škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 983 · 227949

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar. 2 haftalık süreçte akü değerleri dün bir farklılık oldu. Sabah işe giderken beklemede 12.4v ilk kontakta 11.4v çalışırken 11.0v kadar düştü. Çalıştıktan sonra 14.2v-14.7v aralığındaydi. Araç ayarlarından akü doluluk oranı %70 oldu.
Bugün ki değerlerde hemen hemen aynı ama işe geldiğim de doluluk oranı %90 olduğunu gördüm.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 0ngelman;648203
Merhaba arkadaşlar. 2 haftalık süreçte akü değerleri dün bir farklılık oldu. Sabah işe giderken beklemede 12.4v ilk kontakta 11.4v çalışırken 11.0v kadar düştü. Çalıştıktan sonra 14.2v-14.7v aralığındaydi. Araç ayarlarından akü doluluk oranı %70 oldu.
Bugün ki değerlerde hemen hemen aynı ama işe geldiğim de doluluk oranı %90 olduğunu gördüm.


Daha öncede bahsettiğim gibi enerji geri kazanım sistemi yüzünden ve kısa mesafe kullanıldığından dolayı akü her geçen gün kapasitesi düşecektir, %70 ten %90 ulaşması normal çünkü şarj işlemi yeni bitti ama ertesi gün yine %70 düşmüş olacaktır. Tavsiyem hafta sonları imkan varsa şarja takın bu şekilde kayıp kapasite kazanılmış olacak.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar; Anlık akü çalıştıran power bank lar ile tecrübe eden oldu mu hiç aramızda? Hesaplısı var mı?Sadece devresi satılıyor mu?
20k power bankım var, orda değerlendirelim olmazsa.

 Malüm, bazen eski aküler "küt diye" kesiyormuş. Aküden tasarruf edelim derken, yolda kalmayalım.... :)

https://tramsmart.en.made-in-china.com/product/BKunYgwdAURS/China-10000mAh-Portable-Jump-Starter-for-Car-Emegency-Charging-with-Ce-FCC-RoHS.html




Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;648226
Arkadaşlar; Anlık akü çalıştıran power bank lar ile tecrübe eden oldu mu hiç aramızda? Hesaplısı var mı?Sadece devresi satılıyor mu?
20k power bankım var, orda değerlendirelim olmazsa.

 Malüm, bazen eski aküler "küt diye" kesiyormuş. Aküden tasarruf edelim derken, yolda kalmayalım.... :)

https://tramsmart.en.made-in-china.com/product/BKunYgwdAURS/China-10000mAh-Portable-Jump-Starter-for-Car-Emegency-Charging-with-Ce-FCC-RoHS.html




O urunler guzel ve standart tel powerbanki yerine bunlari almayi bende istiyorum. 2013 yilinda cindeyken 100 usd idi o zaman almadigima 1 tane pismanim. Simdi de 100 usd ama usd olmus 5,5 tl. Birde aku sarjlarken asiri anlik akim cekimi oluyor. Dandik powerbanklara guven olmaz yanma patlama riski olabilir. Iyisi de cok para. Ben de muallaktayim dogrusu.
Bu arada hic denemedim bunlari, lakin takviye ile cok kez calisstirdim. Birkeresinde biraz eski bir aracile takviye yaptim inanirmisin zor start aldi ki arac elbetteki calisir durumdaydi. Bir anlik karsi araca, benimkine yada kabloda vs sikinti olamasa diye icimden gecirdim. Sukur sorun olmadi biraz zorlanarakta olsa takviye ile start oldu.
Simdi onu referans alinca bu minicik powerbaklara ne cesitguven olur, bende de soru isareti var..?!


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 0ngelman;648203
Merhaba arkadaşlar. 2 haftalık süreçte akü değerleri dün bir farklılık oldu. Sabah işe giderken beklemede 12.4v ilk kontakta 11.4v çalışırken 11.0v kadar düştü. Çalıştıktan sonra 14.2v-14.7v aralığındaydi. Araç ayarlarından akü doluluk oranı %70 oldu.
Bugün ki değerlerde hemen hemen aynı ama işe geldiğim de doluluk oranı %90 olduğunu gördüm.


Akun icin harici sarj almani ve arada park halinde sarjlamani tavsiye ederim siddetle. Akunun omrunu de uzatirsin.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;648226
Arkadaşlar; Anlık akü çalıştıran power bank lar ile tecrübe eden oldu mu hiç aramızda? Hesaplısı var mı?Sadece devresi satılıyor mu?
20k power bankım var, orda değerlendirelim olmazsa.

 Malüm, bazen eski aküler "küt diye" kesiyormuş. Aküden tasarruf edelim derken, yolda kalmayalım.... :)

https://tramsmart.en.made-in-china.com/product/BKunYgwdAURS/China-10000mAh-Portable-Jump-Starter-for-Car-Emegency-Charging-with-Ce-FCC-RoHS.html



Levent bey, telefon için olan powerbank'lardan bahsediyorsanız akü starter adındaki örnek verdiğiniz cihazla, cihazın üzerindeki ekstra usb çıkışları haricinde hiç bir ilgisi yok. Çünkü powerbank'lar 5 Volt 1-2-2.1 A akım verebilirken, bu starter kitler araba takviyesi için 12  Volt ve anlık 300-500 Amper akım verebilirler. Zaten başka türlü arabaya ilk hareketi vermek mümkün değildir. Kocaman bir akünün verdiği anlık akımı nasıl verdiği sorulursa o da lityum-iyon pillerin yapısında gizli. Çünkü tek bir lityum-iyon pil hücresi 3.7 Volt ve 30 Ampere kadar anlık akım verebilir!

Aslında ben de hem powerbak olarak hem de starter kit (takviye) amaçlı bir tane edinmek istedim fakat benim aküden iki tane fiyatına gelince gerek duymadım. Ayda yılda bir kez kullanmak gereken bir işlem için değmez dedim. Üstelik arada şarj etmeyi unutunca lazım olduğunda işe yaramayacak!
« Son Düzenleme: 22 Mart 2019, 20:24:04 Gönderen: rsimsek »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;648255
O urunler guzel ve standart tel powerbank.......!


Alıntı yapılan: rsimsek;648257
Levent bey, telefon !


Aslında bu ürünler şu anda 30 dolarlardan başlıyor. Çok özel bir devreleri de olduğuna sanmam.
Gelin bi beyin fırtınası yapalım....!!
Standart power banklarda 18650 tipi veya benzeri 3.7volt piller var, paralel bağlılar ve 5v'a yükseltme devresi var.
Akü şarjı yapan ürünler de ise, bence yine 18650 pil var ve 4er seri bağlı iki paralel bagli paket var. Bu gerilim 14.8v oluyor ve yüksek kapasiteli bir veya bir kaç kondansatör sayesinde anlık akim için enerji toplanıyor.
Problarin önündeki kutuda sanırım o devre var.
Sadece devre satılıyor olsa, bence 13-14volt gerilim ile bu iş olur. Ne dersiniz, olur mu?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;648260
Aslında bu ürünler şu anda 30 dolarlardan başlıyor. Çok özel bir devreleri de olduğuna sanmam.
Gelin bi beyin fırtınası yapalım....!!
Standart power banklarda 18650 tipi veya benzeri 3.7volt piller var, paralel bağlılar ve 5v'a yükseltme devresi var.
Akü şarjı yapan ürünler de ise, bence yine 18650 pil var ve 4er seri bağlı iki paralel bagli paket var. Bu gerilim 14.8v oluyor ve yüksek kapasiteli bir veya bir kaç kondansatör sayesinde anlık akim için enerji toplanıyor.
Problarin önündeki kutuda sanırım o devre var.
Sadece devre satılıyor olsa, bence 13-14volt gerilim ile bu iş olur. Ne dersiniz, olur mu?

Yakın zamanda arızalı dizüstü bataryalarında bir kaç tane sağlam 18650 lityum iyon pil çıkarttım. Devre olsa tabi ki sadece bu tür sağlam pillerden yerleştirip yapılabilir. Fakat anlık yüksek amper gerektiği için prob/krokodiller kutuplara bağlandıktan sonra anlık akım verecek bir marş düğmesine de ihtiyaç var. O seviyedeki akımlar için uygun kablo ve devre tasarımı ve montajı şart. Yoksa tehlikeli bir durum oluşması isten değil! Pilli yedekler her zaman israftan öte bir şey değildir. Eskidikçe, sürekli bakım yapmayıp dolu tutmadıkça lazım olduğunda genelde çalışmazlar. Asansörümüz için 12 volt ups aküleri ile çalışan kat yaklaşım modülümüz güya asansör çalışırken bir elektrik kesintisinde arada kalan kabini en yakın kata  çıkaracaktı. Uzun süre böyle bir şeyle karşılaşmadık, aradan 3-5 sene geçince bir gün lazım oldu baktık devreye girmedi asansör ortada kaldı, bereket çağırırken oldu, içinde kimse yoktu. Bu kitler de çok amaçlı gibi görünse de hem pahalı, hem de araba içinde özellikle sıcaklarda içindeki pillerden dolayı son derece tehlike arz eden bir aparat durumunda olur.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
14 V lık şarjlı vidalama aküsü bu iş için uygun olabilir hem şarj aparatı da var kontak uçlarına bir tertibat yapmak yeterli olur aküye bağlamak için.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;648263
14 V lık şarjlı vidalama aküsü bu iş için uygun olabilir hem şarj aparatı da var kontak uçlarına bir tertibat yapmak yeterli olur aküye bağlamak için.

Işte o devre hangi devre hocam...:) onu bulsak super olacak. Pil elimizde var
Vidalama aküsü akim değeri düşük kalır düşüncesindeyim.
Olmasına belki olur ama bir iki marşlık dolum yapar ancak.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;648263
14 V lık şarjlı vidalama aküsü bu iş için uygun olabilir hem şarj aparatı da var kontak uçlarına bir tertibat yapmak yeterli olur aküye bağlamak için.


Mehmet bey, malum millet girip baksın diye youtube bu tür fake/sahte videolarla dolu! 14 Volt'luk şarjlı matkap bataryası (şu sıralar lityum iyon pillileri çıktı) hiç bir zaman marş akımını sağlayamaz. Kaldı ki bende de iki tane olan eski tip matkap bataryalarının içinde Nikel Kadmiyum 1.2 voltluk şarjlı piller var. Şarj devrelerini halledebilirsem, hem daha uzun süre şarjı muhafaza etmek, pil kapasitesine göre hem de daha fazla kullanım süresi için elimdeki dizüstü bilgisayar bataryalarından idare edecek seviyedekilerle bu bataryaları yenileyeceğim. 3 takım paralel lityum iyon ve uygun kalınlıkta akımı taşıyacak bağlantı yapısı ile kendin yap şeklinde starter kit yapılabilir. Şarj için de uygun devre gerekiyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Dostlar bir bilgi vermek için yazıyorum.
Ilk defa çakmak gözü üzerinden aküyü şarj ettim pazar günü.
5 ay önce aldığım şarj cihazında çakmaklık çıkışı var. Bagajdaki çakmaklık soketine bağladım şarjı ve kontak kapalıyken 11.8 volta düşmüş olan aküyü, 4 saat içinde 12.6 volta şarj ettim.
Böyle de sorunsuz olabiliyormuş, denemiş oldum.
Bilginize


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Sıkıntı yaratacak bir durum olmaz, zaten aparat olduğuna göre sorun yaşanmadığına kanaat getirilmiştir. Bende aynı şekilde 20 Amp lik aküyü bağlıyorum, aracın kendi aküsü 11,6 V kadar düşüyor 2 hafta içinde o yüzden diğer akünün voltajı 12,9 V civarında ve bu sayede 12,5 V civarında ortak voltaj değerinde sabit tutuyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;648858
@Levcho
Sıkıntı yaratacak bir durum olmaz, zaten aparat olduğuna göre sorun yaşanmadığına kanaat getirilmiştir. Bende aynı şekilde 20 Amp lik aküyü bağlıyorum, aracın kendi aküsü 11,6 V kadar düşüyor 2 hafta içinde o yüzden diğer akünün voltajı 12,9 V civarında ve bu sayede 12,5 V civarında ortak voltaj değerinde sabit tutuyor.
Doğrudur Mehmet Bey; Haklısınız.
Ancak elektronik bu, ne zaman nasıl bir sürpriz olacağını bilemeyiz.
Ben de bundan dolayı temkinli düşünerek davrandım. :wax2:


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;648865
Doğrudur Mehmet Bey; Haklısınız.
Ancak elektronik bu, ne zaman nasıl bir sürpriz olacağını bilemeyiz.
Ben de bundan dolayı temkinli düşünerek davrandım. :wax2:

Sizde haklısınız ister istemez insan tedirgin oluyor. Aliexpress'ten şarj devresi kontrol cihazı siparişi verdim, akü belli voltaj'a düşünce şarj cihazını devreye sokuyor, ayarlanan voltaj'a gelince kapatıyor bu cihaz sayesinde şarj cihazı sürekli elektrikte bağlı kalmıyor, tabi bu aracını uzun süre kullanmayanlar için.
https://tr.aliexpress.com/item/Smart-Battery-Charger-Power-Relay-Control-Board-DC12V-Automatic-Control-Board/32782203644.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.407b4c4d84dcvc
« Son Düzenleme: 16 Nisan 2019, 10:06:52 Gönderen: mşah »