škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Aracım C180 Coupe

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Evet Arkadaşlar, yaklaış 1 ay önce 2014 Model W204FL kasa C180 Coupe AMG Plus aracımı aldım. Allah herkese istediği araca binmeyi nasip etsin inşallah.

Biraz uzun olacak ama aracın hikayesi şu şekilde gelişti:

Bizim ufaklığın büyümesi ve pederin bulunduğum ile taşınmasıyla 4,5 yıldır severek kullandığım Skoda Octavia TDI'ı satıp spor bir araç alma fikri kafama yerleşmişti.

Öncelikle Audi A5 Coupe'lere baktım. Dıştan cidden çok albenili görünüyorlar. Hele ki RS5 kit'li olanları. Ancak içine oturduğumda hem arka koltukların darlığı hem de malzeme kalitesi beni hayal kırıklığına uğrattı. Üstelik TFSI motorlarının yağ yakma ile başlayıp sandık motora kadar uzanan sorunları benim için A5 'i bitirdi.

Sonrasında daha eski olmasına rağmen BMW E92'lere yöneldim. E90'ın tasarımını çok kaba bulsam da E92 ler her zaman gözüme çok şık gelmişti. Kasa güncelliğini çok fazla kaybetse de bu şık görünüm benim için yeterliydi. Arka koltukların neredeyse sedan kadar geniş olması, çok tatminkar arka baş mesafesi ve A5 e göre çok daha kaliteli iç mekanıyla ibre E92 kaydı.

Ancak bütçeme uygun E92 ler atmosferşk 3.20i ler di. Ve maalesef bu araçlar perf adına oldukça ölüydü. Octavia mı yazılımlı olarak 150hp 310mn şeklinde kullanıyordum. Atmosferik 3.20i bu nedenle bana çok hantal geldi. Spor görünüm ama hantal motoru daha önce FX Coupe de kullandığımdan aynı sıkıntıları çekmek istemedim ve 3.20cd arayışına girdim. 2011 yılına kadar olan motorların 184hp lik olmayışı ve zincir problemleri yüzünden LCI olarak tabir edilen makyajlı ve 184 lük E92 3.20d lere bakmaya başladım. Ama onlar da maşallah ki yüksek km lerine rağmen daha güncel olan BMW F30 fiyatındaydı.

Hal böyle olunca da F30 3.16i lere yöneldim. Piyasada çok oluşları, genelde hor kullanılmaları vb sepeblerden F30 gözüme güzel gelse de gönlüme bir türlü yerleşmedi.

Bu sırada gözüme W204 Coupe ler çarpmaya başladı. Yukarıda saydığım seçeneklere göre hem daha yeni hem de donanımları daha iyiydi. Bir gece arkadaşıma ziyarete giderken evlerini önünde kırmızı bir C coupe duruyordu. "Sahibini bulsam da rica etsem bir test etsek" diye geçirdim içimden. Şans bu ki misafirliğe gittiğim arkadaşımın bacanağının aracı imiş . O gece C Coupe yi kısa da olsa test etme imkanım oldu ve iç kalitesiyle konforunu çok beğendim.

C coupe lere baktığım sırada 1 haftalığına arkadaşımın E90 LCI 3.20D sini kullandım. Gerek motor gerek yol tutuş perf ile bana ezber bozdurdu desem yeridir. E90 'ı arkadaşıma Bursa da teslim ederken gel galerileri dolaşalım dedik ve oldukça temiz görünen bir C Coupe bulduk. Eşim spor araba sevmemesine rağmen C den çok hoşlandı. Ama maalesef araç bütçeyi biraz aşıyordu. Bu durumda E90'ı alsam mı acaba diye çok düşündüm. Güzel durumdaki e90 lar yine gereksiz pahallı idi. Arkadaşımınkinde ise xenon, sunroof gibi eksikler vardı ve bir süre sonra bunların beni sıkacağını düşünerek nihai hedef olarak C Coupe yi belirledim.

2-3 ay süresince adı bilindik sitede yatıp kalktım desem yeridir. Expere açık deyip iş ciddiye binince türlü bahaneler üreten satıcılar, bir türlü laf anlatamadığım galeriler ve bir de benim aracımın satılamaması nedeniyle tam vaz geçiyordum ki Bursa 'daki galeri benim aracımı takasa kabul etti. Mercedes 2. El' in Türkiye Genel Müdürü babamın çok samimi arkadaşı idi. Ondan rica edip aracın tüm seceresini döktürdük. Sağlam olduğunu görünce atladık Bursa'ya gittik. Son bir exper'den sonra da Allah'a şükür olsun ki aracımı alabildim. Alalı 1 ayı geçmesine rağmen hala bindiğimde ağzım kulaklarımda geziyorum.

Gelelim araçla ilgili izlenimlerime.

Kozmetik: Normalde W204 kasayı çok sevmezdim. Ama FL olduktan sonra özellikle ön tasarımı çok hoşuma gitmeye başlamıştı. Coupe tasarımı, profil çizgisi beni çok etkiliyor. Bir tek arka farlar da keşke ön tasarıma ayak uydursaymış diyorum.

Konfor - İç Mekan: Araçta 18'' jantlar ve arkada 35 yanak lastikler var. Daha öne kullandığım Astar GTC de 18'' janta çıkmıştım ve çok konforsuz olmuştu. En son aracım Octavia da 17'' jant 3.5 Eibach Prokit kombinasyonunu tercih ettim ve yine konforu olumsuz etkilemişti. Ama C Coupe de nasıl bir süspansiyon sistemi varsa beni hiç ama hiç yormuyor. Evet sert ama aynı zamanda yumuşak da. Sanki o jantlar 16'' ve lastikler 50 yanak gibi.

İç mekanda malzeme kalitesi çok iyi, neredeyse hiç trim sesi yok, yüksek süratli sürüşlerde rüzgar sesi yok. Bir tek cam tavan yarıya kadar açıkken bozuk yola girdiğimizde tıkırdıyor. Onu da bu hafta WD40 ile çözeceğim sanırım. ,

Bana en çok hitap eden noktaysa spor koltuklar. Bambaşka bir görünüm katıyor.

Arka koltuklardaki baş ve diz mesafesi 1.80 altı kişilerin kısa yolculuklar yapması için ideal. Baktığım spor araçlardaki arka hacmi büyükten küçüğe E92>C Coupe>A5 şeklinde sıralayabilirim.

Skoda 'dan sonra bagaj tabii ki küçük gelecekti. Ama bu şu ana dek bir handikap yaratma. Sığdırmak istediğiniz her şey için abartmadığınız sürece yer var.

Motor-Perf: Motorda henüz anlamlandıramadığım bir karakter var. Özellikle spor sürüşlerde sanki araca zarar veriyor hissini yaşatıyor. Ani hızlanmalar ve yüksek devirlerde kabine motor sesi geliyor. Mühendisler belli ki bunu sportif hissi yaşatması için yapmışlar. Ama maalesef bu ses spor bir sesten çok motor bağırması şeklinde. Size "haydi daha da bas gidelim" yerine "yaw bak ben zorlanıyorum istersen biraz yavaşla" diyor. Belki güzel bir CAI, orta iptali veya spor son susturucu ile ses güzelleştirilebilir. Ama o zamanda sakin kullanımlarda o ses insanı bayabilir.

Motordan çıkıp da benim hoşlandığım tek ses dump valve ın sesi oldu. Neredeyse bir blow off gibi çalışıyor. Ama tabii o çufflamalar aracın içinden duyulmadığı için size havaya sokamıyor.

Perf konusunda maalesef 3.20d nin arkasında kalıyor. Yazılımlı Skoda ile neredeyse aynı. Ama Skoda torku ve manuel aktarması nedeniyle gücü daha patlayıcı verirken, Coupe biraz daha atmosferik karakterde gücü veriyor. Ama iş güçten çıkıp normal kullanıma geldiğinde bu aracı kullanması çok keyifli. Biraz GT havası var. Uçayım, kaçayım şeklinde değil de uzun yollarda akayım şeklinde bir havası var. Kısaca benim stilim ve hislerim bu aracı sport da değil ECO da kullandırtıyor.

Aktarma: 7G-Tronic güzel bir aktarma. Sakin kullanımlarda vites geçişlerini hiç hissettirmiyor. Çok dik yokuşlarda vites büyütmeleri bazen ayarlayamıyor. Ama vites küçültmedeki kararları ve sarsıntısızlığı çok güzel.

Opel'in easytronic ve türevlerinden, PSA grubunun otomatiklerinden çok çok önde. Normal kullanımda DSG ile neredeyse aynı diyebilirm. Ama spor kullanımda hem DSG den hem de ZF den bir tık daha eksik. Gaza bastığınız anda tepki gelmiyor. Araba o sırada sanki düşünüyor gibi, "Abi emin misin bak hızlanıcaz mı ?" diye soruyor ve "evet" cvb ını alınca hızlanmaya başlıyor. Keşke ZF kadar tepkili olsaymış.

Yol Tutuş: Yol tutuşu güzel. Limitleri bayaa üstte. Ama yine de bir E90-92 değil.

BMW bir kez çizgiye oturduğunda virajlarda resmen akıyordu. Tüm çekiş kontrollerini kapattığımda bile çizgisinden çok çok zor çıkıyordu. Tabii bundan yeni alınmış Michelin Pilot serisinin etkisi büyüktü ama yine de yol tutuşta BMW daha güvenilir hissettiriyordu.

C Coupe ise virajlarda bazen kendini ağır ve büyük hissettiriyor ve çizgiye oturtmak için direksiyonla oynamanız gerekebiliyor. Kayma tepkilerini henüz tam öğrenemedim. Ama arkasını ne zaman bırakacağını, esp yi ne zaman devreye sokacağını size hissettiriyor. Sadece bir kere istemsiz ve sert bir şekilde yanladı. Onda da yerler ıslak, 90 derece bir viraj çıkışı, yüksek sürat vardı. Yeni aldığım yazlık lastikleri denerken virajın keskinliği farkedemedim ve çıkarken yanlamaya başladık, ben kontra verirken esp çoktan görevini yapmış bizi yola sokmuştu.

Yapılanlar: Öncelikle aracın üzerindeki kışlık Pirellileri söktüm. Yazlık olarak daha önce kullanıp memnun kaldığım Kumho Ku-39 ları aldım. Önler 225-40-18 arkalar ise 255-35-18 ölçülerinde.

Benden önceki sahibi araca mekanik olarak iyi bakmış olsa da yıkamada çok özen göstermemiş. Bu nedenle bol bol hare mevcut. Güzel bir uygulama yaptırana kadar Meguiars Scratch X ve ardından Meguiars NXT 2.0 uyguladım.

En son arka spoylerı cam tavanla uyumlu olsun diye plastidip le parlak siyaha boyadım.

Yapılacaklar: Güzel ve kafa ütülemeyen bir ses adına orta iptali deneyeceğim. Dump Valve sesini biraz daha duyabilmek adına bulabilrsem güzel bir CAI uygulaması yapacağım. Ama bunlar ses bakımında mercedes in ağır başlılığına yakışmazsa hepsini sökerim. Deneyip göreceğiz.

Arka tampon için artık klasik olan C63 difizör ve egzoz çıkışları düşünüyorum.

Bir ara yazılım düşünüyordum ama hem OBD den yüklenememesi, hem mercedes forumlarında okuduğum olumsuz örnekler hem de perf ın şimdilik yeterli gelmesi nedeniyle askıya aldım. Sanırım ilk defa bir arabama yazılımsız bineceğim.

Son olarak da hare düzeltme - boya koruma - seramik, iç mekan için de iyon temizliği yaptıracağım.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın

Bana göre görüntü olarak spor bir tarzı var ama motor ve şanzıman olarak spor kelimesinin yanına yaklaşması biraz zor :)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Aynen oyle. Bu gorunum altinda motor olarak da spor karakter isteniyorsa C250 coupe tercih edilmeli. Cift turbolu ve onu cok acik bir motor.

Ben de ilk.olarak C250 bakmistim. Ama 1.8 in vergisi yuzunden ulkemize 2010 211 yillarinda getirilmis. Bu modellerde maalesef eco modu, alcantara koltuklar, f1 direksiyon kulakciklari gibi donanimlar bulunmuyor. Buna ek olarak satilik olanlarin km leri cok yuksekti. Bir de buna 1.8 motordaki zincir problemi eklenimce maceraya gerek yok dedim.
« Son Düzenleme: 07 Nisan 2018, 16:34:49 Gönderen: viperking »


Çevrimdışı adorno

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 629
    • Profili Görüntüle
Hayirli olsun. Kabin izolasyonu hic basarili degil ondan motor sesini aliyorsunuz. Cozumu maalesef yok.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
[SIGPIC][/SIGPIC]

Superb 1.4 tsi elegance
next YE-G828 Plus 4.3"
sonyericsson p1i


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Walla Octavia A7 ve 3.20d den sonra kabin izolasyonu bana cok basarili geldi. Sakin ve normal kullanimda ne motor, ne yol ne de ruzgar sesi aliyor.

Ama ani hizlanmalarda motor sesini rahatlikla duyuyorum.  Motorun sesi guzel olsa bunu duymak isterim. Ama dediim gibi sanki araci  cok zorluyormusum izlenimi yaratiyor


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
İyi gunlerde bin, allah tekerine das degirmesin. De fotolar nerde.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Herkese iyi dilekleri icin tesekkurler,

Gzl foto cekemedim daha, ceker cekmez yuklerim :)


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanın inşallah.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı erharp32

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 433
    • Profili Görüntüle
Fotosuz olmaz[emoji3]  hayirli olsun araciniz. Güle güle kullanın

SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Suha

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun, anlatım tarzınız çok hoşuma gitti :)
Bir de fotolarını görsek daha hoşumuza gidecekti :P


Çevrimdışı Ozan SARAÇ

  • RSS 99
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 343
    • Profili Görüntüle
Can Bey güle güle kullanın,
En çok kaça aldığınızı merak ettim, benzinli mi dizel mi?
Bir de 0-100 kaç sn dir acaba?
Foto aşamasında koltukları da görelim, benim de önemsediğim bir husustur :)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Gzl dilekleriniz için teşekkürler,

Fiyat olarak benim TDI ın zerine 50bin verdim.

Bu kasaların dizel seçeneği maalesef ülkemizde yok, olsaydı güzel bir 220CDI çok yakışırdı.

Bu aralar o kadar yoğunum ki inanın foto çekemedim. Ama en kısa zamanda iç dış detaylı çekimleri paylaşacağım.

0-100 ölçümü de yapmadım açıkçası. Katalog verisi olarak 8.5sn görünüyor. TDI da yazlım olduğu için gaza bastığımda güç patlayarak geliyordu. Coupe de biraz daha lineer ve atmosferik tadında. Ama beni şaşırtan 2 unsur var. TDI hızlandığını bariz belli ediyordu. Coupe de aa hiç gitmiyor diyorum ama ibreye baktığımda 120 yi çoktan geçmiş oluyorum. Bir de son hızlarda çok çok istekli ve daha stabil. Yüksek hızları hissettirmiyor ve uzun süre hızı koruyabiliyor.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Hayırlı olsun,  böyle cesur tercihleri takdir ediyorum gerçekten. Bi sahibindene geçesim geldi :)