Konuya bir güncel çekeyim. Eşimin kullandığı Fabia 1.2 TSI yol ortasında birden stop etti ve EPC ışığı yandı. Olay yerine gittiğimde vitesi boşa alarak güç bela arabayı ara sokağa çekmişler.
Arabada elektrik var, ancak motor hiçbir şekilde çalışmıyor ve EPC ışığı sürekli yanıyor.
Ayrıca viteslerde de sıkıntı yok.
Yapacak birşey yok diyerek çekici çağırdık ve yetkili servise çektik arabayı. Servisten 1.500 TL onarım maliyeti çıktı. Telefonda bana söyleneni tam hatırlayamıyorum, ama bir kablo grubunun değişeceği şeklindeydi.
Maalesef araç yürümediği için çekici ile oradan alıp servis servis dolaşacak halim yok ve kabul ettim.
Ancak 2 tane Kia Ceed eskitmiş birisi olarak, dağ tepe dolaşıp o arabalarla yolda kaldığımı hatırlamıyorum. İnternette yaptığım araştırmalarda bu EPC arızasıyla ilgili çok fazla kayıt var. 3 yaşında 60 binde sadece trafiksiz yolda git-gel yapan arabanın yolda kalması ister istemez markadan soğutuyor adamı.
Diyeceksiniz ki "sıfır arabayı galeriden alıp 20 km sonra da arıza yaşayabilirsin". Eyvallah, ama bir kere mide bulanıyor ister istemez.
Biz de geçen hafta tatildeyken EPC ışığı yandı arabanın. Daha önce de motor ışığı yanmıştı, bobin değişmişti. Bu sefer ikisi birden yandı, tatilde yaptıramayacağım için arabayı stop edip tekrar çalıştırdım ve düzeldi.
Yola çıktık, Kapadokya'dan Ankara'ya geldiğimizde tekrar EPC yandı ve araba gaz yememeye başladı, devirde de düzensizlik vardı. Belirli bir devrin üzerine çıkınca sorun yok ama ona çıkana kadar tekliyordu. Ankara'da sanayiye girdik, bilgisayara bağladılar ve bujilerde sorun olduğunu söylediler. Arabadaki bujileri 58binde değiştirmiştik aslında ama 66binde tekrar değiştirmek durumunda kaldık. Usta 58binde değişmiş olduğuna inanmadı, eskiyi takmışlar seni kazıklamışlar dedi ama ben adımdan emin olduğum kadar iyi biliyorum değiştiğini.
Neyse araba düzeldi, tekrar çıktık yola. Bolu'yu geçip Sakarya taraflarına geldik ve EPC tekrar yandı, yine aynı sorun başladı. Bu sefer de Sakarya'da sanayiye girdik, yine ateşlemede sorun çıktı. Bu sefer bobinleri değiştirelim dedik, daha önce sadece biri değişmişti, zaten değişecekti diye de ses etmedim. Usta sorunun başka bir şey olabileceğini, arabayı bırakmamı söyledi ama İstanbul'a dönmemiz lazımdı, bobinleri deneyelim dedim. Değiştirdik ancak sorun yine çözülmedi, bu sefer çekici çağırdım ve İzmit'e geçtik, arabayı orada bırakıp trenle eve döndük. Ertesi gün İzmit'e gidip arabayı sanayiye götürdüm, yine bilgisayara bağlandı ve silindirde tekleme çıktı. 3te sürekli, 1de aralıklı tekleme gözüküyordu. Beyin, tesisat, buji veya bobinlerden birinde hata var dediler. Bujiler ve bobinler yeni değişmişti, beyin veya tesisat dendiği için elektrikçiye gittik. Sorun tesisattaymış, 400km önce taktığımız bujiler yine gitmiş. Beyinden gelen kabloları yeniledik, akımı tek tek ölçtük, bujileri yeniledik, sorun düzeldi dediler. Oradan istanbul'a geldim, şimdilik bir sorun yok ama yine korkmuyor değilim. Ankara'dan Bolu'ya da sorun yaşamadan gelmiştik çünkü.