škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

motor arıza

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ahmet26

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar merhaba;

2002 skoda fabia 1,4 16v 101 lik var yeni aldım ve motor yağını suya karıştırma problemim var konu hakkında yardımcı olur musunuz teşekkür ederim


Çevrimdışı NafirKeyh

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Daha once baska clio 1.4 8v (bence muhendislik hatasi) aracimda yasadim ve aracin conta yaktigini ogrendim, taslama vs yeni conta anca duzeldi.

Baska ne buna yol acar bilmem.

PLK-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı maviselx

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Hararet yükseliyormu devamlı, motor yagında köpürme varmı? araç sizden öncesinde yada sizdeyken hareret yapmış conta yakmış belli ki.  motor silindir kapağı sökülüp conta degişecek varsa başka degişmesi gerekenler motor açılınca belli olur.
« Son Düzenleme: 07 Nisan 2017, 10:14:19 Gönderen: maviselx »


Çevrimdışı ahmet26

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
hararette problem yok gayet normal suya karısan yagda kopurmus gıbı bal kopugu rengınde


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ahmet26;612893
arkadaşlar merhaba;

2002 skoda fabia 1,4 16v 101 lik var yeni aldım ve motor yağını suya karıştırma problemim var konu hakkında yardımcı olur musunuz teşekkür ederim
@ahmet26,
Tek başına köpürme motor yağına radyatör suyunun karışmasının göstergesi değildir.İlk neden farklı özelliklerdeki yağların her değişimde kullanılmasıdır.(Mineral-Yarı Sentetik yada Sentetik)Bu köpürmeye neden, yağların içine konulan deterjan, viskozite geliştirici ve aşınma önleyiciler vb. dir.
Gerçek anlamda motor yağında oluşan  köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın  motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Motor yağında  oluşacak köpürmeyi engelleyecek köpük giderici bir katık yoksa veya  yetersiz ise, yağda oluşan baloncuklar herhangi bir temasta  patlar. Bu gibi  durumlar aşınmalara sebep olur. Genellikle bilinen köpürme  ise, yağ boşaltma tavasına boşaltılan yağdaki kaymak ve/veya mayoneze  benzer görüntüye sahip yağın durumunun anlatılması için kullanılır.  Bu bir köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa yada herhangi bir nedenle yağ buharı dışarı çıkamıyor ve gece-gündüz sıcaklık  farklarından veya özellikle kışın yoğunlaşıp yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora  doğrudan bir zararı olmayan kaymaklaşmayı ve mayonezleşmeyi, köpürmeden  ayırmak gerekir.

Kilometre az yapılmış olsa dahi en azından senede iki defa yağ değiştirmek gerekir. Yağlar (Bunlara özellikle hidrolik yağlarda dahildir) ortamdan nem kapar,yoğunluğunu düşürür(Hidroskopiktir)

Uzun yolda köpüklenme yapmayıp, kısa mesafede köpüklenme yapmasının nedeni ise,
Kısa  mesafede yağ bloktan önce ısınır. Blok soğuk ve yağ sıcakken motor durdurulduğunda motor içinden terleme yapar. Sıcak nefesiniz nasıl soğuk cama  çarpınca buğulanma dolayısıyla nem oluşturuyorsa, bu durumda aynı şekilde motor içeriden nemlenme yapıyor demektir ve o nem yağa karışıyordur.
Motor yağınız klasik mineral yapıda std. bir yağsa daha fazla köpürmesi kaçınılmazdır özellikle kışın soğuk havalarda. Aracınızın genleşme  tankını işaret koyup takip edin, su eksilmiyorsa motor contası sağlamdır.(Sıcak-soğuk motor farkı dışında)
Uzun yolda olmamasının nedeni blok ve yağın yakın sıcaklıklarda kalmasıdır.
Eğer motor contası yanmış ve radyatör suyu motor yağına karışıyorsa bunu anlamak ve tespit etmek çok kolaydır.
İnce yapılı kağıt mendili açın, üzerine motor yağı seviye çubuğundan bir damla yağ damlatın ve 3-5 dk bekletin.
Eğer yağın etrafı temizse motor yağında su yoktur. Eğer damlanın etrafında bir hare belirirse motor yağında kesin su vardır.
Vakit geçirmeden müdahale edilmesi gerekir.
Aracınız hayırlı olsun,kazasız belasız günler dileğiyle......