škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Seyir Halinde Motor Stop Etti Çalışmıyor

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mustim38

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar;
Aracım 2004 Fabia 1.4TDI AMF motor kodlu araç. Bugün akşam üstü seyir halinde düz yolda hız sabit 80km iken arabada hafif sarsıntı ile tık sesi geldi vitesi boşa alıp sağa çektim araç stop etmişti. Kontak açınça hiçbir uyarı ikaz yok marş hiç çevirmiyor tık diyor kalıyor. Tam kapanma nedeni ile sanayi kapalı. Triger kapağını açtım kayış gergin duruyor. Usta 2. vitese tak önden asıl motor dönüyormu dedi çok kısa sallantı var ama dönme yok. Başına gelen veya bilen ustalar sorun ne olabilir sizce?


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
sanırım usta sente atlamadan şüphelenmiş.. trigerin iki tarafıda aynı gerginlikte olup olmadığına kendiniz önce bi bakın.. farklıysa muhtemel sente atlaması vardır.  Birde şarz dinamosu bozulmuş olabilir araç aküyü şarz etmediği için kalmış olabilir.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 754
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar;
Aracım 2004 Fabia 1.4TDI AMF motor kodlu araç. Bugün akşam üstü seyir halinde düz yolda hız sabit 80km iken arabada hafif sarsıntı ile tık sesi geldi vitesi boşa alıp sağa çektim araç stop etmişti. Kontak açınça hiçbir uyarı ikaz yok marş hiç çevirmiyor tık diyor kalıyor. Tam kapanma nedeni ile sanayi kapalı. Triger kapağını açtım kayış gergin duruyor. Usta 2. vitese tak önden asıl motor dönüyormu dedi çok kısa sallantı var ama dönme yok. Başına gelen veya bilen ustalar sorun ne olabilir sizce?

Aracta hıc bir tepki yoksa muhtemelen akü problemidir. Motorda birsey olsa en azından kontagı acınca arac tepki verirdi. Muhtemelen akünüzün icinde bir hücre grubu koptu ve birden voltaj tepki karsılamayacak kadar düştü. Yeni bir akü takıp bır deneyin.


Çevrimdışı mustim38

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Evet arkadaşlar öncelikle ilginiz için teşekkürler.
Dün ustalar işe başladı. Öncelikle levye yardımı ile biraz motor dönderildi. Karter söküldü.(Araç 270 binde 120bin km ben yaptım) Karter ilk defa sökülmüş. Karter içerisinde krank mili ucundaki dişli hasarlı, zincir üç parça, yağ pompası sağlam gibi görünsede dişlide hafif eğiklik var, zincir gergisi parçalanmış.(Trigerde vs. hasar yok) Şu an için burda dişlileri(Krank ucundaki, balansör üstünde bulunan 2 dişli) bulamadığım için internet üzerinden istanbuldan sipariş verdik. Parçaları bekliyoruz. Motor şu anda dönebiliyor kasma yok üst tarafa zarar verip vermediğini bilmiyoruz. Bu parçaları takıp deneyeceğiz duruma göre haber ederim.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 754
    • Profili Görüntüle
Kontağı çevirince araç elektriksel olarak tepki veriyordu o zaman yani. hiç tepki yok değildi. Sadece marş basmıyordu anlaşılan. O da motoru kilitlediğinden dolayı yani


Çevrimdışı mustim38

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Evet arkadaşlar cuma günü aracı teslim aldım. bahsettiğim yağ pompası ve zincir takımı değişti. Elimde triger seti de hazır olduğu için triger setini de  değiştik. Araç çalıştı. Herhangi farklı bir ses çekişte vs. sorun görünmüyor. Tamir sonrası bugüne kadar 450 km yol yaptım. Şükür bi sorun görünmüyor.

Şimdi bilen ustalarıma bir sorum var. 2012 de ilk aldığımdan beri her yağ değişiminde(son iki yağ değişimi hariç) bor kullanıyordum(son 27.000km de bor konulmadı). Sökülen parçalar yıkamacıdan geldikten sonra yıkamacı ya bu araca yağ ilave edilmiş yada kaydırıcı kullanılmış zor temizledim dedi. Bende her ikisinin de olmadığını 27.000km öncesine kadar bor kullandığımı belirttim. Ondandır dedi.
Bor kullanmanın bir zararı var mı? Kullanmış olduğum bor üst taraflara vurmasını engellemiş olabilir mi?


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
Antifreez ve yağdan başka bir katkı konulmaması taraftarıyım. Bazı ustalar sırf satış yapıp para kazanmak için koy iyi olur diyorlar ancak. İyi bişey olsaydı araç üreticileri tavsiyede bulunurlardı. O yüzden motorunuza uygun yağ ve antifreezden başka bişey koymayın. Eğer yağ yakma problemi olursa km ye göre viskozite artırımı yapın.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 754
    • Profili Görüntüle
Evet arkadaşlar cuma günü aracı teslim aldım. bahsettiğim yağ pompası ve zincir takımı değişti. Elimde triger seti de hazır olduğu için triger setini de  değiştik. Araç çalıştı. Herhangi farklı bir ses çekişte vs. sorun görünmüyor. Tamir sonrası bugüne kadar 450 km yol yaptım. Şükür bi sorun görünmüyor.

Şimdi bilen ustalarıma bir sorum var. 2012 de ilk aldığımdan beri her yağ değişiminde(son iki yağ değişimi hariç) bor kullanıyordum(son 27.000km de bor konulmadı). Sökülen parçalar yıkamacıdan geldikten sonra yıkamacı ya bu araca yağ ilave edilmiş yada kaydırıcı kullanılmış zor temizledim dedi. Bende her ikisinin de olmadığını 27.000km öncesine kadar bor kullandığımı belirttim. Ondandır dedi.
Bor kullanmanın bir zararı var mı? Kullanmış olduğum bor üst taraflara vurmasını engellemiş olabilir mi?

Gemi inşaatı ve makinaları mühendisiyim. 25 sene önce makina elemanları ve laboratuar derslerindeki hocalarımızla yaptığımız dersler ve labrotuar testlerinde. Tek pistonlu bir dizel motor ile testler yapıyorduk. Bir konu geçmişti. Dizel katkısı.
O zaman hocamız demişti ki dün gibi aklımda piyasada çokça katkı maddesi var ve biz bunlardan çokça bilinen ve satışta olanları aldık ve teste tabi tuttuk o zaman takribi 7-8 tane ürünü test etmişlerdi ve sadece 1 tanesi iyi performans vermiş geri kalan hepsi motora kötü yönde etki etmişti.
O nedenle ne yakıt ne de yağ hiç bir katkı maddesi kullanmamak gerekir. Sadece ve sadece üreticinin test edip onayladığı ve ya siz kendiniz imkanınınız var da laboratuarda test edebiliyorsanız ancak kullanılır.
Kimin ne ürettiğini, içinde ne olduğunu, iddialarının doğru olup olmadığını asla bilemezsiniz. Bunlardan sadece 5% i dogru ürün olabilir. o ürünede vereceğiniz paraya kıyasla katkısına bakarsanız yine sınıfta kalır bence. O nedenle motora kaliteli yakıt ve kalıtelı bir yagdan baska hiç bir şey koyulmamalı.


Çevrimdışı mustim38

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Aracıma her zaman WV505.01 onaylı yağ kullanıyorum. Daha önceleri 5w30 kullanırken ustamın 200bin km aşıldığı için 5w40 yağa geçiş yapmam tavsiyesi üzerine gene 505.01 onaylı yağlardan marka takıntısı olmadan devam ediyorum. Katkıyı genelde nnt alıyordum en son getirttiğim katkının hologramı yapmacık gibi göründü iade ettim bir daha almadım.