škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 983 · 227922

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;646787
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

İnşallah garantiden değişir, acaba diyorum daha önce şarj konusunda müdahale edilseydi akü derin deşarj olmadan bu hale belki gelmezdi çünkü tam deşarj aküyü öldürüyor bildiğim kadarıyla.


Mehmet Bey, ben de sizinle ayni dusunceler icerisindeyim. 1 gun sarjda bekletip ondan sonra aku testlerini yapip cikan sonucu ya garantiye iletecekler ve ya akude birsey yok deyip gonderecekler. Bu arada vites topuzu basi kromajinda hafif deformasyon baslamisti, sol kapi trim sesini ve kasislerden gecerken ve araca otururken gelen gacirti seslerini de soyledim. Toptan halladerler insallah. Şu akuyude bir degiseler iyi olacak, yok iyi derlerse durumu icin, artik seninde dedigin gibi sarjlayip sarjlayip bakicam vaziyete. Bu arada teknik verileri de isteyecegim nasil isllem yapilmis ve bu islemlerdeki olcumler nelerdir diye.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;646791
Mehmet Bey, ben de sizinle ayni dusunceler icerisindeyim. 1 gun sarjda bekletip ondan sonra aku testlerini yapip cikan sonucu ya garantiye iletecekler ve ya akude birsey yok deyip gonderecekler. Bu arada vites topuzu basi kromajinda hafif deformasyon baslamisti, sol kapi trim sesini ve kasislerden gecerken ve araca otururken gelen gacirti seslerini de soyledim. Toptan halladerler insallah. Şu akuyude bir degiseler iyi olacak, yok iyi derlerse durumu icin, artik seninde dedigin gibi sarjlayip sarjlayip bakicam vaziyete. Bu arada teknik verileri de isteyecegim nasil isllem yapilmis ve bu islemlerdeki olcumler nelerdir diye.


Akü test sonucunu muhakkak isteyin zaten cihaz otomatik olarak onu çıkarıyor. Hayırlısı İnşallah değişir, bu video da bayağı açıklayıcı ileride aynı durumla karşılaşmamak için.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;646800
.

Alıntı yapılan: Levcho;646800
.

Alıntı yapılan: rsimsek;646800
.

Alıntı yapılan: dryusufbal;646800
.

Alıntı yapılan: a_o.b;646800
.

Alıntı yapılan: airdriver;646800
.

Alıntı yapılan: Serhatt;646800
.

Alıntı yapılan: lrfan;646800
.

Alıntı yapılan: yahya73eser;646800
.

Alıntı yapılan: remy;646800
.


Arkadaşlar gelelim fasülyenin faydalarına ve son duruma. Dün yoğunluktan yazamadım.

Aracı dün servise bıraktım ve akünün durumunu, vites topuzu başı soyulmasını, sol kapı trim sesini ve kasis ve otururken gıcırtıları söyledim.
Araç en az bir gün kalacak ve sonra aküyü ölçüp değerlerle beraber karar verilecek dediler sabah 10 da. bende en az 2 3 gün yatacak derken saat 4,5 - 5 gibi aradılar sagolsunlar. Gelin alın diye. Çıkışa yetişemeyeceği için güvenlikten imza karşılığı alabilirmiyim dedim, sagolsunlar onu da yaptılar. üstüne:
Aküyü yeni Varta ile değiştirmişler.
Vites topuzu ve körüğünü değişmişler.
Rot başlarını yağlamışlar.
Artık kapıya da ne yaptılar bilmiyorum.
Volkswagen Şahenklerin nekadar uğraştırdıklarını VW'si olan arkadaşlarımdan biliyorum.
Ama Skoda ve Yüce'nin tam tersi bu kadar kolay ve müşteri odaklı bu işi ve bukadar hızlı en azından çözeceğini ummamıştım.

Aşağıda resimler mevcut:

İş Emrinde Yapılanlar

Eski Akü

Yeni Akü

Bu Sabahki Ölçüm

Dün aracı aldığımdaki ölçümler:
T-12.5°C, Kör12.73V, mar12.56V, drop10.7V,  sarj14.16V.

Bu sabahki ölçüm:
T-12.5°C, Kör12.7V, mar12.5V, drop10.5V


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;646837
Arkadaşlar gelelim fasülyenin faydalarına ve son duruma. Dün yoğunluktan yazamadım.

Aracı dün servise bıraktım ve akünün durumunu, vites topuzu başı soyulmasını, sol kapı trim sesini ve kasis ve otururken gıcırtıları söyledim.
Araç en az bir gün kalacak ve sonra aküyü ölçüp değerlerle beraber karar verilecek dediler sabah 10 da. bende en az 2 3 gün yatacak derken saat 4,5 - 5 gibi aradılar sagolsunlar. Gelin alın diye. Çıkışa yetişemeyeceği için güvenlikten imza karşılığı alabilirmiyim dedim, sagolsunlar onu da yaptılar. üstüne:
Aküyü yeni Varta ile değiştirmişler.
Vites topuzu ve körüğünü değişmişler.
Rot başlarını yağlamışlar.
Artık kapıya da ne yaptılar bilmiyorum.
Volkswagen Şahenklerin nekadar uğraştırdıklarını VW'si olan arkadaşlarımdan biliyorum.
Ama Skoda ve Yüce'nin tam tersi bu kadar kolay ve müşteri odaklı bu işi ve bukadar hızlı en azından çözeceğini ummamıştım.

Aşağıda resimler mevcut:

İş Emrinde Yapılanlar

Eski Akü

Yeni Akü

Bu Sabahki Ölçüm

Dün aracı aldığımdaki ölçümler:
T-12.5°C, Kör12.73V, mar12.56V, drop10.7V,  sarj14.16V.

Bu sabahki ölçüm:
T-12.5°C, Kör12.7V, mar12.5V, drop10.5V
Haydi geçmiş olsun diyelim...:ok:
Gıcırtilarin tam kaynağı neresi? Biliyorsanız ve foto paylaşırsanız sevinirim.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;646839
Haydi geçmiş olsun diyelim...:ok:
Gıcırtilarin tam kaynağı neresi? Biliyorsanız ve foto paylaşırsanız sevinirim.


Foto yok ama servisteki arkadas rot baslari yapiyor dedi. Gresliyorlar, nispeten kesilmis gibiydi. Saniyorum 6 ay yada 1 sene goturur gibi.


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Merhaba. 2013 model Octavia dti aracıma interneten varta e39 agm start-stop ki akü aldım. Özel bir serviste değiştirdim  aküyu. Taktirmadan önce voltmetre ile olctum 12,66V gösteriyordu. Araç üstünden akü yüzdesine baktığımda %70 dolu gözüküyor.
  Montajdan sonra

 2. Gün ilk çevirmede volt değeri 11.8V gösteriyor araç çalışınca 14,3V oluyor.
Bekleme 12,5V gösteriyor. Kafama takılan yer ufak bir kitapçık la birlikte geldi.
 Akü değeri 12,5V tun  altındaysa şarj edin yazıyor. %70 doluluk oranı normal mi?
Şimdi ben bu aküyu şarj ettirmem mi lazım yardımcı olur musunuz? Yoksa herşey yolunda mı?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Rafta bekleyen akü muhakkak ki bekleme süresine (üretim tarihi açıkça belirtilmemişse üzerindeki kodlardan belirlenebilir) göre tamamen dolu olmayacaktır. Yüzde 70 doluluk aslında verebildiği voltajla kıyaslanarak söyleniyor. Durumu çok kötü sayılmaz. İlk çevirmede de 11,8 volta düşmesi normal. Bir süre kullandıkça doluluk oranı artıp voltaj 12,60 volt ve üzerine çıkabilecektir. Bu arada varsa akü tam kapasiteye çıkana kadar start-stop'u devre dışı bırakmanızı öneririm. Aslında yeniyi satın alınca, geçici bir akü taktırıp bir gece şarja tutmakta fayda var.


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
İlginize  teşekkürler. Ürunu n11 den aldım. Başlıkta e39 varta 2019 üretim yazıyordu. Satıcıya 2019 üretim değilmi diye sorduğumda akünun uzerinde bulanan kodlarla sitesinden anlayabileceğimi söyledi. Eğer 2019 üretim değilse bu akü 14 gün içinde geri iade edebiliyorum diye biliyorum.. o yüzden bu değerler normal degil mi anlayamadım..

Üretim yılını kodlarla nasıl anlatabilirim??


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Marka:   Varta
Model   E39
Tip:   Silver Dynamic AGM
Amper:   70
CCA:   760
Uretim Tarihi:   Q1-2019
Üretim yılı Ocak ayı 2019 gözüküyor.

Ozaman bu değerler normal mi?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Üretim yılı 2019 ilk çeyrek olsa da rafa gelinceye kadar da belli bir süre geçiyor. Aldığınız %70 kapasite seviyesi bence normal. Bir süre önerdiğim şekilde kullanırsanız kapasitenin yükselmesi gerekiyor. 3-5 gün bu tarz kullanın, yükselme yoksa en yakın yetkili teknik servisine uğrayıp durumu anlatırsınız, ikame bir akü alıp sabaha kadar şarj etmelerini talep edebilirsiniz.


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 870
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 0ngelman;647644
Merhaba. 2013 model Octavia dti aracıma interneten varta e39 agm start-stop ki akü aldım. Özel bir serviste değiştirdim  aküyu. Taktirmadan önce voltmetre ile olctum 12,66V gösteriyordu. Araç üstünden akü yüzdesine baktığımda %70 dolu gözüküyor.
  Montajdan sonra

 2. Gün ilk çevirmede volt değeri 11.8V gösteriyor araç çalışınca 14,3V oluyor.
Bekleme 12,5V gösteriyor. Kafama takılan yer ufak bir kitapçık la birlikte geldi.
 Akü değeri 12,5V tun  altındaysa şarj edin yazıyor. %70 doluluk oranı normal mi?
Şimdi ben bu aküyu şarj ettirmem mi lazım yardımcı olur musunuz? Yoksa herşey yolunda mı?


Varta aku iyidir. Akunun mevcut degerleride iyi merak etme. Ancak ilk taktigindaki 12,66 gorup %70 gormen ve hemen sonraki gun12,5 gormende ufak bir durum var. Muhtemelen 12,66 yi aku dinlenmeden olctun. Ama onemli degil. Kontak kapali bosta 12,4 V altini gorursen akude sarj etsen iyi olur bunu harici bir aygitla veya aracini yeterli sure calistirarak yaparsin. Uzun sure 12,4 ve altini gorurse arac mutlaka redresor sarji yaptir (gelecek icin soyledim).  Bosta 12,5 ustu goruyorsan, Mar pozisyonunda 12 alti olmamali, muhtemelen 11,8V degerini beklemeden gorursun bu surede arac butun test islemlerini yapar ve birmiktar akim ceker ama takribi 15 20 saniye beklersen o voltaj once 12 bir kac saniye sonra da 12.1 12.2 vs degerlerine gelir. Asil onemli olanlardan biride marsta voltaj dusumudur. Marsta muhtemelen senin aku 12.5 te ise kor yukte 9,8 9,7 V gibi duser. Bu normaldir. Tam sarli olunca iyi bir akude 10V 10,2V gibi deger goruluyor. Marj esnasinda 9V altina duserse o aku sikintilidir.
Sarj voltajina gelince 14,3 normaldir. Uzun sure kullanir aku tam sarjliyken ve calisirken tum elektrik tertibatini kapatirsan sarj dinamosunu 12,5 12,7 gibi bile gorursun bu aku tam sarjli demek akim cekmiyor dolmak icin, asiri bossa akun sarj dinamosundan gelen degeri 14,7 14,8 bile gorebilirsin. Burada aku asiri desarj olmus oluyor, istesende dinamo onu dolduramiyor, bu durumda sulfatlasma oluyor, akuyu mutlaka redresor sarjinda desulfat modunda sarj edip sonra yine redresorle normal bir sekilde sarj etmek gerekiyor.
Senin aku su an bunlara ihtiyaci yok gibi.
Birde cakmakliktan da olcumleri yapabilirsin, ben hep ayni degerleri okuyorum aku ustunden ve cakmakliktan. Ama sakin kisadevre yapma sigorta yanar. (Yagmurlu ve ayaz altinda olcum yaptigimda cakmaktan olcmek iyi oluyor, birde kirlenme endisesi oldugunda). Varta iyidir varta kolay gelsin...


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
İlginize teşekkürler.. Çakmaklık girişli voltmetreyi ölçen cihazdan aldım. Akuyude yeni 2019 üretim varta agm akü 70.  Araçla yola çıktığımda 14.5v civariyken yarım saatlik bir sürüş ten sonra değerler 12.8v ta kadar dusuyor. Enteresan olan yokuş aşağı gaza basmadığım da 14.5v oluyor. Gaz pedalına bastigimda tekrar 12.8v kadar dusuyor. Dijital voltmetre ilede olctum durum aynı.  Normal mi bu değerler? Bir sorun mu var?

Trabzon Skoda serviste elektrik akü değerlerini olcturdum herşey yolunda olduğunu soylediler. Ama tatmin edici bir cevap vermediler.

Elektrik ustası Skoda fan club üyesi Kerim bey le durumu paylaştım. Herşey yolunda olduğunu bir sıkıntı olmadığı söyledi. Bende çakmak girişli voltmetre yi çıkarttım. Çalışmada ve herhangi bir sıkıntım yok ama voltmetre olcutugum değerler sanki akü yeni ve marsdinamosu şarj etmiyor aküden çalışıyor gibi bir izlenim verdi bana..


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 0ngelman;647830
İlginize teşekkürler.. Çakmaklık girişli voltmetreyi ölçen cihazdan aldım. Akuyude yeni 2019 üretim varta agm akü 70.  Araçla yola çıktığımda 14.5v civariyken yarım saatlik bir sürüş ten sonra değerler 12.8v ta kadar dusuyor. Enteresan olan yokuş aşağı gaza basmadığım da 14.5v oluyor. Gaz pedalına bastigimda tekrar 12.8v kadar dusuyor. Dijital voltmetre ilede olctum durum aynı.  Normal mi bu değerler? Bir sorun mu var?

Trabzon Skoda serviste elektrik akü değerlerini olcturdum herşey yolunda olduğunu soylediler. Ama tatmin edici bir cevap vermediler.

Elektrik ustası Skoda fan club üyesi Kerim bey le durumu paylaştım. Herşey yolunda olduğunu bir sıkıntı olmadığı söyledi. Bende çakmak girişli voltmetre yi çıkarttım. Çalışmada ve herhangi bir sıkıntım yok ama voltmetre olcutugum değerler sanki akü yeni ve marsdinamosu şarj etmiyor aküden çalışıyor gibi bir izlenim verdi bana..


Araçta enerji geri kazanım sistemi olduğu için yokuş aşağı aküyü şarj ediyor, gaza basınca akü şarjını kesiyor çünkü şarj sırasında dinamo motora direnç uyguladığı için yakıta etki ediyor ve tasarruf amaçlı akünün de şarj durumu iyi ise aküyü şarj etmiyor. Akü voltajı belli bir değere düştüğü zaman gaza basınca da şarj etmeye başlar. Bu yüzden sizin aküler çabuk bitiyor yeteri kadar şarj edemeyip sürekli cepten yeyince akü birden kapasitesi düşüyor.


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Bugün sabah 12 saat uykuda olan aracı çalıştırdığınızda değerler kontak ilk bölümde 12.4v calistirinca  13.1v olctu. Hareket edince yokuş aşağı 14.3v gaza basınca 13.0v olcuyor. Bir haftadır boyle. Servis bu sorunu bu degerlerle görmedi. O yüzden normal dedi. Sanayide bir elektirikciye götürdüm dinamosundan içindeki bir devrenin bozulmuş olabileceğinden bahsetti. iyi niyet garantisi devam eden 2013 model Octavia aracımın bu şekilde yeni olan aküyu bitirecegini düşünüyorum..