škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia Tour (A4) Dişli Oranları

Ziyaretçi · 25 · 57501

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
tamam kolay aslında. bak bu çıkardığım formül, sadece yerleştiricez.

(((lastik taban ölçüsü)x(yanak yüzdesi/100)x2+(jant boyu inç x 25,4))xPİ)/1000.......
 
 
 60 x krank turu / (1000/lastik 1 tur boyu x şanzıman oranı x dif.oranı)


teker 195-65-15 ve son vites 0.84 oranlı, diferansiyel ise 3,684 oranlı. bunlar 1 e oran tabi.


formülden yerine koyup ekliyorum.

195 x 0,65 x 2 = 253

15 x 25,4 = 381

253+381=634

634 x Pİ(3,1416 alalım) = 1991,7744/1000=1,9917744 metre tekerininin 1 turu...... bunu not al ki diğer viteslerde hesaplarken tekrar yapmayasın.

sonra ki adım:

(60 x 6500)/(1000 / 1,9917744 x 0,84 x 3,684)

buda ne eder hemen söliyim

=251 km/s...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Geçen gün Octavia A4 1.6 MPI'nin vites oranları ve buna bağlı hızları tek tek inceledim. (195 65 15 için)
 
Sonuç; A4'te beklediğimden uzun bir şanzıman çıktı. A5 kasa 50 kg daha ağır olduğu halde bu ağırlıktan çekinerek çok güzel bir oran kullanmışlar. Ama açıkçası eski görüşüm tam tersine döndü ve A4'ün yüklü yokuş yukarı kalkışından ve özellikle rampa performansından daha çok endişe eder oldum. (Daha Octavia'm bile yok; ben niye endişe ediyorsam:rm:)
 
Her iki aracı kullanmış olan varsa bu konularda görüşlerini açıklarsa faydalı olur diye düşünüyorum. Örneğin ben sırf bu oranlara bakarak A5 MPI konusundaki endişelerimden kurtuldum. (ikinci kez olacak ama; Daha Octavia'm bile yok; ben niye endişe ediyorsam:rm:)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
a4 ler konusunda haklısın rampada resmen kıçı kalkmıyor o motorla ama a5 konusunda bilemiyorum


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: delidolu;22216
Paylaşım için teşekkürler de bir de bu oranlardan en anlamız gerektiğini cahil halka göre -örneğin ben- de açıklarsanız sevinirim. yani bu oranlardan ben ne anlamalıyım? benim nerede ne işime yarayacak? yani bir ara hızlanma, kalkış sırasında hımm benim dişli oranlarım bu adamın arabasındakinden farklı en iyisi otur oturduğun yerde mi demeliyim kendime? ya da arkaya 3 kişi bindikten sonra 4. ü de sığmaya zorlarsa kendini kardeş kusura kalma benim dişili oranlarım arkadaki 4. kişiyi desteklemiyor mümkünse sen devlet taban yolları ile yoluna devam et mi demeliyim? nedir bunun esprisi? teşekkürler.
Dikkat edersen vitesler arttıkça vitesin oranı da 1 değerine yaklaşmaya başlıyor. Motorun ürettiği tork değerini daha fazla olarak şanzımana iletip aracı hareket ettirmeye yarar şanzıman oranları. Motoru güçsüz araçlarda mesela 1. vites 5:1 gibi bir oran olarak bile seçilebilir. Ancak her 5:1 olarak görülen oran da o aracın güçsüz olduğu anlamına gelmez. İvmelenmesi çok iyi olsun diye 5:1 gibi bir oran da seçmiş olabilir üreticisi. Tabii bu durumda son sürat de düşük kalacaktır.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
ben tork,şanzıman dfransiyel bilmiirem.basıyom gidiyor.önceden çıkamadığım rampaları banamısın demiyor.ama bir ufaklık hanım ve ben.kalabalık olarak bir yere gitmedim sayılır.ama octide en çok rahatsızım olduğum bişi;zamanında devrini aldıramazsan olduğun yerde yığılıp kalıyor,yok eğer zamanında devrini aldırırsan süper.Birde benim önceden kullandığım araç 92 tempra 1.6 ve 93 optima 1.4 idi onlara göre kıyaslıyorum.Önceden teprayla 2 ile gidemediğim yeri rampayı şimdi 4.vites 110 ile çıkıyorum.Hatta 1 ay önceki yayla seyahatimde toyota verso ile kapışmışım sürekli rampa ona yardırking yapmışım ama garibim üzülmesin diye rampa aşağı yol verdim.Kısacası hakan gibi teknik konulardan anlamam.Matematiğim zaten hiç bir zaman iyi olmadı.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;23487
Dikkat edersen vitesler arttıkça vitesin oranı da 1 değerine yaklaşmaya başlıyor. Motorun ürettiği tork değerini daha fazla olarak şanzımana iletip aracı hareket ettirmeye yarar şanzıman oranları. Motoru güçsüz araçlarda mesela 1. vites 5:1 gibi bir oran olarak bile seçilebilir. Ancak her 5:1 olarak görülen oran da o aracın güçsüz olduğu anlamına gelmez. İvmelenmesi çok iyi olsun diye 5:1 gibi bir oran da seçmiş olabilir üreticisi. Tabii bu durumda son sürat de düşük kalacaktır.

bunun iyi anlaşılabilmesi için şu örneği vereyim, 1.4 bi motorun 4. vites oranı kısadır, ama 1.6 arabanın uzundur, 1.4 o rampada 1.6 ya çakabilir. (1.4 ün tork+beygir olarak zayıf olduğunu var sayıyoruz)

sonuçta motordan çıkan torklar kg bazında komiktir. ama ordan çıkan tork, şanzıman oranıyla çarpılır ve ohara dediğiniz TEKER TORKU elde edilir. şanzıman dişlisi büyüyüp, tekeriniz ufaldıkça artar bu teker torku. arabanızı götüren TEKER TORKUNUZ'dur.

o yüzden ahaaa bu 1.6, bu 1.4 e çakar demek her koşulda sökmez. ağırlık, şanzıman oranı, teker boyu gibi faktörler iş içine girerse olay değişir.

hani 5 uzundur son hızda çakar ama tırmanma vs.... anlatabildim umuyorum.


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;499
Octavia Tour (A4) Dişli Oranları
 
1.4 MPI 55KW (75HP) SEDAN VE COMBI
 
TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,45:1
2. VİTES : 1,94:1
3. VİTES : 1,29:1
4. VİTES : 0,97:1
5. VİTES : 0,81:1
GERİ VİTES : 3,17:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,467:1
 
1.6 MPI 75KW (100HP) SEDAN VE COMBI
 
TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,45:1
2. VİTES : 1,94:1
3. VİTES : 1,37:1
4. VİTES : 1,03:1
5. VİTES : 0,85:1
GERİ VİTES : 3,17:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,250:1
 
1.8 20V TURBO 110KW (150HP) SEDAN VE COMBİ
 
TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,30:1
2. VİTES : 1,94:1
3. VİTES : 1,31:1
4. VİTES : 1,03:1
5. VİTES : 0,84:1
GERİ VİTES : 3,06:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,684:1
1.9 TDI 66KW (90HP) SEDAN VE COMBI
 
TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,78:1
2. VİTES : 2,12:1
3. VİTES : 1,36:1
4. VİTES : 0,97:1
5. VİTES : 0,76:1
GERİ VİTES : 3,60:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,389:1
 
1.9 TDI 74KW (100HP) SEDAN VE COMBI
 
TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,78:1
2. VİTES : 2,06:1
3. VİTES : 1,35:1
4. VİTES : 0,97:1
5. VİTES : 0,74:1
GERİ VİTES : 3,60:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,389:1
 
 
Not : Direkt olarak Škoda Auto' dan aldığım bilgidir. Herhangi bir yerden alıntı değildir.

Ben bu şanzıman oranlarına bakarak şöyle bi yorumda bulunayım.1.8 turbo motorun şanzımanı spor kullanıma çok uygun.1-2 ve 3.vitesler kısa tutulmuş ki bu aracın daha çabuk ivlenmesini sağlar.4 ve 5.vitesler ise uzun tutulmuş buda aracın daha yüksek süratlere çıkmasına izin veriyor.1.6 MPI motorunda 4 ve 5.vitesler uzun tutulmuş ( 1.8T ile aynı ) Bu tabiki 1.8 turbo ile aynı süratlere çıkar anlamına gelmiyor.1.8 turbo motordaki piston çapı ile 1.6 MPI motordaki piston çapı bir değil tabiki.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: crash;41126
Ben bu şanzıman oranlarına bakarak şöyle bi yorumda  bulunayım.1.8 turbo motorun şanzımanı spor kullanıma çok uygun.1-2 ve  3.vitesler kısa tutulmuş ki bu aracın daha çabuk ivlenmesini sağlar.4 ve  5.vitesler ise uzun tutulmuş buda aracın daha yüksek süratlere  çıkmasına izin veriyor.1.6 MPI motorunda 4 ve 5.vitesler uzun tutulmuş (  1.8T ile aynı ) Bu tabiki 1.8 turbo ile aynı süratlere çıkar anlamına  gelmiyor.1.8 turbo motordaki piston çapı ile 1.6 MPI motordaki piston  çapı bir değil tabiki.
Çok gecikmiş bir cevap oluyor biliyorum; ancak 1.6 MPI ile 1.8T' nin  vites oranları aynı olmasına karşılık diferansiyel oranları farklı ve  1.6MPI' ın diferansiyel oranı daha kısa.:wnk:


Çevrimdışı Normacable

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Hallo zusammen,

ich habe mir im Oktober eine Octavia Combi Tour gekauft, und bin am überlegen bei dem Wagen Autogas nachzurüsten.

Hat jemand damit schon erfahrungen gemacht, oder gehört ?

Grüße

;-)