škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG 1 den 2 ye vuruntu

Agronom · 25 · 12429

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar. Son bi kaç gündür aracım kalkışlarda ya da süreç içerisinde yavaşladığımda 1 den 2 ye atarken vuruntulu atıyor. Önceden hızım iyice yavaşlasa da çok nadir haller hariç 1 e almazdı, 2 de kalır gaza basınca devam ederdi ama şimdi kararsız kalarak kendini garantiye almak istiyor sanki ve 1 e alıyor. ivme de fazla gelince vuruntu yaparak atıyor mecburen. Benzer sıkıntı yaşamış olan var mı acaba?


Çevrimdışı Salih28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 403
    • Profili Görüntüle
Önder Bey, anlattıklarınız kronik dsg sorununu işaret ediyor maalesef.


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 541
    • Profili Görüntüle
bende genelde kasislerden geçtikten sonra yapıyor bunu. kafası karışıyor zavallı mekatroniğin. ilk vites aralığı çok kısa olduğu için böyle farklı durumlarda bunu yapmasının normal olduğunu düşünüyorum. sizin arada sırada değil de her kalkışta bunu yapıyorsa biraz spor modda kullanıp öyle denemenizi tavsiye ederim. o da çare olmazsa servise gösterirsiniz son çare.


Çevrimdışı smtcglr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1750
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: coxcomb;649440
bende genelde kasislerden geçtikten sonra yapıyor bunu. kafası karışıyor zavallı mekatroniğin. ilk vites aralığı çok kısa olduğu için böyle farklı durumlarda bunu yapmasının normal olduğunu düşünüyorum. sizin arada sırada değil de her kalkışta bunu yapıyorsa biraz spor modda kullanıp öyle denemenizi tavsiye ederim. o da çare olmazsa servise gösterirsiniz son çare.


Aynen arkadaşın dediği çok doğru, kasislerde bende de yapıyor bazen. Şüphe ettiğin zaman biraz S de kullan ;)


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Kasislerde ve taş döşeli yollarda yapıyor.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Servise benzer şikayet ile gittiğimde, deneme sürüşünde sadece D modunda problem olmuştu, S modunda sorun yoktu.
Usta yazılım hatası olduğunu mekanik arıza olmadığını söylemişti.
Trafikte yavaş giderken 1 nci vitese düşmesine engel olmanız gerekiyor, kasiste vs.


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Mehmet bey, aracımın garntisi yok çok para alırlar mı yazılım güncellemesi için? Arkadaşların dediği gibi kasislerde oluyodu nadiren onu biliyorum ama bu durum çok farklı. Sizin de dediğiniz gibi 2 den 1 e düşürmemeye çalışıyorum aracı ama önceki gibi değil kendi çift haneli hızlarda dahi 1 e alıyor veya almaya çalışabiliyor kendini. Önceden bunu hiç yapmazdı. Acaba kavramayı mı değiştirmem gerekiyor? 75bin km oldu. Beyne hata düşmüş müdür acaba onuda merak etmiyor değilim....


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mehmet 2016;649454
Servise benzer şikayet ile gittiğimde, deneme sürüşünde sadece D modunda problem olmuştu, S modunda sorun yoktu.
Usta yazılım hatası olduğunu mekanik arıza olmadığını söylemişti.
Trafikte yavaş giderken 1 nci vitese düşmesine engel olmanız gerekiyor, kasiste vs.


Mehmet bey, aracımın garntisi yok çok para alırlar mı yazılım güncellemesi için? Arkadaşların dediği gibi kasislerde oluyodu nadiren onu biliyorum ama bu durum çok farklı. Sizin de dediğiniz gibi 2 den 1 e düşürmemeye çalışıyorum aracı ama önceki gibi değil kendi çift haneli hızlarda dahi 1 e alıyor veya almaya çalışabiliyor kendini. Önceden bunu hiç yapmazdı. Acaba kavramayı mı değiştirmem gerekiyor? 75bin km oldu. Beyne hata düşmüş müdür acaba onuda merak etmiyor değilim....


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
[MENTION=14532]Agronom[/MENTION] S modunda da yapıyormu aynı kararsızlığı


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mehmet 2016;649603
[MENTION=14532]Agronom[/MENTION] S modunda da yapıyormu aynı kararsızlığı


Mehmet hocam, D modunda konu başlığı açtığım zaman sık yapıyordu. Şuan azaldı ama arada hala yapıyor. S de denemedim deneyip paylaşım yaparım.

Ben yarın öbürgün aracımı bu şekilde satmak istemiyorum. Araştırma sebebim bi nevi bu yüzden. Genel bakımı yaptırcam 75 bin eğer yapılacak bişeyse yaptırayım şunu da dedim. Ama çok fazla ,htimalden bahsediliyor. Kimisi kavrama ömrü bitmiş diyo, kimisi şanzıman yapğı ve filtresini değiştir diyo, kimi de yazılımla düzelir diyo. İşin açıkçası servise güvenmiyorum. Edirne de sağlam usta da bulmak mümkün değil. Çok kararsız kaldım yani anlayacağınız...


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Bahsettiğiniz arıza DSG lerin malesef kronik arızası, aracınızı satıp yine otomatik vites araç alacaksanız, problemsiz kronik arızası olmayan şanzıman türü olduğunu zannetmiyorum.
Çift kavrama DSG EDC Power S. vs, tork konv. olmak üzere iki teknoloji var bildiğim kadarıyla kronik arızası olmayanı yok.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Teknoloji arttıkça bilinçli kullanım ihtiyacı da artıyor. Tek kullanıcı ve gerekli hassasiyet gösterildiği halde sorun olması şansızlık. Karı-koca aynı arabayı kullanıyorsa kadınların bu tür işlere ilgisi pek yoktur, dolaysıyla arıza riski de artar. Hareket halinde vitesle oynanmadığı sürece en sorunsuz otomatik şanziman tork konvertörlü sistem. Her halükârda işin mantığına vakıf olmak lazım. Çift kavramalarda adı üzerinde çift debriyaj ve baskı var. Biri tekli vitesleri kavradığında diğeri bir sonraki veya önceki çift sayılı vitesleri kavramak üzere hazır bekletiliyor. Yani manuelde yapılamayacak kısa sürede bir sonraki vitese geçmiş oluyor. Durmalarda kesinlikle frene iyice basmalı, uzun duruşlarda boşa almalı, parklarda boşa alıp sonra el frenini çekip, ayak frenini bırakıp yükün el frenine binmesini sağladıktan sonra tekrar fren ve park konumuna alıp stop edilmeli.


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
servise götürdüm aracı. yazıklım attırmak, güncellemek istiyorum dedim. Öyle birşeyin olmadığını söylediler. 250 tl para istediler ustanın araçla bi tur atarak arıza tespiti için. Epey mücadele verdim, genç bir arkadaş bindi araca beraber bi tur attık. Çok vakıf olduğunu sanmıyorum konulara. kavrama dedi. 4500 tl parça 1500  tl işçilik istendi. İyi niyet için yazışma başlatıldı. Bu bana gerçekten bir ders oldu. Octavia ile başlayan FUN lığım Fabia da sona erdi. Kavrama değişimini yaptırıp aracı satışa çıkarıcam. Allah kimseyi skoda servisine düşürmesin.


Çevrimdışı unal43

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Youtube de oto tekniker diye bir firma nın dsg tamiri ni seyrettim gerçekten on numaraydı isterseniz birde orayla irtibata geçip bilgi sahibi olabilirsiniz.en azından fiyat konusunda kıyaslama yapmış olursunuz.
« Son Düzenleme: 25 Mayıs 2019, 20:51:46 Gönderen: unal43 »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=14532]Agronom[/MENTION]

Sorunun kavrama ile ilgili olduğunu sanmıyorum, eğer dönüşlerde titreme varsa o zaman kavrama olabilir ama daha çok yazılımsal gibi. DSG yi resetleyin yada akü kutup başını söküp takın kendini sıfırlasın.