škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 985 · 234138

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2960
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;651650
Aynen öyle oldu :D ama derdine çare olduğuma bende sevindim ;). 5 gündür ilk bugün çalıştırdım ve 12,5 V tan kontağı açınca 11,8 V kadar düştü, marş sırasında 10-10,5 V oldu, gün içinde bir sefer yine düşük voltaj uyarısı verdi 9,5 V. Bakalım bu hafta sonuna kadar nasıl olacak.
Bu bilgileri son aldığınız akü ile mi ilgili? (ne zaman almıştınız?)
Akü çok eski değilse anormallik var bence de.
Benim akü 2 aylık oldu (varta agm). Bayram tatilinde 500km kadar yaptım bende. Aküyü aldığımdan itibaren 1000km kadar olmuştur.


Beklemede voltaj düşmesini şöyle özetleyeceğim.
Son olarak 1 hafta önce marşa basıldı. Kontak kapalı voltaj ölçümü 12.5-12.6 volt oluyor. Kontak açık 12.2 cıvarında oluyor. Bir kaç saniye sonra 12.3'e çıkıyor. Marş voltajı aklımda değil şu anda. Akşam ölçer bakarım.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;651659
Bu bilgileri son aldığınız akü ile mi ilgili? (ne zaman almıştınız?)
Akü çok eski değilse anormallik var bence de.
Benim akü 2 aylık oldu (varta agm). Bayram tatilinde 500km kadar yaptım bende. Aküyü aldığımdan itibaren 1000km kadar olmuştur.


Beklemede voltaj düşmesini şöyle özetleyeceğim.
Son olarak 1 hafta önce marşa basıldı. Kontak kapalı voltaj ölçümü 12.5-12.6 volt oluyor. Kontak açık 12.2 cıvarında oluyor. Bir kaç saniye sonra 12.3'e çıkıyor. Marş voltajı aklımda değil şu anda. Akşam ölçer bakarım.


Bu bilgiler orijinal aküsü ile ilgili ( 6 yıllık ) yeni akü kenarda duruyor. 9,5 V gün içinde marş sırasında o voltaja kadar düşüyor bazen. Aslında benim akü ile sizinkinin arasında pek ekstrem voltaj farkı yok gibi ama uzun süreli marş kullanımında benim akü fazla dayanacağını zannetmiyorum yaş itibarı ile.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Valla ben sana birsey diyim mi, 6 yillik bir aku icin marslarken 9.5 V mukemmel. Boyle kullanimla bence o akuyu 3, 4 yil daha kulanirsin. Biraz soguk havalarda uzun bekleme veya kisa mesafelerde cokca marsayip park edip soguduktan sonra anca sikinti olur.
 Marslarken 9V'a kadar soguklarda normal diyorlar, 9 ile 8,5V arasi sikinti var, 8.5 ile 8 arasi kritik donemec ki 8 alti zaten nerde trak orda birak. 8-10 yil yaparsin sen.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2960
    • Profili Görüntüle
@mşah, @mkoray79
Akü uzun kullanım rekoru benim üst komşumda.

Geçtiğimiz hafta sonu üst komşum ile sohbet ettik ve yakın zamanda (3ay önce) akü değiştirdiğini söyledi bana. Araba 2007 model VW Jetta-benzinli eski kasa, ORJİNAL AKÜ ile 12 yıl arabaya binmiş benim komşum. Araba 70k km'de ve hafta içi 3-4 defa marşına basılır ve kısa yol yapılır bu araçla, yılda en fazla 4-5 defa uzun yol yapar. Geçen yıl bana bir defa denk gelmişti garajda, arabayı çalıştırıken ilk marşta marş motoru resmen durma noktasına geldi ama motor yine çalıştı (3.çevirmede). Tabii araç eski nesil ve çok fazla tüketimi yok. Ve akü de çok başarlı çıkmış anlaşılan.

Velhasil kelam..... bizim aküler de daha gidermiş. Ama "küt" diye gitme riskinden dolayı değiştirdim. Akü almak yerine "akü startlama power bank-jump starter" almış olsaydım, belki daha bir kaç yıl götürürdüm eski akü ile. Neyse, hep tecrübeler bunlar.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;651868
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Valla ben sana birsey diyim mi, 6 yillik bir aku icin marslarken 9.5 V mukemmel. Boyle kullanimla bence o akuyu 3, 4 yil daha kulanirsin. Biraz soguk havalarda uzun bekleme veya kisa mesafelerde cokca marsayip park edip soguduktan sonra anca sikinti olur.
 Marslarken 9V'a kadar soguklarda normal diyorlar, 9 ile 8,5V arasi sikinti var, 8.5 ile 8 arasi kritik donemec ki 8 alti zaten nerde trak orda birak. 8-10 yil yaparsin sen.


6 yılı yapan 10 da yapar diye düşünüyorum :D. Bir hafta aradan aracı ilk çalıştırdım 9 V kadar düştü ama hafta içi bir kaç sefer çalıştırmadan kontak açıp kapattım biraz oyalandım belki o yüzden o kadar düşmüş olabilir. Bugün yine şarj ettim neredeyse 24 saat sürdü tam dolması için, kısmetse yarın sabah yine yolculuk var 1200 km kadar, yedek akü yine yanımda olacak ne olu ne olmaz diye.

Alıntı yapılan: Levcho;651870
@mşah, @mkoray79
Akü uzun kullanım rekoru benim üst komşumda.

Geçtiğimiz hafta sonu üst komşum ile sohbet ettik ve yakın zamanda (3ay önce) akü değiştirdiğini söyledi bana. Araba 2007 model VW Jetta-benzinli eski kasa, ORJİNAL AKÜ ile 12 yıl arabaya binmiş benim komşum. Araba 70k km'de ve hafta içi 3-4 defa marşına basılır ve kısa yol yapılır bu araçla, yılda en fazla 4-5 defa uzun yol yapar. Geçen yıl bana bir defa denk gelmişti garajda, arabayı çalıştırıken ilk marşta marş motoru resmen durma noktasına geldi ama motor yine çalıştı (3.çevirmede). Tabii araç eski nesil ve çok fazla tüketimi yok. Ve akü de çok başarlı çıkmış anlaşılan.

Velhasil kelam..... bizim aküler de daha gidermiş. Ama "küt" diye gitme riskinden dolayı değiştirdim. Akü almak yerine "akü startlama power bank-jump starter" almış olsaydım, belki daha bir kaç yıl götürürdüm eski akü ile. Neyse, hep tecrübeler bunlar.


Araba eskimiş akü eskimemiş :).
Dediğin gibi biraz bakım yapıp kurtarmak mümkün olabilirdi, artık ne yapmamız gerektiğini daha iyi biliyoruz o yüzden daha uzun süreli kullanırız diye düşünüyorum.


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;651870
@mşah, @mkoray79
Akü uzun kullanım rekoru benim üst komşumda.

Geçtiğimiz hafta sonu üst komşum ile sohbet ettik ve yakın zamanda (3ay önce) akü değiştirdiğini söyledi bana. Araba 2007 model VW Jetta-benzinli eski kasa, ORJİNAL AKÜ ile 12 yıl arabaya binmiş benim komşum. Araba 70k km'de ve hafta içi 3-4 defa marşına basılır ve kısa yol yapılır bu araçla, yılda en fazla 4-5 defa uzun yol yapar. Geçen yıl bana bir defa denk gelmişti garajda, arabayı çalıştırıken ilk marşta marş motoru resmen durma noktasına geldi ama motor yine çalıştı (3.çevirmede). Tabii araç eski nesil ve çok fazla tüketimi yok. Ve akü de çok başarlı çıkmış anlaşılan.

Velhasil kelam..... bizim aküler de daha gidermiş. Ama "küt" diye gitme riskinden dolayı değiştirdim. Akü almak yerine "akü startlama power bank-jump starter" almış olsaydım, belki daha bir kaç yıl götürürdüm eski akü ile. Neyse, hep tecrübeler bunlar.

Benim araç 5 yılı biraz geçti. şimdiye kadar yılda birkaç defa uzun marş dışında sorun vermedi. yetkili servis  zayıf değişmesi gerek dedi. sanayide usta ölçtü hatırlamıyorum ama 11.7 V gibi birşey demişti sanırım. hergün kullanıyorsan idare eder acale değişime gerek yok dedi. Ben bazen araca binerken ekrandan bakıyorum %80 genelde bazen % 70 oluyor.Sizce değişsem mi . Bu arada kışın yaşadığımız yer soğuk


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2960
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ceycey34;651966
Benim araç 5 yılı biraz geçti. şimdiye kadar yılda birkaç defa uzun marş dışında sorun vermedi. yetkili servis  zayıf değişmesi gerek dedi. sanayide usta ölçtü hatırlamıyorum ama 11.7 V gibi birşey demişti sanırım. hergün kullanıyorsan idare eder acale değişime gerek yok dedi. Ben bazen araca binerken ekrandan bakıyorum %80 genelde bazen % 70 oluyor.Sizce değişsem mi . Bu arada kışın yaşadığımız yer soğuk
Benim akü de 6 yıl dayanmıştı, daha da giderdi.

Ev şartlarında şarj edebilme imkanınız varsa, şarj cihazı ile haftada bir şarj ediniz. Bir yıl daha dayanır.


Ancak şu hususta da uyarmak isterim, bir çok kişi yaşamış bu olayı.
Günlük sorunsuz marş basıyor halde olsa da, ansızın bitebiliyormuş ve hiç mars basmayacak duruma düşebiliyormuş. Böyle bir olay yaşamamak için ben değiştirmek zorunda kaldım.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
İşin kimyası gereği ara ara akü voltajını ölçmek gerekiyor. Ya da doğru ölçüm yapabilen daha önceki mesajlarda paylaşılan volt ölçerli çakmak adaptörü kullanmak. Araba çalışmazken ve far gibi fazla akım çeken şeyler açık değilken voltun 12,40 ila 12,60 volt arasında olmasına dikkat edilmeli. Alt noktaya ne kadar yakınsa ya da altına düşülmüşse akünün ömrü o kadar azalmaya yaklaşıyor demektir. 12,60 volt veya biraz üzeri sağlıklı olduğunun göstergesidir.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;651972
İşin kimyası gereği ara ara akü voltajını ölçmek gerekiyor. Ya da doğru ölçüm yapabilen daha önceki mesajlarda paylaşılan volt ölçerli çakmak adaptörü kullanmak. Araba çalışmazken ve far gibi fazla akım çeken şeyler açık değilken voltun 12,40 ila 12,60 volt arasında olmasına dikkat edilmeli. Alt noktaya ne kadar yakınsa ya da altına düşülmüşse akünün ömrü o kadar azalmaya yaklaşıyor demektir. 12,60 volt veya biraz üzeri sağlıklı olduğunun göstergesidir.


temelde dediklerin doğru ama ince bir nokta var orada. Aku 12.6V gösterse bile marş basmaya bilir bu da anı akım cekiminden dolayı CCA yetmeyebilir. Nedeni şu akudeki kurşun ve kursun dioksit plakalardan zamanla kopmalar oluyor bu toz zerrecikleri akunun altında birikiyor. Çok yıl yapmış ya da iyi kullanılmamış akülerde bu kurum artıyor ve akü kısa sürede doluyor 12.6V gösteriyor ama enerjı tutulumu az olduğu için Voltajı 12.6V olsa da yeterli akımı veremiyor ve çöküyor. Hani bir anda çökebilir denilen olay bu aslında.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;652063
temelde dediklerin doğru ama ince bir nokta var orada. Aku 12.6V gösterse bile marş basmaya bilir bu da anı akım cekiminden dolayı CCA yetmeyebilir. Nedeni şu akudeki kurşun ve kursun dioksit plakalardan zamanla kopmalar oluyor bu toz zerrecikleri akunun altında birikiyor. Çok yıl yapmış ya da iyi kullanılmamış akülerde bu kurum artıyor ve akü kısa sürede doluyor 12.6V gösteriyor ama enerjı tutulumu az olduğu için Voltajı 12.6V olsa da yeterli akımı veremiyor ve çöküyor. Hani bir anda çökebilir denilen olay bu aslında.


Tabi ki, voltaj sağlandıktan sonra marş için gerekli akım (CCA) nın da sağlanıyor olması gerekiyor.


Çevrimdışı cameron

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Akü şarj durumunu ekrandan öğrenmeye çalıştığımızda bende yüzdesi görünmüyor. Nasıl öğrenebiliriz ekrandan?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30127
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: cameron;652141
Akü şarj durumunu ekrandan öğrenmeye çalıştığımızda bende yüzdesi görünmüyor. Nasıl öğrenebiliriz ekrandan?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Her ekran desteklemiyor, yazılım, beyin, ECU farkı vs.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cameron;652141
Akü şarj durumunu ekrandan öğrenmeye çalıştığımızda bende yüzdesi görünmüyor. Nasıl öğrenebiliriz ekrandan?


2017 model altında gözüküyor, 2017 model ve üstünde göstermiyor.
Yazılımla alakalı bir şey.

senin makine 2016 ve altıysa set tusuna basılı tut kontak açmadan. Bakım süresinden sonra ya gösterir ya kapanır bos ekran gelir. 2017 ve ustuyse aracın muhtemelen göstermeyecek.


Çevrimdışı cameron

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;652147
2017 model altında gözüküyor, 2017 model ve üstünde göstermiyor.

Yazılımla alakalı bir şey.



senin makine 2016 ve altıysa set tusuna basılı tut kontak açmadan. Bakım süresinden sonra ya gösterir ya kapanır bos ekran gelir. 2017 ve ustuyse aracın muhtemelen göstermeyecek.



Araç 2016 style paket, teşekkürler bir daha deneyeceğim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cameron;652161
Araç 2016 style paket, teşekkürler bir daha deneyeceğim


https://www.youtube.com/watch?v=oAsXrsvik3c

bu videoda var.
Acacını aç. kontağı takma. set tusuna basılı tut. akü durumu yazarsa elini set tusundan çek. yazmazsa zaten fonksiyon yoktur :D

yalnız gösterse bile orada yazan değere de pek güvenme, hatta hiç güvenme.
profesyonel olmasa bile orta şeker bir multimetren olsun ve onunla akunu ölç.

12,6V ve üstü full şarjlı demektir. Ölçümünü araç beklemişken (soğukken) yap hep. Düzenli bir şeklide yol yapmıyorsan harici şarj cihazı kullan.
Şehir içi kullanımda genelde hiç bir işe yaramaz, faydadan çok zararı olan oto start stopu da sürekli kapalı tut (tabi 3-5 dk.lık trafik ışıklarına denk gelmediysen, veya uzun yola çıkmadıysan). (ben onlarda bile kullanmıyorum)