škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Octavia Tanıtıldı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Dediğiniz konularda haklılık payı var. Ancak, istisnaları genellemek yanlış. Şunu derseniz anlarım; bu aracın çıktığı yıllardaki fiyatı neye denk geliyorsa, şu an yenisinin veya ona eş değer aracın sıfır fiyatına bakıp, alım gücünüze oranlamamız gerekir. Böylece bir amortisöre 3000 euro veremeyecek gelire sahip insanın, 7 serisine binmesinin baştan hatalı olduğu anlaşılabilir.

Gel gelelim, geçmişi bilinen bir aracı almanın da sıkıntı yaratmayacağı ve superb'den bile daha uzun süre kullanılabileceği gerçeği var.

Bunları neden tartışıyorum; malzeme bilimi o kadar ilerledi ki, aldığımız ürünlerin artık ederine göre kaliteye sahip olduğunu biliyoruz. Pahalı ürün hep kaliteli olacak diye bir şart yok elbette. Ancak Mercedes'in kalitesiyle de Skoda'yı aynı kulvarda tutmak kabul edersiniz ki mantıksız. Her segmentte, her kalitede araç üretebilirler; ancak hepsi yoğurdu farklı şekilde yiyor.

Mesela dün youtube'ta benzin tv'nin videosuna denk geldim. Başlık şu: Range Rover Sport | Fiat Egea fiyatına Range Rover | Bir tur versene

Link: https://www.youtube.com/watch?v=7wSO2rB56lg

İlhan Bey'in (Forever) dediği konulara hak veriyorum. Videoda da zaten o konulara değiniliyor. Uzatmayayım, konu tercih meselesi.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]

Tabii ki 250 bin km üstü 10 12 yaşında Premium almak risktir ancak şu an 250 bin TL ye alınacak standart bir araç yerine çok güzel modelli 50-70 bin km arası servis bakımlı tertemiz premium araçlar var 2-3 yaşında ve teknolojik donanımlı en üst paket araçlar var ki ben şahsen Sıfır Talisman Passat Superb İnsignia vs yerine A4 C serisi 3 serisi almayı tercih ederim bahsettiğim şekilde ülkemizde sıfır araç fiyatları bu haldeyken. Biz 2016 Aralık ta kör nokta şerit takip 19 jant sunroof konfor paketi vs 160 bin civarına aldık o zamanlar mantıklıydı ancak şu an bu opsiyonlarla 300 bini aşkın bir rakamdan bahsediyoruz 2 katı ve bu paralara tertemiz km si düşük dolı premiumlar varken diğer araçlar bana mantıklı gelmiyor.

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;653391
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]

Tabii ki 250 bin km üstü 10 12 yaşında Premium almak risktir ancak şu an 250 bin TL ye alınacak standart bir araç yerine çok güzel modelli 50-70 bin km arası servis bakımlı tertemiz premium araçlar var 2-3 yaşında ve teknolojik donanımlı en üst paket araçlar var ki ben şahsen Sıfır Talisman Passat Superb İnsignia vs yerine A4 C serisi 3 serisi almayı tercih ederim bahsettiğim şekilde ülkemizde sıfır araç fiyatları bu haldeyken. Biz 2016 Aralık ta kör nokta şerit takip 19 jant sunroof konfor paketi vs 160 bin civarına aldık o zamanlar mantıklıydı ancak şu an bu opsiyonlarla 300 bini aşkın bir rakamdan bahsediyoruz 2 katı ve bu paralara tertemiz km si düşük dolı premiumlar varken diğer araçlar bana mantıklı gelmiyor.

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Aslında 3 yıl öncesine göre birşey değişmedi. Premium araçlar superbin 2 katına yakın fiyatta idi şimdi de aynı fiyat. Hatta o dönemde lüks araçlara ekstra vergi yoktu. Dolu bir superb parasına 2-3 yaşında E class Mercedes alabiliyordunuz şimdi C zor alınıyor. Bunun tek sorumlusu 2016'dan bu yana iki kat artan döviz ve insanların gelirinin bu oranda yükselmemesi.
Söylediğiniz gibi araç alımı tamamen tercih ve imkan meselesi, tanıdığın ustalar vardır ikinci el hatta gerekirse kazalı, arızalı bir araç alıp sorunları çözer çok ucuza binersin, bu imkanın yoksa veya küçük bir şehirde yaşıyorsan mecburen sıfır veya sorunları bilinen bir araç almak zorunda kalırsın.


Çevrimdışı DOĞUSER

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Yazdığınıza ufak bir ekleme yapayım, bu durumun tek sorumlusu sadece artan döviz değil, ülkemizdeki vergi sistemi.
 Yoksa mesela Wolkswagen in sayfasında gidip fiyat listesine baktığınızda eski donanım adı ile passat highline 1,6 tdi dsg arabanın net fiyatı 171.000,00 TL ancak üzerine vergiler eklene eklene araba oluyor 326.000,00 TL