škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Scala premium

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Zapyus

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
geçen hafta kendisi ile en az 5 yıllık anlaşma yaptığım arabadır. 2021 1.0 tsi premium paketini aldım. uzun araştırmalar sonucunda bütçeminde el verdiği ölçüde alınabilecek en mantıklı araç olduğunu düşünüyorum. bir önceki aracım golf 7 idi. tabi ki de golf ayarında bir araba değil ancak beğendiğim bir çok özelliği mevcut şimdi bu iki aracı kendi deneyimlerime göre karşılaştıracağım;

1. golf 1.6 tdi dsg şanzumana sahipti ve oldukça ekonomik ve performansı yüksekti, dsg nin hata yapmadan kavrayıp yolda sizin tepkilerinize göre hareket etmesi en sevdiğim özelliklerindendi; scala da 1.0 benzinli ve yine dsg şanzımana sahip ancak scala da benzinli olmasından mıdır yoksa daha sıfır km olmasından mıdır bilmiyorum çeyrek bastığında bile ileriye inanılmaz atılıyor. tork patlaması yaşıyor resmen. öyle aman aman bir bir güçte yok araçta ancak vites aralıkları epey kısa sanıyorum ondan kaynaklanıyor. birde 3 silindir olmasından dolayı çok güzel bir sesi var sanki 2000 motor arabadasınız bana güzel geldi sesi :)direksiyonu fazla hafif geldi hız artınca sertleşiyor ama çok suni ve sizin arabayla iletişiminizi kesiyor. hafif oynattığınızda o hissisizliği çok bariz alıyorsunuz golf de ise direksiyon tepkileri daha iyidi ve güven veriyordu.

2. konfor olarak golf le arasında pek fark göremedim ( evet göremedim ) sadece yüksek hızda (120 km’den sonra) biraz daha fazla yol gürültüsü alıyor. golfe göre bir diğer artısı ise amortisörlerinin daha iyi olması evet golf yol tutuşu kasacağım diye daha sert bir süspansiyon kullanmıştı scala daha yumuşak ama yol tutuşu tabi etkiliyor.

3. iç malzeme kalitesi golf tabiki de daha iyi ancak scalanın leondan daha iyi malzeme kalitesine sahip olduğunu düşüyorum, kolçak ve mekanik el freni hariç.

4. iç mekan golfe göre arkası daha geniş özellikle arka taraf sedan standartlarında. ve bagaj neredeyse 100 lt daha geniş. koltukları oldukça rahat ne sert ne yumuşak aralarına alcantara detay atmışlar. sadece baldır desteği daha iyi olabilirdi.

5. donanım olarak vw grubu araçlarında bence en iyi imkan sağlayan marka skoda (fiyat performans olarak ) . vw her şeye ayrıca para istiyor bilenler bilir. scalada geri görüş kamerası gayet güzel ancak ben hala alışamadım eski usul ekrandaki sensörleri kullanıyorum . ön arka park sensörü ile gayet uyumlu çalışıyor. geri vitese aldığınızda sağ dikiz otomatik inmiyor. ben golfte çok kullanırdım. bunda aradım taradım bulamadım. app connect kablo ile çalışıyor apple car play’de mevcut ve oldukça stabil. telefonunuzu havalandırma ızgarasına koymaya çalıştığınızda yer bulamıyorsunuz havalandırmaları küçük. golfe göre kliması kullanışsız. otomatik modda bir sorun yok ancak. klimanın şiddetini ayarlamak istediğinizde bilgi ekranına grip oradan fan kontrolü yapmanız gerekiyor yolda giderken bunu yapmak yol güvenliğinizi etkiler. iki adet type c giriş ve bir adet de çakmaklık güç çıkışı mevcut. kullanışlı bir adet küllük ( herkes gibi bende kumbara niyetine kullanıyorum) ve anahtar ile telefonunuzu koyabileceğiniz bir parça var hoşuma gitti epey. yine vitesin önünde büyükçe bir göz var golfte de var ve kapanabiliyordu bu da kapansa iyi olurdu. el freni mekanik uzun zamandır mekanik el freni kullanmadığım için garip geldi golf de elektronik el freni olduğu için bardaklıkların olduğu kısım daha geniş ve kullanışlıydı. yokuş kalkış destek sistemi zamansız çalışıyor çok az eğimde bile aracı tutuyor kapanabilse güzel olurdu. kapı içlerine malzeme koyabileceğiniz yerler çok küçük olmamakla birlikte golf de daha büyük ve içi kumaş kaplı olduğundan ses yapmıyordu. ayrıca torpido gözü yine golfe göre küçük içi kaplı olsa da emaneten kaplanmış gibi çok kaliteli gelmedi. far kumandalarının altında yine küçük bir göz var ve içi kaplı. koltukların altına eşya koyabileceğiniz bir çekmece yok. anahtarsız çalıştırma var ancak sustalı bir anahtarı var sizin haricinizde biri kullanacaksa oraları bir güzel çizer. bilgi ekranı bende hayalet gösterge olmadığından bildiğiniz eski usul vw ekranı. araca bindiğimizde ya da indiğinizde son yolculuğun yakıt tüketimi ve sürüş bilgilerini gösteriyor hoşuma gitti. start stobu güzel çalışıyor. çok bir numarası yok. direksiyon üzerinde tuşlar yine kullanışlı. tavanda gözlüklüler ve sos tuşu bulunuyor. nasıl çalıştığı hakkında en ufak bir fikrim yok. tavanda bulunan ışıklar ve gözlüklüğün olduğu kısım biraz emanet duruyor daha sıkı olmasını beklerdim. ambiyans ışıkları beyaz güzel duruyor ancak spor moda alınınca kırmızıya dönse güzel bir detay olabilirdi. arkada kolçak ve bardaklık var. arka stoplar led ve premium pakette dinamik farlarla geliyor arkadan oldukça güzel görünüyor. önde yine led farlar var çok kaliteli değil ama aydınlatması fena gelmedi. uzun farları sarı halojen. sisler yine sarı ve viraj aydınlatması yok.

6. yakıt tüketimi elma ile armudu kıyaslamak olur biri dizel biri benzinli ancak ben scalanın daha az yakacağını düşünmüştüm. alır almaz ankara antalya yaptık araç daha 650 km belkide ilerleyen zamanlarda bu oranlar düşer ama epey sakin güderek 4.9 ortalama yakaladım ancak dediğim gibi benim beklentim daha azdı. beraber gittiğimiz arkadaşımız da bulunan 1.5 tsi superb 4.2 ortalama ile geldi siz karar verin yakıt tüketimine. serbest sürüş diye bir fonksiyonu var ayağınızı gazdan çektiğinizde süzülüyor gibi devir bir anda 10 bin devire düşüyor. sabit hızda giderken hız sabitleyici açık ve yokuş aşağı gittiğinizde serbest sürüş çalışmıyor. hız sabitleyici biraz agresif çalışıyor frene bastığınızda devre dışı kaldıktan sonra tekrar aynı hıza geri dönmek istediğinizde çok hızlı bir şekilde aynı hıza ulaşmak istiyor bu da haliyle yakıt tüketimini artırıyor. performansı 1.0 olmasına rağmen cidden şaşırtıcı eski bir 1.4 tsi kullanıcısı olarak onunla arasında ciddi bir fark göremedim.

sonuç olarak leon golf scala arasında kalanlarla ilgili olarak yorum yapacak olursam tabikide paranız varsa yeni kasa olmak kaydıyla golf ve leon alın derim ancak fiyatına göre sunduklarına bakarsanız scala belki de en mantıklı fiyat performans aracı. dsg ve tsi motor kombinasyonu çok büyük bir artı. golf 7 dizel de dsg trafikte bazen sacmalıyordu. ancak bu araçta bunu farketmedim. daha stabil çalıştığını düşünüyorum. vag grubu araçların emsallerine göre ( honda, opel, ford vs ) daha kullanışlı ve üzmeyen araçlar olduğunu düşünüyorum. saydığım araçları uzun kullanma fırsatım olmadı ancak motor ve elektronik arıza konusunda bir kere bile sorun yaşamadım.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 29859
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Hayırlı olsun, aramıza hoş geldiniz


Çevrimdışı Almeida

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
geçen hafta kendisi ile en az 5 yıllık anlaşma yaptığım arabadır. 2021 1.0 tsi premium paketini aldım. uzun araştırmalar sonucunda bütçeminde el verdiği ölçüde alınabilecek en mantıklı araç olduğunu düşünüyorum. bir önceki aracım golf 7 idi. tabi ki de golf ayarında bir araba değil ancak beğendiğim bir çok özelliği mevcut şimdi bu iki aracı kendi deneyimlerime göre karşılaştıracağım;

1. golf 1.6 tdi dsg şanzumana sahipti ve oldukça ekonomik ve performansı yüksekti, dsg nin hata yapmadan kavrayıp yolda sizin tepkilerinize göre hareket etmesi en sevdiğim özelliklerindendi; scala da 1.0 benzinli ve yine dsg şanzımana sahip ancak scala da benzinli olmasından mıdır yoksa daha sıfır km olmasından mıdır bilmiyorum çeyrek bastığında bile ileriye inanılmaz atılıyor. tork patlaması yaşıyor resmen. öyle aman aman bir bir güçte yok araçta ancak vites aralıkları epey kısa sanıyorum ondan kaynaklanıyor. birde 3 silindir olmasından dolayı çok güzel bir sesi var sanki 2000 motor arabadasınız bana güzel geldi sesi :)direksiyonu fazla hafif geldi hız artınca sertleşiyor ama çok suni ve sizin arabayla iletişiminizi kesiyor. hafif oynattığınızda o hissisizliği çok bariz alıyorsunuz golf de ise direksiyon tepkileri daha iyidi ve güven veriyordu.

2. konfor olarak golf le arasında pek fark göremedim ( evet göremedim ) sadece yüksek hızda (120 km’den sonra) biraz daha fazla yol gürültüsü alıyor. golfe göre bir diğer artısı ise amortisörlerinin daha iyi olması evet golf yol tutuşu kasacağım diye daha sert bir süspansiyon kullanmıştı scala daha yumuşak ama yol tutuşu tabi etkiliyor.

3. iç malzeme kalitesi golf tabiki de daha iyi ancak scalanın leondan daha iyi malzeme kalitesine sahip olduğunu düşüyorum, kolçak ve mekanik el freni hariç.

4. iç mekan golfe göre arkası daha geniş özellikle arka taraf sedan standartlarında. ve bagaj neredeyse 100 lt daha geniş. koltukları oldukça rahat ne sert ne yumuşak aralarına alcantara detay atmışlar. sadece baldır desteği daha iyi olabilirdi.

5. donanım olarak vw grubu araçlarında bence en iyi imkan sağlayan marka skoda (fiyat performans olarak ) . vw her şeye ayrıca para istiyor bilenler bilir. scalada geri görüş kamerası gayet güzel ancak ben hala alışamadım eski usul ekrandaki sensörleri kullanıyorum . ön arka park sensörü ile gayet uyumlu çalışıyor. geri vitese aldığınızda sağ dikiz otomatik inmiyor. ben golfte çok kullanırdım. bunda aradım taradım bulamadım. app connect kablo ile çalışıyor apple car play’de mevcut ve oldukça stabil. telefonunuzu havalandırma ızgarasına koymaya çalıştığınızda yer bulamıyorsunuz havalandırmaları küçük. golfe göre kliması kullanışsız. otomatik modda bir sorun yok ancak. klimanın şiddetini ayarlamak istediğinizde bilgi ekranına grip oradan fan kontrolü yapmanız gerekiyor yolda giderken bunu yapmak yol güvenliğinizi etkiler. iki adet type c giriş ve bir adet de çakmaklık güç çıkışı mevcut. kullanışlı bir adet küllük ( herkes gibi bende kumbara niyetine kullanıyorum) ve anahtar ile telefonunuzu koyabileceğiniz bir parça var hoşuma gitti epey. yine vitesin önünde büyükçe bir göz var golfte de var ve kapanabiliyordu bu da kapansa iyi olurdu. el freni mekanik uzun zamandır mekanik el freni kullanmadığım için garip geldi golf de elektronik el freni olduğu için bardaklıkların olduğu kısım daha geniş ve kullanışlıydı. yokuş kalkış destek sistemi zamansız çalışıyor çok az eğimde bile aracı tutuyor kapanabilse güzel olurdu. kapı içlerine malzeme koyabileceğiniz yerler çok küçük olmamakla birlikte golf de daha büyük ve içi kumaş kaplı olduğundan ses yapmıyordu. ayrıca torpido gözü yine golfe göre küçük içi kaplı olsa da emaneten kaplanmış gibi çok kaliteli gelmedi. far kumandalarının altında yine küçük bir göz var ve içi kaplı. koltukların altına eşya koyabileceğiniz bir çekmece yok. anahtarsız çalıştırma var ancak sustalı bir anahtarı var sizin haricinizde biri kullanacaksa oraları bir güzel çizer. bilgi ekranı bende hayalet gösterge olmadığından bildiğiniz eski usul vw ekranı. araca bindiğimizde ya da indiğinizde son yolculuğun yakıt tüketimi ve sürüş bilgilerini gösteriyor hoşuma gitti. start stobu güzel çalışıyor. çok bir numarası yok. direksiyon üzerinde tuşlar yine kullanışlı. tavanda gözlüklüler ve sos tuşu bulunuyor. nasıl çalıştığı hakkında en ufak bir fikrim yok. tavanda bulunan ışıklar ve gözlüklüğün olduğu kısım biraz emanet duruyor daha sıkı olmasını beklerdim. ambiyans ışıkları beyaz güzel duruyor ancak spor moda alınınca kırmızıya dönse güzel bir detay olabilirdi. arkada kolçak ve bardaklık var. arka stoplar led ve premium pakette dinamik farlarla geliyor arkadan oldukça güzel görünüyor. önde yine led farlar var çok kaliteli değil ama aydınlatması fena gelmedi. uzun farları sarı halojen. sisler yine sarı ve viraj aydınlatması yok.

6. yakıt tüketimi elma ile armudu kıyaslamak olur biri dizel biri benzinli ancak ben scalanın daha az yakacağını düşünmüştüm. alır almaz ankara antalya yaptık araç daha 650 km belkide ilerleyen zamanlarda bu oranlar düşer ama epey sakin güderek 4.9 ortalama yakaladım ancak dediğim gibi benim beklentim daha azdı. beraber gittiğimiz arkadaşımız da bulunan 1.5 tsi superb 4.2 ortalama ile geldi siz karar verin yakıt tüketimine. serbest sürüş diye bir fonksiyonu var ayağınızı gazdan çektiğinizde süzülüyor gibi devir bir anda 10 bin devire düşüyor. sabit hızda giderken hız sabitleyici açık ve yokuş aşağı gittiğinizde serbest sürüş çalışmıyor. hız sabitleyici biraz agresif çalışıyor frene bastığınızda devre dışı kaldıktan sonra tekrar aynı hıza geri dönmek istediğinizde çok hızlı bir şekilde aynı hıza ulaşmak istiyor bu da haliyle yakıt tüketimini artırıyor. performansı 1.0 olmasına rağmen cidden şaşırtıcı eski bir 1.4 tsi kullanıcısı olarak onunla arasında ciddi bir fark göremedim.

sonuç olarak leon golf scala arasında kalanlarla ilgili olarak yorum yapacak olursam tabikide paranız varsa yeni kasa olmak kaydıyla golf ve leon alın derim ancak fiyatına göre sunduklarına bakarsanız scala belki de en mantıklı fiyat performans aracı. dsg ve tsi motor kombinasyonu çok büyük bir artı. golf 7 dizel de dsg trafikte bazen sacmalıyordu. ancak bu araçta bunu farketmedim. daha stabil çalıştığını düşünüyorum. vag grubu araçların emsallerine göre ( honda, opel, ford vs ) daha kullanışlı ve üzmeyen araçlar olduğunu düşünüyorum. saydığım araçları uzun kullanma fırsatım olmadı ancak motor ve elektronik arıza konusunda bir kere bile sorun yaşamadım.

Hayırlı olsun bende Şubattan beri kullanıyorum, virajlarda sis yanması için gizli özellik açılması gerekiyor ben Maltepe Ender elektronikte açtırmıştım hatta camlarda kumandadan otomatik kapanıyor artık, geri viteste aynayı sordum olmuyormuş malesef..
Yorumunuza ilave kimsenin dikkatini çekmeyen sürücü kapı yan aynasınında dikiz aynası gibi karartmalı olmasını ekleyebilirim..


Çevrimdışı Zapyus

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun bende Şubattan beri kullanıyorum, virajlarda sis yanması için gizli özellik açılması gerekiyor ben Maltepe Ender elektronikte açtırmıştım hatta camlarda kumandadan otomatik kapanıyor artık, geri viteste aynayı sordum olmuyormuş malesef..
Yorumunuza ilave kimsenin dikkatini çekmeyen sürücü kapı yan aynasınında dikiz aynası gibi karartmalı olmasını ekleyebilirim..

Teşekkürler arabanızı güzel günlerde kullanın sizde. Aslında çok basit ve kullanışlı özellikleri aktif ettirmeden kullanabiliyor olmalıydık. Ayrıca bagaja bir file ekleyerek kullanım alanını oldukça genişlettim. Bir de uzun farları kısalarla aynı renk yapmak ilk hedefim. Daha sonra kapı bölmelerine golfteki gibi kumaş malzeme kaplamak istiyorum.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 29859
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Bir de uzun farları kısalarla aynı renk yapmak ilk hedefim. 

Uzunlar da LED değil mi kısalar gibi?


kapı bölmelerine golfteki gibi kumaş malzeme kaplamak istiyorum.

Karoq'a yaptım müthiş işe yarıyor, tavsiye ederim.


Çevrimdışı Zapyus

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Uzunlar da LED değil mi kısalar gibi?
 Maalesef değil sarı halojen

Karoq'a yaptım müthiş işe yarıyor, tavsiye ederim.

Nerden temin ettiniz hocam ?



Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 29859
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Yaş ilerleyince gözlerden dolayı AFS far kaçınılmaz geliyor benim için. Karoq alırken en büyük ihtiyacımdı, opsiyonlu alma şansımız olsa dijital klima, C/C, Coming Home, KESSY aramam bile. Halojen farlı araca binince kıymetini anlıyorum mercekli AFS farın  :)
« Son Düzenleme: 12 Temmuz 2022, 17:19:31 Gönderen: lrfan »


Çevrimdışı fkopar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
geçen hafta kendisi ile en az 5 yıllık anlaşma yaptığım arabadır. 2021 1.0 tsi premium paketini aldım. uzun araştırmalar sonucunda bütçeminde el verdiği ölçüde alınabilecek en mantıklı araç olduğunu düşünüyorum. bir önceki aracım golf 7 idi. tabi ki de golf ayarında bir araba değil ancak beğendiğim bir çok özelliği mevcut şimdi bu iki aracı kendi deneyimlerime göre karşılaştıracağım;

1. golf 1.6 tdi dsg şanzumana sahipti ve oldukça ekonomik ve performansı yüksekti, dsg nin hata yapmadan kavrayıp yolda sizin tepkilerinize göre hareket etmesi en sevdiğim özelliklerindendi; scala da 1.0 benzinli ve yine dsg şanzımana sahip ancak scala da benzinli olmasından mıdır yoksa daha sıfır km olmasından mıdır bilmiyorum çeyrek bastığında bile ileriye inanılmaz atılıyor. tork patlaması yaşıyor resmen. öyle aman aman bir bir güçte yok araçta ancak vites aralıkları epey kısa sanıyorum ondan kaynaklanıyor. birde 3 silindir olmasından dolayı çok güzel bir sesi var sanki 2000 motor arabadasınız bana güzel geldi sesi :)direksiyonu fazla hafif geldi hız artınca sertleşiyor ama çok suni ve sizin arabayla iletişiminizi kesiyor. hafif oynattığınızda o hissisizliği çok bariz alıyorsunuz golf de ise direksiyon tepkileri daha iyidi ve güven veriyordu.

2. konfor olarak golf le arasında pek fark göremedim ( evet göremedim ) sadece yüksek hızda (120 km’den sonra) biraz daha fazla yol gürültüsü alıyor. golfe göre bir diğer artısı ise amortisörlerinin daha iyi olması evet golf yol tutuşu kasacağım diye daha sert bir süspansiyon kullanmıştı scala daha yumuşak ama yol tutuşu tabi etkiliyor.

3. iç malzeme kalitesi golf tabiki de daha iyi ancak scalanın leondan daha iyi malzeme kalitesine sahip olduğunu düşüyorum, kolçak ve mekanik el freni hariç.

4. iç mekan golfe göre arkası daha geniş özellikle arka taraf sedan standartlarında. ve bagaj neredeyse 100 lt daha geniş. koltukları oldukça rahat ne sert ne yumuşak aralarına alcantara detay atmışlar. sadece baldır desteği daha iyi olabilirdi.

5. donanım olarak vw grubu araçlarında bence en iyi imkan sağlayan marka skoda (fiyat performans olarak ) . vw her şeye ayrıca para istiyor bilenler bilir. scalada geri görüş kamerası gayet güzel ancak ben hala alışamadım eski usul ekrandaki sensörleri kullanıyorum . ön arka park sensörü ile gayet uyumlu çalışıyor. geri vitese aldığınızda sağ dikiz otomatik inmiyor. ben golfte çok kullanırdım. bunda aradım taradım bulamadım. app connect kablo ile çalışıyor apple car play’de mevcut ve oldukça stabil. telefonunuzu havalandırma ızgarasına koymaya çalıştığınızda yer bulamıyorsunuz havalandırmaları küçük. golfe göre kliması kullanışsız. otomatik modda bir sorun yok ancak. klimanın şiddetini ayarlamak istediğinizde bilgi ekranına grip oradan fan kontrolü yapmanız gerekiyor yolda giderken bunu yapmak yol güvenliğinizi etkiler. iki adet type c giriş ve bir adet de çakmaklık güç çıkışı mevcut. kullanışlı bir adet küllük ( herkes gibi bende kumbara niyetine kullanıyorum) ve anahtar ile telefonunuzu koyabileceğiniz bir parça var hoşuma gitti epey. yine vitesin önünde büyükçe bir göz var golfte de var ve kapanabiliyordu bu da kapansa iyi olurdu. el freni mekanik uzun zamandır mekanik el freni kullanmadığım için garip geldi golf de elektronik el freni olduğu için bardaklıkların olduğu kısım daha geniş ve kullanışlıydı. yokuş kalkış destek sistemi zamansız çalışıyor çok az eğimde bile aracı tutuyor kapanabilse güzel olurdu. kapı içlerine malzeme koyabileceğiniz yerler çok küçük olmamakla birlikte golf de daha büyük ve içi kumaş kaplı olduğundan ses yapmıyordu. ayrıca torpido gözü yine golfe göre küçük içi kaplı olsa da emaneten kaplanmış gibi çok kaliteli gelmedi. far kumandalarının altında yine küçük bir göz var ve içi kaplı. koltukların altına eşya koyabileceğiniz bir çekmece yok. anahtarsız çalıştırma var ancak sustalı bir anahtarı var sizin haricinizde biri kullanacaksa oraları bir güzel çizer. bilgi ekranı bende hayalet gösterge olmadığından bildiğiniz eski usul vw ekranı. araca bindiğimizde ya da indiğinizde son yolculuğun yakıt tüketimi ve sürüş bilgilerini gösteriyor hoşuma gitti. start stobu güzel çalışıyor. çok bir numarası yok. direksiyon üzerinde tuşlar yine kullanışlı. tavanda gözlüklüler ve sos tuşu bulunuyor. nasıl çalıştığı hakkında en ufak bir fikrim yok. tavanda bulunan ışıklar ve gözlüklüğün olduğu kısım biraz emanet duruyor daha sıkı olmasını beklerdim. ambiyans ışıkları beyaz güzel duruyor ancak spor moda alınınca kırmızıya dönse güzel bir detay olabilirdi. arkada kolçak ve bardaklık var. arka stoplar led ve premium pakette dinamik farlarla geliyor arkadan oldukça güzel görünüyor. önde yine led farlar var çok kaliteli değil ama aydınlatması fena gelmedi. uzun farları sarı halojen. sisler yine sarı ve viraj aydınlatması yok.

6. yakıt tüketimi elma ile armudu kıyaslamak olur biri dizel biri benzinli ancak ben scalanın daha az yakacağını düşünmüştüm. alır almaz ankara antalya yaptık araç daha 650 km belkide ilerleyen zamanlarda bu oranlar düşer ama epey sakin güderek 4.9 ortalama yakaladım ancak dediğim gibi benim beklentim daha azdı. beraber gittiğimiz arkadaşımız da bulunan 1.5 tsi superb 4.2 ortalama ile geldi siz karar verin yakıt tüketimine. serbest sürüş diye bir fonksiyonu var ayağınızı gazdan çektiğinizde süzülüyor gibi devir bir anda 10 bin devire düşüyor. sabit hızda giderken hız sabitleyici açık ve yokuş aşağı gittiğinizde serbest sürüş çalışmıyor. hız sabitleyici biraz agresif çalışıyor frene bastığınızda devre dışı kaldıktan sonra tekrar aynı hıza geri dönmek istediğinizde çok hızlı bir şekilde aynı hıza ulaşmak istiyor bu da haliyle yakıt tüketimini artırıyor. performansı 1.0 olmasına rağmen cidden şaşırtıcı eski bir 1.4 tsi kullanıcısı olarak onunla arasında ciddi bir fark göremedim.

sonuç olarak leon golf scala arasında kalanlarla ilgili olarak yorum yapacak olursam tabikide paranız varsa yeni kasa olmak kaydıyla golf ve leon alın derim ancak fiyatına göre sunduklarına bakarsanız scala belki de en mantıklı fiyat performans aracı. dsg ve tsi motor kombinasyonu çok büyük bir artı. golf 7 dizel de dsg trafikte bazen sacmalıyordu. ancak bu araçta bunu farketmedim. daha stabil çalıştığını düşünüyorum. vag grubu araçların emsallerine göre ( honda, opel, ford vs ) daha kullanışlı ve üzmeyen araçlar olduğunu düşünüyorum. saydığım araçları uzun kullanma fırsatım olmadı ancak motor ve elektronik arıza konusunda bir kere bile sorun yaşamadım.


Hayırlı uğurlu olsun. Güle güle kullanın. Karşılaştırma da çok güzel olmuş.
Ben de şubat ayından beri kullanmaktayım, gayet memnunum. Aldıktan sonra yanlara krom çıta yaptırdım, çok güzel oldu. Tavsiye ederim.
Aracın bir kaç tane gizli özelliği var, onları açtırdım. Dönüşlerde ve geri viteste sislerin yanması, selektör atarken uzunlarla birlikte sislerin de yanması. kadran selamlama, bilgi ekranında ek yakıt miktarının gözükmesi... gibi.
Bendeki comfort paket olduğu için sadece kısa farlar led olarak geldi. uzun ve sislere photon zero led taktım. arıza lambası yakmadı ve çok memunum. uzunları far yuvasına sığdırmak için biraz uğraştık ama oldu. geri vites ampullerini de led yaptık ama arıza lambası yaktı, direnç takarak çözdük. uzun ve sislere led takmanızı tavsiye ederim.


Çevrimdışı Almeida

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Merhabalar herkese, vites düşüşlerinde örneğin bir tümsekden geçmek için yavaşladığımda motor tarafından tıkır tıkır gibi bir ses geliyor bu normal mi? Ben dsg nin bir özelliği sandım ama emin olmak idtiyorum. Ben ilk kez dsg kullanıyorum hatta ben üsküdar koşuyolunda oturuyorum bu duruma şahit olmak isteyen scala kullanıcısı varsa buluşabiliriz..


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 29859
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Merhabalar herkese, vites düşüşlerinde örneğin bir tümsekden geçmek için yavaşladığımda motor tarafından tıkır tıkır gibi bir ses geliyor bu normal mi? Ben dsg nin bir özelliği sandım ama emin olmak idtiyorum. Ben ilk kez dsg kullanıyorum hatta ben üsküdar koşuyolunda oturuyorum bu duruma şahit olmak isteyen scala kullanıcısı varsa buluşabiliriz..

DSG için son derece normal. O şıngırtı sesinin kaynağı K1 ve K2'nin ayırıcı çatallarının sesidir


Çevrimdışı Almeida

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
DSG için son derece normal. O şıngırtı sesinin kaynağı K1 ve K2'nin ayırıcı çatallarının sesidir

Çok teşekkürler geri dönüşünüz için:)