škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dizel - Benzinli İkilemine Yönelik Bir Hesap Örneği

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı NafirKeyh

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FiLoLoG;571831
bu dizel benzin kıyaslaması bana enterasan geliyor. Sanırım bazen içimizi rahatlatmak istiyoruz kendimizi haklı kendimizi doğru sayarak :) 10 yıl benzinli araç kullanıp dizele geçen biri olarak dizelde benzin kadar yakıyor demek hayinlik olur hemde çok büyük bir hainlik. eski aracım 1,4 tsi idi 50 litre depo en fazla 600 km yapıyordum şuan 1,6 TDI 50 litre depo şehir içi dışı karışık 850 km. Aynı mı sizce ????

Aynı değil tabiki...

Aracı alırken de verilen fiyat aynı değil...

13.600 de az değil...

Sırf dizel diye 2016 Optimal Octavia yerine 2013 model Ford Focus da olabilirdi.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Hiç bir zaman dizel farkını amorti etmeye çalışmadım. Pahalıya alınıyorsa pahalıyada satılıyor. 2008 yılında fabia dizel ambianteyi 35 bine aldım. Benzinlisi 30 bindi. 2016 da 31.500 e sattım. Benzinlisi 26 falan ediyordu:) ikinci elde dizel daha az zarar ettirir. Fazladan verdiğiniz fark kaybolmaz. Hatta döneme gore artis bile kazanabilir. Her ay yakita daha az para vermekte kar kalir.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Pahali aliniyorsa satarkende pahali. Fazladan verdigim parayi su kadar zamanda amorti ederim demek sacma olur. Bir nevi depozito gibi birsey. Satarken geri aliyorsunuz ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Bahsedilen dizel araç zaten astra J kasa ise o kadar çok yakmasına şaşırmamaı. J kasa maalesef tüketim yönünden çok kötü bir kasa.

Bu arada motorları karşılaştırırken hacim ve beslemelerinin yanı sıra üretim yıllarını da karşılaştırmakta fayda var. Örnek olarak ilk çıkan TSI lar dünyaları yakarken yeni nesil TSI lar çok daha ekonomik. Yeni nesil TSI motorun da neredeyse 10 yıl önce çıkmış bir dizel ünite ile yarışması kadar da doğal birşey yok.

Bunlar hep zevk, tercih, bütçe meselesi. Kimi nispete daha sessiz çalışan ve daha çabuk hızlanan aracı sever ve tercih eder, kimisi için de ben sürekli yapıştırarak kullanayım ama az yaksın der, dizel alır.

Bu nedenle herkesin kendi aracı kendi tercihi, kendi hesabı. Benzinli lan adama niye dizel almadın veya dizel alan adama niye benzinli almadın demek çok da doğru değil.


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Turbo benzinliler de çıktıktan sonra dizelin uzun süreli sürüşlerde yakıt tasarrufundan başka avantajı kalmadı.

Sürekli uzun yol yapan kişinin dizel almasını anlarım da,
arabası kapısının önünde yatan, ayda yılda bir de uzun yola çıkan adamın dizel almasını anlamam.

gerek yok o kadar derde,  dikkate, gürültüye.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Aynı model bazında araçlar için TDI ve TSI seçimi arasında Dizel tercihi için sayısız faktör vardır. Bazı arkadaşların dediği gibi aralarındaki fiyat farkının hiç bir önemi yoktur bunu zaten satışta bir şekilde geri alırsınız. Dizel motor benzinli motora çok göre daha gelişmiş ve çok daha uzun ömürlüdür TDI ve TSI arasında hacim tork ve güç bakımından azımsanmayacak farklar vardır (Performans değil) çok daha az yakıt tüketir ekonomiktir LPDI LPG vs düşünmezsiniz Dizel ve Benzin arasındaki pompa fiyat farkı da önemlidir. Benzinli bir motora sahip aracınızla bujileriniz vs ıslandığında çok rahat yolda kalabilirsiniz ama Dizel motor tamamen suyun içinde hava alabildiği sürece saat gibi çalışır vs vs bu listeyi uzatabiliriz. Sıfır aldığım Corolla atmosferik 1.6 Benzinli aracımı 3.5 yıl sonunda 23.000 km de satmıştım 8-8.5 lt yakıt tüketimi vardı Su anda sahibi olduğum Yeti 1.6 TDI ve 2014 Ağustos çıkışlı 20 aylık aracım henüz 12.000 km de ve yakıt ortalaması 5.2 lt bu örnekleri yılda 5.000-7.000  km yaptığımı belirtmek için verdim ve bunun tamamına yakını da uzun yoldur. Eski 6 aracım 1.6 atmosferik motorlu benzinli araçlardı bu kez Dizel tercih ettim bugün olsa yine Dizel tercih ederim ekonomi için değil sadece tork için bence bu bile yeterlidir. Tabi herkesin kendi tercih ve zevk meselesidir Benzinli olsun Dizel olsun iyi günlerde kazasız belasız kullanmak dileğiyle...
« Son Düzenleme: 25 Nisan 2016, 16:14:21 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı promethe

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
Zaten paranız varsa( ayni donanıma ait benzinli dizel farkını verecek) ve yıllık çok km yapıyorsanız dizel doğru adrestir.


Çevrimdışı NafirKeyh

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
İKİNCİ HESAPLAMA

Hesabı su sefer de yıllık 15.000 km için, ortalama yakıt üzerinden yapalım. Fotoğraf da ekleyelim. Ortalama hız farkı da ayrıca dizelden yana olsun.

Bu bahsedilen testler C segment araçlar arasındaki sadece yakıt testledir. Octavia ve Astra H 1230 kg ağırlğı sahiptir. Sıfır alınınca malum dizel ve benzinli bakım masrafları dizel alehine değişiyor. Onu hesaba katmadım.

Skoda Octavia 1.2 110hp Manual TSI Optimal 65.400 TL

Skoda Octavia 1.6 110hp Manual TDI Optimal 79.000 TL

Aradaki fark 13.600TL

Yeni alınan TURBO benzinli aracın 36 km/h hız ortalaması 6.4 lt benzin (Skoda Octavia 1.2 110hp Manual TSI Optimal) (Daha ilk depo ve ben biraz aracın acemisiyim)



Eski aracım olan dizen aracın 43 km/h hız ortalaması 5.4 lt dizel (Astra H 1.3 90hp Manual Essentia + Konfor Paket)



___________________________________________________________________________________________________________

26.04.2016 Tarihinde

Benzin: 4.35 TL
Dizel: 3.60 TL

___________________________________________________________________________________________________________

Yıllık Benzin Masrafı 4176 TL

Yıllık Dizel Masrafı 2916 TL

Yıllık Vergi Farkı 374 TL

Dizel - Benzinli Motor Yıllık Farkı = 886 TL

___________________________________________________________________________________________________________

Araç alım fiyat farkı 13.600TL /886 TL = 15.34 YIL

15.34 X 15.000 km = 230.100 km

Yılda 15.000 km yol kat eden bir kişi 230100 km, 15.3 yıl sonra nasipse kâra başlar.

ARKADAŞLAR DİZEL ARAÇLARINIZIN (C Segment Otomobil) ÖZELLİKLE MOTOR SOĞUKKEN (EN AZ 4 SAAT ÇALIŞTIRILMAMIŞ) YOL BİLGİSAYARINI SIFIRLAYIP, 3-5 KM YOL SONRASINDAKİ, EN FAZLA 20 KM/H HIZLARDAKİ ORTALAMANIZI BEKLİYORUM. BURADAN BABAYİĞİTLERE DUYURULUR.

___________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________

FARKLI BİR HESAPLAMA DAHA...

Az önce çok sevdiğim bir arkadaşımın yanına uğradım. Kendisi mobilyacı ve 2013 model sıfır arabasının (1.4 TSI Jetta) 60.000 bakımını yeni yaptırdı.

Neden "Benzinli" aldın diye sordum.

O da bana "aldığım tarihte benzin-dizel arasında 14.000 TL vardı, ne yani, 5-6 yıllık yakıt paramı peşin mi verseydim" dedi.

O da hesaplamasını "depo" usulü yapanlardan.

Bu seferde hesabı depo olarak yapmak istedim.

1.2 TSI 110 hp Euro 6 Octavia Optimal = 65.400 TL

1.6 TDI 110 hp Euro 6 Octavia Optimal = 79.000 TL

13.600 TL Fark var...

27.04.2016 tarihinde... (Dün yapılan zamlı hali)

Benzin: 4.40 TL
Dizel: 3.65 TL

Octavianın deposu 50 lt...

13.600 / 4.40 =3090.9 litre yakıt yapar...

3090.9 / 50 = 61.818 Neredeyse 62 defa aracınızın deposunu ful doldurabiliyorsunuz.

Düşünsenize, aracınızı alıyorsunuz ve yanında da size 62 adet 50 lt yakıt veriyorlar, şöyle bir gözünüze getirin.

Kendi adıma konuşayım. Aracı alalı 24 gün oldu, daha deponun 4.5/10'u duruyor. Hadi fazla gezsem her ay 1 depo bitse. 62 / 12 = 5.16 yıl yapar...

Zaten yukarda resmini paylaştım, aracımın ortalama tüketimi 100 km / 6.4 lt

50 lt (depo)/ 6.4 lt (ortalama tüketimim) X 100 km (ortalama değer normu)

(50 / 6.4) = 7.8125 X 100 = 781.25 km yapar.

Eeee bundan bende 62 adet var. 781.25 X 62 = 48.437,25 km yol yapar...

Bu aradaaa... Vergiyi de ekleyelim

1.6 = 997 TL

1.2 = 623 TL

374 Lira fark eder.

Hesaplamada 5.16 yıl sonucunu bulmuştuk.

Bu fark da 3 yıl süreceği için 3 yıl X 374 TL = 1122 TL eder

Geriye kalan 2 yıllık fark ise;

1.6 (4-6 yaş) 748 TL

1.2 (4-6 yaş) 434 TL

314 TL fark eder. 2 yılda bu sürecek. 2 yıl X 314 TL =  628 TL

İlk 3 yıl vergi farkı toplamı 1122 TL + sonraki 2 yıllık vergi farkı toplamı 628 TL = 1750 TL yapar.

1750 / 4.40 = 397.7 lt yakıt yapar.

Bu da 397.7 / 50 = 7.954 depo ful yakıt demek.

(397.7 / 6.4) X 100 = 6214 km daha yol demektir.

TOPLAMDA

Sıfır alım farkı 48.437,25 km + Vergi farkı 6214 km = 54651, 25 km yol yapar

Sıfır alım farkı 61.818 adet 50 lt'lik yakıt + Vergi farkı 7.954 adet 50 lt'lik yakıt = 69.772 Ful depo yakıt eder. Nerdeyse 70 kez aracınızı fulleyeceksiniz.

Ben yılda 12 depo kullansam, genelde öyle oluyor. 69.772 / 12 =  5.8 yıl eder.


Aslında sıfır alınınca en az 2 yıl dizel araçlar daha çok bakım masrafı veriyor ama, kızıyorsunuz, onu da eklemiyorum ! [8D]

UNUTMAYIN BU HESAPTA ÇOK GEZDİREN DİZEL HENÜZ 1 KM BİLE GİTMEDİ. BU VERİLER SADECE ARADAKİ FARKIN BENZİNLİ ARACI NE KADAR DA ÇOK GEZDİRECEĞİNİ GÖSTERMEK İÇİNDİ.


Yıllık 25.000 km gezmedikten sonra dizel bana ne yapsamda pek mantıklı gelmiyor...


Çevrimdışı basstrader

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Ayrıca dizel torkludur, termodinamik olarak verimlidir. Bence tek sorun kısa mesafede motorun ısınmamasından kaynaklı fazla yakıt yakması. Daha once benzin + lpg kullanıyordum. 1 sene önce dizel aldım. Bundan sonra dizelden baska arac düşünmem.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

Ayrıca cam tavan için 3 4 bin tl harcayanlar dizel için 5 bin tl fiyat farkından şikayet ediyor. Bu da cok anlamsız ve şekilci bir yaklasım bence. Dizel verimlidir ,torkludur, benzinli motordan daha güvenilirdir, benzinli motora kıyasla çevrecidir. istediğiniz hesabı yapın bu gercek değişmez :)

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
şehir içi dışı, kısa uzun mesafe fark etmeksizin bir yere gidilmeye kalkıldığında ben bunların hesabını yapmadan gidiyor, diğerleri binbir türlü hesap kitap yapıyorsa, bir şekilde kendilerini hep benim arabaya atıyorlarsa iş hesap kitap boyutunu geçmiştir.
Herkesin kendine göre nedenleri ve savunacağı şeyler olacaktır bu konuda. Ben ısrarla dizeli ya da tsi'ı kötüleme çabasına anlam veremiyorum. Herkes kendi imkanlarına, fikirlerine, alışkanlıklarına bakarak karar veriyor genellikle.

Forum dünyasında büyük harfle yazmak bağırmak anlamına geliyor, bağırdığınızda haklı mı oluyorsunuz?

Ben dizeli de tsi'yi de ölümüne savunanları anlamıyorum, arkadaşlar tsi en iyisi desek mutlu mu olacaksınız, ya da hepimiz kötü desek satacak mısınız arabanızı?


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: basstrader;573034
...Dizel... ...benzinli motora kıyasla çevrecidir...
Son dönemde ortaya çıkan skandallarla hiç de öyle olmadıklarını düşünüyorum naçizane.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı pascalim

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 162
    • Profili Görüntüle
    • http://www.iltekbilisim.com
10 yil farklı kia modellerinde CRDi motor kullandım. Yıllık 20  25 arası km yapıyorum. Atmosferik korkusundan ( performans yüzünden ) hiç bulasmadim benzine.  

İstanbul içi her gün geziyorum iş için. Trafik vs bolca var.

Kullandığım dizel motorlar içinde 1.5 110 beygir 250 torku olan rio hariç, ( Euro 4 )

1.6 110 beygir ceed
1.6 128 beygir ceed

İst şehir içinde 7 lt altına hiç düşmedi.

Bu iki araç şehir dışında 120 sabit ile çorum istanbul arası 5.1 lt ortalama gördü.

Bu araçların 1500 kg olduğunu da ekleyeyim.  Ve manuel di.  Tork konvertör durumuna dahi girmiyorum.

Benim araç hafif ama konuda geçen octavia için konusursam keşke octi tsi alsaydım diyorum.  Satarken dizelin parasini çıkarması var tabi.  Benzinde alırken fark vermiyorsun ki satarken parasini çıkarsın. Tek gördüğüm ikinci el 1.4 tsi 150 olan Style yok. 1.2 den sonra gerçekten merak ediyorum o motoru.

Bu tsi motor özellikle şimdiki mqb ile hafifleyen kasalarda harika sonuçlar veriyor. Bir daha dizele dönmek için bence sebep yok.

Bir abimiz dizel hastası tork ve beygir ve dizelin homurtusu hoşuna gidiyor.  Yılda 10 bin bile belki yapmaz. Ama talisman aldı.  O motorda maşallah benim fabia ile ayni 0 100 değerine sahip.

Sonuç olarak bende depo hesabı yapıyorum.  Bu şartlarda peşinen fark ödemek banada mantıklı gelmiyor.


Çevrimdışı basstrader

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;573038
Son dönemde ortaya çıkan skandallarla hiç de öyle olmadıklarını düşünüyorum naçizane.
Hocam bir limitin üstüne cıkmamak için yazılım hilesi yapılması baska bişey. Aynı beyfgir gücündeki benzinli motorun dizele kıyasla co2 emisyonu fazladır. (Marka modelden bagımsız soyluyorum) Co2 yakılan yakılan yakıtın miltarına baglıdır. dizel motor verimleri her zaman benzinden en az % 10 fazladır. Cevreciliği burdan gelir. Bu verimlilik nedeniyle gemiler termik santrallerde dizel motor kullanılır, benzinli kullanılmaz. Benzinli gemi yada benzinli kojenerasyon tesisi duydunuz mu hiç? Verimlilik konusunda ne benzinli motor ne gaz türbini ne buhar türbini.. hiç bir motor dizelle yarısamaz. Benzinlinin baska avanttajları var elbet, bu nedenle benzinli tercih edenleri anlıyorum ama kimse benzinli cevrecidir verimlidir az yakar demesin  komik duruma düşer. Saygılar

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: basstrader;573170
Hocam bir limitin üstüne cıkmamak için yazılım hilesi yapılması baska bişey. Aynı beyfgir gücündeki benzinli motorun dizele kıyasla co2 emisyonu fazladır. (Marka modelden bagımsız soyluyorum) Co2 yakılan yakılan yakıtın miltarına baglıdır. dizel motor verimleri her zaman benzinden en az % 10 fazladır. Cevreciliği burdan gelir. Bu verimlilik nedeniyle gemiler termik santrallerde dizel motor kullanılır, benzinli kullanılmaz. Benzinli gemi yada benzinli kojenerasyon tesisi duydunuz mu hiç? Verimlilik konusunda ne benzinli motor ne gaz türbini ne buhar türbini.. hiç bir motor dizelle yarısamaz. Benzinlinin baska avanttajları var elbet, bu nedenle benzinli tercih edenleri anlıyorum ama kimse benzinli cevrecidir verimlidir az yakar demesin  komik duruma düşer. Saygılar

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
Çok düz mantık düşünüyorsunuz zira yakılan yakıtın atıkları sadece CO2 değil. Bunun NoX olanı var, CO olanı var, partikülü var, ...vb. Dizelin çevreci olmamasının baş sebebi kontrolü çok zor olan NoX gazlarının filtre edilmesidir.
Verimli olması başka bir şey, çevreci olması bambaşka bir şey bence.
Tamam bir gemi dizel motoruyla gideceği yere kadar 100 litre mazot yakacak ama benzin motorlu olsa 250 litre yakacak belki ama 100 litre mazotun daha fazla kirliliğe sebep olduğu yazılır hep çevre açısından.
Çeşitli taşıtlarda kullanılan dizel-benzinli motorlardan yola çıkıp da çevrecilik hesabı bence yapılamaz zira koca uçakların motorları da benzinle çalışıyor.
Saygılar
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı basstrader

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;573204
Çok düz mantık düşünüyorsunuz zira yakılan yakıtın atıkları sadece CO2 değil. Bunun NoX olanı var, CO olanı var, partikülü var, ...vb. Dizelin çevreci olmamasının baş sebebi kontrolü çok zor olan NoX gazlarının filtre edilmesidir.
Verimli olması başka bir şey, çevreci olması bambaşka bir şey bence.
Tamam bir gemi dizel motoruyla gideceği yere kadar 100 litre mazot yakacak ama benzin motorlu olsa 250 litre yakacak belki ama 100 litre mazotun daha fazla kirliliğe sebep olduğu yazılır hep çevre açısından.
Çeşitli taşıtlarda kullanılan dizel-benzinli motorlardan yola çıkıp da çevrecilik hesabı bence yapılamaz zira koca uçakların motorları da benzinle çalışıyor.
Saygılar
çevreci derken en etkin sera gazı olan co2 emisyonundan bahsettim. nox sox yakıt içeriği ve yanma prosesiyle ilgili konular. Verim konusunda evet dizelle hiç bir motor yarısamaz. Bu nedenle benzinli gemi motoru yada kojenerasyon tesisi yoktur. Ucaklar ise benzin değil jet a1 gibi özel distile yakıt kullanıyor bildiğim kadarıyla ama verümleri dizel motorun yarısından birazcık fazla. Neyse uzatmayayaım. Özetlemek acısından

- Benzinli motor verimi % 30 35
- Dizel verimi : 40 45 bazı motorlarda 50ye yakın.

İstediginiz hesabı yapın bu gercek değişmez. 3 5 km lik yola gidipiyorsanız gec ısınma problemleri nedeniyle benzinli. Ama 10 15 kmden daha uzun yollarda benzin dizelle boy ölçüşemez.

Ayrıca motor gücü = devir x tork

Aynı güçteki Benzinli motor devir üretir. Oysaki güçlü tok bir sürüş için tork üreten birseye ihtiyac duyarız yani = dizel motor

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk