škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Epc ve motor ariza işiği yandi ve araç tekliyor

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Asilguzelkoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar iyi akşamlar, bugün aracım ile eve giderken araç yokuşta iken bi tekler gibi oldu daha sonra da epc ve motor arıza ışığı yandı,ayrıca araç tekliyor daha sonra stop edip tekrar çalıştırdım. ışıklar söndü yaklaşık 200 mt sonra tekrar aynı hatayı verdi. fakat bu sefer stop etmeme rağmen motor arıza ışığı sönmedi. Başına böyle bir hata gelen var ise yardımcı olursa sevinirim.


Çevrimdışı MURATE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1045
    • Profili Görüntüle
Şimdi  cakirogli skoda servisindeyim. Sordum. Bir çok nedeni olabilir. Dediler. Buji kablosu, turbo,,gaz kelebeği vb. Servise gidip bilgisayara takilip kontrol edilmesi gerektigini ilettiler..


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Bende de yaklaşık iki sene önce şehir dışında yoldayken benzer bir durum olmuştu. Bulabildiğim özel bir servis ateşleme bobinini ve kablolarını değiştirmişti. Çıkan parçaları yanıma alıp eve dönünce yakından baktığımda kablonun birinin ateşleme bobinine giren tarafında hem de bobin tarafta oksitlenme olduğunu fark ettim. Sonrasında sirke, alkol gibi şeylerle temizleyip kazıdım ve (o zaman çok zoruma giden 475 TL para vermiştim) yerine taktım ki sorunsuz çalıştı ve halen daha o şekilde çalışıyorlar. Çıkanlarda bagajda duruyor. Daha önce buradan paylaştığım üzere sonrasında ilgili servisi arayıp, durumu bana açıklayıp tercihime bırakabileceğini, böyle bir kazancın helal olup olmadığı gibi gerekli şeyleri kendisine söylemiştim. 5 dakikada 20-30 TL ye olabilecek bir şey için benden 475 TL almıştı! Tavsiyem buji taraftan ziyade öncelikle ateşleme taraftaki uçları söküp tek tek kontrol etmeniz, sorun yoksa buji taraflarına da bakınız derim.

Kendileri şöyle bir şey;


Ateşleme kısmında sorun yoksa diğer seçeneklere bakılabilir. Motorda buharlaşan yağın geri kaçmasından dolayı boğaz kelebeğinin kurumlaşması, yapış yapış olması, kelebeğin hareketinde kısıtlamalar yapabiliyor. Başka bir sorundan dolayı boğaz kelebeğini de söküp temizlemişliğim vardır. Bu nokta biraz dikkat istiyor, kelebeğin pozisyonunu değiştirirseniz tekrar adaptasyon yapmak gerekiyor. Adaptasyon VAG-COM kablosu ile yapılabiliyor. Ben yerinden söktüğüm haliyle würth boğaz kelebeği temizleme spreyi ile temizleyip yerine taktım. Sonrasında üzerini kapatmadan gaz pedalına sonuna kadar basılı tutarak, kelebeğin tam açık durumunda yerinde 1-2 kez daha sprey sıktım, tertemiz olmuştu.:gaz:


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Bende benzinli yeti de yaşamıştım servis izmire cekici ile getirtdi aracı kablolarda oksitlenme çıkmıştı.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı Asilguzelkoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Herkese çok teşekkürler, sizlerin yorumunu okumaya fırsatım olmadan bugün aracı servise götürdüm. sorun aynı dediğiniz gibi buji kablosu ve ateşlemede oksitlenme imiş. OBD ile bağlandığımızda da iki silindirde ateşleme hatası gibi birşey yazdı, yazdığı gibi de oldu. Temizlik ile düzeleceğini tahmin ettim fakat yakında birkaç seyahatim var yolda madur olmamak adına buji kablosu ve bobini değiştirttim. 550 lira gibi bir fiyata yaptırdım. şuanda hiçbir sorunu yok. Forumda şanzıman yağı değişimi ile ilgili de sorularım olmuştu. Bütçe olarak onuda değiştirmeye fırsat buldum bu sefer. 2lt  liqui molly top tec MTF5100 75W yağ ile şanzıman yağınıda değiştirdim. Vites geçişlerinde ve vitesi p-r-n-d konumuna geçirirken bile gerçekten bir rahatlık oldu.
Buda böyle çözümleriyle açıklanmış bir konu başlığı oldu :) [MENTION=7800]muallim45[/MENTION] [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] [MENTION=64]MURATE[/MENTION]


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Oksitlenme düzeyine bağlı olarak temizledikten sonra kullanılabilirdi. Çıkan malzemeleri aldıysanız bir bakın çok oksitlenme var mı? Bence öyle bir durumda kabloyu bir iki kez yerinde çevirmek bile sorunu giderir. Benim görüşüm tamir edilebilecek veya sadece temizlenebilecek bir oksitlenme için 550 TL çok para! Geçmiş olsun diyeyim artık.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
En azından eski kabloları temizleyip yedek tutun bu arada bobine gerek yoktu bende vosmer sadece kablo değiştirmisti. Artık yapacak birsey yok hayırlı olsun

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı Asilguzelkoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] [MENTION=7800]muallim45[/MENTION] endişe duyduğumdan değişikliği yaptırdım. Dediğiniz gibi olan oldu:)
çıkan bobin ve kabloları geri aldım. dediğiniz gibi sirke ve alkol ile temizleyip yedek olarak tutacağım. Gerçi düzgün bir serviste yaptırdığım için takılan parçaların 2 sene garantisi var ama dursun belki bir başkasına lazım olr


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun, oksitlenme sanırım kronik. Aklımızda bulunsun başımıza gelirse ona göre temkinli oluruz.


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;647260
Bende de yaklaşık iki sene önce şehir dışında yoldayken benzer bir durum olmuştu. Bulabildiğim özel bir servis ateşleme bobinini ve kablolarını değiştirmişti. Çıkan parçaları yanıma alıp eve dönünce yakından baktığımda kablonun birinin ateşleme bobinine giren tarafında hem de bobin tarafta oksitlenme olduğunu fark ettim. Sonrasında sirke, alkol gibi şeylerle temizleyip kazıdım ve (o zaman çok zoruma giden 475 TL para vermiştim) yerine taktım ki sorunsuz çalıştı ve halen daha o şekilde çalışıyorlar. Çıkanlarda bagajda duruyor. Daha önce buradan paylaştığım üzere sonrasında ilgili servisi arayıp, durumu bana açıklayıp tercihime bırakabileceğini, böyle bir kazancın helal olup olmadığı gibi gerekli şeyleri kendisine söylemiştim. 5 dakikada 20-30 TL ye olabilecek bir şey için benden 475 TL almıştı! Tavsiyem buji taraftan ziyade öncelikle ateşleme taraftaki uçları söküp tek tek kontrol etmeniz, sorun yoksa buji taraflarına da bakınız derim.
 
 
 
 Hocam benim de başıma birebir sizin başınıza gelen şey geldi. Ama benim araç eşimindi ve araç yolda kalınca çekici ile en yakın Skoda servisine çekmek zorunda kalmıştık. Aynı sizin kablo ile yaşadıklarınızı yaşadım ve bu kablo değişimi için tam 1.230 TL para aldılar.
 
 Ben de az çok böyle bir sorun olduğunu tahmin etmiştim. Ancak tekrar aracı çekiciye yükleyip farklı servise götürecek durumum yoktu. Bir de araç acil lazım olduğundan (eşim kızımızı okuldan alıyordu hergün), lanet olsun dedim ve verdim parayı.
 
 Maalesef aracın garantisi yoktu. Ama bu sorun kesinlikle kronik ve servisler için güzel bir kazanç kapısı olmuş.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Ateşleme bobini, motor tipine göre değişiyor.

Daha yeni olan Euro 6 motorlarda, korunaklı bobinlere geçmişler.

Arıza durumunda, parçadan kaynaklanan bir sıkıntı olduğunu anlamak hemen mümkün olamadığından, ilk seri motorlarda çıkan kusurları, müşterilerin sırtına yüklemişler maalesef.


Çevrimdışı Asilguzelkoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
[MENTION=9860]SAHLVCV[/MENTION] [MENTION=16667]Batistuta[/MENTION] en azından bizler haricinde bu sorunu yaşayıp forumda araştırma yapacak kadar vakti olan arkadaşlar olur ise sorunu çözebilirler diye düşünüyorum.  [MENTION=9860]SAHLVCV[/MENTION] Ben takılan ürünleri orjinal yerine NGK marka kullandığımdan maliyeti biraz daha düşük olmuştur sanıyorum.  Bu tip arızalar yaşanabiliyor malesef,  DSG'ye nazar değmesin :D