škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 TSİ Motor Yağ seçimi

mşah · 43 · 23277

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;533864
Umarım aracınızda bir sıkıntı yoktur. 2.000 km.de yağın bu kadar eksilmesi hiç normal değil. Yani bu araba Tofaş motoru kullanmıyor sonuçta. Bu kadar yağ eksilmesinin yağ kaynaklı olduğunu düşünmüyorum açıkçası.
 
 Aracımı ikinci el (42.000 km.de) aldım. Alır almaz yağ bakımı yaptım. Kullandığım yağ Mobil1 ESP 5w30. 10 yıllık Citroen tecrübem neticesinde bu yağı kullanıyorum ve 1.4 TSI motor için de uyumlu olduğunu görünce yine bu yağı kullandım. 4.000 km yol yaptım. Yağda hiç eksilme olmadı.


Geçen gün yağ seviyesini kontrol ettim motor tamamen soğuk halde yağ seviyesi çubuğun tam ortasında sanırım geçen sefer kontrol ettiğimde motor sıcaktı yağ tam süzülmemiş olabilir, şu an km 18.000 de, aralıkta kısmetse bakıma girecek, motor yağım hazır bakalım servis sorun yaratacak mı.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bizim Türkiyedeki iklim şartlarına göre bana 5-30 ince gibi geliyor ve kitapçıkta 5-40 belli km de kullanılabilir diyor bu konuda düşünceleriniz nedir.

DEĞİŞKEN SERVİS ARALIĞI İÇİN 5-30 ÖNERİYOR


 
BUDA YAĞIN ÖZELLİĞİ



SABİT SERVİS ARALIĞI İÇİN 5-40 ÖNERİYOR



BUDA YAĞIN ÖZELLİĞİ



Birde üretici rodajın motora etkisini açıkça belirtmiş


İzmir gibi sıcak memlekette kışın bile 0 altına düşmediğinden 5-40 bana daha mantıklı geliyor, servise'de sormak istemiyorum onlara kalırsa her şey sakıncalı zaten fazlada bu konuda bilgileri olduğunu sanmıyorum


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Önümüzdeki günlerde bakıma girmem gerekiyor, bakımdan önce ve bakımdan sonra araç içinde ses seviyesini ölçmeyi düşünüyorum bakalım motor yağın yada bakımın ne gibi etkisi olacak.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Aracinizda yag eksiltme varsa 5w40 %100 tam sentetic Motul x-cess kullanirsaniz eksiltme olmaz.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;542345
Aracinizda yag eksiltme varsa 5w40 %100 tam sentetic Motul x-cess kullanirsaniz eksiltme olmaz.


Eksilme yapıyor ama normal turbo motorun yapması gerektiği kadar, bakımlar öncesi şimdiye kadar hiç yağ uyarısı vermedi, yağ seviyesi de çubuğun sonuna yaklaşıyor zaten şimdi bakımda geldi


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Ciddi bir sorun olmadiğına sevindim ayrıca yazdığım yağı kullandığınız taktirde o bahsettiğiniz kadar eksiltmede olmayacaktır aracınızda tabi tercih sizin...


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Tavsiyeniz için teşekkürler ama yağı çok oldu alalı Petronas 5-30, sonrakı bakım için 5-40 düşünüyorum. bugün yarım lt kadar 5-40 ilave ettim dikkatimi çeken motor sıcaklığı 87 nin üzerine çıkmadığı normalde 94 derece olurdu, yarım lt nin bir etkisi olmuş olabilir mi anlamadım


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Özellikle yeni nesil araçlarda ve özellikle turbolu araçlarda sıkıştırma oranları optimal performans alabilmek adına yüksek olduğundan yağ eksikliği ciddi sorun olacaktır. 0,5 lt önemli bir eksiltme değil belki ama Akif Beyin de belirttiği gibi olması gerektiği kadar olursa muhakkak yağ daha az ısınır.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Ben hep tam tersini düşünmüştüm o yüzden yağın eksik olduğunu bildim halde tamamlamamıştım, eksik derken işaretin alt seviyesine yakın.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Yağ değişiminden önce ses ölçümünü yaptım.
1 Resim motor ilk çalışıp rölanti devrine düşme anı, 2 - rölanti, 3 - 50 km hızda ve böştaki ses seviyesi



Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Benim fabia ile geçenlerde ışıklarda durduk yanımda oturan arkadaşım araba stop etti galiba dedi, çalışıyor merak etme dedim. Birkaç kez benzincide falan durup yanımdakiler 5-10 dk birşeyler almaya indiğinde arabada beklerken kontağı kapamayı unuttuğum oldu geri geldiklerinde kontak basmaya çalışırken yeniden aslında arabanın 10 dk dır çalıştığını farkettim motor tam ısındıgında o kadar sessizleşiyor ki bazen devir göstergesine bakarak çalıştığını anlıyorum. 1.4 16v 101 lik motor gerçekten iyiymiş Motul tam sentetikle taçlandırınca daha da iyi oldu.
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2015, 06:58:54 Gönderen: trio »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Motor yağ motorun can damarı o yüzden yağ ne kadar kaliteli ise motorun çalışma koşulları o kadar sağlıklı olur. Geçen hafta ilave etmiş olduğum 5-40 yağdan dolayı mı bilmiyorum o günden beri marşa ilk bugün bastım, normalde ilk çalışınca yüksek devirde çalışırdı bugün rölanti devrinde çalıştı uzun zamandır o şekilde çalışmamıştı ve motor çok rahat çalıştı nasıl marş aldığını bile anlayamadım, eğer yine o şekilde çalışmaya devam ederse büyük bir ihtimal yağ dır diye düşünüyorum.


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;543299
Motor yağ motorun can damarı o yüzden yağ ne kadar kaliteli ise motorun çalışma koşulları o kadar sağlıklı olur. Geçen hafta ilave etmiş olduğum 5-40 yağdan dolayı mı bilmiyorum o günden beri marşa ilk bugün bastım, normalde ilk çalışınca yüksek devirde çalışırdı bugün rölanti devrinde çalıştı uzun zamandır o şekilde çalışmamıştı ve motor çok rahat çalıştı nasıl marş aldığını bile anlayamadım, eğer yine o şekilde çalışmaya devam ederse büyük bir ihtimal yağ dır diye düşünüyorum.
 
 Yağ kaynaklı olduğunu düşünmüyorum. Benim 1.4 TSI.da kafasına göre bazen direkt rölanti devrinde bazen biraz yüksek çalışıp en geç 15 sn içinde rölanti devrine düşüyor. Gözlemlerim bunun hava sıcaklığına bağlı olmadığını da gösteriyor çünkü 3-5 gün kullanmayıp geçen hafta 12 derece sıcaklıkta çalıştırdığımda direkt rölantide çalıştı. Oysa bugün 20 dereceye yakın sıcaklık vardı ve dünde çalışmıştı ama ilk çalıştırmada yine yüksek çalıştı.
 
 Özetle ben bunu ne zaman niçin yaptığını anlayabilmiş değilim ama çokta önemli değil en geç 15 sn içinde rölanti devrine düşüyor ve gün içinde tekrar çalıştırmalarda (2-3 saat aradan sonra mesela) direkt rölantide çalışıyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;543662
Yağ kaynaklı olduğunu düşünmüyorum. Benim 1.4 TSI.da kafasına göre bazen direkt rölanti devrinde bazen biraz yüksek çalışıp en geç 15 sn içinde rölanti devrine düşüyor. Gözlemlerim bunun hava sıcaklığına bağlı olmadığını da gösteriyor çünkü 3-5 gün kullanmayıp geçen hafta 12 derece sıcaklıkta çalıştırdığımda direkt rölantide çalıştı. Oysa bugün 20 dereceye yakın sıcaklık vardı ve dünde çalışmıştı ama ilk çalıştırmada yine yüksek çalıştı.
 
 Özetle ben bunu ne zaman niçin yaptığını anlayabilmiş değilim ama çokta önemli değil en geç 15 sn içinde rölanti devrine düşüyor ve gün içinde tekrar çalıştırmalarda (2-3 saat aradan sonra mesela) direkt rölantide çalışıyor.


Bende yağ kaynaklı olmadığına kanaat getirdim,zannedersem 4-5 günlük beklemelerde rölanti devrinde çalışıyor bununda bence sebebi motor uzun süre çalışmadığından yağ'da tamamen süzüldüğü için ilk çalıştırmada yüksek devirde çalıştırmak yerine motorun aşınmasını minimuma indirmek için rölanti devrinde çalıştırıyor.

Petronas'ın  1,4 TSİ için önermiş olduğu 5-30 yağ değişim periyodu 30.000 km yada 2 yıl diyor, bizim servis periyotlarına göre 15.000 km yada 1 yıl için 5-40 kullanımına izin veriyor. Bizim iklim şartlarına göre 5-40 rahatlıkla kullanılabilir