škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

arabam olması gerekenden yavaş..

Ziyaretçi · 52 · 19948

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mertcankar;111609
...yapamayacaksa yapamam fln derdi demekki tecrübesi varki tamam dedi..
Maalesef Favorit' in Pierburg veya Jikov karbüratörünün jiklesinin ayarını bilen usta yok gibi. Hemen hepsinin tek bildiği zembereğin gerginliğini ayarlamak. O nedenle dedim.
Alıntı yapılan: mertcankar;111609
genelde eski tür arabalar üzerine uzmanlaşmış bi usta zaten murat-serçe-şahin-doğan türü araçlarla uğraşıyo kapıda hep o tür araçlar var
Bunların jiklelerinin ayarıyla, Favorit' in Pierburg veya Jikov karbüratörünün ayarları kesinlikle bambaşka şeyler.

İnşaallah yapabilir de sıkıntı yaşamazsın.

Favorit bölümünde yazdığım başlığı okudun değil mi? Göbeğim çatlamıştı yerine getirene kadar.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;111616
Maalesef Favorit' in Pierburg veya Jikov karbüratörünün jiklesinin ayarını bilen usta yok gibi. Hemen hepsinin tek bildiği zembereğin gerginliğini ayarlamak. O nedenle dedim.

Bunların jiklelerinin ayarıyla, Favorit' in Pierburg veya Jikov karbüratörünün ayarları kesinlikle bambaşka şeyler.

İnşaallah yapabilir de sıkıntı yaşamazsın.

Favorit bölümünde yazdığım başlığı okudun değil mi? Göbeğim çatlamıştı yerine getirene kadar.


Favorit'in ayarını herkes yapamıyor, kesinlikle :ok:
Favorit üzerinde ter dökmüş olması gerekiyor, göründüğünden çok daha hassas ve dikkat istiyor, öyle al eline tornavide çevir sık gevşetle olmuyor :hanz: hele birde ayarları bozarsa küfür lügatınıza küfür ekliyorsunuz. Aslında en güzeli kendin yapman, çok çok güvendiğin bildiğin biri yoksa. Oturacan bir gününü ayıracaksın, yap ayarı bas gaza yap ayarı bas gaza, ne zamanki tad vermeye başlıyor orada bırakacan :hanz:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;111724
...Aslında en güzeli kendin yapman, çok çok güvendiğin bildiğin biri yoksa. Oturacan bir gününü ayıracaksın, yap ayarı bas gaza yap ayarı bas gaza, ne zamanki tad vermeye başlıyor orada bırakacan :hanz:
Öyle değil işte; zira motor çok azıcık bile ısınsa jikle sıkıntı çıkartmıyor. Tamamen soğuk olması gerekiyor ki o sıkıntıyı görebilesin. Bir gün servisin içine koyup ertesi sabah soğuğunda marşa basıp olayı dinletmişliğim bile vardır.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;111738
Öyle değil işte; zira motor çok azıcık bile ısınsa jikle sıkıntı çıkartmıyor. Tamamen soğuk olması gerekiyor ki o sıkıntıyı görebilesin. Bir gün servisin içine koyup ertesi sabah soğuğunda marşa basıp olayı dinletmişliğim bile vardır.


Bende tersini söylemedim zaten :hanz:
Ben hele senin motoru hiç anlamadım valla :hanz: özel serimi üretip verdiler ne yaptılar :hanz: bana bırak bir arada cıncıklim onu ben bir :hanz::hanz::hanz:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;111740
Bende tersini söylemedim zaten :hanz:
Ben hele senin motoru hiç anlamadım valla :hanz: özel serimi üretip verdiler ne yaptılar :hanz: bana bırak bir arada cıncıklim onu ben bir :hanz::hanz::hanz:
Ya de ki sabah zorla, ıkına sıkına çalıştırdın, ısındı yürüdün gittin 5-6 km. kadar bir yolu ve park ettin. Öğlen tekrar marşa bastığında o sıkıntı hiç olmuyordu. Öyle beş-on dakika bekleyerek falan halledilmiyordu.

Jikle devreye girdiğinde karbüratöre giren havayı azaltıp motorun zengin karışımla çalışmasını, dolayısıyla da yüksek rölanti devrini sağlayan jikle kelebeği olması gerekenden çok daha fazla kapanıyordu. Hiç hava gelmeyince de boğulup pot pot pot etmeye başlıyordu. Elimle o kelebeği biraz aralayınca çalışma normale döndü ve biraz ısındıktan sonra kapatıp az biraz soğumasını bekleyip tekrar jikleye geçirince daha fazla açıklık bıraktığı için yapmıyordu o sıkıntıyı. Tam kapanınca ayarlayıp biraz açıklık bıraktırdık da ondan sonra rahat ettim. Potlayarak çalışırken acayip de bir sarsıntı yapıyordu. Onun yüzünden her sene eksantrik zinciri değiştiriyodum yahu!


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;111745
Ya de ki sabah zorla, ıkına sıkına çalıştırdın, ısındı yürüdün gittin 5-6 km. kadar bir yolu ve park ettin. Öğlen tekrar marşa bastığında o sıkıntı hiç olmuyordu. Öyle beş-on dakika bekleyerek falan halledilmiyordu.

Jikle devreye girdiğinde karbüratöre giren havayı azaltıp motorun zengin karışımla çalışmasını, dolayısıyla da yüksek rölanti devrini sağlayan jikle kelebeği olması gerekenden çok daha fazla kapanıyordu. Hiç hava gelmeyince de boğulup pot pot pot etmeye başlıyordu. Elimle o kelebeği biraz aralayınca çalışma normale döndü ve biraz ısındıktan sonra kapatıp az biraz soğumasını bekleyip tekrar jikleye geçirince daha fazla açıklık bıraktığı için yapmıyordu o sıkıntıyı. Tam kapanınca ayarlayıp biraz açıklık bıraktırdık da ondan sonra rahat ettim. Potlayarak çalışırken acayip de bir sarsıntı yapıyordu. Onun yüzünden her sene eksantrik zinciri değiştiriyodum yahu!


Biliyorum evet senin sıkıntıyı. Senin bu jikle sorunun efsane olmuş konularımızdan biridir zaten :hanz: kaç sene oldu unuttum artık :hanz:
Servisteykende bakmıştık hatta biraz, o açık bırakmayı falanda konuşmuştuk. Bu kadar bu derece sorun yapmaması gerekiyordu. Ben defalarca oynardım o ayarlarla, illaki bir seferinde ayar bulurdu kendini sonra çıtır çıtır kullanırdım -ki hiç fazla sıkıntım hatta neredeyse hiç olmadı desem yeridir. Benim yaptığım hastalıktan dolayıydı birazda :hanz: aman ne ki ayar tam tadında olsun, o çalışma sesi milim değişmesin, saat gibi çıt çıt çalışsın diye.
Her sene eksantrik zinciri mi :hanz::hanz::hanz: abooo :hanz:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;111748
...Her sene eksantrik zinciri mi :hanz::hanz::hanz: abooo :hanz:
Sarsıntıyı bir görsen, sanki nümayişin ortasında kalmışsın da, nümayişçiler arabayı sallıyorlar. Aynen öyleydi.:rm::hanz:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;111753
Sarsıntıyı bir görsen, sanki nümayişin ortasında kalmışsın da, nümayişçiler arabayı sallıyorlar. Aynen öyleydi.:rm::hanz:


Kopartır bile :hanz:
Kayış olsa zaten kopartmıştın sanırım defalarca :hanz:
La aklımıza gelseydi keşke, ben arabayı satmadan önce benim sistemle seninkini değiştirirdik :hanz:, özel yarış ve gazlama ayarına alınmış mis gibi sistem vardı üzerinde :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;111755
Kopartır bile :hanz:
Kayış olsa zaten kopartmıştın sanırım defalarca :hanz:
La aklımıza gelseydi keşke, ben arabayı satmadan önce benim sistemle seninkini değiştirirdik :hanz:, özel yarış ve gazlama ayarına alınmış mis gibi sistem vardı üzerinde :hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
O zamanlar forumda yeniydim.
Hatta Favorit' in teknik resmini göndermiştim de "arabayı satıyoz, anca mı gönderiyorsun" diye fırça atmıştın bana.:hih:
:kiki: Ulan ne günlerdi be!:rm::hanz:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;111756
O zamanlar forumda yeniydim.
Hatta Favorit' in teknik resmini göndermiştim de "arabayı satıyoz, anca mı gönderiyorsun" diye fırça atmıştın bana.:hih:
:kiki: Ulan ne günlerdi be!:rm::hanz:


Heea hatırladım:rm:
Benim gene bir rahatsızlığım tutmuştu, bir yerleri kurcalıyordumda lazım olmuştu bir zımbırtı, sen bulup birşeyler yollamıştın ama üzerinden 5 ay mı 6 ay mı ne geçmişti :rm: Fabia'ya geçmiştim be, sende resim yolluyordun anca :rm::rm::rm:

Estafurullah, fırça değildir o, sevgi gösterisidir Uğurum haşmetlim :rm::rm::rm::rm:
Ben seninle uğraşmazsam bir daha sabaha kadar uyuyamıyorum:rm::rm::rm::rm::rm::rm:

Sen ne diyorsun, neler neler yapmıştık :hanz::hanz: ne günlerdi harbiden :hanz: yazışmalarımız orhun yazıtı gibiydi, giriş gelişme ve sonuçtan oluşuyordu resmen :hanz::hanz::hanz::hanz:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;111760
...ne günlerdi harbiden :hanz: yazışmalarımız orhun yazıtı gibiydi, giriş gelişme ve sonuçtan oluşuyordu resmen :hanz::hanz::hanz::hanz:
Ne girişi, gelişmesi, sonucu yahu!:rm: Fasikül fasikül yazıyorduk. Teknik konularla alakalı olanları adam akıllı okumaya vakit olmuyordu da yazıcıdan çıktı alıp otobüste okuyordum.:hanz:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;111763
Ne girişi, gelişmesi, sonucu yahu!:rm: Fasikül fasikül yazıyorduk. Teknik konularla alakalı olanları adam akıllı okumaya vakit olmuyordu da yazıcıdan çıktı alıp otobüste okuyordum.:hanz:


:hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz::hanz:
Bizim o yazdıklarımızı internette gördüm kaç defa biliyor musun :hanz:
Kopyalamışlar direk :hanz:
Harbiden yahu, keşke kitapçık haline getirseydik, neler yazıp çizerdik :hanz: ben peyintte kasardım şurdan burdan şunu geçir,sık, sök v.s diye :hanz:
Çok yazdık yahu çok, feciydi durumumuz :hanz::hanz:


mertcankar

  • Ziyaretçi
büyüksünüz :D

bu arada aldım aracı, ilk izlenimlerim:
baskı balatanın değişimi süper oldu valla bastımmı gidiyo.. motor bakımından mıdır nedir bilmiyorum motoru sesi %60 azaldı! :D debriyaj bilyesi mi ne o yamulmuş o da baskı balatayı aşındırmıştı o da değişti vites eskiden sallanırdı artık sallanmıyor vites değiştirirken cuk diye oturuyo ve sabit duruyo..

otomatik jikleye gelince evet olmuş ama biraz fazla olmuş :D
aracı teslim aldığımda motor soğuktu (2 saatlik fln) aracı çalıştırdım devir tam 2deydi.. evet biraz fazla ama düşük olmasından çok daha iyidir diye düşünüyorum ayrıca rolatinin ısınma esnasında yüksek olmasına kötü diyemedim (benim düşüncem). Yakıt açısından düşünürsek fazla yakar ama motorun ısınma süresini azaltır.. Bu artı ve eksi birbirini amorti eder diye tahmin ediyorum.. Motor ısındığında yani hararet göstergesi tam o çizgiye geldiğinde ise rolanti devri tam 1de..

Otomatik jikle için düşünceleriniz alayım arkadaşlar? ısınma süresinde illaki rolanti devri tam 1de mi olmalı sizce? yoksa tekrar bi elden geçsin mi?

zaten elden geçsin deseniz bile ben 1-2 ay o kaputu açtırmıycam :D doya doya sorunsuz kullanmak istiyorum favoritimiiiii :D
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2010, 20:01:18 Gönderen: mertcankar »


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Arabayı çalıştırdın, otomatik jikleye girdi ve devir yaklaşık 2000 civarı ve sonra motorun ideal çalışma sıcaklığına gelmesiyle (hararet ibreside 90 derece civarlarında o sırada) normal 900-1000 devir civarına geliyor değil mi? Bu şekildeyse normal herşey, olması gerektiği gibi, artık havalar sıcak, hem otomatik jiklede fazla kalmaz hemde motor ideal çalışma sıcaklığına çabuk yükselir zaten. Çok nadir kendi çıkmayabilir jikleden, gaza bas çek hemen iner devir, yani inmesi gerekir en azından. Hatta yeri gelir bazen jikleye bile girmeyebilir (hava sıcaklığından dolayı), şayet girmedi ama hafif titreşimli çalışabilir o zamanda zaten iki-üç gaza basarsın o kendini toparlar.
Jiklede devir yüksek olur zaten, önemli olan normal devrine inmesi sağlıklı şekilde.
Güle güle kullan herşeyini, umarım sorunsuzca kullanırsın. Favorit bakımlı olduğunda çok zevkli bir arabadır :):ok:


mertcankar

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;111926
Arabayı çalıştırdın, otomatik jikleye girdi ve devir yaklaşık 2000 civarı ve sonra motorun ideal çalışma sıcaklığına gelmesiyle (hararet ibreside 90 derece civarlarında o sırada) normal 900-1000 devir civarına geliyor değil mi? Bu şekildeyse normal herşey, olması gerektiği gibi, artık havalar sıcak, hem otomatik jiklede fazla kalmaz hemde motor ideal çalışma sıcaklığına çabuk yükselir zaten. Çok nadir kendi çıkmayabilir jikleden, gaza bas çek hemen iner devir, yani inmesi gerekir en azından. Hatta yeri gelir bazen jikleye bile girmeyebilir (hava sıcaklığından dolayı), şayet girmedi ama hafif titreşimli çalışabilir o zamanda zaten iki-üç gaza basarsın o kendini toparlar.
Jiklede devir yüksek olur zaten, önemli olan normal devrine inmesi sağlıklı şekilde.Güle güle kullan herşeyini, umarım sorunsuzca kullanırsın. Favorit bakımlı olduğunda çok zevkli bir arabadır :):ok:

teşekkürler baki abi ben jikle çalışma esnasında devirin yüksek olduğunu bilmiyordum..  :)  yani herşey normal

şu anda benden rahatı yok valla aracımda tek sorun kalmadı Allah nazardan saklasın.. artık tek derdim finaller :D:D

favoritin rahatlığını hiç bir arabada bulamadım favoriti favorit kullanan bilir. 2005 doblo, 2001 astra, 1996 spring, 1998 vectra(uzay) kullandım ama yemin ederim en rahat ettiğim araç favorit. bu araba bana sorun çıkartmadığı sürece asla satmam.. belki ilerde yeni araba alırım ama yine satmam :p