škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Ansızın gelen Şanzıman hatası

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: miyop;651752
Hızlı hareket kafi



diyor, mukaddes Yeti kitabı.


İşte bunu kaç kişi uygulayabiliyor :), aman hızlı hareket edeyim derdi olmaması için ben N de kapatıyorum ve istediğim şekilde P alıyorum :D. 1-2 sn lik gecikme yaşansa R-N yapmış olacak ve bu durum belki çoğu kez sıkıntı yaratmaz ama belki de bu duruma neden olan başlıca sebep de bu olabilir çünkü sağlam bırakıp arızalı olarak karşılaşmak başka bir mantıklı açıklama gelmiyor aklıma.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Ben bu hızlıca P>D veya D>P olayına anlam veremedim. Bi kere yokuşta veya park etmeden önce N’ye alma olayı ile çelişiyor. Ayrıca eski nesil viteslerde P’den D’ye zik zak çizerek gidiyorsunuz. O zaman onlar da etkileniyor olması gerekmiyor mu?

Bence hızlıca olayından kasıt farklı. Yani bizim kullanımımızın dikkatli olunması veya vitese yük bindirmeme ile alakası yok. Bu “kronik arıza”. İster aracı ultra dikkatli kullan ister kullanma. Malzemede hata varsa bu kesin başa gelecek. Aracı hor kullananlar olduğunu duyuyorum. Bir de tam tersi araca bebek gibi bakanlar. Bebek gibi bakanların servisle kanka olması hor kullanan adamın servise periyodik bakım harici uğramaması tamamen şans.

Kendin çok dikkat ediyorum. En ufak sese kulak kabartan biriyim. Yeri gelince gazlıyorum, yeri gelince sakin kullanıyorum. Ancak mekatronik üniteye zarar verebilecek bir şey yapabilmem söz konusu olamaz. Bu VW’in ayıbı. Aynı zamanda Türkiye’nin de ayıbı. Tüketicinin arkasında durmayan devlet ve işine gelmeyen VW el ele ne güzel...

Ben aracı teslim almaya geldiğimde, aynı sorunla karşılaşıp servise aracını verecek bir vatandaş vardı. Aracı sanırım Yeti’ydi. Lastik patlaması bile bu kadar sık karşılaşılan bir durum değil.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Sondan başlayayım; lastik patlaması tamamen şans işi. Bakmışsın 2-3 sene hiç patlamaz bakmışsın haftada bir çivi denk gelmiş. Yani tamamen şansızlık, üretici ile uzaktan yakından alakası yok.

Otomatik şanzımanlara gelince DSG olmasa bile, araba durduktan sonra önce ayak frendeyken boşa (N) alıp el frenini çekmeli, sonra ayak frenini bırakıp yükü el frenine alınca tekrar ayak frenine basıp (çünkü çoğu zaman frene basmayınca vites park (P) ve geri vites (R) ye geçmiyor) vites kolunu park konumuna getirip ayak frenini bıraktıktan sonra o şekilde motoru stop ettirmelidir. Böylece dişlilere yük binmemiş olur. Bir başka dikkat gereken durum da otomatiklerde, vitese alır almaz gaz vermekte acele etmemek, 1-2 saniye kadar gecikmeli gaz vermek, aniden şanzımana ve dişlilere yüklenmeyi önlüyor.

Kronik DSG sorunu için, ABD de oluşan dizel gate skandalı gibi, devlet yapmasa bile birlik olup VW'a bu durum için Tüketici Mahkemeleri ve Sanayi Bakanlığı üzerinden baskı yapılabilir.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: octa;651755
Ben bu hızlıca P>D veya D>P olayına anlam veremedim. Bi kere yokuşta veya park etmeden önce N’ye alma olayı ile çelişiyor. Ayrıca eski nesil viteslerde P’den D’ye zik zak çizerek gidiyorsunuz. O zaman onlar da etkileniyor olması gerekmiyor mu?


[MENTION=18203]octa[/MENTION]

öncelikle, geçmiş olsun.

kitap, sadece P den D ye geçiş durumuna değinmiş.

D den P ye geçişle ilgili bir bahis olmadığından, çelişme olmadığı düşünülmeli.

Vites kolu kilidinin iki saniyede devreye girdiği düşünülürse, istenmeyen vites değişimlerinden kaçınmak için de, stop noktalarında birkaç saniyelik bir sürenin üzerine çıkmamak yeterli olacaktır, muhtemelen.



Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: miyop;651759
[MENTION=18203]octa[/MENTION]

öncelikle, geçmiş olsun.

kitap, sadece P den D ye geçiş durumuna değinmiş.

D den P ye geçişle ilgili bir bahis olmadığından, çelişme olmadığı düşünülmeli


Aslında belirtmiş veya tersi demiş. Zaten R den D ya kadar mandala basmaya gerek duyulmuyor, hareket halinde N D arası yine mandala gerek kalmıyor.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;651757
Otomatik şanzımanlara gelince DSG olmasa bile, araba durduktan sonra önce ayak frendeyken boşa (N) alıp el frenini çekmeli, sonra ayak frenini bırakıp yükü el frenine alınca tekrar ayak frenine basıp (çünkü çoğu zaman frene basmayınca vites park (P) ve geri vites (R) ye geçmiyor) vites kolunu park konumuna getirip ayak frenini bıraktıktan sonra o şekilde motoru stop ettirmelidir. Böylece dişlilere yük binmemiş olur. Bir başka dikkat gereken durum da otomatiklerde, vitese alır almaz gaz vermekte acele etmemek, 1-2 saniye kadar gecikmeli gaz vermek, aniden şanzımana ve dişlilere yüklenmeyi önlüyor.

Kronik DSG sorunu için, ABD de oluşan dizel gate skandalı gibi, devlet yapmasa bile birlik olup VW'a bu durum için Tüketici Mahkemeleri ve Sanayi Bakanlığı üzerinden baskı yapılabilir.


Hangi şartta, hangi işlem yapılması gerektiğini gayet iyi anladım ve uyguladım. Hatta bunu titizlikle yaptım. Devir konusunda bile çok dikkatliyimdir. Bu tamamen malzeme hatasının kime patlayacağına bakıyor o açık. Ha aracımdan soğudum mu kesinlikle hayır. Ben birçok malımı kusurlarıyla kullanan biriyim. Bunu kabulleniyorum. Ancak kronik hata kusur değil ayıp.


Alıntı yapılan: miyop;651759
[MENTION=18203]octa[/MENTION]

öncelikle, geçmiş olsun.

kitap, sadece P den D ye geçiş durumuna değinmiş.

D den P ye geçişle ilgili bir bahis olmadığından, çelişme olmadığı düşünülmeli.

Vites kolu kilidinin iki saniyede devreye girdiği düşünülürse, istenmeyen vites değişimlerinden kaçınmak için de, stop noktalarında birkaç saniyelik bir sürenin üzerine çıkmamak yeterli olacaktır, muhtemelen.



Teşekkür ederim.

R ve D arasındaki ilişki farklı. Bu otomatikleştirilmiş düz vitesin olmazsa olmazı bir ilişki. Bazı arkadaşlar forumda diyor ki, tamamen durmadan R ve D'ye takılmamalı. Yanlış. Takılabilir ve bu durum zaten müsade edilen bir teknik özellik. Hatta vites geçişi, kavrama ve motorun tepkisinden de bu anlaşılıyor.

Bence mevzu kilit değil. Ürünü yokuşta şu viteste bıraktım, buna yük bindirdim değil. Eğer şanzıman dişlilerinde bir sıkıntı olsaydı, şanzımana müdahale edilirdi. Debriyaj çatallarının ikisinde de sıkıntı yok. Mekatronik üniteyi teslim aldım. Otomatik şanzıman tamiratı yapan birkaç ustaya gösterip, arızası ne öğrenmeye çalışacağım. Büyük bir sorun mu yoksa küçük bir şey mi belli olu. Yetkili servisin işi garantiye almak adına tamiratla uğraşmayıp yenisiyle değiştirdiğinin de farkındayım. Yapılan işin hem garantisi var hem de sıfır parça yorgun olmadığından daha güvenilir olacaktır. Ha olmaz değil yine arıza verebilir...


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Belki arızayı bile tam tespit edemiyorlar, etseler kim onca parçayı dağıtıp toplayacak, belki de faturayı yüksek gösterip çok işçilik alma peşindeler. Başıma gelen, sırf bir oksitlenmeden dolayı temassızlık yüzünden ateşleme bobini ve kablolarını değiştiren el mahküm olduğum özel servis gibi. Çıkan parçaları yanıma alıp temizleyip geri taktım tık yok, sap sağlam halen çalışıyorlar. Bu şuna benziyor, böbrekte taş teşhisi sonrası cerrahın böbreği alması gibi bir şey!

Ben de, benden önceki çıkarttığı kronik sorunlara rağmen, dördüncü senesinde DSG ile gayet iyi bir ikili olduğumuza inanıyorum, huyuna suyuna gitmeye çalışıyorum;)


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Benim yetkili servisi tercih etmemdeki ana sebep; sanayide herhangi usta, takılan veya tamirat gören parçalara garanti verse bile, ikamet etmediğim uzak bir bölgeye geri dönme imkanımın olmayışı. Antalya'da olsam tamam ama Safranbolu civarında bırakın yetkili servisi, özel servisin bile olmadığı yerde kalmışım. Faturayı yüksek göstermelerine de gerek yok. Gelen parçalar ithal ürünler. Döviz kurları zaten fiyatı uçuruyor.