škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 TSI 110 Hp Greentec Akü Değişimi Hakkında Herşey

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı emrecarkci

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba,

Aracım 2015 model 1.2 Greentec Ambition donanım Octavia.
Tatil dönüşü otoparkta park halindeyken aracın ışıklarının yanmadığını farkederek bilgi ekranındaki uyarı sayesinde akünün boşaldığını anladım. Ara kablo ile çalıştırdırdım. 10 dk kadar rölantide çalıştırdım ve dışarıda 10 dk kadar sürüş yaptım. Stop ettikten sonra tekrar marş almadı. Akünün değişmesi gerektiğini anliyorum fakat serviste orjinaline 1600 TL (indirimsiz) fiyat verdiler. Aracın start stoplu oluşu nedeniyle piyasada değiştirilen akülerin sorun yaşatma ihtimali açıkçası düşündürüyor. Bu araçlar hepimizin bildiği gibi elektronik araçlar ve elektrik çok hayati öneme sahip.

Sizce hangisi ?

** Orjinaline 1600 TL ver kafan rahat olsun.
** Boşuna tasalanıyorsun. Daha uyguna aynı kalitede aküler var.

Bir başka sorumda şu olacak..

Akü değiştirildikten sonra kodlama yapılması gerektiği ile ilgili bir video izledim. Bu konuda bilgi verebilecek olan arkadaşıız var mı?

İyi forumlar..
« Son Düzenleme: 17 Ağustos 2021, 08:21:09 Gönderen: emrecarkci »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 760
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba,

Aracım 2015 model 1.2 Greentec Ambition donanım Octavia.
Tatil dönüşü otoparkta park halindeyken aracın ışıklarının yanmadığını farkederek bilgi ekranındaki uyarı sayesinde akünün boşaldığını anladım. Ara kablo ile çalıştırdırdım. 10 dk kadar rölantide çalıştırdım ve dışarıda 10 dk kadar sürüş yaptım. Stop ettikten sonra tekrar marş almadı. Akünün değişmesi gerektiğini anliyorum fakat serviste orjinaline 1600 TL (indirimsiz) fiyat verdiler. Aracın start stoplu oluşu nedeniyle piyasada değiştirilen akülerin sorun yaşatma ihtimali açıkçası düşündürüyor. Bu araçlar hepimizin bildiği gibi elektronik araçlar ve elektrik çok hayati öneme sahip.

Sizce hangisi ?

** Orjinaline 1600 TL ver kafan rahat olsun.
** Boşuna tasalanıyorsun. Daha uyguna aynı kalitede aküler var.

Bir başka sorumda şu olacak..

Akü değiştirildikten sonra kodlama yapılması gerektiği ile ilgili bir video izledim. Bu konuda bilgi verebilecek olan arkadaşıız var mı?

İyi forumlar..

Aynı tip akü al tak. EFB ise efb. AGM ise agm. İllaki servis ten alman şart değıl. Ama aynı tip olsun. Yeni üretim olmasına dikkat et yani en fazla 6 aylık olsun yeni akün. Tam şarj edilerek takılsın. İlk takıldıgında bir suru ikaz verir sonra hepsi susar 10 m gidince sadece biri kalır. Biraz surup aracı kapatıp acınca tüm ikazlar gitmiş olur. Start stopu kapat sürekli kullanma. İyi bir özellik değil akü için.
Bu arada zayıflayan veya bosalan bir aküyu 10 dakika çalıştırmayla sarj edemezsın. Aku sarj cihazı kullanmalısın full sarj için 1 gün bazıları için daha fazla bile gerekir.

Kolay gelsin