škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2011 Ford Focus TDCI Titanium

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Maşallah, alınabilecek en mantıklı araçlardan biri. Kazasız belasız, hayırlı sürüşler dilerim.:)
 
 
Partikül filtresi sadece Euro 5 için geçerli değil sanırım. 1-2 yıl önce Euro 4 karşılayan partikül filtreli araç gördüğümü hatırlıyorum.
 
 
==================
 
 
Kadirin alıntı yaptığı yazı da genel anlamda bilgilendirici. Ama yazı sahibinin 50 bin km görüşü gerçek dışı bir abartıya sahip. 50 bin km'de dizel aracın sağlayacağı kârın bedeli 3-4 tane turbo arızasını çıkaracak seviyede. Kimse korkmasın, senede 10 bin km'nin altına düşmediğiniz ve aracınızı aldıktan sonra çok yakın zamanda satmadığını sürece dizelin avantajı su götürmez gerçektir.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


BerkerCELIK

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: byztckr31;134924
bu zamazingo belli bir km de değişmesi gerekiyor mu ki kadir korkutma beni. 4 bin liralık filtre mi olur bakım aralığında değişen bence sabit birşey bu. passatlarda da var diye biliyorum. ama piyasadaki çoğu C segment hatta birçok D segment araclarda yokmuş


Yakın tanıdığım bir Peugeot 308 SW sahibi hatta skodaturkey forumu üyesi Mali abimin aracının yağmur suyundan geçerken FAP - partikül filtresinin su alması vb nedenlerden dolayı KOMPLE değişim yapılması gerekti... 1200TL gibi bir ücret ödediğini hatırlıyorum... Yani 3-5 milyarlık bir durum değil. Ayrıca Peugeot 308'de kullanılan partikül filtresi 180Bin KM de değişiyor. Sanırım Focus TDCI içinde ortalama bu civarlardadır değişim km si...

Değişim KM sinin bu kadar uzun olmasının sebebi partükül filtresinin kendi kendisini temizleme özelliğidir... Filtre kutusu içinde bulunan sensörler sayesinde filtreye takılmış kurum parçacıklarının miktarının normalden yüksek olduğu zamanlarda, motora sinyal gönderir. Bunun sonucunda hava/yakıt karışımı parametreleri değişen motorda partikül filtresi sıcaklığı artar. Sıcaklığı artan filtre içindeki partiküller iyice parçalanır ve egzos ile atılır... Bu sayede oldukça uzun değişim periyoduna sahiptirler...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: BerkerCELIK;135405
...Sıcaklığı artan filtre içindeki partiküller iyice parçalanır ve egzos ile atılır...
Nihayetinde gene çevre kirlenecek yani. Çevreyi sallayan yok gene kanımca.


BerkerCELIK

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;135579
Nihayetinde gene çevre kirlenecek yani. Çevreyi sallayan yok gene kanımca.


Hayır çevre kirleniyor ancak fabrika bacalarına takılan filtre vb gibi düşünün, yinede epey bir etkisi var temizik için...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: BerkerCELIK;135647
Hayır çevre kirleniyor ancak fabrika bacalarına takılan filtre vb gibi düşünün, yinede epey bir etkisi var temizik için...

Peki katalizör ne oluyor tıkanmıyor mu bu evrede?


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Bu arada PF'nin 4 bin lira falan tutmaması gerektiği de açık. 4 bin liraya neredeyse motor temin edilir.
 
Ha bir de 200 bin km'de PF değişecekse  4 bin liraya da değişse 4-5 PF çıkaracak kadar kâr sağlamış olacağından dert değil. (ilk el olduğunu varsayarsak)
 
Benim endişem daha ziyade arızalanma ihtimali üzerine. Yani örneğin 50 bin km'de arızalanan bir PF gerçekten sıkıntı verici bir durum olacaktır.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı Eren

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar selamlar,
Öncelikle araç gerçekten çok güzel. İyi günlerde kullanılsın.
Aynı aracın 2010 model fırtına grisi rengine de ben sahibim. Titanium donanımı ve dizel. Aracım geçenlerde bir yaşına değdi ve bu hafta içinde 15.000 bakımına gidecek.
Partikül filtresiyle ilgili ben de bazı bilgiler paylaşmak istiyorum.
Mart ya da Nisan aylarında bir haftasonu aracın kontağını çevirdiğimde bilgi ekranında "motor arızası" ibaresi göründü ve sesli sinyal duyuldu.
Hemen Ford yol yardımını aradım, bir servise bağladılar. Servisteki yetkili, arabayı çalıştırmamı ve gaz vermemi söyledi. Dediklerini yaptım. Bir anormallık olmadığını söyledim. Sonrada sorumluluğun kendilerinde olduğunu, aracı servise getirmemi söylediler.
İlk incelemeden sonra aracın dizel motorunu besleyen yakıt katkısının bittiği söylendi. Ben de tamam o zaman garantiden değiştirin deyince maliyetin çok pahalı olduğunu merkezden onay almak gerektiğini bazı durumlarda bu parçanın garanti kapsamında onay almadığı belirtildi.
Bunun üzerine o parça için mutlaka değişim beklediğimi aksi takdirde konuyu Tüketici Hakem Heyetine ve yargıya taşıyacağımı belirttim.
Neyse iki gün sonra telefon geldi ve değişim için onay çıktı. Yakıt katkısı ve filtre garantiden değişti. En son imzaladığım bir kağıtta toplam masrafın 1600 TL olduğu yazılıydı.
Sonra konuyla ilgili Baş Formen'le görüştüm. O bana normal şartlar altında bu durumun 60000 km. civarında yaşanması gerektiğini söyledi.
Yani bizim araçlarda bu sorun yaşanabiliyor. Ama bazen garanti uygulamadıkları da oluyormuş. "Ufak" bir hukuki tehditle sorunu halledebiliyorlar.
Bunun haricinde aracımdan çok memnunum. Tamamen kendi kriterlerime göre, sınıfında kalite/fiyat konusunda en iyisi.
Herkese selamlarla.