaz dolaşırsan,turbonun yağlanmasını beklemeden kalkıp yağlama kesilene kadar beklemezsen 10.000 km sonra kucağında Turboyla sanayide dolaşırsın :D

Can, motor sıcaklığı 90 dereceyi görmeden 2000 deviri aracım henüz görmedi. Benim tek tereddütüm DSG. Bildiğim kadarıyla 122 liklerle 140-150-170-180 liklerin mekatroniği aynı değil. Bizim mekatronik max. 250nm torka mukavemetli.
Amacım daha düşük devirlerde yüksek tork ile yakıt tasarrufu sağlamak. Özellikle dur-kalklarla artan yakıt sarfiyatına azaltmak. yazılımla daha düşük devirlerde yüksek torku sağlayıp sürekli limitlerde atıyorum 240-245 nm tork ile dsg üzerindeki yükü arttırıp, makatronik ya da kavramanın ömrüne olumsuz etkisi olur mu?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Can;415969
...Stock 100-140 Hızlanma : 12.3 saniye
Chipli 80-140 Hızlanma : 9.9 saniye...
Burası kesinlikle tamam; problem diğer kısımda.:wnk: Bence de bir üst vitestesinizdir o anda.:wnk:


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;415979
Burası kesinlikle tamam; problem diğer kısımda.:wnk: Bence de bir üst vitestesinizdir o anda.:wnk:


Olabilir abi belki dalgınlıkla öyle görmüş olabilirim çünkü net bir ölçüm yapmadık sadece öyle göz ucuyla göstergeye baktım..


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;415967
Evet, dişliyi değiştirsek anlamında söylüyorum.

İşte ben bunu anlamıyorum. Krankında, dişli oranlarında, tekerlek ebatlarında değişim yapılmamışsa bir araç nasıl oluyor da, 2500d/d' de 100km/s yaparken, işlem sonrası 1500d/d' de 100km/s yapmaya başlayabiliyor? Nihayetinde yapılan işlem mekanik değil dijital bir işlem.Nihayetinde krankın çevirdiği 3. vitesin oranı belli; 3. vitesin çevirdiği diferansiyel oranı belli; diferansiyelin çevirdiği tekerlek ebatı belli. Nasıl oluyor da oluyor bu?
Ha "100km/s' ye daha erken çıkıyor" denir, bunu anlarım.
"Artık rampaları 3. viteste 2500d/d' de değil de, 4. vites 1500d/d' de çıkıyorum" denir bunu da anlarım ancak Can' ın anlattığı kısmı benim için hâlâ muallakta.


İlk sorunuzun cevabı aslınd paylaştığım videoda var.Aracın son dişlisini uzatmaya falan gerek yok ki zaten uzun ama beyinden limitlendirildiği için göremiyorsunuz.Yani son dişli aslında uzun bu limit yüzünden görmesi gerekenin altında kalıyor.Siz ne dişli takarsanız takın eğer limitör varsa gene aynı devir aynı km de kalacaktır araç.

2.konuya gelince baya bir  konuşma olmuş.Sizin de aklınıza yatmayan kısım yanlış olan kısım.İşte burda dişli konuşulabilir.Yazılım yapıldıktan sonra araç daha alt devirde aynı km yi görmez.Dediğiniz gibi daha daha kısa zamanda görür yada dediğiz gibi rampalar da rahatlar vs ama eğer bir araba da devir ve hız limitörü varsa ve bunları yazılım ile iptal ederseniz aracın hem son hızı artar hem de aynı viteslerde eskiye oranla daha fazla km ye ulaşır.Atıyorum 2.vites 4000rpm 80km orjınal halı ıle goruyorsa yazılım yapıldıktan sonra devir 4000rpm i geçebileceğinden 80 km fazlasını da görecektir ama bu 5km mi 10 km mi artar orası değişir.Sonuçta arabalar farklı.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: K1_Performance;415983
İlk sorunuzun cevabı aslınd paylaştığım videoda var.Aracın son dişlisini uzatmaya falan gerek yok ki zaten uzun ama beyinden limitlendirildiği için göremiyorsunuz.Yani son dişli aslında uzun bu limit yüzünden görmesi gerekenin altında kalıyor.Siz ne dişli takarsanız takın eğer limitör varsa gene aynı devir aynı km de kalacaktır araç.

2.konuya gelince baya bir  konuşma olmuş.Sizin de aklınıza yatmayan kısım yanlış olan kısım.İşte burda dişli konuşulabilir.Yazılım yapıldıktan sonra araç daha alt devirde aynı km yi görmez.Dediğiniz gibi daha daha kısa zamanda görür yada dediğiz gibi rampalar da rahatlar vs ama eğer bir araba da devir ve hız limitörü varsa ve bunları yazılım ile iptal ederseniz aracın hem son hızı artar hem de aynı viteslerde eskiye oranla daha fazla km ye ulaşır.Atıyorum 2.vites 4000rpm 80km orjınal halı ıle goruyorsa yazılım yapıldıktan sonra devir 4000rpm i geçebileceğinden 80 km fazlasını da görecektir ama bu 5km mi 10 km mi artar orası değişir.Sonuçta arabalar farklı.



Heh,ben bu yüzden yanıldım sanırım :)
Keza araç 4.vites 195-200 km/h arası bir hız gördü.


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: Can;415986
Heh,ben bu yüzden yanıldım sanırım :)
Keza araç 4.vites 195-200 km/h arası bir hız gördü.


Güle güle kullan :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Can;415982
Olabilir abi belki dalgınlıkla öyle görmüş olabilirim çünkü net bir ölçüm yapmadık sadece öyle göz ucuyla göstergeye baktım..
Bana net verilerle gel arkadaşım.:huh:
Alıntı yapılan: K1_Performance;415983
İlk sorunuzun cevabı aslınd paylaştığım videoda var.Aracın son dişlisini uzatmaya falan gerek yok ki zaten uzun ama beyinden limitlendirildiği için göremiyorsunuz.Yani son dişli aslında uzun bu limit yüzünden görmesi gerekenin altında kalıyor.Siz ne dişli takarsanız takın eğer limitör varsa gene aynı devir aynı km de kalacaktır araç.
5. vites dişlisinin oranının 0,8:1 olduğunu varsayalım. 4000d/d' de 200km/s son hıza sahip. Limitörü iptal etmeden, bunu 0,5:1 gibi bir dişliyle değiştirdik. Bu durumda araç örneğin 3000d/d' de 200km/s sürate ulaşacak. Eğer sistem azamî devre göre limitliyorsa daha 1000d/d daha gidebilirim. Yok ayarlanmış son hıza göre limitliyorsa bu durumda 2000d/d' de bile son hıza ulaşılıyorsa gene daha da ötesine geçilemeyecektir. Asıl sormak istediğim sistem ayarlanmış son hıza ulaşılmasına göre mi yoksa ayarlanmış son devre göre mi limitliyor aracı?
Alıntı yapılan: K1_Performance;415983
...bir araba da devir ve hız limitörü varsa ve bunları yazılım ile iptal ederseniz aracın hem son hızı artar hem de aynı viteslerde eskiye oranla daha fazla km ye ulaşır...
4000d/d' de yapacağı sirat ile 5000d/d' de yapacağı tabii ki farklı olacaktır.:wnk: