škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DPF SORUNU

ogzng · 20 · 5767

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Bir de dizel, tdi bir araba mı deneyeyim düşünürken, hem dizelin zahmeti neden çekilir, torktan ziyade çoğu aynı litre yakıtla daha çok km olarak tercih edecektir. Fakat daha az yaksın diye bunca zahmete katılmak sırf bu dpf yüzünden boşa gitmiş olmuyor mu? Dpf incinmesin diye sürekli yüksek devirde sürmek bile kendisini memnun etmezken, kısa süreli, kısa mesafeleri gündeme bile getirmemek gerekiyor! Yoksa benim gibi yıllık 10k km altı sürüş için tsi'a devam daha mantıklı değil mı?

Bende ayni fikirdeydim, km yapmayacaksan dizel niye. Hem cok para oduyorsun hemde kullanmiyon 125 mi 150 mi ne hp tsi octavia bulamadim ikinci el 250 Nm. Yerine 115 hp 250 Nm octavia aldim.
Ama farki kayin pederin jettasini kullaninca anladım, ya basiyom basiyom arac ivmelenmiyo istedigim gibi, bu niye gitmiyo derken kendi aracimla karistirdim la bu benim arac degilki bu benzinliydi diye sonradan dank etti.
Gercekten Octavia tdi dsg bir arac cok keyifli. Heleki tatil koyden donuste of o koca bagaji girtlagina kadar cami kapatarak doldurup 5 kisi ayaklarinin altina kadar doldurup kamyonet misali giderken yokus yukari banamisin demeden tirmaninca, sollamada tak diye kafa atinca ulan iyiymis diyorsun.
Satarken de zaten venzinli gibi satıyorsun ki, basta verfigin cok bedeli yine ona gore 2. El satiyorsun.
Aradaki fark da aldigin keyif olsun.
Bendeki arac 4 senelik, hep kisa mesafe kullaniyorum ama arada orta olcek ve yilda 1 kerede ucun yol yapiyorum. 2017 ekim sonu aldim su an 28 binde, nekadar kullaniyorum dusunun. valla ara sira arac dpf temizliyor kendi , arada da yol yaparken ben takviye yapiyorum 4. 5. Vites 2000 rpm taktigiyle arac simdiye kadar hic dpf problemi çıkarmadı, hic de para verip temizletmedim.

Herkese diyorum, Abi araci dinleyeceksin yaa, dinleyeceksin gozleyeceksin, biraz merakli olacaksin bu islere biraz arastirip okuyacaksin. Motorun içine kadar girmeye gerek yok, yuzeysel ama dogru bilgileri edinmek gerek, etrafta kulaktan dolma cok saçma şeyler de dolaniyor her seye inanmanali.

Ben skodadaki TDİ konforunu seviyorum aslında vw motoru iste neyse.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
hocam peki söktürmek derken parça mı sökülüyor yoksa yazılımla iptal mi ediliyor

Yazilimla yapiyorlarsa da sakin yaptirma. Bu sefer arac dpf yi temizlemez ve surekli tikanir taki içine edilip hava atisinda problem yaratana kadar o zamanda bu degisecek derler.

Parca sokumu yapilir. Bu aslinda hp olarak araca birkaç hp guc de katar ama cevreye zarar verir ve her muayene donemi taktir soktur yaptirman gerekir.

E onu sokturup taktirmaga bile 500 600 verirsin.

Ne gerek var. Sen bir sure 4.5. viteste 2000 ustu rpm kullan ve rolanti 1000 rpm de iken araci stop etme. Dpf temizlenip kendini toparladiktan sonra. Tamamdir.
Ara sira bunlari rutin tekrarlarsin sorun olmaz. Birde cok kisa yuruyerek gidecedin ve donecegin yerlere arac cikarma  birak birazda bacaklar çalışsın. ;)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2958
    • Profili Görüntüle
Koray'ın aşağıdaki önerisine imzamı atıyorum. Ben Koray'ın bu tavsiyesine uydum, benim dpf iyi durumda. Akü de yıpranmıyor.. :)
Hatta, Koray ile bayram sonrası kahve içeceğiz, oraya da bisiklet ile gideceğim.   :)

.....
Ara sira bunlari rutin tekrarlarsin sorun olmaz. Birde cok kisa yuruyerek gidecedin ve donecegin yerlere arac cikarma  birak birazda bacaklar çalışsın. ;)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Koray'ın aşağıdaki önerisine imzamı atıyorum. Ben Koray'ın bu tavsiyesine uydum, benim dpf iyi durumda. Akü de yıpranmıyor.. :)
Hatta, Koray ile bayram sonrası kahve içeceğiz, oraya da bisiklet ile gideceğim.   :)


Yok buraya gelirkeb araci getir yaa. Multimetrenide getir.
Basinc olcer, kompresör, vs neyin varsa getir. Benimkilerle de birbirine tokusturacagiz daha onlari :)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2408
    • Profili Görüntüle
Bende ayni fikirdeydim, km yapmayacaksan dizel niye. Hem cok para oduyorsun hemde kullanmiyon 125 mi 150 mi ne hp tsi octavia bulamadim ikinci el 250 Nm. Yerine 115 hp 250 Nm octavia aldim.
Ama farki kayin pederin jettasini kullaninca anladım, ya basiyom basiyom arac ivmelenmiyo istedigim gibi, bu niye gitmiyo derken kendi aracimla karistirdim la bu benim arac degilki bu benzinliydi diye sonradan dank etti.
Gercekten Octavia tdi dsg bir arac cok keyifli. Heleki tatil koyden donuste of o koca bagaji girtlagina kadar cami kapatarak doldurup 5 kisi ayaklarinin altina kadar doldurup kamyonet misali giderken yokus yukari banamisin demeden tirmaninca, sollamada tak diye kafa atinca ulan iyiymis diyorsun.
Satarken de zaten venzinli gibi satıyorsun ki, basta verfigin cok bedeli yine ona gore 2. El satiyorsun.
Aradaki fark da aldigin keyif olsun.
Bendeki arac 4 senelik, hep kisa mesafe kullaniyorum ama arada orta olcek ve yilda 1 kerede ucun yol yapiyorum. 2017 ekim sonu aldim su an 28 binde, nekadar kullaniyorum dusunun. valla ara sira arac dpf temizliyor kendi , arada da yol yaparken ben takviye yapiyorum 4. 5. Vites 2000 rpm taktigiyle arac simdiye kadar hic dpf problemi çıkarmadı, hic de para verip temizletmedim.

Herkese diyorum, Abi araci dinleyeceksin yaa, dinleyeceksin gozleyeceksin, biraz merakli olacaksin bu islere biraz arastirip okuyacaksin. Motorun içine kadar girmeye gerek yok, yuzeysel ama dogru bilgileri edinmek gerek, etrafta kulaktan dolma cok saçma şeyler de dolaniyor her seye inanmanali.

Ben skodadaki TDİ konforunu seviyorum aslında vw motoru iste neyse.

Herkesin sürüş sitili farklı olduğundan farklı sonuçlar alabilirler. Ben de tsi motora alışınca atmosferik motorun çekişini beğenmez olmuştum. Tdi'ı fırsat olursa denemek istiyorum. Genelde hep benzinlinin daha atik olduğu söylenir, dizelin de uzun yolda açıldığı söylenir. Tabi ki bunu tek bir araba ile genellemek doğru olmaz. Ne bahsedilen benzinli eski benzinli ne dizel eski dizel. Benzinlideki turbo ve yakıt püskürtme ile iyileştirme benzeri dizelde de olsa da, dizel yakıtın doğası gereği emisyon duvarına çarpmış bulunuyor. Yoksa yazılım kandırmacası yüzünden VAG milyarlarca $ tazminat ödemek zorunda kalmazdı. Şimdi de Hollanda'da 3 bin Euro, kapsamdaki kullanıcılara ödeyecekmiş.