škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kış Lastiği Şimdiden Almalı Mıyım?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
https://www.continental-lastikleri.com.tr/binek/teknoloji/genis-lastikler


Geniş lastikler
Continental geniş kış lastikleri ile zorlu koşullarda yüksek performans.

Yaz mevsimindeki sürüş gibi. Sadece daha soğuk...

Kışın geniş lastik kullanılmaması gerektiğine dair genel bir yanlış kanı vardır. Ancak artık bu kanı geçerli değil. Hatta bu lastiklerin pek çok faydası var:

Lastik ne kadar geniş olursa her türlü kış koşulunda performansı o kadar iyi olurKarda dahi zeminle kenetlenen daha fazla sayıda kılcal kanalDaha geniş sırt blokları sayesinde daha kısa fren mesafesiİstikrarlı ve dengeli sürüşün yanında daha iyi direksiyon hakimiyetiDaha spor sürüş konforu

Yüksek performanslı lastik segmentinde yüksek performanslı araçlar ile orta ve lüks sınıf otomobiller ve SUV araçlara uygun geniş lastiklerle ilgili mükemmel çözümler sunuyoruz.


" Kışın bile tam performans ve spor görünüş için, Continental'in geniş lastiklerini öneririm. Bu lastiklerle yaz mevsimindeki sürüş keyfini yaşayabilirsiniz. Sadece dışarısı biraz daha soğuk. "




Ve continentali in eski bir yazisi..



"Warm Slippers" for the Colder Season



•Wide-base tires in winter – short braking distances on wintry roads

•Wide winter tires balance out handling drawbacks



Hanover, June 2013. There is a trend toward ever-wider sizes in the case of winter tires. This is because wider tires without doubt offer advantages during the colder season too, ensuring short braking distances and good cornering stability. The changeover to narrower winter tires is therefore no longer necessary: Wider tires are now an important safety accessory.



The wider the tire, the wider its ground contact area, which thereby enhances its ability to transmit lateral forces when turning corners. This is equally true for both summer and winter tires. On dry or wet asphalt, wider tires therefore have the edge over narrower tires fitted on the same type of car.



"Comparing winter and summer tires of the same size, winter tires are actually at a disadvantage in terms of cornering stability," explains Dr. Andreas Topp, Head of Winter Tire Development at Continental. "This is due to the softer rubber compound and fine siping of winter tires designed for driving on snow and ice. Fitting narrower tires further exacerbates this inherent disadvantage. In order to achieve the same level of cornering stability and steering precision as with summer tires, fitting wider winter tires is recommended."



Wide winter tires also offer advantages on typically wintry road surfaces. On compacted snow surfaces in particular, they offer more space to form sipe edges, fill deeper tire tread grooves with snow, and increase friction between the rubber and snow. The handling properties of a car fitted with wider winter tires are also enhanced on compacted snow surfaces.



Wide-base tires even offer advantages in deep snow: Their cornering stability is better than that of narrower tires and their braking distances are shorter. Narrower tires only have the advantage when it comes to traction in deep snow. Experts therefore advise selecting the same tire widths in the winter as in the summer, if possible. In this way, driving performance on dry and wet roads remains roughly the same as with summer tires and is also good on compacted snow surfaces. Nowadays, deep snow on normal roads is highly unlikely in Germany as snow is quickly compacted by the snow-clearing services and dense traffic.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Kış aylarında, şehir şartlarında yollar genellikle kar ve çamur karışımı bir katman ile kaplı oluyor. Geniş lastikler kullandığınızda , bu karışım üzerinde özellikle yüksek hızlarda kontrolü kaybedebilirsiniz. Dar lastiklerde birim alana daha fazla yük düştüğü için karı ve suyu daha iyi tahliye edip yola tutunabiliyorlar, ulaşabiliyorlar.

Fakat iş tamamen buz veya kar ile kaplı sert zemine geldiğinde işler değişiyor. Lastiğin yola ulaşmasına imkan kalmadığında, kar veya buz üzerine tutunabilmek için taban alanını genişletmek gerekiyor. Kar ve buz üzerinde taban alanını daraltmak tam tersi bir etki yaratıyor. Bu patenlerinin veya kızakların bıçak üzerinde gitmesi alanı daraltıp en düşük sürtünmeyi elde etmek ile ilgili. Kar nedeniyle çıkamadığımız bir bayırı lastik havalarını indirerek çıkabilmemiz yine buna iyi bir örnek.

Özetle, soğuk bölgelerde, araç çoğunlukla kar,buz üzerinde ilerliyorsa geniş tabanlı lastik. Büyükşehir, asfalt veya ılıman bölgelerde dar tabanlı lastik tercih etmek daha doğru olur.


Çevrimdışı eren1977

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 118
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: macrostr;622895
Kış aylarında, şehir şartlarında yollar genellikle kar ve çamur karışımı bir katman ile kaplı oluyor. Geniş lastikler kullandığınızda , bu karışım üzerinde özellikle yüksek hızlarda kontrolü kaybedebilirsiniz. Dar lastiklerde birim alana daha fazla yük düştüğü için karı ve suyu daha iyi tahliye edip yola tutunabiliyorlar, ulaşabiliyorlar.

Fakat iş tamamen buz veya kar ile kaplı sert zemine geldiğinde işler değişiyor. Lastiğin yola ulaşmasına imkan kalmadığında, kar veya buz üzerine tutunabilmek için taban alanını genişletmek gerekiyor. Kar ve buz üzerinde taban alanını daraltmak tam tersi bir etki yaratıyor. Bu patenlerinin veya kızakların bıçak üzerinde gitmesi alanı daraltıp en düşük sürtünmeyi elde etmek ile ilgili. Kar nedeniyle çıkamadığımız bir bayırı lastik havalarını indirerek çıkabilmemiz yine buna iyi bir örnek.

Özetle, soğuk bölgelerde, araç çoğunlukla kar,buz üzerinde ilerliyorsa geniş tabanlı lastik. Büyükşehir, asfalt veya ılıman bölgelerde dar tabanlı lastik tercih etmek daha doğru olur.


Karda ve buzda lastik tabanı ne kadar ince ise o kadar avantajlıdır, kış rallilerini izlerseniz lastiklerin ne kadar ince olduğunu görebilirsiniz.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: eren1977;622902
Karda ve buzda lastik tabanı ne kadar ince ise o kadar avantajlıdır, kış rallilerini izlerseniz lastiklerin ne kadar ince olduğunu görebilirsiniz.

Bana göre terk edilmesi gereken sürücü mitlerinden bir tanesi de bu. Ralli buz ve kar üzerinde ise kullanılan lastikler çivili oluyor, çivilerin tutuş sağlaması için lastik tabanı daraltılıyor. Biz çivili lastik kullanmıyoruz. Tabanı daraltmaktaki asıl amaç sürtünmeyi azaltmaktır. Yarış bisikletlerine, solar ve elektrikli araçlara bakın hepsi ince lastikler kullanır. Kar da ihtiyacınız olan şey ekstra sürtünme.

Aradım taradım ama bu konuda iyi bir test bulamadım. Tartışıla gelen bir konu. Biri doğru düzgün bir test yapmadan emin olmak mümkün değil. Biri bir TÜV testinden bahsetmiş ama o testinde kaynağını bulamadım.

Michelin web sayfasında aşağıdaki yorumu yapmış.

When moving to winter tyres, some drivers, especially in Germany, choose to fit a smaller dimension for their winter tyres than for their summer tyres.....
No performance improvement related to this "downsizing" has been demonstrated. The advantages of downsizing lie in the cost saving (at the expense of esthetism) as well as in facilitating chains fitment for some vehicles.
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2017, 23:20:43 Gönderen: macrostr »


Çevrimdışı ecz.taha

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: macrostr;622518
235/45/R18 için sorun olmadan kullanılabilecek dar taban kış lastikleri.

225/45R18   -1.1%
215/50R18        +0.8%
225/50R18   +2.3%


235 yerine 215 veya 225 lastik kullandığımızda görüntü nasıl duruyor.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ecz.taha;625009
235 yerine 215 veya 225 lastik kullandığımızda görüntü nasıl duruyor.


Yandan pek farketmez, arkadan bariz ince görünür.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Iki lastigi yan yana koymadigin surece arkadan farki anlamak cok zor ama yandan baktiginizda camurlukla aradaki mesafe aciliyor ve bu eski aracimda beni cok rahatsiz ediyordu. gozunuz orjinal ebada alistigi icin 215 45 18 camurluk icinde kucuk ve cirkin durur emin olun.


Çevrimdışı AvCI1983

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
merhabalar,

235/40/19 pirelli p7 yaz lastiği kullanıyorum. kış lastiği açısından hangi lastik ebatlarını kullanmam gerekiyor? 18 ya da 17 jant lastik kullansam jantı da değiştirmek gerekiyor mu acaba?


Çevrimdışı namre3kutuk

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 478
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AvCI1983;625178
merhabalar,

235/40/19 pirelli p7 yaz lastiği kullanıyorum. kış lastiği açısından hangi lastik ebatlarını kullanmam gerekiyor? 18 ya da 17 jant lastik kullansam jantı da değiştirmek gerekiyor mu acaba?


Ebatlarda + ya da - %3 değişim yapılabiliyor. Ama 18 ya da 17 inç kullanacaksanız jant da değiştirmek zorundasınız.

http://kolayoto.com/lastik-uzmani/lastik-olcusu-hesaplama.html


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
19 Kullanan arkadaşlara tavisyem ikinci el 1 takım 17 jant alıp onları kullanmaları.19 lastik fiyatları ciddi anlamda pahalı.


Çevrimdışı fatihatilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
    • https://www.youtube.com/otodunyam
18ler de çok pahalı genel anlamda hayat çok pahalı oldu artık:)


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1398
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Kış lastiğine gerek olmadan yazlığa geçiş yaptık.İstanbulda 7 derece altını parmakların sayısı kadar ancak  gördük bugünde sıcaklık 17 derece ..


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Hepsinin orada olduğunu iddia eden şu meşhur siteden Nokian 235/45R18 kış lastiği sipariş etmiştim; gele gele 185/65R15 4 mevsim lastik gelmişti. Lastiklerin alakasız olması bir yana; adet başına 400TL fiyat farkı vardı gelen ürünle. Araya bankayı sokarak 1.5 ayda paramı zor geri alabildim. Derken kış bitti; neyse ki yolda kalmalık bir durum olmadı. İnternetten lastik alırken dikkat ediniz; hepsinin kendinde olduğunu iddia eden sitelerden alışveriş yaparken iki kere düşününüz. Bir de lojistik firması olarak ibikli hayvan ismi kullanan bir firma seçilmişse durum vahim; mazallah iade ettiğiniz ürün de yerine ulaşamadan kaybolabiliyor. Araya bankayı sokmasaydım kaybolan lastikler bulunana kadar bekletilebilirdim. Hala bulundular mı bilmiyorum, bilmek de istemiyorum. Bu da böyle tatsız bir anımdır.


Çevrimdışı Sultan.Baybars

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1231
    • Profili Görüntüle
Çok geçmiş olsun bende nokian aldım n11 den kısa sürede geldi gaytte memnunım tekrar geçmiş olsun


Çevrimdışı fatihatilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
    • https://www.youtube.com/otodunyam
İsteğinizin dışında olması ayrı bir ironi fakat tüketici hakkı diye birşey söz konusu siz alışverişinizi cayma hakkı ile istediğinizi gönderse dahi vazgeçtiniz sorgusuz sualsiz iade edebilirsiniz. Kargoyu çağırıp iade koduyla geri gönderirsiniz. Geçmiş olsun bu arada kötü tecrübe olmuş.