škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Citroen C5 vs Opel İnsignia

tufan · 78 · 41751

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı yeaght

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 53
    • Profili Görüntüle
insignia :ok:
[INDENT][INDENT][INDENT][INDENT][INDENT]2008 Ford Fiesta TD Comfort
[/INDENT][/INDENT][/INDENT][/INDENT][/INDENT]


Çevrimdışı scorpion

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 220
    • Profili Görüntüle
Tasarım olarak bence C5 ama tasarım zevk meselesi olduğundan herkese göre farklılık gösterir.Bence C5 gerçekten harika bir tasarıma sahip ağırlığı var insignia daha sportif bir tasarım.



Çevrimdışı cagri

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
    • http://www.insigniateam.com/forum
HORT!!! :D
konu üzerinden 2 ay geçmiş diye sorun olmayacağını düşündüm :)

C5'i çıktığından beri kalıplı yapısı ve arka tasarımından dolayı (çakma bmw) severim.
ama kullanınca işler değişti.

-merkezi sabit direksiyonu tam bir baş belası. Allah'tan makyajlı modelde direksiyonu 2 renk yapmışlar, dönük olup olmadığı anlaşılıyor.
-sabit direksiyon da başarısız bana göre, üstü düğme karmaşası. korna çok kötü konumda, şehiriçi kavşak dönüşlerinde sayısız kez korna çaldım. (avuçiçiyle çeviriyorum)
-plastik kalitesi bir Fransızdan beklenecek kadar, Almanla karşılaştırılamaz yani
-kullanışlılık yok
-dıştan kalıplı gözükse de içi dar, özellikle boydan dar
-yol tutuşuna birşey diyemem, uzun yolda max. 120 km ile bir sorun yaşatmadı
-dayımın 407'sinin kadife döşemesini çok seviyordum, gördüğüm kadarıyla sadece fransızlar kullanıyor. hastası olduğum kadife döşeme, uzun yolda işkenceye döndü. tsihrt giymeme rağmen terletti ve ufak ufak tüyleri sürekli sırtıma battı :) davulun sesi uzaktan hoş geliyor anlaşılan:D deri bile daha az terletiyor
-bu arada değişik bir "konfor" değerlendirmesi yapıyım :) C5'de hız sabitleyici yok, "hız sınırlandırıcı" var. yani her araçta olduğu gibi 90'a ayarladınız gazı bırakıyım kendi gitsin yok. 90'a ayarlıyorsunuz, ayağınız hala pedalda, bırakırsanız araç yavaşlıyor. ama ister yarım basın ister tam basın 90'ı geçmiyor.
yani ayağı dinlendirme imkanı yok, sollamaya çıkacaksınız önce sistemi kapatıyorsunuz gaza yüklenip geçiyorsunuz sonra tekrar aktif ediyorsunuz.
diğer araçlarda hız sabit, sollama zamanı gaza basıyorsunuz, sollamadan sonra tekrar kendi uygun hızına iniyor. konfor budur bence:)
-köşe aydınlatmaları başarısız, süs diye konulmuş


Insignia;
-1.6T 180 hp motor düzensiz değildir, turbo olması sebebiyle düşük devirde yığıldığı doğru ama bu deyim 2000 devire kadar geçerli. 2000-2200 aralığında turbo başlıyor, hızlanmasında da bir düzensizlik yok (diğer mesajlarda belirtilmiş) şu olabilir, düşük viteste yüklenildiği için tam hızlanma aşamasında patiye düşmemek için TC devreye girmiştir, güç keser buda sürücüye motor düzensizliği gibi yansımış olabilir. malum, 3.te bile rahat pati çekebilen bir motor 1.6T
-arabanın herşeyi elektronik, dilinden anlamayan kişilere kullanımı zor ve sorunlu gözükebilir. ama her sorunun çözümü bir kabloya bakıyor, kutup başını sök-tak sorun kalmıyor:D windows kullanan herkes aşinadır bu duruma:D
-boyum 1,87 ön koltuğu kendime göre ne rahat nede dar ayarlarsam, dizlerim nerdeyse konsola değecek kadar, arka tarafta da aynı şekilde sıkışmadan oturabiliyorum. ne kafam nede dizim değiyor. tam benim boyuma yapmışlar:D ama bunda oturma pozisyonum da etkili, dizlerim çok uzun ve koltuğa çok gömülürüm ben, aynı koltukta benden kısa birisi daha yüksekte bile görünebilir.
-konsolda düğme sayısı çok ama kullanımı karışık değil. bence en kullanışlı araçlar Alman araçları, VW'den dolayı Skoda'da bu duruma dahil.
-240km hızda yol tutuşta hiçbir sorun görmedim, Vectra C'de 180 km'de biraz tereddüt ederken, Insignia fazlasıyla güven veriyor (Insignia 240km'de yolcu konumundaydım)
-gece yolculuğunda AFL keyfi bir başka. şuan bu far sistemine en yakın performansı Superb'in opsiyonel bixenonları veriyor. adını hatırlamıyorum. yinede AFL'nin birkaç üstünlüğü var.
-Opel'in koltukları konforu ve sportifliği bir arada bulundurmaya yönelik. baldır ve bel destekleri her koltuğunda vardır. buda kimine güvenli gelirken kimine dar ve rahatsız geliyor. burada Opel'inde hatası var. mesela Astra J'nin lansmanını Sport donanım ile yaptı, her bayiye sport gönderdi. bu donanımda koltukların yan destekleri daha fazla ve sert. dolayısıyla aracı bilmeyene rahatsız geliyor.


karşılaştırmaya Superb'de dahil edilince, bence hepsinin kulvarı farklı.

benim gözlemlerim;
C5 - sıradan araçlar yerine lüks gözükmek isteyen esnaf aracı
Insignia - genç ruhlu aile babaları, üniversiteli genç, D segmentini bilen tanıyan orta yaşlılar
Superb - trafikte sağa sola bulaşmayacak (yani ışıklarda gaza gelmeyecek) kendi derdinde, ailesine güvenliğine konforuna önem veren aile babaları ve işini büyütmüş patronlar

gibi görüyorum. (tabi tüm kullanıcılar değil, ağırlıklı olarak)

bu arada Erhan abi neden banlandı ki?:D
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2011, 14:33:55 Gönderen: cagri »


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
insignia spor araba ona laf yok ama ailelerin alacağı arabadan değil arka baş mesafesi diz mesafesi yeterli değil bana kalırsa ayrıca çok yakıyor. c5 de diyemiyorum yani gökhan abiye katılıyorum şu araç diyemem hiç birine ama tip olarak insigniayı alırdım konfor olarak almazdım ikisinide :D
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah


Çevrimdışı hbahadir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 109
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skodam_1985;176332
insignia spor araba ona laf yok ama ailelerin alacağı arabadan değil arka baş mesafesi diz mesafesi yeterli değil bana kalırsa ayrıca çok yakıyor. c5 de diyemiyorum yani gökhan abiye katılıyorum şu araç diyemem hiç birine ama tip olarak insigniayı alırdım konfor olarak almazdım ikisinide :D
konuyla alakası yok ama yorumu okurken dikkatimi çekti :)
abi senin mercedes tüplü mü???
:):)

                          ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu


1.6 MPI octavia ambiente
Mercedes E320 Avantgarde


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hbahadir;176344
konuyla alakası yok ama yorumu okurken dikkatimi çekti :)
abi senin mercedes tüplü mü???
:):)
valla benim değil mercedes. babamın ama tüp yok. ama babam her benzin alışında küfür ettiğini duyuyorum :++::++::++: taktırır heralde yakında :D
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah


Çevrimdışı cagri

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
    • http://www.insigniateam.com/forum
Alıntı yapılan: skodam_1985;176332
insignia spor araba ona laf yok ama ailelerin alacağı arabadan değil arka baş mesafesi diz mesafesi yeterli değil bana kalırsa ayrıca çok yakıyor. c5 de diyemiyorum yani gökhan abiye katılıyorum şu araç diyemem hiç birine ama tip olarak insigniayı alırdım konfor olarak almazdım ikisinide :D


şöyle söyleyim, bizdeki Vectra C 1.6 105hp'nin Çorumda ortalama yakıt tüketimi 8-9 litreydi.
İstanbulda 180hp Insignia ortalama 11 litre yakıyor, bu çok değil bana göre:) ki zaten 1.6 atmosferik çoğu araç 10 litreye yakın yakıyor.

hata şurada, D segmenti 1.6 motorda bassan da gitmiyor, çok benzin yaktığınla kalıyorsun, bu yüzden çoğu kişi agresif kullanmıyor. ama 1.6T çok fena gaza getiriyor, bastığın zaman da 12-13 litre bile yakıyor. yaktığı kadar da gidiyor.

dolayısıyla sıradan bir şekilde kullanırsanız araç hiçte çok yakmıyor. uzun yolda büyük bir sabırla 90'a sabitleyip gittik, ortalama tüketim 6 litre. yol Samsun-Merzifon arası.


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cagri;176353
şöyle söyleyim, bizdeki Vectra C 1.6 105hp'nin Çorumda ortalama yakıt tüketimi 8-9 litreydi.
İstanbulda 180hp Insignia ortalama 11 litre yakıyor, bu çok değil bana göre:) ki zaten 1.6 atmosferik çoğu araç 10 litreye yakın yakıyor.
 
hata şurada, D segmenti 1.6 motorda bassan da gitmiyor, çok benzin yaktığınla kalıyorsun, bu yüzden çoğu kişi agresif kullanmıyor. ama 1.6T çok fena gaza getiriyor, bastığın zaman da 12-13 litre bile yakıyor. yaktığı kadar da gidiyor.
 
dolayısıyla sıradan bir şekilde kullanırsanız araç hiçte çok yakmıyor. uzun yolda büyük bir sabırla 90'a sabitleyip gittik, ortalama tüketim 6 litre. yol Samsun-Merzifon arası.
arkadaşın insigniayla gitmiştik istanbul-samsun arası ortalama 120-130 kmh hızla 8 lt yaktı ama insignia 1.6 t ilede 90 la gitmek ölüm gibi gelir :D:++: o arabayı aldımı en az 240 ı dayıcan
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cagri;176353
şöyle söyleyim, bizdeki Vectra C 1.6 105hp'nin Çorumda ortalama yakıt tüketimi 8-9 litreydi.
İstanbulda 180hp Insignia ortalama 11 litre yakıyor, bu çok değil bana göre:) ki zaten 1.6 atmosferik çoğu araç 10 litreye yakın yakıyor.
 
hata şurada, D segmenti 1.6 motorda bassan da gitmiyor, çok benzin yaktığınla kalıyorsun, bu yüzden çoğu kişi agresif kullanmıyor. ama 1.6T çok fena gaza getiriyor, bastığın zaman da 12-13 litre bile yakıyor. yaktığı kadar da gidiyor.
 
dolayısıyla sıradan bir şekilde kullanırsanız araç hiçte çok yakmıyor. uzun yolda büyük bir sabırla 90'a sabitleyip gittik, ortalama tüketim 6 litre. yol Samsun-Merzifon arası.
şunuda ekliyimde :D benim SuperB ile 260 kmh filan vurmuştum ve ortalama hızım 220 kmh filandı yol istanbul- edirne :D 8- 9 litre yakmıştım 2.0 TDI 170 hp
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skodam_1985;176357
arkadaşın insigniayla gitmiştik istanbul-samsun arası ortalama 120-130 kmh hızla 8 lt yaktı ama insignia 1.6 t ilede 90 la gitmek ölüm gibi gelir :D:++: o arabayı aldımı en az 240 ı dayıcan


Yuh:hanz:

Araçta turbo var diyede uçmamak lazım.


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;176362
Yuh:hanz:
 
Araçta turbo var diyede uçmamak lazım.
:++::++::++: uçalım yaw hem öle arabaya bincen hemde 90la gitçen millet gülmekten ölür :D:rock1:
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;176362
Yuh:hanz:
 
Araçta turbo var diyede uçmamak lazım.
sondaki ifade süper olmuş :D  :++:    :hanz::haha::haha:
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: cagri;176329
...Insignia 1.6T 180 hp...
...-arabanın herşeyi elektronik, dilinden anlamayan kişilere kullanımı zor ve sorunlu gözükebilir. ama her sorunun çözümü bir kabloya bakıyor, kutup başını sök-tak sorun kalmıyor:D windows kullanan herkes aşinadır bu duruma:D...
:kiki:


Çevrimdışı aenkur

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cagri;176329


-arabanın herşeyi elektronik, dilinden anlamayan kişilere kullanımı zor ve sorunlu gözükebilir. ama her sorunun çözümü bir kabloya bakıyor, kutup başını sök-tak sorun kalmıyor:D windows kullanan herkes aşinadır bu duruma



windows deyince vw'nin Bill Gates'e verdiği cevap aklıma geldi:)

VW teknolojisi Microsoft teknolojisi gibi olsaydı otomobiller şöyle
olurdu:
 
    1- Her aldığınız arabada tek koltuk olur, diğer koltuklar için
ekstra lisans parası ödemek zorunda kalırdınız.

    2- Arabalarımız sadece bizim ürettiğimiz benzinle çalışırdı.

    3- Ortada hiç bir neden yokken otomobiller günde en az iki kere stop  ederdi.

    4- Yol çizgileri her yeniden boyandığında yeni bir otomobil almak  zorunda kalırdınız.

    5- Otoyolda giderken birdenbire otomobilin bütün göstergeleri
kilitlenir ve sizin bunu kabullenip arabayı bastan    çalıştırmanız
gerekirdi.

    6- Bazen sağa dönüş gibi basit bir manevra, arabanın tamamen stop
etmesine neden olur ve bu durumda motoru tekrar yüklemeniz
gerekirdi.

    7- Yağ, hararet ve akü ikaz ışıklarının hepsi ortadan kalkar ve tek
bir "Genel Koruma Hatası" sinyali olurdu.

    8- Yeni koltuklar herkesin ayni boy ve ağırlıkta olmasını  gerektirirdi.

  9- Bazen araba durup dururken kilitlenir ve aynı anda kapı kilidini
açıp marşa basıp bir elle de anteni tutmadıkça blokaj çözülmezdi.
(Ctrl+Alt+Delete)

  10- VW her yeni model otomobili piyasaya çıkardığında müşterilerin
araba kullanmayı bastan öğrenmeleri gerekirdi.

  11- Kaza anında, hava yastıkları açılmadan evvel "Emin misiniz?" diye
sorardı