škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 986 · 236372

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Aksam olctum aku 12.8V idi. Su an olctum tam 48 saatin sonunda yine 12.8V 12.79V gosteriyor. Aksamdan bu yana 4 saattede dusmedi. Sanirim su an aku kararli hale geldi sarj sonrasi 48 saatte.

Sabaha da bi bakacam hala 12.8V mu diye haydi hayirlisi.

Iki akuyu de paralel mi baglayip sarj edip o sekilde de kullaniyorsun sen?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650423
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Aksam olctum aku 12.8V idi. Su an olctum tam 48 saatin sonunda yine 12.8V 12.79V gosteriyor. Aksamdan bu yana 4 saattede dusmedi. Sanirim su an aku kararli hale geldi sarj sonrasi 48 saatte.

Sabaha da bi bakacam hala 12.8V mu diye haydi hayirlisi.

Iki akuyu de paralel mi baglayip sarj edip o sekilde de kullaniyorsun sen?


Boşta olduğu için pek voltajı değişmez ama iyi şarj tutmuş, asıl bağlayınca merak konusu. Evet aküler paralel bağlı bu şekilde Voltaj aynı Amper yükseliyor seri bağlayınca tam tersi. Şarj ederken ve beklerken sürekli takılı ikisini aynı anda şarj ediyorum. 24 saat sonra bakalım benim Voltaj kaç olacak.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

20 saatin sonunda voltaj bu şekilde. Her gün 0,1 V düşse hafta sonuna kadar 12,5 V anca olur ama pek o kadar düşeceğini zannetmiyorum bu şarjla.

 


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Ben de bu sabah yine ölçtüm 12,79-12,78 gosteriyor yanı gece yarısından sabah 7 ye kadar 0,01V düşmüş ve çıplak olarak. Aslında bence bu bile fazla bu hizla 10-15 günde çıplak iken bile 12.4V altına düşer. Yalnız akülerimiz şu an full kapasıte üzerinde bir yüklemede yanı 12,6V üstünde kayıp daha hızlıyken 12,6 ya yaklaştıkça bu kayıp hızları lineer olarak düşecektir diye umuyorum bende. (Akü 0 takıldığı ve daha 6 aylık olduğu için).
Yoksa bayilerde bekleyen akülerin hepsi beklerken geberir gider hangi bayı elindeki aküleri 10 15 günde bir düzenli sarj eder yada sarjda tutar...! kutup başı sökük ve full şarjlı bir akü rafta en az 5-6 ay 12.4V altına düşmeden kalması gerekir ki (belki daha fazla) yılda bir yada 2 kez bakımı voltaj kontrolü yapılıp gerekliyse şarja alınmalı.

Mehmet kardeş iyi bir AVO varmı sende onla da ölçüm yapsan aslında daha iyi olur gibi. Her ikisini de karşılaştırırsın.
Bu arada senin şarjı benimkine de çok benzettim bir gunde 13V gibi bir seviyeden 0,1A düşmesi ki seninkiler araç üzerine takılı aracın da bir çekimi var. 6 saatlik süre diliminde 0,025A düşüm demek. E bunun bendeki gibi 0,01 atmosfere kacanı desen bu şarj seviyesinde geriye 0,015A kalır. sende 2 akü paralel baglı aslında atmosfere kacan da 2 kat ve ikisi de birbirini desteklemeli bir 0,01A daha düşsen kaldı araca 0,05A oda yapar 50mA ki gayet normal. Bu arada kötü durumda olupta iyisiyle takviye ettiğin aküden kacak iyi durumda olandan daha fazla olabilir. Boyle bir durumda iyi akün sürekli olarak kötü akünün kaçaklarını da tolare etmeye çalışacak....!
( şu anda olanlardan konusuyorum aküler daha stabil olduklarında atmosfere kacanlar 0,01A dan daha aşağı olacağını düşünüyorum).

Diger taraftan sen kotü durumda olan aküyü çıkarıp tek basına nasıl işlem yapıyor şarj tutuşu ve yuk altında tepkileri, ya da en kotu çıplak haldeyken boşta atıyorum 10 gun 15 gunde hatta 1 ayda full şarjdan nereye dusuyor baktın mı.

Lafı nereye getireceğim aslında, şayet kotu aku sarj pek tutamıyorsa veya yüklemede çok düşümleri oluyorsa iyisinden de yiyecek iyi hep onu bir de takviye etmek durumunda olacak?!...


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Bu sabah yine olctum 12.75V gordu AVO. Sanirim kutup baslari sokuk iken her 8 saatte bir 0.01 V dusuyor. Bu da demek oluyor ki her saat 1.25 mA dusuyor. Hadi hayirlisi...

Akü garantiden değiştiğinde voltajı 12.7V idi. fikir verirmi ya da faydası var mı bilginin bilmiyorum
« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2019, 08:54:16 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650438
Bu sabah yine olctum 12.75V gordu AVO. Sanirim kutup baslari sokuk iken her 8 saatte bir 0.01 V dusuyor. Bu da demek oluyor ki her saat 1.25 mA dusuyor. Hadi hayirlisi...
Akü garantiden değiştiğinde voltajı 12.7V idi. fikir verirmi ya da faydası var mı bilginin bilmiyorum
Faydalı bilgi. Teşekkürler.
Benim aküyü değiştirmeden önce, şarj veya sürüş sonrası (24saat) ölçümlerde 12.4V üstünü hiç görmedim ben. Yeni akü ile, 24 saat sonra ölçümlerde çoğunlukta 12.5-12.6 volt görmekteyim.
Ayrıca şunu fark ettim; Bekleme voltajından ziyade, marş anındaki voltaj daha önemli gibi. Eski akü marş anında 10.5 lere kadar düşüyordu, yeni akü 11.5 leri veriyor marş anında.

(marş voltajı çok net değil, çünki dijital avo dalgalanıyor. analog avo'yu dolaplardan bulup daha net bakmak lazım.:gaz:)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;650440
Faydalı bilgi. Teşekkürler.
Benim aküyü değiştirmeden önce, şarj veya sürüş sonrası (24saat) ölçümlerde 12.4V üstünü hiç görmedim ben. Yeni akü ile, 24 saat sonra ölçümlerde çoğunlukta 12.5-12.6 volt görmekteyim.
Ayrıca şunu fark ettim; Bekleme voltajından ziyade, marş anındaki voltaj daha önemli gibi. Eski akü marş anında 10.5 lere kadar düşüyordu, yeni akü 11.5 leri veriyor marş anında.

(marş voltajı çok net değil, çünki dijital avo dalgalanıyor. analog avo'yu dolaplardan bulup daha net bakmak lazım.:gaz:)


Aslında ben neden aküyü hala araca baglamadım ve hala kaya gibi salonun dibinde duruyor :)
Akü nereye kadar şarj oluyor, dinlenirken nereye düşüyor ve dinlendikten sonra sadece rafta bekleme olarak ne kadar kayıp veriyor. Bunu bilmek gerek.
Nasılsa bu davranısları araca takılıykende yapacak. Bunun üstü de araç ne gibi davranışta bulunuyor ona bakmak ve gerekiyorsa önlemlerimizi almak gerek.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION]
Ya levent eski akü marşta 10,5V lara kadar dusuyordu diyorsun ama benim "0" takılan akü de 12,5-12,6V gösterirken marşta 10 ila 10,5V lara düserek marşlıyor. hala daha oyle

eski değişen akü ise kışın 9 V altına düsüyordu ve 7.5V duserek marsladıgı olmustu. en son iste onun altına girdigı zamanlarda marşlayamadı. birkeresinde 7 voltta çok zor marşladı. 2-3 kerede onun da altına düşerek çöktü :D takviye yapmam gerekti.

aslında sana o yüzden eski akünü aldın mı diye sordum. Bence senin eski akü de iş yapar hatta bir yada birkaç kere şoklama ve redresör şarjıyla desülfatidasyon yaparak belki biraz daha toparlar ve yedek bir kenarda durudu.
hiç olmadı eve şerit led doşer adaptörsüz 12V eski akuyle besler çıştak çıstak yapardın :)
keza neyse. Bende bi analog vardı ama digital daha hızlı tepki veriyor ondan o yuzden hıç kullanmadım.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650445
@Levcho
Ya levent eski akü marşta 10,5V lara kadar dusuyordu diyorsun ama benim "0" takılan akü de 12,5-12,6V gösterirken marşta 10 ila 10,5V lara düserek marşlıyor. hala daha oyle
eski değişen akü ise kışın 9 V altına düsüyordu ve 7.5V duserek marsladıgı olmustu. en son iste onun altına girdigı zamanlarda marşlayamadı. birkeresinde 7 voltta çok zor marşladı. 2-3 kerede onun da altına düşerek çöktü :D takviye yapmam gerekti.
aslında sana o yüzden eski akünü aldın mı diye sordum. Bence senin eski akü de iş yapar hatta bir yada birkaç kere şoklama ve redresör şarjıyla desülfatidasyon yaparak belki biraz daha toparlar ve yedek bir kenarda durudu.
hiç olmadı eve şerit led doşer adaptörsüz 12V eski akuyle besler çıştak çıstak yapardın :)
keza neyse. Bende bi analog vardı ama digital daha hızlı tepki veriyor ondan o yuzden hıç kullanmadım.
Eski akünün marş voltajını tam kesin hatırlamamakla beraber; 7.yılına giren akünün beni yolda bırakma ihtimaline karşın değiştirdim aküyü.
Aracı genelde uzun yolculukta kullanıyorum, bazen de yurtdışına çıkıyorum. Akü ansızın biterse diye değiştirdim aslında. Yoksa suyunu çıkarana kadar kullanırdım emin ol. :) Bir kaç arkadaştan duydum ki, çalışıp duruken "küt" diye ölebiliyormuş aküler. Bundan dolayı aldım yenisini.
Eski aküyü muhafaza edecek isteğim yok, eski aküyle uğraşacak kadar boş zamanım da yok. :D

Bendeki dijitalin ekran yenilemesi mi yavaş, veya benim gözler mi artık zayıfladı bilemiyorum. Bana sanki analog daha sağlıklı geliyor, görünür net somut bir skalası var ve algılanması daha kolay. :p


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

Avo haricinde 3-4 tane daha dijital ölçü aleti var ve aralarındaki fark 0,1 V kadar yani 12,5 ile 12,4 V gibi o da pek önemli değil. Eski aküyü tek başına bırakınca 1 hafta içinde 12 V kadar düşmüştü galiba önceki sayfalarda yazmıştım galiba tam hatırlamıyorum ama çift akü ile beklediğinden bu yana kendi aküsü ilk marş basma voltajı biraz yükseldi 10-11 V arasında basıyor eskiden 8 V kadar düşüyordu. Dün gece en son baktığımda hala 13 V gösteriyordu bu sabah 12,9 düşmüş, böyle giderse 2 günde 0,1 V düşse 10 günden fazla gider 12,5 V kadar zaten dediğin gibi Voltaj düştükçe deşarj hızı yavaşlıyor bakalım Pazara kadar kaç V olacak.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
@mşah, @mkoray79.
 Araç akü konusunda master/doktora falan yaparız bu gidişle. :)


Edit :

Lastik basınç, şişirme, en ideal basınç, ölçme aleti, mini kompresör tartışma konusu da açalım bence. :)

Ben bu günlerde o işe yoğunlaştım. Basınç ölçer ve mini kompresör aldım bu hafta.
Zira, 30-40 kPa (2psi) basınç değişimlerinde sürüş kalitesi ve yolculuk kalitesinin oldukça bozulduğunu fark ettim, gerçi lastikler de eskiyor artık.
« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2019, 14:59:47 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Aynen bunları Akücü ile konuşsak bizi anlar mı acaba :D. Lastik basınçları benim için de çok önemli o yüzden sürekli takip ederim ve sonradan taktığım LBS çok işime yarıyor anlık olarak lastik basıncı, sıcaklığı ve akü voltajı dahil takip edebiliyorum, ayrıca dijital lastik basınç ölçerim de var hatta küçük kompresör de bagajda.



Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

bende ali expresten bunu aldım
mini basınç ölçer

Bimden de bunu aldım kompresor


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] [MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]
Bu konu üzerinden devam edelim mi? :)


http://skodaturkey.com/showthread.php?p=650468#post650468



Teşekkürler


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Beyler bakın ne buldum. Gerci incide falan bakıyorduk ta Vartada da güzel bilgiler var.

varta-aku-destek/sarj-etme/araba-akusu-nasil-sarj-edilir

burada pek çok başka sekmelerde de güzel bilgiler ve ek olarak dokumanlar var.
bir yerdeki hesapla 14,4 - 12,5 V aralığındaki %75 doluluktaki bir akü her 0,1 Volt için uyun bir charger ile (ki ondan da bahsediyor) 1 saat gerekiyormus. yani full sarj için takribi 3 4 saat yeterli. Sonrasında 13.... ları gosteren aku voltajı dusuyor ve bir akünün full sarjda olması gerek aralıgı 12,8 ila 12,7V arasında olmalıymış. 12.7V da zaten stok voltajıymış. Bu arada aku 12.5V'a kadar sarja gerek yokmus.
Akuye gore 12,4 den sonra bildiğimiz üzere mutlaka sarj yapılmalı. hatta 12.5V tun altını gorunce sarj yapılmalıymış ki bende 12,4 ila 12,5 aralıgını görünce sarj ediyorum.
AGM ıyı yuk tuttugı için 12.5 V altında sarj edin diyor.


Burayı iyice bir her yerini okumak lazım güzel guzel. Vartanın da her yerini.