škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Start stop sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı astrabestan

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Merhaba...
Bende mayıs 2017 de 1.2 Yeti Manuel alarak aranıza katıldım.
6 aydır kullanıyorum çok memnunum fakat 2 defa start stop ile ilgili ufak bir sorun yaşadım.Dur kalk trafikte giderken stoptaki aracım start almadı kazık gibi frenden hissediyorsunuz hemen,ufak dedim ama aslında büyük bir sorun.Kontağı çevirdim tekrar boşa alıp depriyajla oynadım tam olarak ne yaptım bilmiyorum araba tekrar çalıştı.az daha öndeki araca çarpacaktım.
Bu şekilde sorun yaşayan var mı servise mi gitsem tam bilemedim.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Ben 3 yıldan fazladır DSG li start stop sorunu yaşamadım ve genellikle unutmazsam içerideki düğmeden sistemi devre dışı bırakıyorum tavsiyem sizde iptal edin daha büyük sorun yaşanmadan sorununuz devam ediyorsa servise gitmelisiniz.


Çevrimdışı emreogut

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Dur kalk trafikte kapatıyorum ben start stopu uzun Işık’larda açıyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı erensaat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 162
    • Profili Görüntüle
Aynen dur kalkta bende kapatıyorum. Hanım kullanırken arabaya biner binmez kapatıyor nefret ediyor ss dan

Sorun devam ediyor ise muhakkak gösterin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı sensoy

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 165
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: astrabestan;629453
Merhaba...
Bende mayıs 2017 de 1.2 Yeti Manuel alarak aranıza katıldım.
6 aydır kullanıyorum çok memnunum fakat 2 defa start stop ile ilgili ufak bir sorun yaşadım.Dur kalk trafikte giderken stoptaki aracım start almadı kazık gibi frenden hissediyorsunuz hemen,ufak dedim ama aslında büyük bir sorun.Kontağı çevirdim tekrar boşa alıp depriyajla oynadım tam olarak ne yaptım bilmiyorum araba tekrar çalıştı.az daha öndeki araca çarpacaktım.
Bu şekilde sorun yaşayan var mı servise mi gitsem tam bilemedim.

Bu olayı ben de zaman zaman yaşıyorum, ama şöyle benim aracım DSG araç stop ettikten sonra N konumuna alırsam ve uzun süre frene basılı beklersem  araç tekrar start almıyor, park etmek üzere olduğumu zannediyor olabilir, hatta bazen bu şekilde park ediyorum, bunu bir sorun olarak algılamadığım dan servise gitme ihtiyacı duymadım, bir sonraki servis te soracağım.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Sensoy kardeşim ayağın frende ise zaten start etmez ayağın frenden hafif oynadığında tekrar çalışır benim kapatmamdaki amaç en kısa duruşlarda park etme esnasında zırt pırt devreye giriyor sinir oluyorum uzun yolda bende sistemi kapatmıyorum.


Çevrimdışı sensoy

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 165
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;629600
Sensoy kardeşim ayağın frende ise zaten start etmez ayağın frenden hafif oynadığında tekrar çalışır benim kapatmamdaki amaç en kısa duruşlarda park etme esnasında zırt pırt devreye giriyor sinir oluyorum uzun yolda bende sistemi kapatmıyorum.


Merhabalar, zannedersem eksik anlattım, araba stop ettikten sonra N konuma alınca uzun süre beklersem ayağımı kaldırmama rağmen araba start almıyor, arkadaşın bahsettiği gibi bir durum oluyor,  tekrar çalışmasını sağlamak için aracı P konumuna alıp tekrar kontağı çeviriyorum. Aracın beyini park ettiğimi düşünerek bunu yapıyor olabilir. Bunu trafikte iken pek yaşamadım ama sağa yanaşıp beklediğim de bu durum oluyor, bu  arabayı ilk aldığımda yaşadığım bir durum değildi en son servise gittiğimde DSG için yeni yazılım yüklediler ondan sonra yaşamaya başladım. Sizin de dediğiniz gibi ben de trafikte iken çoğu zaman start stop düğmesini devre dışı bırakıyorum, kırmızı ışıkta uzun süre bekleyecek sem devreye alıyorum, saygılar.


Çevrimdışı EnginT

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 115
    • Profili Görüntüle
Arkadaslar, 2017 Superb Style'im DSG sanziman ve halen 2700 Km'de... Son zamanlar uzun yol yapmiyorum ve işe gider gelirken, o da sabah-aksam ne yazik ki yogun trafikte kullanmam gerekiyor... Aracimdan son derece memnunum... Ancak geçen ay, start-stop'ta sorun yasadim... Start-stop devreye girmemeye basladi...
Aslinda, eski model araclarda mars motorunun start-stop'u 50.000 kerelik calistirmaya gore iken, start-stop sistemi bulunan araclarda 500.000 kereye gore imal edilmis... Yani, 10 misli artirilmis... Kimi hoslaniyor, kimi hoslanmiyor...
Servise goturdum... Ciddi bir incelemeye aldilar, ancak sistem hicbir hata vermedi... Daha derin incelemede, servis akunun az calismaktan dolayi amper dusuklugu sorunu oldugu belirtti ve aku sarji ile sorun giderildi... Sonrasinda sorun duzeldi...
Ancak bu sistemde, baska araba markalarinda gordugum bir farki belirtmek isterim:
1. Mesela yurtdisinda kiraladigim Opel Insignia aracta, start-stop motor soguk iken bile devreye giriyordu. Bu sistem anladigim kadariyla Skoda'da motor ve motor sistemi belli bir duzeye gelince devreye giriyor... Bende bu boyle... Bu gozlemim dogru mudur? Bu dogru ise, hangi komponantlar bu sistemi etkiliyor?
2. Yine Opel Insignia'da devir kadraninda "Ready" ve "OFF" diye iki kademe var ve Start-stop devreye girip motor stop ettiginde, ibre "Ready"de duruyor... Bu kademede direksiyon ve frenler, Skoda'da oldugu sekilde kazik kesmiyor... Ancak, anahtari cikarinca "OFF" konumuna geliyor... Hangisi daha mantikli?

Benim esas ogrenmek istedigim, Skoda'da (veya VAG araclarda) Start-Stop hangi kriterlere gore devreye giriyor? Cidden aku amper durumu bir kriter midir?
Servisten bu konuda cok net bir cevap alamadim... Bir bilen arkadasim izah ederse sevinirim...
Sevgilerimle
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2017, 12:08:50 Gönderen: EnginT »
Engin Tunçay


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Engin bey, kılavuzda bahsi geçen sayfada bir çok koşulun sağlanması ile devreye gireceği belirtilmiş. http://www.skodaturkey.com/showpost.php?p=630357&postcount=2
Bence ilk koşul akü voltajı. Kısa mesafeli kullanıyırsanız akü yeterince doluluğu sağlayamıyor. Zaten şarj edince sorun çözüldü demişsiniz. Soğuk havalarda aküler bir miktar daha düşük gerilim ve akım sağlayabilirler.


Çevrimdışı EnginT

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 115
    • Profili Görüntüle
Demek ki okuma ozurlu oldugumuzdan... Acip okumakta fayda var... Tesekkurler Kardesim...
Engin Tunçay


Çevrimdışı Tolga yücelen

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Selam,aküm azaldığı için ss çalışmıyordu. Bugün mutlu akü agm 70 amper akü aldım. Aracın ss özelliği devreye girmedi. Çalışmıyor.Araç 2012 model yeti elegance düz vites. Sizce ne yapmam gerekir


Çevrimdışı astrabestan

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Arabam daha 1 yaşında  o yüzden bilemiyorum.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Yeni akü hele ki rafta durma süresi fazla ise tam dolu olmayacağından gerekli akım ve voltajı sağlayamayacak, SS devreye girmeyecektir. Bir süre kullandıktan sonra akü yüksek voltaja çıkıp başka bir sebep yoksa SS devreye girmeye başlayacaktır. Ben olsam akünün rafa geliş tarihini öğrenmek isterdim. Hiç bir cihaza bağlı olmasa bile bir akü iç direnci dolaysıyla 5-6 ay, en fazla bir senede tamamen boşalacaktır! En azından aküyü belirledikten sonra verdiği voltaja göre satıcının 3-5 saat aküyü şarja tutması talep edilebilir.