škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 983 · 227910

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Bahsedilen devre alternatörün ürettiği akımı doğrultan ve regüle eden konjektör/regülatördür. Aldığınız voltaj oynaklığı onun arızasına işaret ediyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 0ngelman;647844
Bugün sabah 12 saat uykuda olan aracı çalıştırdığınızda değerler kontak ilk bölümde 12.4v calistirinca  13.1v olctu. Hareket edince yokuş aşağı 14.3v gaza basınca 13.0v olcuyor. Bir haftadır boyle. Servis bu sorunu bu degerlerle görmedi. O yüzden normal dedi. Sanayide bir elektirikciye götürdüm dinamosundan içindeki bir devrenin bozulmuş olabileceğinden bahsetti. iyi niyet garantisi devam eden 2013 model Octavia aracımın bu şekilde yeni olan aküyu bitirecegini düşünüyorum..


Bence hiç kurcalamayın dinamoda bir sıkıntı yok çünkü dinamo elektronik kontrollü olduğu için sabit voltaj üretmez eski araçlar gibi, benim de akünün voltaj ihtiyacına göre şarj voltajı değişiyor 13,9 ile 14,6 ya kadar çıktığı oluyor. Akü biter endişesi yaşıyorsanız ara sıra şarj edin daha sağlıklı olur.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 0ngelman;647844
Bugün sabah 12 saat uykuda olan aracı çalıştırdığınızda değerler kontak ilk bölümde 12.4v calistirinca  13.1v olctu. Hareket edince yokuş aşağı 14.3v gaza basınca 13.0v olcuyor. Bir haftadır boyle. Servis bu sorunu bu degerlerle görmedi. O yüzden normal dedi. Sanayide bir elektirikciye götürdüm dinamosundan içindeki bir devrenin bozulmuş olabileceğinden bahsetti. iyi niyet garantisi devam eden 2013 model Octavia aracımın bu şekilde yeni olan aküyu bitirecegini düşünüyorum..

Kesinlikle endişe etmeyin. Bende anlık ölçüm cihazı aldım ve bendeki değerler de aynı. Hatta bazen 15 volt gördüğüm oluyor. Anlık değerler akunun voltajina göre değişiyor.
Aracım 2013.


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Cevaplar için  ayrı ayrı teşekkürler. Yani şu anlık arıza olarak bir şey gözükmüyor. Servisteki usta o cihazı kaldır at dedi :)) kafaya  fazla takmak istemiyorum bu sorunu.
Şöyle bir senaryom var. Siz değerli üstatların düşünceleri önemli.
Akü yeni ve tam randımanlı çalışıyor sa, araç bu akudeki gücü görerek gaza bastigimda 13.0v civarı aküye fazla akım göndermiyor olabilir mi. Yani kendince ekonomi yaparak aku gücü düştüğünde tekrar 14.?v göndererek tekrar aküyu şarjlıyor olabilir mi??


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 0ngelman;647868
Cevaplar için  ayrı ayrı teşekkürler. Yani şu anlık arıza olarak bir şey gözükmüyor. Servisteki usta o cihazı kaldır at dedi :)) kafaya  fazla takmak istemiyorum bu sorunu.
Şöyle bir senaryom var. Siz değerli üstatların düşünceleri önemli.
Akü yeni ve tam randımanlı çalışıyor sa, araç bu akudeki gücü görerek gaza bastigimda 13.0v civarı aküye fazla akım göndermiyor olabilir mi. Yani kendince ekonomi yaparak aku gücü düştüğünde tekrar 14.?v göndererek tekrar aküyu şarjlıyor olabilir mi??
Aynen düşündüğünüz gibi oluyor. Aküdeki gerilim düşükse, motor devirlendikçe şarj mekanizmasından daha yüksek gerilim geliyor ve akü şarj oluyor.
Aracınız kaç km'de bilmemekle birlikte, akünün tükenmesi ile ilgili neden kaygılısınız anlamadım. Yeni nesil sağlam bir akü, 4-5 yıl rahat dayanıyor, sonrasında performans kaybı yaşatmaya başlıyor.
Bence siz aracın aküsünü yine izlemeye alınız, ancak bekler haldeyken 11.5V altına düşerse o zaman endişe ediniz ve şarj ettiriniz/ediniz, şahsen ben öyle bir rutin tutturdum. Aracı kış aylarında çok az kullanıyorum. Kış sezonunda 3 defa şarj ettim aküyü, epey faydası oldu şarj etmenin.
Zaman buldukça bu konuda yazılanları okuyunuz, diğer arkadaşların da güzel tespitleri ve tavsiyeleri mevcuttur.


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;647870
Aynen düşündüğünüz gibi oluyor. Aküdeki gerilim düşükse, motor devirlendikçe şarj mekanizmasından daha yüksek gerilim geliyor ve akü şarj oluyor.
Aracınız kaç km'de bilmemekle birlikte, akünün tükenmesi ile ilgili neden kaygılısınız anlamadım. Yeni nesil sağlam bir akü, 4-5 yıl rahat dayanıyor, sonrasında performans kaybı yaşatmaya başlıyor.
Bence siz aracın aküsünü yine izlemeye alınız, ancak bekler haldeyken 11.5V altına düşerse o zaman endişe ediniz ve şarj ettiriniz/ediniz, şahsen ben öyle bir rutin tutturdum. Aracı kış aylarında çok az kullanıyorum. Kış sezonunda 3 defa şarj ettim aküyü, epey faydası oldu şarj etmenin.
Zaman buldukça bu konuda yazılanları okuyunuz, diğer arkadaşların da güzel tespitleri ve tavsiyeleri mevcuttur.


Cevap için teşekkürler. Aracın davranislarini bilmek güzel..
Aracım 2013 TDİ 64000 km de şuan.
Bu akü 3. Akum. 4 sene kullandığım aküyu tanıdık bir elektirikye güvenerek Efb 72 lik bir akuyle değiştirdim. 2. Senenin sonlarına doğru sıkıntı vermeye başlayıp hiç bir garanti alamayarak bitti. Bu konuda yazılan tüm msj okudum. Birazda meraktan noco marka g3500 aku şarj cihazı aldım. Aküyu kendim Kurtarmak için şarj ettim. Ama 1 hafta içinde akü tekrar  bitiyordu. Bir tecrübe olarak tanıdıktan bir daha alışveriş yapmama kararı alarak yeni agm varta aku aldım.. sonrasında da bu problemler biraz can sıkmisti.

O zaman herşey yolunda.
« Son Düzenleme: 11 Mart 2019, 11:25:44 Gönderen: 0ngelman »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 0ngelman;647875
Cevap için teşekkürler. Aracın davranislarini bilmek güzel..
Aracım 2013 TDİ 64000 km de şuan.
Bu akü 3. Akum. 4 sene kullandığım aküyu tanıdık bir elektirikye güvenerek Efb 72 lik bir akuyle değiştirdim. 2. Senenin sonlarına doğru sıkıntı vermeye başlayıp hiç bir garanti alamayarak bitti. Bu konuda yazılan tüm msj okudum. Birazda meraktan noco marka g3500 aku şarj cihazı aldım. Aküyu kendim Kurtarmak için şarj ettim. Ama 1 hafta içinde akü tekrar  bitiyordu. Bir tecrübe olarak tanıdıktan bir daha alışveriş yapmama kararı alarak yeni agm varta aku aldım.. sonrasında da bu problemler biraz can sıkmisti.
O zaman herşey yolunda.
Tüm hikayeyi dinledikten sonra işin rengi değişti. Aracın şarj sisteminde sorun olabilir düşüncesindeyim. (ya da çok şanssızsınız, hep bozuk akü satın almışsınız, denk gelmiş size)

İlk akü ile sorun mu yaşadınız ki değiştirdiniz?
Zaman içerisinde aldığınız değişik aküler ile nasıl sorunlar yaşadınız, detay yazar mısınız?


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Orijinal aküde 4. Senesinde marş basarken gürültülü sarsıntılı çalışmaya başlamıştı.( Octavia si olan bir arkadasim vardı. Ses sistemi taktırmış ti aracına. İlk onda gördüm bu sarsıntılı ve gürültülü çalışmayı. Servis akuyu değişince düzeldi).

Aynı zamanda almıştık araclari. Bende de aynı sıkıntı olunca tanıdık elektirikci olan komşumuzun yanına gittim. Hiç sarj ettirmeden  bitti bu akü deyip start-stop lu Efb akü taktik. Uygun fiyat vermesiyle ve tavsiye etmesiyle aküyu değiştirdim. sorun düzeldi

2018kasim ayı havalar soğumaya başlayınca aynı gün 3 kere marş basmadi. Aküyu Aldığım yere giderek durumu anlattim. Başka bir akü tarak benim aküyu şarja bağladı. 2 gün sonra aküyu taktım ve 1 haftada akü gücü tekrar düştü.

 Tekrar götürdüm ama kaçak var aracında dedi. Herhangi bişi yapmadı. Teypten olabilir denildi. Teyip takıli amper metrede arac uykudayken 0,009A teyp soketi çıkarılınca 0,006A olctu. Sonrasında bu konudaki yorumlarla araştırma yaptım.
Yeni akü alarak sorunu çözdüm diye düşünüyordum.
Şuan marj basma problemim yok.

Sadece voltmetredeki değişkenlik okuduğum yorumlarda farklılık gösteriyordu.


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Bu konudaki yazılanları daha öncesinde okusaydim orijinal akumu kesinlikle degistirmezdim.
 sabah akü değerleri 12.5v  anahtar birinci kısımda 12.2v araç çalışırken 11.7v çalıştıktan sonrada 14.2v ölçtü. Yol boyunca en yüksek 14.6v oldu.
« Son Düzenleme: 11 Mart 2019, 14:11:08 Gönderen: 0ngelman »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 0ngelman;647892
Bu konudaki yazılanları daha öncesinde okusaydim orijinal akumu kesinlikle degistirmezdim.
 sabah akü değerleri 12.5v  anahtar birinci kısımda 12.2v araç çalışırken 11.7v çalıştıktan sonrada 14.2v ölçtü. Yol boyunca en yüksek 14.6v oldu.
Bu değerler çok normal.
Benim araç (hala orjinal akü ile), bazen 30 gün marşına basmadığım oluyor. Akü 11.5V'a kadar düşüyor kontak açık. Ve yine marşa basıyor, tabii bir-iki saniye gecikmeli.

Motorun sarsınıtılı çalışması başka, marşın "baygın" basması başka (yavaş çevirmesi). VW dizel motorların bi kusuru var, soğuk havalarda anormal titreşimler, hatta sallanmalar yapabiliyorlar, ancak bu kusur doğrudan akü kaynaklı değil, belki düşük enerjiden dolayı ısıtma bujileri az ısı sağlıyor ve mazot ısınmadan geldiği için motor sarsıntı yapıyor (tahmin).
« Son Düzenleme: 11 Mart 2019, 14:44:04 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Çok teşekkürler Levent bey. Sizide bu konuda yordum. Bu  Skoda araçların marş basma sırasındaki seslere hassasiyetim arttı. Yolda bile bir Skodanin marş basmasını ayırt edebiliyirum:))

1ay kadar önce akü kaynaklı olmadığını düşündügum için marş motorunu temizlettirmistim. Yeni akü ile daha iyi şuan.
« Son Düzenleme: 11 Mart 2019, 14:58:21 Gönderen: 0ngelman »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Sarj dinamonda sikinti yok, akunde gayet iyi bir tercih. Hic minciklatma ara ara olc okadar. Dinamo 14,7_8 degeri veya uzerine cikmamali, akunde 12,4 ve altina inerse sarj et harici bir sarjla. Okadar, sonra buradan degerleri yaz konusuruz. Sarj dinamosunu kalin bir balonu sisiriyormussun gibi dusun, balon bosken ufledikce uflersin emer, sistikce uflemen sor olur ve daha az ufleyebilirsin balon patlamayacak kadar kaliteliyse belli bir sisirmeden sonra cigerlerin yetmez ve ufleyemezsin, buda balon full sismis demektir. Aku ve dinamoda aynen boyle aku boşsa 14,7_8 leri bile gorursunki redresor saji gerek o zaman, aku 12,4 ve 12,6 arasi ise dinamoda 14 kusurler ile 13 aradini gormen gayet guzel, akun 12,6 ve ustuyse ki doludur artik ve dinamodan 13 V altin gorursun hatta 12,0 a kadar bile dusuk deger gorebilirsin. Zaten aksi olsa akuyu asiri sarjlar ve isi omur kaybi ve kalitesiz veya yipranmista patlamaya bile neden olabilir. Senin degerler iyi gayet, olcum aletlerinde de sorun yok gibi geliyor bana. O yuzden cok kafaya takma, bundan sonra Varta dan da sasmazsin zaten sanirim. Bu aku iyi miyi diyenleride bosver. Benim orjinal moll 0 km aku bile hatali cikti ve garantiden degisti. Bende cok arastirdim senin gibi o zamanlarda, bu konu basliginida o yuzden acmistim ve sagolsun tum arkadaslarla kafa yorduk tecrube kazandik. Aslinda cok sayfa var ama bastan sona okursan bu konu basligini hic atlamadan cok daha fazla bilgi ve tecrubeye ulasirsin. Arada linkleri verilen veya yuklenen videolar falan resimlerle olayi bir kullanici olarak bitirirsin kokunden. Hatta belli bir yere kadar yari profesyonel biri kadar bilgi sahibi olursun. Hatta ve hatta sokakta kendini ustayim diye tanitip kulaktan dolma bilgilerle is yapan arastirma ogrenme yetenegi sifir olan pek cok yarim akilliya is bile ogretirsin.


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Soykedikkerinizi dikkate alacağım. Teşekkürler.

Yeni aküyu taktirmadan önce volt değerine bakmıştır. 12,6v du. Doluluk oranı aracın içinden %70 gozukuyordu. Şuan 12,7v  doluluk oranı %90 gözüküyor.

Teypten dolayı bir kaçak olduğu söylendiği için bende kendim teyp mandal taktım. Benim teyip Android'i tablet görünümlü. Orijinal olmadığı için mandal taktım. Orijinal kablolarda herhangi kesme işlemi yapmadım. Sorun sadece radyo kısmında oluyor. Gerisi çok önemli değil.

Daha önce bahsettiğim kaçak akım oranları şuan 0,006A. Normal bir araçta olması gerektiği gibi. Öncesinde 0,009A fazla olduğu aküyu bitirebileceginden bahsedildi.

Hergun 5km gidiş 5km dönüş. Yapıyorum. Aracı hazla kullanmıyorum. Uzun yol ise çok nadiren.

Sizler gibi ilgilenen üstatların olması guzel.. tekrar teşekkürler.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Ölçülen uyku durumundaki çekilen akım değerleri doğruysa, hassas ölçüm yapılabilmişse, aradaki 3 mA i kafaya takmaya değmez ve bu kadar az bir akım 2 hafta araba hiç çalışmazsa aküye fazladan 1 A akım kaybına denk gelir. Ben bir yerde normal donanımdaki bekleme/uyku durumunda 25-30 mA akım çekilmesinin normal olduğunu okumuştum. Alarm, ek donanım falan, durumu değiştirecektir.

Bendeki OEM teyp olsa da daha önceden orjinal teyplerin böyle bir sorunu olduğunu okumuştum. Gerekli aktivasyonla düzeltildi diye de hatırlıyorum. Nomalde bende RCD510 varken kontak takılı olmasa da sürekli akım vardı, radyo çalışıyordu ve açık kalsa bile bir süre sonra radyo kapanıyordu.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
5km de motor ısınamaz start stopun da acik ve dur-kalk'lar yapiyorsan aku sarj olamadan her gün biraz biraz boşalır. 5km mesafe içinde start stopu hiç kullanma hep kapat. Daha uzun mesafelerde kullan, sıkışık durarak akar trafikte hele hiç bir zaman kullanma.
Benim kullanim senin kinden daha kotu, ben hergun evden metroya 1,5 - 2 km git gel yapiyorum. Eski aku geberdi bu kullanima. Degisen vartada tik yok, ayni kotu kullanima ragmen. Aslında verdiğin 0,01A  gayet normal bir değer. 0,01A dururken çeken bir sistem 24 saatte 0,24A tüketim yapar. 30 gün hiç kullanmasan arabayı 7,2A yapar ki bu da 1 ayda sahip olduğun akünün anca %10'u deşarj olur. Çoğu araçta bu deger hic bir ekstra donanım yokken bile daha fazla.
Aşağıdaki videoyu izlersen daha iyi anlarsın, sonrası için daga derin araştırma yapabilirsin.

İnci akü park videosu
açılmazsa youtube linki