škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Çalışmama sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Oooo forum uçmuş, akülü araba mı hocam bunlar. haftalık şarj mı olur, resmen paranla işkence. Bence siz elektrikli bir araç alın o mesafede ayda bir şarj etseniz işinizi fazlasıyla görür.
İşin latifesi bir yana akü bozuktur bence. Ben işe gidiş geliş 12'şer km yapıyorum ama babamın araç bir marş ile en fazla 2-2,5 km yol yapıyor S/S sürekli aktif ve akü 6.yılda ikinci marşa basmadan alıyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654007
Oooo forum uçmuş, akülü araba mı hocam bunlar. haftalık şarj mı olur, resmen paranla işkence. Bence siz elektrikli bir araç alın o mesafede ayda bir şarj etseniz işinizi fazlasıyla görür.
İşin latifesi bir yana akü bozuktur bence. Ben işe gidiş geliş 12'şer km yapıyorum ama babamın araç bir marş ile en fazla 2-2,5 km yol yapıyor S/S sürekli aktif ve akü 6.yılda ikinci marşa basmadan alıyor.
Asıl siz uçmüşsunuz :confused:. Yorum yapmadan önce yazılanları bi okuyun. Metin bey günlük toplam 1km (500m+500m) mesafe geçiyor araçla. En az iki defa marşa basıyor. Yeni bir akü, iki haftalık beklemeden sonra 12.5v olarak düşüyor. Bu durumda aküye zarar oluyor. Bilmeden yorum yapmanız veya dalgacı konuşmanız hiç hoş değil.:dede:


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;654008
Asıl siz uçmüşsunuz :confused:. Yorum yapmadan önce yazılanları bi okuyun. Metin bey günlük toplam 1km (500m+500m) mesafe geçiyor araçla. En az iki defa marşa basıyor. Yeni bir akü, iki haftalık beklemeden sonra 12.5v olarak düşüyor. Bu durumda aküye zarar oluyor. Bilmeden yorum yapmanız veya dalgacı konuşmanız hiç hoş değil.:dede:


Birincisi işin latife olduğunu belirttim. İkincisi en kötü şartlarda akü iki yıl gidiyor ve bunu biraz uzatmak için çekilen eziyete değmez. 200bin tl araca para veren ve 400 metre için rahatını düşünüp araç kullanan bir kişinin ederi 1000 lira olan akünün 2 yıldan daha uzun gitmesi için bu kadar çabalaması anlamlı gelmedi.
Tercih meselesidir uğraşır uğraşmaz kimse karışamaz ama kendi adıma beni öldürseler haftalık akü şarj etmem, gerekirse yılda bir değiştiririm, hatta akü dolsun diye gezerim yine de kabloymuş, elektrikmiş uğraşmam.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654009
Birincisi işin latife olduğunu belirttim. İkincisi en kötü şartlarda akü iki yıl gidiyor ve bunu biraz uzatmak için çekilen eziyete değmez. 200bin tl araca para veren ve 400 metre için rahatını düşünüp araç kullanan bir kişinin ederi 1000 lira olan akünün 2 yıldan daha uzun gitmesi için bu kadar çabalaması anlamlı gelmedi.
Tercih meselesidir uğraşır uğraşmaz kimse karışamaz ama kendi adıma beni öldürseler haftalık akü şarj etmem, gerekirse yılda bir değiştiririm, hatta akü dolsun diye gezerim yine de kabloymuş, elektrikmiş uğraşmam.
:o  Unutmayalım ki, yazarak yapılan iletişim en zayıf iletişimdir. Bundan dolayı yazıların arasına emoji kullanmazsanız, adabınızı ve niyetinizi anlayamayız. ;) Latife yaptığınızı hiç anlayamayız. ;)

Bu konuyu tartışarak uzatmak istemiyorum, ancak teknik bakış açısına göre sizin düşündükleriniz doğru değil. Akü, sadece marş basmak için gerekli olabilir, ancak düşük enerjili bir akü, mutlaka bir yerlere etki edecektir. Elektronik bilginiz varsa, ne demek istediğimi anlayacaksınız. Akü marşa basıyorsa, sorun yoktur anlamına gelebeilir, ama şahin ve reno 12'de. Yeni nesil araçların çoğunda zibillah gibi elektronik devre var ve hangi devre hangi pik (gerilim) aralığında ne sorun çıkaracağını kimse öngöremez.

Tabii siz fikrinizi belirtmişsiniz, sizi kimse zorlayamaz, ancak öneri talep eden başkasının kafasını da sizin fikirlerinizle karıştırmayınız....bence....:ok: İsterseniz her yıl yeni akü değiştirin, sizin bileceğiniz iştir. :gut:
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2019, 17:55:23 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: metin_yesil;654006
@Levcho hocam detaylı anlatım ve tavsiyeler için teşekkür ederim. Açıkçası kısa mesafe sürüşler araç için pek sağlıklı değildir diye yüzeysel bilgim vardı ancak şimdi daha da merak ettim @rsimsek de bu durumun motora eziyet olduğunu yazmış. Kısa mesafe sürüşlerin genel anlamda araca zararını mutlaka araştırıcam.
Kapalı garajım yok peki dediğiniz ayda bir veya 2 haftada bir aküyü şarj etmek için başka yöntem var mıdır?
İmkanlarınızı ve teknik bilginizi bilmemekle birlikte;
Bekleme gerilimi 12.6V ve altına düşen akülerde sulfatlaşma oluşumu başlıyor ve akünün ömrü kısalıyor. Ne kadar düşük voltajlarda marşa basarsanız, araçtaki elektronik devreler de o kadar dalgalı gerilime maruz kalıyor. Bu yazılanlar korku senaryosu gibi yorumlanabilir, ancak gerçekler bunlar. :ok:
Şarj olayına gelince; Önce mevcut durum sizde oluşuyor mu ona bi bakmak lazım. en basitinden çakmaklıktan voltaj gösteren basit aletler var, bu aletlerden bir tane edinin ve izlemeye başlayın. Sabah marşa basmadan önce, tavan lambası kapalı olarak 12.5v altında gerilim görüyorsanız, akünüz "mutsuz" olarak düşünün. Gerilim 12.4 altındaysa, akünüz "ağlıyor", 12.3 altındaysa akünüz "hışkıra hıçkıra ağlıyor" olarak algılayın durumu.
Şarj olayına gelince; Akü satan firmalar bu işlemi ücret karşığı yapar, ancak akü ömrü ve şarj konusunda size çok doğru bilgi vermeyebilirler ve aracınız ayda bir tam gün akücüde kalması gerekli oalcaktır (gibi düşünün). Tabii şarj işinin her ay maliyetini ve zahmetini de hesaplamak gerekli. Müstakil evi olan anne-kardeş v.s. yakınlarınızdan işbirliği isteyebilir siniz. Veya emniyetli alanda enerji sağlanabilecek bir ortam bulursanız, kendiniz şarj ediniz. Farklı yorumlar diğer konu içinde de olabilir. Diğer konuya yazın, ordan devam edelim isterseniz. :gut: Diğer konuda çok tecrübe var. :ok:


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: metin_yesil;654006
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] hocam detaylı anlatım ve tavsiyeler için teşekkür ederim. Açıkçası kısa mesafe sürüşler araç için pek sağlıklı değildir diye yüzeysel bilgim vardı ancak şimdi daha da merak ettim [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] de bu durumun motora eziyet olduğunu yazmış. Kısa mesafe sürüşlerin genel anlamda araca zararını mutlaka araştırıcam.
Kapalı garajım yok peki dediğiniz ayda bir veya 2 haftada bir aküyü şarj etmek için başka yöntem var mıdır?


Diğer yöntem benim yaptığım gibi: Aküyü sökeceksin, evine götüreceksin, sarj edip geri takacaksın. (müsayit zamanında)

Akü kötü durumda da olabilir olmayada bilir, bakmadan bilinmez. Ama bence redresör sarjıyla toparlayabilir ve bir sure idare edebilirdi. Zaten o ustalar da cok meraklı bu çıkan aküleri kendileri almaya. temiz görünümlü iyi marka akünüz varsa kesin bitiktir. heleki birde nasıl olur daha 2 yıllık garantisi yeni bitti daha derseniz kesin perttir o akü :D;):p .


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654007
Oooo forum uçmuş, akülü araba mı hocam bunlar. haftalık şarj mı olur, resmen paranla işkence. Bence siz elektrikli bir araç alın o mesafede ayda bir şarj etseniz işinizi fazlasıyla görür.
İşin latifesi bir yana akü bozuktur bence. Ben işe gidiş geliş 12'şer km yapıyorum ama babamın araç bir marş ile en fazla 2-2,5 km yol yapıyor S/S sürekli aktif ve akü 6.yılda ikinci marşa basmadan alıyor.


Arkadas peder bey 2 km yaparak hafta içi kaybettiği enerjiyi heleki birde s/s açık, kesin haftasonu km yaparak takviye ediyordur ki; akü derin dejarja girmeden ve ya sülfatlaşma kalıcı bir şekilde plakalara yapışmadan sarj oluyordur. Muhakkak o araç km yapıyordur bir şekilde. kac model ve kaç bin km de arac? aku marka ve tipi nedir? uzerindeki orjinal akümü hala. merak ettim simdi bak doğrusu.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;654013
Arkadas peder bey 2 km yaparak hafta içi kaybettiği enerjiyi heleki birde s/s açık, kesin haftasonu km yaparak takviye ediyordur ki; akü derin dejarja girmeden ve ya sülfatlaşma kalıcı bir şekilde plakalara yapışmadan sarj oluyordur. Muhakkak o araç km yapıyordur bir şekilde. kac model ve kaç bin km de arac? aku marka ve tipi nedir? uzerindeki orjinal akümü hala. merak ettim simdi bak doğrusu.


Araç 2014 model leon. Şuan 65 binde ama araç bir yaşında 30 bin km de iken alındı. Yaklaşık 5 yılda 35 bin km yol yaptı. Üzerinde orijinal aküsü var markayı bilmiyorum. Haftada 6 gün tek marşla en uzak 2,5 km mesafeye gider gelir, bu durum gün içinde 4-5 defa tekrarlar. Göz problemi olduğu için araç neredeyse hiç şehir dışına çıkmaz. Pazar günü kontağına basılmadan yatar. Zaten şöyle bir durum var yaşadığı küçük anadolu şehrinin en uzak iki noktası arası 5-6 km, istese de şehir içinde çok km yapamaz.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;654010
:o  Unutmayalım ki, yazarak yapılan iletişim en zayıf iletişimdir. Bundan dolayı yazıların arasına emoji kullanmazsanız, adabınızı ve niyetinizi anlayamayız. ;) Latife yaptığınızı hiç anlayamayız. ;)

Bu konuyu tartışarak uzatmak istemiyorum, ancak teknik bakış açısına göre sizin düşündükleriniz doğru değil. Akü, sadece marş basmak için gerekli olabilir, ancak düşük enerjili bir akü, mutlaka bir yerlere etki edecektir. Elektronik bilginiz varsa, ne demek istediğimi anlayacaksınız. Akü marşa basıyorsa, sorun yoktur anlamına gelebeilir, ama şahin ve reno 12'de. Yeni nesil araçların çoğunda zibillah gibi elektronik devre var ve hangi devre hangi pik (gerilim) aralığında ne sorun çıkaracağını kimse öngöremez.

Tabii siz fikrinizi belirtmişsiniz, sizi kimse zorlayamaz, ancak öneri talep eden başkasının kafasını da sizin fikirlerinizle karıştırmayınız....bence....:ok: İsterseniz her yıl yeni akü değiştirin, sizin bileceğiniz iştir. :gut:


''İşin latifesi bir yana akü bozuktur bence.'' bu kısmı kaçırıyorsunuz sanırım.