škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Klima Kullanımı Hakkında

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Fabia59

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Forumun yeni üyesi olarak herkese selamlar.
Belki basit bir soru olabilir ama mazur görün ilk defa otomatik klima kullanıyorum.
Malum kış geliyor sabahlari camlar buz veya buğu olmakta. Klimayı tam olarak nasıl çalıstirmaliyiz ki bu camdaki buz veya içerideki buğuyu giderebilelim?
Teşekkürler.:ok:


Çevrimdışı Corvette.

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 219
    • Profili Görüntüle
En sol daki Max tuşuna basarak buğuyu önleyebilirsiniz. Sıcaklığı 25-26 olarak ayarlıyom ben.


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia59;596162
Forumun yeni üyesi olarak herkese selamlar.
Belki basit bir soru olabilir ama mazur görün ilk defa otomatik klima kullanıyorum.
Malum kış geliyor sabahlari camlar buz veya buğu olmakta. Klimayı tam olarak nasıl çalıstirmaliyiz ki bu camdaki buz veya içerideki buğuyu giderebilelim?
Teşekkürler.:ok:


araç soğukken motor ısınana kadar sürücü kapı camı hariç bir camı açıp gidin buğu olmayacaktır. max a getirirseniz ilk anda aracın içindeki hava da nemli ve buğu çözecek kadar güçlü sıcak veremediğinden ön camın daha da buğulandığını göreceksiniz. dirkekt hareket etmeyi düşünüyorsanız 1-2 km cam açık gitmek en sağlıklısı olacaktır kanımca. dışardaki buz için depo kapağındaki buz kazıyıcıyı kullanabilirsiniz. akşamdan sileceklerinizi kaldırmayı unutmayın ama :) silecekleri kaldıramıyorsanız ya da kaldırmak istemiyorsanız silecekleri gazete kağıdına sarabilir ya da cama temas etmemesi için araya naylon bir poşet koyabilirsiniz. buradaki temel amaç silecek lastiği ile camın bağlantısını keserek sileceğin cama yapışmasını önlemek.. nasıl yapacağınız size kalmış :)


Çevrimdışı SinirliSürücü

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Eray Güler;596182
araç soğukken motor ısınana kadar sürücü kapı camı hariç bir camı açıp gidin buğu olmayacaktır. max a getirirseniz ilk anda aracın içindeki hava da nemli ve buğu çözecek kadar güçlü sıcak veremediğinden ön camın daha da buğulandığını göreceksiniz. dirkekt hareket etmeyi düşünüyorsanız 1-2 km cam açık gitmek en sağlıklısı olacaktır kanımca. dışardaki buz için depo kapağındaki buz kazıyıcıyı kullanabilirsiniz. akşamdan sileceklerinizi kaldırmayı unutmayın ama :) silecekleri kaldıramıyorsanız ya da kaldırmak istemiyorsanız silecekleri gazete kağıdına sarabilir ya da cama temas etmemesi için araya naylon bir poşet koyabilirsiniz. buradaki temel amaç silecek lastiği ile camın bağlantısını keserek sileceğin cama yapışmasını önlemek.. nasıl yapacağınız size kalmış :)


Arabayı durdurup stop edince silecek kolunu 1 kez aşağı çekin böylece silecekler kendini servis durumuna alır ve camdan ilişkisi kesilir :ok::ok:


Çevrimdışı jackalcarlos_18

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 571
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SinirliSürücü;596235
Arabayı durdurup stop edince silecek kolunu 1 kez aşağı çekin böylece silecekler kendini servis durumuna alır ve camdan ilişkisi kesilir :ok::ok:


Valla mı ya bunu deneyecem hiç duymamıştım saolasın kardeşim bir bilgimiz daha oldu araçla ilgili


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SinirliSürücü;596235
Arabayı durdurup stop edince silecek kolunu 1 kez aşağı çekin böylece silecekler kendini servis durumuna alır ve camdan ilişkisi kesilir :ok::ok:


Camdan iliskisi nasil kesiliyor ki kendini havaya kaldirmiyordur herhalde :) olsa olsa camin ortasina getirir


Çevrimdışı SinirliSürücü

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Eray Güler;596242
Camdan iliskisi nasil kesiliyor ki kendini havaya kaldirmiyordur herhalde :) olsa olsa camin ortasina getirir


volsvagen grup araçlarda hep böyle. E hocam diyelim camı silcen silecekleri nasıl kaldırıyosun ? düz direk kenerken kırılırlar eğilirler.
Servis moduna alırsın silecekleri.

Video 1 : https://www.youtube.com/watch?v=9yYTEciTWn4

Video 2 : https://www.youtube.com/watch?v=ji0Z3RI4ubA

Ancak yine bizim kaldırmamız lazım silecekleri çok az


Çevrimdışı Fabia59

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Cevaplar için teşekkürler.
Klimayı auto da max'a getirip 25-26 derecede yakıyorum ön cama doğru. 2-3 sabahtır dışarısı 3 derece falan. Bu şekilde deniyorum, cam açmaya gerek kalmıyor şu an. Gerçi camda buzlanma yok sabahları henüz ama olursa 2 parmak cam açmayı da denerim mecbur kalırsam heralde :)


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia59;596986
Cevaplar için teşekkürler.
Klimayı auto da max'a getirip 25-26 derecede yakıyorum ön cama doğru. 2-3 sabahtır dışarısı 3 derece falan. Bu şekilde deniyorum, cam açmaya gerek kalmıyor şu an. Gerçi camda buzlanma yok sabahları henüz ama olursa 2 parmak cam açmayı da denerim mecbur kalırsam heralde :)

soğuk havada havalandırmayı hemen açmamak aynı zamanda motorunuzun çabuk ısınmasına da yardımcı olacaktır. sonuçta ısıtmayı açtığınızda devirdaim pompası derhal çalışmaya başlayarak motor soğutma sıvısını peteklerden geçirecektir. ısıtmayı açmadığınızda aracınız sırasıyla önce motor soğutma sıvısının 80 dereceye gelmesini bekleyecektir (ortalama bu değerlerdedir 78-83 derece arasında değişkenlik gösterebilir araca göre) ardından devirdaim pompasını çalıştırıp sıvının radyatörde dolaştırıp soğutmaya başlayacaktır. motor fazla ısınıp bu da yeterli gelmediğinde radyatör fanı çalışacaktır.

siz direkt olarak ısıtmayı çalıştırdığınızda ısınmakta olan sıvı henüz tam derecesine ulaşmadan radyatör ve petek içinde dolaşmaya başlayacağından motorunuzun soğuk olduğu süre de uzayacaktır. bu durum uzun vadede motorunuza ve turbonuza da zarar verecektir. zira soğuk motor soğuk yağ demektir. soğuk yağ daha az akışkan yağ demektir (geçen sene hava 0 dereceye düştüğünde motor yağını kontrol etmiştim ve zeytinyağı kıvamında olması gereken 10w-40 yağın bal kıvamına geldiğine şahit olmuştum), akmayan yağ da yeterince yağlama sağlayamadığından motor hareketli parçalarında erken aşınmaya yol açacaktır.

bu dediğimi çok basit bir şekilde test edebilirsiniz. soğuk bir sabahta aracınızı çalıştırmadan yağ çubuğunu çekin ve kıvamına bakın ardından gideceğiniz yere ulaştığınızda motoru kapadıktan hemen sonra yağın yoğunluğuna tekrar bakın aradaki farkı kendiniz görün :)
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2016, 00:53:58 Gönderen: Eray Güler »


Çevrimdışı jackalcarlos_18

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 571
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13886]Eray Güler[/MENTION] iyi diyon güzel diyon dostum da Turbo TSI motor yemin ediyorum daha aracı garajdan çıkarmadan 50dereceye geliyor, ilk virajı dönmeden 90 diyor ısıtma suyu:)). Bir önceki aracım Kia Piconto idi, hanım çok memnundu o da çok cabuk isiniyordu hemen kaloriferi acıyordu. Bu TSI dediğin dalga daha da iyi çıktı otoparktan cıkıp sogugu yemeden acıyoruz ısıtmayı:). Önceleri baktım lan acaba sogutma suyunda yagda falan bir olay mı var dıye ama yok araç normalinde ısınıyor hemencık


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Sabah camda daha az buğu olması için aracınızdan çıkarken içerideki sıcak havanın dışarı çıkmasına izin verin. Ben turbo için 30 saniye beklediğim sürede camı açıyorum. Bu sayede daha az buğu olduğunu göreceksiniz.


Çevrimdışı dorland

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
kışın aracı ilk çalıştrıdığımızda araç soğuk olacağından camlara sıcak üfleme uygulayamıyoruz ve buğlanmayı çözmekte uzayabiliyor,fakat soğutucu klimayı açarsanız anında çözecektir.klima gerçekten etkili..


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
ne mutlu tüm tsi sahiplerine diyelim ozaman ne diyelim :)


Çevrimdışı burak_kaan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;597754
Sabah camda daha az buğu olması için aracınızdan çıkarken içerideki sıcak havanın dışarı çıkmasına izin verin. Ben turbo için 30 saniye beklediğim sürede camı açıyorum. Bu sayede daha az buğu olduğunu göreceksiniz.


Turbo icin 30 saniye neden bekliyorsunuz? Bende de TDI Octavia var ve beklemem gerektigini bilmiyordum. Sabah calistirip direk yola cikarim.


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: burak_kaan;601604
Turbo icin 30 saniye neden bekliyorsunuz? Bende de TDI Octavia var ve beklemem gerektigini bilmiyordum. Sabah calistirip direk yola cikarim.


turbonuzun yağlanması için ona süre tanıyın. aynı şekilde aracınızı kapatmadan önce de bu sefer içinde olan basıncın boşalması için bir 30 saniye daha tanıyın. turbonuzun ömrü çok uzayacaktır. ötmeye başlarsa 3-4 bin tl bir masraf çıkarır.