Selamlar 

Yılların yorgunluğu yavaş yavaş bizim garip oğlanın sağından solundan çıkmaya başladı. Geçen senelerde kapı 
krikoları iflas etmişti onları alıp değiştirmiştim, Bu işlem sırasında cam kaldırma motorlarının "ince hastalığa" 
yakalandığını gittiği yere gidene kadar kullanmaktan başka kurtarma çağresinin olmadığını görmüştüm 

Aslında orijinal otomatik cam olsa belki bu kadar sorun çıkmayacaktı kim bilir...
ancak bizim araç 1998 Nisan da İzmir de satılan ilk yeni yüz felicia olduğu için o dönem araç satışında bize yardımcı olan beyefendi indirim yerine otomatik cam hediye edelim demişti velhasıl kabul ettik ve 0 km aracımıza otomatik cam takılmıştı..
bu kışın  sonradan takılan bu kitin kaldırma butonlarından biri arada basılı kalıyor ve aküyü bitiriyordu. bende artık zamanıdır diyerek Hepsiburada dan Cyclone marka üniversal cam kaldırma seti spariş ettim... takmak ise bu hafta sonuna kısmet oldu 

sizinle bunu paylaşmak istedim konuda çok resim olacak umarım bağlantı sorunu çekenler üzülmez..  ayrıca similey kullanmayıda severim umarım resim sınırını da geçmeyiz 

önce kiti göstereyim  bunu  spariş ettim  118tl  gibi bir fiyatı vardı kapıma kargo geldi çok memnun kaldım alışverişten..

arabadaki hedefim  komple eski tesisat ile beraber eski takılan ne varsa atıp kendim yeni kit ile kontak ceryanı 
ile çalışan bir uygulama yapmaktı..
sizinde anlayacağınız üzere  eski uygulamada araç çalışmazken bile camları açıp kapatmak mümkündü, ayrıca yolcu 
tarafında koltuk rayının biri hafiften küflenmişti bunuda temizleyip boyamaya karar verdim ve araca giriştim 

koltukları dışarı aldım her koltuğu 5 tane 6 allen (hex6) tutuyor ..
koltuklar ağır ama ev içi kullanımda bir o kadar rahatçok güzel tv seyrediliyor :++:


Sonra araçtaki plastikleri sökmeye başladım  tecrübeli olduğumdan rahat söktüm ama düşünüyorumda 12 yıl önce 0 km 
araca iyi kıymışız :++: şimdiki akılm olsa hayatta elletmezdim... 
Bu arada resimlerde gördüğünüz Bosch ixo lityum pilli akülü vidalamayı tavsiye ederim hepinize, ben ilk çıktığında 
aldım geliştirilmesinde geribildirimlerle yardımcı olanlardan biriyim 

 şimdi bosch ixo2 var çok daha şeker  hatta 
devir ayarlısıda var şiddetle tavsiye ederim boyundan büyük işler yapıyor.



benzer tarih etiketleri aracın tüm büyük parçalarında var 

eskiden bakıp aaa 2 hafta önce yapmışlar dediğimi hatırlarım 1998 senesi 


aracın eski tesisatına kabaca göz atınca adamların sigorta kutusundan +12 yi alıp en yakın somunada şase verip 
kabloları döşeme altına serpip güzelim plastiği delip bize aracı verdiklerini anlamak uzun sürmüyor..
ozamanda çok kızmıştık bu parçayı delmelerine ama yapacak bişey yok 





 
 nesye kapıya geçelim kapıyı döşmesini sökmek artık öyle rahat geliyor ki 4 kapıyı çeşitli işler için heralde 
toplamda 10 defadan fazla söküp takmışımdır 

dikkatinizi çekecektir kapı içi izolasyon naylonu yerine seracılardan aldığım kalın naylonu keserek kapı içine koli 
bandı ile yapıştırdım zira orijinali berbat duruma geldi ve gerçekten inceydi..

sırada ince hastalığın sardığı motorlar 

hem ciddi pas var hemde makaralarındaki sorunlar büyük bolca grese rağmen zorluyordu çünkü içinde dağılmış parçalar 
görmüştüm 2008 başı kapı krikolarını değiştirirken..


Bu aşamadan sonra eski zımbırtıları  söküp  yeni kiti takmaya başladım..
inanın kutunun içinden istemediğiniz kadar üniversal parça çıkıyor..  deneyerek icabında kesip biçerek hatta yeni 
vida atarak en idealini ayarlıyorsunuz...
biraz  geometri biraz el becerisi o kadar..
yeni motor 


bu işlemlerden sonra cyclone kitin elektrik tesisatına kafa yormaya başladım..
kuş serisi için bildiğiniz sök tak olacak şekilde üretmişler... hatta çizimler falanda onlar insanın şahin sahibi 
olası geliyor bakkalda bile yedek parçası var mübarek arabanın 
neyse 3 tane buton var  bunda sürücü tarafında (kapıda) 2 tane hem sağı hem kendini kumada edecek şekilde yapmışlar 
...bende ise vitesin arkasına 2 buton inmiş.. üstüne üstlük anlamadığım gri bir kablo da geliyor ve görünen o ki  
geldiği yer baya derin :++:  ulen bu ne diye düşünürken  dedim  kesinlikle park ampüllerine bağlıdır butonların 
aydınlatması için..  hemen denedim  doğru tehşis.. yani cyclone a yaramayan bir kablo var elimin altında .. öyleyse 
cyclone butonları aydınlatmalı değil mi acaba diye düşünürek hemen bir test yaptım ..  butonlar aydınlatmalıydı..
demek ki kontak ceryanı almam şart bizim eski sistem direk akü bağlantılıydı aynı yere bunu taksam akü bitecek diye 
düşünerek demek işim dahada zorlaşıyor en iyisi ara vermek diyerek  bugünün işi budur  sabah ola hayrola 
felsefesiyle eve geçtim 

koltuğun rayını matkabın ucuna taktığım telli zımbırtı ile  temizleyerek 2 kat boyadım ve yattım 


sabah arabanın içi savaş alanı gibiyidi hemen arabanın içinde bir köşeye bağdaş kurup neyi nasıl yapacağımı 
kestirdim ve uygulamaya koyuldum..
3. buton hiçbir işe yaramayacağından bir şase boşluğunda ebediyete kadar bekleyecekti çünkü sistem onun üzerinden 
geçiyor o yerinde yoksa çalışmıyordu bende onu kablo yığınından ayırmakla yani  kes biçle uğraşmadım..
kablolar için çok güzel yerler buldum aracın içinde , dikkatinizi çekmiştir izolasyon malzemeleri var döşeme 
altında, onlarda benim önceki marifetlerimden:D


şimdi işin ceryan beslemesine kafa yormaya başladım.. 
sistemde 15A lik sigorta var demekki ben 15A  üstü sigortanın koruduğu her yerden kaçak hat alabilirim diye düşündüm 

birde bu kaçak hat "kontak ceryanı" ise yani sadece kontak açıkken çalışıyorsa tadından yenmez :hanz:
ufak denemelerle  30A lik arka cam rezistansına kaçağı basıtım ancak çalışmadı 

 buton basılı olmayınca sigortasına akım gelmiyor..
denemeler sürdü ve  ısıtma fanı için yapılmış 25A sigortanın üst bacağına kontak ceryanı geldiğini farkettim 

hemen buraya çökerek tesisata gereken +12 yi bağladım böylece orijinal tesisata hiç kesbiç yapmadım
şase noktası içinde beyin fırtınası yaptım en uygun yer harbiden eski tesisatın bağlandığı yermiş :++:
hemen şaseyide oraya verdim  olay bitti..
sonra  kasedi başa sardım 
 
 
kötü haberim fotoğraf makinasının pili bitti bende bu aşamadan sonra çekim yapamadım ama sonra eklerim 
 
   özetle iş  bitti  kurtlarımı döktüm.. bundan sonra arabayı anca ses izolasyonu yapmak için bu kadar soyarım heralde 
onuda rektefiyeden önce yapmam diye düşünüyorum, yaza girerken 350tl ye  komple klima kiti satıyorlardı  onu  
kaçırdım 

  yoksa bu gün bu konu yerine DIY klima montajı konusu açıyordum 
 
 okuması güç bir konu açmadım umarım  sizi eğlendirmiş ve meraklısına yol göstermişimdir.
iyi günler :ok: