škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Sifir araç kullanim bilgisi!

samet28 · 47 · 15675

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
zaten bu mühendisler bir b.k bilmez.

tipik türk usta mantalitesi :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;151128
Mineral yağ kullanimi ve rodaj ile ilgili bir paylaşımını okumuştum.Oldukça mantıklı gelmişti.Aracı ilk aldığında mineral yağ kullanıp, piston ve motor blogundaki aşınmaları sağlayıp motorun daha verimli olması sağlanıyor.Daha cok yazı vardı ama yazmaya usendim şimdi :D
Bunu diyorsun değil mi?
http://www.modifiyem.com/forum/f51/yeni-otomobillerde-rodaj-63444/


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
doğru kısmı çok. ama yanlışı o iş 1000 kmden sonra yapılmak zorunda. showroomdan çıkar çıkmaz değil o motorun ömrünü ciddi oranda kısaltan bir uygulamadır.

kimse o motoru tasarlayan adamdan daha iyi bilecek değil sonuçta.

ne yapılması gerektiği burada yazıyor.

http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?t=25180&highlight=rodaj

bu vw yetkili servis sormlusunun cevabı:

Alıntı yapılan: ademirden;371368
Rodaj bir motorun yavaş yavaş çalıştırılarak alıştırılması, motorların ilk defa kullanıldığında bellirli bir süre fazla ısıtmadan rodaj ve zorlamadan çalıştırılması, piston, izostatik sistem ve silindirlerin birbirine daha uyumlu çalışmasını sağlar. Yanlış rodaj ise arabada güç kaybına yol açabilir.

Rodaj arabalarda motorun alıştırılması amacıyla aracı belirli bir süre veya km boyunca motora yüklenmeden kullanma durumudur.

Dolayısı ile siz aracı şu an  kullandığınız üzere bu saatten sonra rodaj olayına girmeniz diye bir durum söz konusu olamaz. Şu an rodaj dönemindesiniz zaten..

Ayrıca aldığınız benzinin 97 oktan olduğunu, ve 95 oktana göre daha iyi yanacağı üzere daha fazla yakıt tüketeceğinizi de hatırlatmak isterim. 95 oktan ile tekrar deneyin yakıtınız düşecektir.

buda bir makine mühendisinin cevabı:

Alıntı yapılan: dino;372162
"Acalim su motoru" lafi cok yanlis olmamakla birlikte genel uygulama tarzi yanlistir. Halk arasinda uygulanan, motoru tam gaz maksimum devirlerinde kullanmak, yüksek devirdeyken ani vites kücültüp tabiri caizse motoru "hirpalamak" tir. Ancak bu tarz bir islem tamamen yanlis.

Araci 1000-1500 km hic tam gaz vermeden, 3000 dev civarinda kullanin. Daha sonra "motoru acmak" isterseniz, yukarida saydigim hic bir sürüsü yapmayin.

Ancak su denenebilir.
Uzun yola cikin vitesi manuele alin.
3000 dev. 10 dk
4000 dev 10 dk
5000 dev 10 dk
6000 dev 2-3 dk sabit hizlarda gidin. (Yapacaginiz hiz önemli degil devir önemli)

Bu sürüsü farkli zamanlarda 1-2 kere tekrarlayin. Bu sekilde motora en az zarar vererek, motor "acilabilir".


bu işi yapan saygın tüm kuruluşlar ve saygın tüm uzmanlar KESİNLİKLE yapmayın diyorsa halen inat etmenin ben bilirim o motoru tasarlayan da kim oluyor adammı onlar modunda bir tavır yanlıştır. şehir efsanesidir gerçek değildir. kimsenin arabasının motorunun canına okutmaya hakkınız yok.

diğer şekilde yaptım motor açıldı bunu hissediorm demek sadece psikolojiktir. hiç bir teknik dayanağı yada kanıtı yoktur oda gerçek değildir.

ayrıca tüm vw motorlarının tam rahat devirlenmeye ve sıkılığını kaybetmeye başlaması 5-7 bin km civarı olur. ilk  1000 kmde değil. tam performansınıda ilk yağ değişim bakımından sonra yapar yani 10 15 bin kmden sonra. 4 farklı vw motorunun rodajını yapmış birisi olarak yazıyorum.

buda onno ustadan

http://int.hurriyetemlak.com/real_estate/emlakyasam/haber_detay.php?cid=10366

Alıntı
2006 yılında yayınlanmış olan “Onno Usta Mektuplar” adındaki kitabın  yeni bir serisi için belli hazırlıklar var ancak bu konu biraz da  sponsor desteği ile ilgili olduğundan gerekli destek sağlandığında  yayınlayacağız. Yeni teknoloji üretimi olan motorların tümünde de rodaj  prosedürünün uygulanmasına gerek olmadığı defalarca bir çok yayın  organında da vurgulandı ama bunu biraz da eski yılların üretimlerinde  var olan sıkı şartların kaldırılması olarak algılanmalı. Rodajı yok diye yeni bir motoru çok sıkıştırmak doğru olmaz. Kim ne derse desin ne  pahasına olursa olsun yeni, bir motorun hiç değilse 500 km. gibi bir  süre yumuşak karakterli kullanmanın faydası vardır. Yumuşak karakterden  kasıt ise küçük viteslerde tam gaz gitmemek, yüksek devirlerde  kullanmamak ve aracın maksimum sürate çıkarmamaktır. Aracınızın fabrika  verisi yakıt oktanı 95, bu nedenle de üretici firmanın tavsiyesi  paralelinde olan yakıtı kullanmanız gerekiyor. Kule gergisi süratli  virajlarda çok faydalı bir uygulama olup kullanım emniyeti açısından  tavsiye edilir. Aracınızın arka takımı çok özeldir ve arkaya kule  gergisi gerektirmez. Ford Transit Connect 74 HP için böyle bir uygulama  yapmadım.
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2010, 11:28:22 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
motor motordur abi, isterse çim biçme makinası olsun.
afedesin büzük yemediği için söyleyemezler gerçekleri. Rodajın hası motosikletlerden kalan muhabbetler zaten şimdi bile sanıyorum suzuki ilk 1000km moturun değişik motor yüklerine maruz kalması gerekir gibi bir sözcük ekledi 1000 km tın tın git demek yerine
 
sana VW firması oo kardeş neden basmadın diyecekmi sana basılı veriyor zaten :)
sen son rötuşları yapıyorsun olay o. istersen yapma ...
 
yok termal işler yok yataklar alışsın mış (!) hepsi tırt işler.
alışan rodajlanan tek yer cross hatch pattern üzerinde çalışan segmanlar.
adamlar üreticiler sana diyebilirmi ki basman doğru olacaktır sayın müşterim..
 
ya sen duvara çakarsan rodaj diye ? :D
 
0 km araçta tabiki ya aslında çooook detay var ama cidden zor bikere şartlanmışsınız siz azizim :D
 
alak 2 tane 0 km ben basayım sen bildiğinm gibi yap ölçelim kompresyonlarımızı serviste..
 
ikimizede şahane diyecekler ama limit atıyorum 190 ise benimki 188 - 189 çıkarken seninki belki 175 - 180 çıkar..
 
ha ne olur ? hiç bişey... 200 üstü ben basınca uzamaya devam ederim , uzun vadede yağım az eksilir az yakıt yakarım..
 
motorum daha uzun ömürlü olur çünkü kompresyon segmanlarından aşşağıya sızan sana göre çok çok az olur yada olmaz yanma artıkları motor yağımı kontamine etmez. kontamine motor yağı yataklardan geçmez..
 
makina mühendisi abimizede sevgiler :) biz o konuyu modifiyemde tartışalı 4.5 sene ben heycanla yazmaya çalışalı 3 sene oluyor Techturkey de bile çok tartıştık bu konuyu Özgün dahil hatrı sayılır bilgili abilerimizle.. onaların kabul etmediği onların büyük emeklerle modifiye motor yaptıklarıydı. göz önünde tutulacak çok parametre vardı kalıplaştırılamazdı. ancak tatlı sertte anlaşmıştık :D
 
gel gelelim zaten sentetik yağ ile gelen 0 km araç motorlarında egzantrik rodajı olmuş oluyor motor dyno üzerinde full pull asılmış oluyor daha neyine tın tın gideceksin ?
 
sen deki aman alışsın alışması lazım varsa çapak mapak dökülsün değil mi yepis yeni araç sonuçta ...
peki ya adam ne diyor gel ilk yağını 7500km sonra 15.000km sonra değiştirecem
 
düşünebiliyormusun olası çapaklarla kirlenmiş bir yağın 15.000km boyunca motor içinde dolandığını ?
 
yağ filitresi var diye aklınıza geliyor demi :D tebrikler... işler öyle kolay olaydı...
 
motor sporlarına bakın kaç yarış kullanıyorlar aynı motoru artık hem F1 de hem WRC de...
 
aaa deyin azizim onlar yarış motoru hiç bizimkilerle bir olur mu ... :D
 
doğru aydan gelen tozları kalıba döküp piston segman yaptılar onlara uzay teknolojisi var :D
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2010, 11:31:27 Gönderen: AhmetH »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
ahmet bey yanlş anlaşılmasın görüşüne ve düşünce saygım var ama doğru olan kısmı var ama tamamı değil. bu yüzden yukarıda neden katılmadığımı ve neden önermediğimi kendi tarzımla ifade ettim.

saygılar.



Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;151300
ahmet bey yanlş anlaşılmasın görüşüne ve düşünce saygım var ama doğru olan kısmı var ama tamamı değil. bu yüzden yukarıda neden katılmadığımı ve neden önermediğimi kendi tarzımla ifade ettim.
 
saygılar.

Yunus biraz cesaret abi :) boşver bey falan aramızda atla deve yaş farkı yok :D
 
makina işlerine aklı yatan adamsın vesselam konularını takip ediyorum yazılarını severek okuyorum ,  kalıplamayın kendinizi. araştırmak isteyen herşeyi bulur demek istediğim o.
 
o öyle diyor onlardan iyi bilinmez demek kendi adıma bir mühendis adayı olarak asla yapımla bağdaşmıyor.
 
sorgulamak sorgulamak sorgulamak :ok:


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
üstad sorguluyoruz zaten.az çok kendi tecrübelerimde var. bende işi inceliyrum zaten okulda yada sanayide.malum okulda 8. sene olunca öğrencilerden çok doçentlerle asistanlarla takıldığım için makine mühendisliği motor labında baya bir zaman harcıyourz bu konuları tartışıyourz. senin gibi düşünen teknikerde var benim gibi düşünen profösörde asistanda.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Yunus ve Ahmet,

Sizin yüzünüzden sıfır km. otomobilim olmayacak hiç.:hih: Dövecem ha!:D


Çevrimdışı erdemmm

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
abi ben 3 gunluk octavia 1.4 ü daha ilk gun 170 hza cıkardım ya 4 ya 5.vitesdi tam hatırlamıyorum. kötü mü yapmısım acaba?


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
şahane devam :)

0 km de kabaca TEK düşüneceğiniz  motorun çalışma sıcaklığına ulaşmış olması ve TAM gaz basıyor olmanız.

amaç motoru BAĞIRTMAK SÜRAT yapmak değil  motoru boğmadan TAM gaz hızlanmak hızlanmaları GAZI KÖKÜNE KADAR basarak gerçekleştirmek..

ve yokuş aşşa meyil iniş denk falan geldiğinde  ayağınızı VİTESTEYKEN gazdan çekin KENDİ KENDİNE yavaşlasın...


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: erdemmm;156202
abi ben 3 gunluk octavia 1.4 ü daha ilk gun 170 hza cıkardım ya 4 ya 5.vitesdi tam hatırlamıyorum. kötü mü yapmısım acaba?
senden sonraki sahibinin kulaklarını çınlatacağı garanti artk.


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;156445
senden sonraki sahibinin kulaklarını çınlatacağı garanti artk.
Aynı düşüncedeyim sanayi bilgisi hiçbirşeydir. Kimse teknik kullanın sürekli demiyor, otobanda hız sınırı 120 ama 120yi geçmeyin dememişler geçin hız yapın. ama aracın ömrü için ilk kullanımda dikkat edilicek teknikler ve bunları keyfinden yazmamışlar yav illaki bi düşünceleri vardır yoksa hızlı kullanın der adamlar arabanın ömrü azalır yenisini almak gerekir buda onların işine yarar.
Aynen katılıyorum Yunus bey :ok:
-------------------------------------------------


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
AhmetH'nin yazdıklarını mantıklı bulduğum için onu yeni doblo'da uyguluyorum.Biraz geçsin sentetik olmayan yağ koyacağım.:)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;283538
AhmetH'nin yazdıklarını mantıklı bulduğum için onu yeni doblo'da uyguluyorum.Biraz geçsin sentetik olmayan yağ koyacağım.:)
Sonuçları sabırsızlıkla bekliyor olacağız Gökhan Bey.