škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

F-16 CJ Blok 50 Maketim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3555
    • Profili Görüntüle
Evet Arkadaşlar,

İlk makette sonra 2 adet sipariş vermiştim. Birisi Hasegewa F-16 CJ Block 50 Diğeri de Tornado idi.

Öncelikle Hasegewa markası makteçilikte bayaa kaliteli kitleri ürünleri ile bilinir, hem bu farkı görmek hem de gönül hemen F-16 ya konduğundan bu maketle başladım.

İşte Başlangıç malzemelerim



Bir japon markasına uygun olarak gayet minimalist bir kutu geldi  



Ama kutuyu açtığımızda bu ölçekteki çoğu maketten daha fazla tabla çıktı. Genelde A-B-C-D şeklinde 4 tabla olur ama burada J' ye kadar gidiyordu. Sevdiğim bir diğer hususta sorun yaşanabilecek parçaların yedeklerinin de çıkmasıydı.





Yalnız kanat vb parçalarda bazı plastik hataları vardı. Plastiğin birden incelip kalınlaşması gibi. Henüz zımpara ve macun işinde iyi olmadığım için bu hataları düzeltmeye cesaret edemedim.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3555
    • Profili Görüntüle
İşleme her zamanki gibi boyanın plastik yüzeye tutunması sağlamak için astarlama işe başladım. Tüm parçaları Motip Akrilik Renksiz astar ile astarladım. Bu sefer ilk maketteki hataya düşmedim. Hem daha uzaktan spreyledim. Hem de katmanlar arasında 1 saat e yakın bekledim. Tüm astarlama işlemi ise bir günümü aldı ve tamamen kuruması için bekledim.

Paintbrush tabancası henüz edinemedim. Tüm boyama işlerini fırça ile yapıyorum.

O nedenle bazı küçük parçaları tabla üzerinde boyamak çok daha kolay oluyor. Yine bu şekilde küçük parçalarla işe başladım. Ve pilot koltuğumuzu hazırladık



Bu işe yeni başladığım için her renk boya henüz elimde yok. Maket boyaları da hem pahallı hem de akrilik olanlar çok nadir. Bu nedenle bazı renkler için piyasada hobi boyama için kullanılan akrilik boyalardan aldım. Bu boyalar kalınlık olarak plastik maket boyamak için çok uygun değilmiş bunu anladım. Bir şekilde ya çok kalın ya da çok ince kaldı. Tam kıvamı tutturamadığım için bazı yerlerin boyası oldukça acemi işi oldu.

Ancak renkleri karıştırmayı ve aynı karışımın tonunu daha sonra da tutturmayı tecrübe edindim. Pilot koltuğunda kullandığım renkler bu şekilde karışımlardan elde edildi.



Daha sonra pilotumuz boyandı ve kokpitimiz hazırlandı.





Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3555
    • Profili Görüntüle
Her ne kadar bazı boya hataları görünse de oldukça memnun kaldım. Bu fotolar makro çekim ve hem pilotta hem de koltukta boyadığım yüzeyleri toplu iğne ucu kadar bir fırça ile boyuyorum, yakında gözlerim bozulacak :)

İniş takımlarının jantları gibi daha küçük kısımlarda maskeleme yapmam gerekti.





Uçağın renk farklılığı göstermesi gereken, hava kanalı gibi kısımlarında da maskelemeyi tercih ettim

 

Kullandığım beyaz boya o kadar kalındı ki beyaza boyadığım hiç bir yerden memnun kalmadım. Ama panel leke ve eskitmeleri hoşuma gitti



Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3555
    • Profili Görüntüle
F-16 fotolarına bakarsanız uçağın çok farklı gri tonları olduğunu görebilirsiniz. Buna uymak için bayaa çalıştım. Üst gövde mavi-koyu gri karışımıolmalıydı, kanopiden buruna kadar ise çok açık bir gri kullandım. Alt gövde de ise daha açık olan beyaz - açık gri - bebek mavisi tonlarından yararlandım. Hasegewa kitin montaj klavuzunda hangi panelin hangi marka boyanın hangi renk kodu ile boyanması gerektiğine kadar yazıyor. Bu özellik ok hoşuma gitti ama tabii hem markayı hem de o koddaboyaları temin edebileceğim bir yer olmadığı için renk tonlamasına nette baktığım resimlere göre, elimdeki boyaların karışımından elde ettim.





Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3555
    • Profili Görüntüle
Sonrasında silahları ele aldım. Boyama, silah yuvasına yerleştirme ve üzrlerine uygun decallerin yerleştirilmesini yaptım. Burada ben en çok zorlayan decaller oldu. Çünkü su ile yumuşatıp sonra transfer yöntemi ile kaydırarak yüzeye yapıştırıyorsunuz. Oldukça da küçük. Hizalamak vs çok zor. Ama beni en çok sinirlendiren decaller'in kuruduktan sonra sabit kalmaması oldu. Decal kuruduktan bir gün sonra o parça üzerinde çalışırken eliniz yanlışlıkla decal e değerse, parmağınıza ya da elinize yapışıyor. Bu durumda bazı decaller yırtıldı. Örneğin üst gövdedeki yakıt dolum yerni belirten decal. Yırtık olmasına rağmen hizalayarak tekrar yapıştırdım.













Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3555
    • Profili Görüntüle
Bu resimlerde uçağın burun kısmına dikkat ederseni bir açıklık göreceksiniz. Bunun 2 sebebi var. İlki plastik kitin tam oturmaması. Bu noktada ilgili yerin önceden tespit edilip aradaki boşluğa macun  - zımpara-astar-boya atılması gerekiyor. Ama ben kit nasılsa hatasızdır diyip hemen yapıştırdığım için açıklık kaldı. Bu tür açıklıkları işkence mandalı kullanarak sıkıştırabilirsiniz ama maalesef ben de yoktu. Buradan edindiğim tecrübe montaj ve yapıştırma aşamasından önce bu tür bir araya gelecek parçaları test edip hata varsa tespit etmek.

İlk maketten edindiğim tecrübe ile bu sefer iniş takımlarını en sona bıraktım. Bir makette sizi en çok burası zorluyor. İniş takımlarının çok küçük ve çok fazla sayıda bileşeni var. Bunları monte etmek tam bir işkence. Çünkü çoğu yerine oturmuyor. Üzerinde çalışmak için de çok küçükler. Yine de bir şekilde altından kalkabildim.



İniş takımları da bittikten sonra sıra kanatların takılmasına geldi. Ayrıca Boya ve decalleri koruma için son kat olarak parlak vernik uyguladım.