škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 983 · 227898

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tosyalı

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;644401
Selamlar,
2017 model, 115hp, TDI, DSG, optimal Octavia aracım var.
16km'de DOD'dan 2. el olarak 2017 Ekim ayında aldım ve ilk tescil tarihi Temmuz 2017.

1. sorum: Bazi videolarda 2015 yılına ait "SET" tuşuna basılı tutulduğunda önce saat ve sonra akü yazıp akü sarj durumu gözüküyor. Fakat benim araçta bu gözükmüyor ve ana ekrana geri dönüyor. Her türlü denedim (kontak acık, kapalı, anahtar takılı, çıkık vs.) yok olmuyor. Acaba bu özelliği bilen veya başka türlü görebilen var mı? ya da bu özellik eskilerde vardı da sonra yenilere iptal mi ettiler.

2. sorum: MAL moll marka üzerinde 5TA915105B, 12V, 70AH, 420A DIN, 700A EN, EFB+ akü var.
neredeyse her 6 ayda sarj istiyor. ilk aldıgımda otomatik start stop sorunsuzdu yaklasık 6 ay sonra skıntı cıkardı. servise gittim 1 gun kaldı ve sarj etmisler. sorun yok dediler. Yaklaşık 6 ay kullandım yine aynı sıkıntı. Sürekli yüksek enerji ihtiyacı diyor. Bu arada bakım da yaptırdım ilk yıl bakımı. 9600km de aküyü ölçtük sorun yok dediler. Şu an 10.000km de. Geçenlerde hava 8-9 derece iken kızdırma bujisi ikazı verdi ilk çalıştırmada ve bir de bu sefer Hata: start stop ikazı.
ya bizim bu araçlara taktıkları aküler dandik mi? sarj mı olmuyor dogru dürüst, ya da şarj alternatörleri mi dandik???

Bu konuda bilgi sahibi bir arkadaş bu model için bilgi verebilirse sevinirim. teşekkürler.






Aracınızın gizli özelliklerini açtırdıysanız bu açma işi de akünün çabuk bitmesine sebep olduğunu servisde söylemişlerdi


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Kesinlikle Vag-com ile uğraşınca akünün bittiği bile anlaşılmıyor. Hem kendi aracımda, önceki aküyü değiştirmeme bile sebep olmuştu, yenisi de bir süre uğraşsam bitiyor. Komşunun Leon da iki kez yarım saat kırk dakika sonunda marş basmaz olduydu. Bendeki şarj cihazıyla 8-10 dk şarja tutup çalıştırmıştık.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: tosyalı;648878
Aracınızın gizli özelliklerini açtırdıysanız bu açma işi de akünün çabuk bitmesine sebep olduğunu servisde söylemişlerdi


Güzel Tosyalım, organiği hala kaldıysa pirincine kurban olayım.
20 sayfa yazışma var hiç birini okumadan ilk soruya cevap verdiğin ve beni düşündüğün için gerçekten teşekkür :) ama keşke okusan inan acayip bilgiler dolaştı bu konu başlığında.

Bu arada Wag-com. vs hiç girmedim. Akü de garanti kapsaminde Varta ile değişti. Şu an aynı kullanım akü hala canavar ama yıpratmamak lazım da sonuçta. Varta iyidir şaşmamak gerek bence.

kolaylıklar dilerim. tekrar sağolasın.


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;648866
Sizde haklısınız ister istemez insan tedirgin oluyor. Aliexpress'ten şarj devresi kontrol cihazı siparişi verdim, akü belli voltaj'a düşünce şarj cihazını devreye sokuyor, ayarlanan voltaj'a gelince kapatıyor bu cihaz sayesinde şarj cihazı sürekli elektrikte bağlı kalmıyor, tabi bu aracını uzun süre kullanmayanlar için.
https://tr.aliexpress.com/item/Smart-Battery-Charger-Power-Relay-Control-Board-DC12V-Automatic-Control-Board/32782203644.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.407b4c4d84dcvc


Bu ürünü nasıl kullanacağınızı merak ettim doğrusu. Uyguladığınizda paylasirsaniz sevinirim..


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Cihaz sürekli akü voltajını ölçüyor ve ayarlanan belli bir voltun altına düştüğünde röle yardımı ile şarj cihazını devreye alıyor, şarj sırasında belli bir voltajın üzerine çıkıldığında da röleyi bırakıp şarj cihazını devreden çıkarıyor. Böylece akü sürekli dolu halde bekliyor. Bekletilen akünün belli bir voltun altına düşerek derin şarj durumuna gelip hasar görmesi de önlenmiş oluyor. Ali de göstergeli olan çeşitleri de mevcut.

https://tr.aliexpress.com/item/DC-Buck-Step-Down-Module-LM2596-DC-DC-4-0-40V-to-1-25-37V-Adjustable/32825777330.html?spm=a2g10.10010108.1000013.3.4298185fS7H6QT&pvid=22fa2d0b-8214-4308-9e99-81da239b5cc6&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.99734.0&scm-url=1007.13339.99734.0&scm_id=1007.13339.99734.0

https://tr.aliexpress.com/item/XH-M603-arj-Kontrol-Mod-l-12-24-V-Depolama-Lityum-Pil-arj-Kontrol-Anahtar-Koruma/32841508779.html?spm=a2g10.10010108.1000013.1.4298185fS7H6QT&pvid=22fa2d0b-8214-4308-9e99-81da239b5cc6&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.99734.0&scm-url=1007.13339.99734.0&scm_id=1007.13339.99734.0


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
@Konuya Müdavimler;
Bizim araçlarda aküyü devreden çıkarınca (kutup başını söknce) bir takım sorunlar yaşanibiliyor bildiğim kadarıyla.

Devrede kalması gerekli olan aküler, nasıl değiştiriliyor? Takviye kablosu mu kullanılıyor?
Servisler bu işi nasıl yapıyor?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Bildiğim kadarıyla değişim öncesi takviye akü kutup kablolarına kıskaçla paralel bağlandıktan sonra kutuplar sökülüp eski akü değiştiriliyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;648967
Bildiğim kadarıyla değişim öncesi takviye akü kutup kablolarına kıskaçla paralel bağlandıktan sonra kutuplar sökülüp eski akü değiştiriliyor.
Bir video izledim, araç çalışırken değişim yapıyorlar. Mantıklı geldi.... ama ne kadar doğru.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;648965
@Konuya Müdavimler;
Bizim araçlarda aküyü devreden çıkarınca (kutup başını söknce) bir takım sorunlar yaşanibiliyor bildiğim kadarıyla.

Devrede kalması gerekli olan aküler, nasıl değiştiriliyor? Takviye kablosu mu kullanılıyor?
Servisler bu işi nasıl yapıyor?


Ben aküyü kendim araç çalışırken değiştirdim o da ortalama veriler silinmesin diye ama çalışmadan da değiştirsem olurdu değişen bir şey olmazdı çünkü kutup başını çok kez söküp taktım.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
araç kapalıyken takviye yapmadan da değişir ama akü başlangıç optimizasyonu için ortalama 20 ye yakın hata kodu alırsın 30 dk sürüşle herşey toparlanır


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;648965
@Konuya Müdavimler;
Bizim araçlarda aküyü devreden çıkarınca (kutup başını söknce) bir takım sorunlar yaşanibiliyor bildiğim kadarıyla.

Devrede kalması gerekli olan aküler, nasıl değiştiriliyor? Takviye kablosu mu kullanılıyor?
Servisler bu işi nasıl yapıyor?


Hiç uğraşma sök gitsin aküyü. rahat rahat yenisini tak araç çalışmiyorken.
Beni biliyorsun şarj yerimde yoktu. Söktüm ilk akümü, çıkardım eve, koydum balkona, 16 saat kaldı orda şarjda. Ertesi gün yeniden taktım. birkaç hata kodu verdi ve sürüş verileri gitti. kontağı kapadım tekrar marsladım hiç bir hata kodu kalmadı, yada 1 yada 2 tane vardı 3 - 5 dk surdum, stop, anahtarı cıkar, start sonra canavar.
tek giden sürüş verilerin. kayıtlı radyo kanalları bile yerli yerindeydi o derece yani.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
@mkoray79-dryusufbal-lrfan-rsimsek-mşah-0ngelman
Konuya müdavim arkadaşlar;


Akü kalitesi ve şarj süresi ile ilgili yaptığımız tüm sohbetlerin üzerine şunu sormak isterim.
Az kilometre geçen ve aylık 2-3 defadan fazla (kısa süreli) kullanılmayan araçların aküsünü peryodik olarak ayda bir defa şarj etmek doğru ve mantıklı olur mu. Yeni akü veya eski akü fark etmeksizin, hem derin deşarja düşmemesi hem de nispeten uzun süre yüksek verimde kalması için doğru olacağını düşünüyorum.



Not 1 : Daha önceden benzer sohbet olmuşsa, affola, ancak ben kaçırmış olabilirim.
Not 2 : Benim sormuş olduğum şey "Amerika'yı yeniden keşfetmek değildir" eminim, ancak başka bazı internet mecralarında veya arkadaş sohbetlerinde bu soruyu sorduğumda veya konusu olunca, bu işle uğraşmayan bazi kişiler saçma yanıt veriyor ve ben de uzuntu duyuyorum.
Not 3 : "Doğru bilinen yanlışlar" vardır ya, belki öyle bir şey değildir diye emin olmak istedim.

Not 4 : Not yazmakta abartmışım yaw... :)


Teşekkürler


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Levent bey, bendeki durumdan bahsettiniz. Benim gibi akü yeni de olsa çalışmadığı sürece aracın uyku halinde çektiği akım ve her marşta harcadığı akımı yerine koyacak kadar süre motor çalışmıyorsa şarja takmaktan başka çare yok. Normal koşullarda belki 3-5 ay bu şekilde marş basıyor gibi dursa da gerilimi 12,40 volt altına düştüğü süre sülfatlaşma olacağında akünün akım tutma kapasitesi düşecektir. Bu seviyede kalma süresine bağlı olarak garanti süresi dolmadan akü kullanılamaz hale gelecektir. İmkanınız varsa bir adet multimetre/ohmmetre/ölçü cihazıyla (kalibrasyonlu, doğru ölçü yapan!) akü geriliminin 12,40 voltun üstünde olduğunu ölçerek (bildiğim kadarıyla motor çalışmazken dinlenmiş bir aküde olması gereken; 12,70-12,80 volttur), 12,40 volta gelmeden şarja bağlamalısınız. 12 volt aküler için 13-14,4 volt, sağlıklı şarj akımı onda bir amperdir. Yani akü 50 Ah ise 5 amper, 70 Ah ise en fazla 7 amper ile şarj edilmesi gerektiğini unutmamak lazım! Şarj işlemi araç üzerinde yapılabilir. Ayrıca 12,40 volt altına düştüğünde 16,10 volt sabit akım ve akü kapasitesinin yirmide biri amper ile redresör şarjı denen yöntemle sülfatlaşma giderilmelidir.

https://www.youtube.com/watch?v=JfYzCcdbsws

Yer müsait, ortam güvenli ise dolduğunda/belli bir volta yükseldiğinde akımı kesen, belli bir volta düştüğünde de şarjı başlatan akıllı cihazlarla ya da bu tür bir modülle sürekli şarj cihazında tutmanın da bir sakıncası yok.

Redresör/sülfatlaşma giderici şarj için genel prensip olan 16,10 volt 1/20A akım olayı atlanmış olsa da güzel bir çalışma; https://www.youtube.com/watch?v=THS8fVy3uEw
« Son Düzenleme: 09 Mayıs 2019, 12:52:00 Gönderen: rsimsek »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;649263
Levent bey, bendeki durumdan bahsettiniz. Benim gibi akü yeni de olsa çalışmadığı sürece aracın uyku halinde çektiği akım ve her marşta harcadığı akımı yerine koyacak kadar süre motor çalışmıyorsa şarja takmaktan başka çare yok. Normal koşullarda belki 3-5 ay bu şekilde marş basıyor gibi dursa da gerilimi 12,40 volt altına düştüğü süre sülfatlaşma olacağında akünün akım tutma kapasitesi düşecektir. Bu seviyede kalma süresine bağlı olarak garanti süresi dolmadan akü kullanılamaz hale gelecektir. İmkanınız varsa bir adet multimetre/ohmmetre/ölçü cihazıyla (kalibrasyonlu, doğru ölçü yapan!) akü geriliminin 12,40 voltun üstünde olduğunu ölçerek (bildiğim kadarıyla motor çalışmazken dinlenmiş bir aküde olması gereken; 12,60-12,70 volttur), 12,40 volta gelmeden şarja bağlamalısınız. 12 volt aküler için 13-14,4 volt, sağlıklı şarj akımı onda bir amperdir. Yani akü 50 Ah ise 5 amper, 70 Ah ise en fazla 7 amper ile şarj edilmesi gerektiğini unutmamak lazım! Şarj işlemi araç üzerinde yapılabilir. Ayrıca 12,40 volt altına düştüğünde 16,10 volt sabit akım ve akü kapasitesinin yirmide biri amper ile redresör şarjı denen yöntemle sülfatlaşma giderilmelidir.

https://www.youtube.com/watch?v=JfYzCcdbsws

 Yer müsait, ortam güvenli ise dolduğunda/belli bir volta yükseldiğinde akımı kesen, belli bir volta düştüğünde de şarjı başlatan akıllı cihazlarla ya da bu tür bir modülle sürekli şarj cihazında tutmanın da bir sakıncası yok.


 Yorum için teşekkürler.
Bendeki akü 5. yılını doldurdu. Varta AGM. Bir süre daha idare etmek adına şarj etme döngüsünü 1 ay olarak başlatacağım.
Şu anda tam şarj olduktan 1 saat sonra veya uzun yolculuktan sonra gördüğüm en yüksek gerilim 12.4 volt olmaktadır. Bu gerilim 1 hafta sonra 12.2 ve altına düşmektedir.

Peki sizce..... "akü beni yolda bırakabilir" konusunu, gerilim miktarından anlayabilir miyim? Mesela ; Şarjdan bir hafta sonra kaç voltu görecek olursam yolda kalma ihtimalim oluyor? Bunu tahmin etmek zor ancak yine de tecrübeye göre, ne dersiniz?
Teşekkürler


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
12 voltta bile (fan, far, rezistans vesair açık değilken) marş bastığı olabilir. Fakat uzun süre bu halde bulundurmak sağlıklı değildir. Öncelikle videolardaki yöntemle redresör şarjı ile yaşına göre bir daha kendine getirmek mümkün olabilir. AGM aküler sülfatlaşmaya daha dayanıklı olabilir. Benim değiştirdiğim varta akü 7 yaşındaydı. Aldığım İnci akü ile kullanım seyrekliğinden benzer sorunlarla karşılaştım. Dolaysıyla böyle bir kullanım tarzında yenilemek pek işe yaramıyor. Belki haftada bir şarj yerine 10-15 günde bir şarja çıkmayı sağlar. Bendeki 7-8 aylık akü seyrek kullanımdan dolayı 8-10 günde 12,40 voltlara düşüyor. Fabrika ile iletişime geçtim beni sanayide teknik servisine yönlendirdi, baktım usta daha voltların anlamını bilmiyor! Adet yerine gelsin diye geçici başka bir akü takarak iki gün şarjda bıraktı 15 TL karşılığında (hakkını yemeyelim sorun çıksaydı ücret almayacaktı). Fakat bir hafta sonunda yine aynı! Redresör şarjı yaptığından da emin değilim. Çünkü elindeki cihazlar voltajı doğru ölçmedi, ikisi farklı farklı ölçtü!?

Bendeki Ataba AT-7012 model 7 kademeli akıllı şarj cihazında volt/amper göstergesi yok. Göstergeli ve volt/akım ayarlı bir cihaz edinmek gerekiyor.