škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yağ Eksiltme

kadir_ · 31 · 20397

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Güzel bir serüven yazayım öncelikle. .
 
Olay şahkan otoya gittiğimizde başlıyor orda aracı TÜV e hazırladık daha sonra usta aracın altının yağ olduğunu farketti ama kurumuştu aldırmadık muayneden önce yıkattık vs baktık 2 ay sonra araba yağ eksiltmiş neyse usataya gittik ilk lafında ne kadar masraf diye sormuş peder adam motor yapılacak 4 milyar demiş sonra elveda deyip çıkmış babam kendi gittği servisine uğraşım üst kapak contası mefta olmuş ordan aşaya doğru gidiyormuş yağ neyse değişmişler sorun hallolmuş
 
Gel gelelim ki aradan 2 ay geçti bakım yapılalı 7 bin km oldu 1 haftadır yağ çubuğunu denetim altına alıyorum yağ seviyesi şu an yağ çubuğunun en ucundaki çıkıntıda tırtıklı yerin altına inmiş gene şaşırdım tabi benim tahmini 500 ml gibi bir eksilme söz konusu 7 bindeki bir yağ için normal bir durum mu motordan pek şuphelenmiyorum ne duman ne duzensizlik yok acaba turbo mu kaçırıyor oralarda mı bir şey var diye merak ediyorum?
 
Birde aracın yağını motor sıcakken mi bakmak lazım yoksa soğukken mi peder sürekli motor biraz ısınıcak öyle bakıcaksın diyor bende soğukken diye biliyorum?


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Her motor yağ eksiltir, bu belli sınırlar içinde normal ve olması gereken durumdur zaten. Kimi motorlar karakteri gereği biraz fazla eksiltebilir bu da normaldir. Lakin normal şartlardan fazla eksiltme varsa o zaman bir yerde sorun olma ihtimali elbette var. Birçok nedeni olabilir, çalışmasında veya egzoz dumanında çok belli olmaz ama segman kaçırıyordur, kapak contadan kaçırıyordur, karter contasından kaçırıyordur v.s yağın bulunduğu her yerden olabilir kısaca. Bunun önce tam olarak nereden olduğunu tespit etmek gerekiyor.
Motor yağı kesinlikle sıcak motorda daha doğrusu çalışmış motorda bakılmaz. Tamamen düz bir yerde ve bir süredir çalışmadan duran motorda bakılır, tam olarak seviyesini tespit etmek isteniyorsa, aksi durumda doğru ölçülmez seviye, yanıltır sizi. Seviye, çubuktaki tırtıklı bölgenin içinde olmalı, ucuna doğruysa seviye eksiltme yapmış demektir, yukarda ise fazla fazla yağ var demektir ki buda sorun değil zaten.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Oncelikle gecmis olsun, 7bin km de bu kadar yag eksiltmesi normal bence,
iki adet sıfır tsi motorda seninkinde kat be kat fazla yag eksilttigine sahit oldum,
turbolu motorlar yag eksiltebilirmis,
ayrıca yag cubugunun tırtıklı alt yeri ile üst yeri arasında bir litrelik yag varmıs, yani 3 litre koydugun arac tırtıklı yerin en altına gelirse 1 litre yag eksiltmis, 2 litre yag kalmıs demekmis,


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
O zaman tamamlayıp bi check up yaptırmak lazım gibi görünüyor :)


Çevrimdışı mxengine

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
Kaç km deki senin araban 7000km de 500ml bir eksiltme problem değil.1000km 1lt eksilten ben biliyorum...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mxengine;100568
Kaç km deki senin araban 7000km de 500ml bir eksiltme problem değil.1000km 1lt eksilten ben biliyorum...

191 bin oldu :knp:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Aracı sıkıştırıyorsanız benim gibi dipçik ise gaz pedalı turbo emme  tarafından yağ atar bakıver kafayı sokup plastik kapağı sök görünür  muhtemelen. Emme-egzost taraflarını manifoldu izleyerek algılayamazsan  turbonun iki tarafında olan borulardan plastik olan genelde emme metal  olan egzsosttur, bakıver.

Ayrıca o dediğin seviye yukarda dendiği gibi öle 500 ml falan değil orda  güzel eksiltme var ama 191.000 km ve LPG ile yürüyen bi arabadan bu  saatten sonra bu tarz arızalarına alışmak lazım dahası gelir o motordan  en sonunda tak eder ya komple yaptırır baban ya da satar bu işlerin bu  saatten sonraki prosedürü genelde bu şekilde seyreder :D


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;100690
Aracı sıkıştırıyorsanız benim gibi dipçik ise gaz pedalı turbo emme tarafından yağ atar bakıver kafayı sokup plastik kapağı sök görünür muhtemelen. Emme-egzost taraflarını manifoldu izleyerek algılayamazsan turbonun iki tarafında olan borulardan plastik olan genelde emme metal olan egzsosttur, bakıver.
 
Ayrıca o dediğin seviye yukarda dendiği gibi öle 500 ml falan değil orda güzel eksiltme var ama 191.000 km ve LPG ile yürüyen bi arabadan bu saatten sonra bu tarz arızalarına alışmak lazım dahası gelir o motordan en sonunda tak eder ya komple yaptırır baban ya da satar bu işlerin bu saatten sonraki prosedürü genelde bu şekilde seyreder :D

Çok fena moral oldu :D
 
LPG içib bir ara kalibre sorunu oldu yaklaşık 1-2 hafta sürekli devir bandının sonlarında gezdi sanırım ondan dolayı oldu bu gün 5/40 mobil yağ aradık bulamayınca 5/30 petrol ofisi ilave ettik 500 ml ekleyince kendine geldi 2 bin km sonra bakım var o zaman komple bakılacak peder sevmez böyle şeyleri çok sinir olur.Bakım aralığınıda 10 bin km ye indirdik yaşlanınca artık böyle :D
 
Birde babam yağ filtresini 2 bakımda 1 değiştiriyorum dedi arabanın en son bakımı ocak ayında yapılmış o zaman değişti 2 bin km de bu ayın sonuna dolar gene değişicek yağ ama filtre değiştirmicem diyo sorun olur mu?
 
Hava ile poleni kendimiz değiştiricez hava filtresinin markası nedir gidip karton filtre almayalım sonra :D


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kadir_;100846
Çok fena moral oldu :D

LPG içib bir ara kalibre sorunu oldu yaklaşık 1-2 hafta sürekli devir bandının sonlarında gezdi sanırım ondan dolayı oldu bu gün 5/40 mobil yağ aradık bulamayınca 5/30 petrol ofisi ilave ettik 500 ml ekleyince kendine geldi 2 bin km sonra bakım var o zaman komple bakılacak peder sevmez böyle şeyleri çok sinir olur.Bakım aralığınıda 10 bin km ye indirdik yaşlanınca artık böyle
 :D

Birde
 babam yağ filtresini 2 bakımda 1 değiştiriyorum dedi arabanın en son bakımı ocak ayında yapılmış o zaman değişti 2 bin km de bu ayın sonuna dolar gene değişicek yağ ama filtre değiştirmicem diyo sorun olur mu?

Hava ile poleni kendimiz değiştiricez hava filtresinin markası nedir gidip karton filtre almayalım sonra
 :D
Yağ filtresi kaç TL ki? Bence hiç gerek yok böyle bir tasarrufa gitmeye.:wnk:


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;100858
Yağ filtresi kaç TL ki? Bence hiç gerek yok böyle bir tasarrufa gitmeye.:wnk:

Sanırım kirlenmiyo diye böyle birşey düşünüyor ama ben olursam müdahale edicem ayriyetten 500 ml de yağı yiyor 4+1 lt olarak alıncada yağı masraflı oluyor ondan sanırım
 
Birde bu gün yağ ararken adam araba kaç binde dedi 190 dedik o zaman 10/60 kullansana abi dedi hemen firar :D


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;100261
Motor yağı kesinlikle sıcak motorda daha doğrusu çalışmış motorda bakılmaz. Tamamen düz bir yerde ve bir süredir çalışmadan duran motorda bakılır, tam olarak seviyesini tespit etmek isteniyorsa, aksi durumda doğru ölçülmez seviye, yanıltır sizi.

Bu bahsettiğimiz süre, motordaki bütün yağın süzülüp kartere inmesi için gereken süre, değil mi ?
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;100981
Bu bahsettiğimiz süre, motordaki bütün yağın süzülüp kartere inmesi için gereken süre, değil mi ?


Elbette aynen öyle :)
En doğru sonucu tamamen yatmış arabada alırsınız aslında, mesela akşam bıraktınız arabayı sabah çalıştırmadan bakın, bu en en doğru sonucu verir size :) -ki bende böyle takip edilmesini tavsiye ederim :)


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Aracın yağına bakmak için babamda öyle der,aracı düz bir zemine çekip,motorun soğumasını ve yağın süzülmesini beklemek gerek.
 
Bazen benzin istasyonlarında yağına bakalım deyip yeni stop etmiş motordan çubuğu çıkartıp bakıyorlar ya,işte ona çok gülüyorum:++:
 
Bir gün bozacam bir tanesini ama hadi hayırlısı...


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;101179
Elbette aynen öyle :)
En doğru sonucu tamamen yatmış arabada alırsınız aslında, mesela akşam bıraktınız arabayı sabah çalıştırmadan bakın, bu en en doğru sonucu verir size :) -ki bende böyle takip edilmesini tavsiye ederim :)

 
Hah, işte Onno Usta o "süre"nin 15 dakika civarı olduğunu; 2 saat ya da 1 gün gibi bir süreye gerek olmadığını yazmıştı bir yazısında.:)
 
 
Hatta ben bu bilgiden kendi adıma şu sonucu çıkarmıştım: Motoru durdurup yeniden çalıştıracaksam, 5-10 dakikalık kısa görünen bir süre bile turbo için dikkat gerektiriyor. Yani 10 dakikalık bir duraklamanın ardından da bir kaç saniye olsun beklemek gerek gaza basmadan.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Araba ilk çalışmada çiğ benzin ve hafif mavimsi duman yapmaya başladı . .  Cuma günü servise gittik makinaya bağlandı G70 hava kütle ölçer arızası çıktı kaldı ki daha 2 sene önce değişti kütle ölçer anlamıyorum bunu lpg den kaynaklı mı oluyor çözemedim. .
 
Çiğ benzin bundan yapar mı?