Tamponlar haricinde, hareketli parcalar, kaput, kapilar ve bagaj.. bazen bunlarin degismesi, cekic kaynak ile duzeltmeye gore daha saglikli ama sirf degisen olmasin diye yuzlerce cekic darbesi vuruyorlar... cekistiriyorlar vs.. degisse de degismese de boyanacak.. belki komple degil ama .. o sacin galvanizi gittikten sonra, dayanikliligi bozulduktan sonra vs, degismeyip orjinal ama boyali olmasinin pek de anlami yok..
Mesela ben arka camurluk, marspiyer, kapi diregi gibi parcalarin degisimine de supheli bakarim, sonucta adi arka camurluk ama aracin govdesinin bir parcasi... ve sac levhalarin ust uste binmesi, punto kaynak ile birlestirme vs.. ama arka camurlugu hurda bir aractan spiral ile kesip, kaynakla monte edenler var mesela... tamamen sagliksiz bir yontem.. sadece goruntu
Fabrikadan alabilirsiniz ama, kazali aracta o punto kaynakli bolgeyi cikarmak da cok zahmetli..
Yetkili servisler degisimleri biraz da usulune gore yapiyor.. arka amortisorun oldugu sac kisimi, kaynakla kesip yine kaynakla monte edip calisanlar var, hatta orjinal parca da olsa,punto kaynak olacak yerleri, kenarini kirpip belirli kismini kullananlar da var..
Bazen aracin ic trimini, fitilleri vs sokmeden anlamak bile zor oluyor..
Fitil altlari fabrikadan punto kaynakli ama devami oyle cikmiyor..
Boyali, degisen yok olmasi bazen de guvenli ve temiz olmayabiliyor...