škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Superb 1.4 TSI ACT Yakıt Tüketimi

kolgezer · 217 · 91474

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Gonzales;555866
O işler hikaye , her türlü uyuyor sadece daha takılmamıştır. 2.0 tfsi a asla takılamaz sıkıntı olur diyorlardı. Ustam zeki bey, taktıktan sonra  gördükki bizim en uyumlu denilen cax motorlardan daha iyi çalışıyordu.

Kısacası 1.4 tsi cth 180 lik motorada olmuyor densede uyuyor. Actlere dahada uyumlu . Actlerdeki teknoloji ile tasarruf dahada fazla oluyor 13 krş fln


Geçen Faruk abimiz var o paylaşmıştı ben onun yalancısıyım abi düz 150lilik listede varmış ancak act yokmuş demişti


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;555867
Geçen Faruk abimiz var o paylaşmıştı ben onun yalancısıyım abi düz 150lilik listede varmış ancak act yokmuş demişti
Kardeşim olay motor koduyla alakalı değil
Yüksek basınç pompası olan tüm turbondirekenjeksiyonlu araçlara cuk uyar.

140 lık Actlere uyuyor, yeni 150 lilik actlere hollanda daga bütçe bulup test etmemiştir ondan oluyor bu gecikmeler. Ama takmak istesen git asil otogaz zeki ustaya ustam buna takacağız vialleyi de tmm git yarın gel der sistem hazır olur [emoji4]


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Gonzales;555869
Kardeşim olay motor koduyla alakalı değil
Yüksek basınç pompası olan tüm turbondirekenjeksiyonlu araçlara cuk uyar.

140 lık Actlere uyuyor, yeni 150 lilik actlere hollanda daga bütçe bulup test etmemiştir ondan oluyor bu gecikmeler. Ama takmak istesen git asil otogaz zeki ustaya ustam buna takacağız vialleyi de tmm git yarın gel der sistem hazır olur [emoji4]


Bi tsi bulayım zaten direk kapında biticem abi [emoji23]


Çevrimdışı yldzfurkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 327
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Gonzales;555715
Yılda 35 bin yapıyorsanız tsi alıp lpdi taktırmamanız delilik olur asıl. Ben yıllık 35 bin yapsam birkaç senede arabayı amorti ederim. Keyfi gücü maliyet düşüklüğüde yanında hediye olur. [emoji1] dizel, düşük hacimli motorda pişmanlıktır.


1.5 senede bir kilometre nedeniyle aracımı değiştiriyorum sizce lpdi takılı yani tüplü ve yüksek kilometrede bir tsi superb'i mi satmak daha kolay yoksa dizel superb'i mi ? Yüksek hacimli dizel araçlarada sahiptik ancak yüksek oranda şehiriçi kullandıgımız için bu seferkini 1.6 tdi almak daha mantıklı geldi. Benim için asıl pişmanlık tonla para verdiğim arabaya tüplü binmek, otoparklarda sıkıntı yaşamak , benzinlikte şahinin arkasında lpg sırası beklemek ve 0 aldıgım bir aracın her ne kadar delme kesme olmasada orasıyla burasıyla oynatmak bagajında koca bir tüple gezmek olurdu. Söz konusu keyifsede evde keyif alabileceğim alternatif araçlarda var o yüzden pişmanlık 0 dostum. Düşük hacim dizel iyidir.


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yldzfurkan;555880
1.5 senede bir kilometre nedeniyle aracımı değiştiriyorum sizce lpdi takılı yani tüplü ve yüksek kilometrede bir tsi superb'i mi satmak daha kolay yoksa dizel superb'i mi ? Yüksek hacimli dizel araçlarada sahiptik ancak yüksek oranda şehiriçi kullandıgımız için bu seferkini 1.6 tdi almak daha mantıklı geldi. Benim için asıl pişmanlık tonla para verdiğim arabaya tüplü binmek, otoparklarda sıkıntı yaşamak , benzinlikte şahinin arkasında lpg sırası beklemek ve 0 aldıgım bir aracın her ne kadar delme kesme olmasada orasıyla burasıyla oynatmak bagajında koca bir tüple gezmek olurdu. Söz konusu keyifsede evde keyif alabileceğim alternatif araçlarda var o yüzden pişmanlık 0 dostum. Düşük hacim dizel iyidir.
Siz bana göre uzun vadede araç değiştiriyorsunuz. Tüplü müplü aldığımız tasarruf ve sorunsuz kullanıma değiyor. 1.6 dizel superb te aldım aldığım gibi enişteme verdim. Bana göre basınca gitmiyor sakinde kullansam şehir içi min. 7.5 lt yakıyor. Bakımları ve parçaları tsi a göre pahalı. Sıfır Alırkende tsi dan pahalı genelde. Satarken tercih sebebi olabilir bir nebze önde belki. Lakin akli selim düşünen biri şahincilerle de yan yana yakıt alır, muratçılarlada. Arabasınıda dizelden önce satabilir. Bu aracın temizliğine görede değişir. Ben avmlere herkesten rahat giriyorum. Gördüğüm normal lpglilerde rahat giriyor. O eskidendi. Lpg tanklarının benzin ve mazot depolarından daha güvenli olduğunu öğrenmiş olmalılar [emoji4] Diğer yandan amaç bellidir en doğru seçimi yapıp petrol şirketlerine elimizden geldiğince karşı dururuz. Doğayı minimum düzeyde kirletiriz. Paramız cebimizde kalır. Keyfimizide katlarız sürüş zevkinide. Daha sessiz seri her devirde canlı motor, tsi tfsi tgdi ve turbo  diğer motorlar piyasadaki tüm dizellerden öndedir. Haa yakında tüp olayıda kalkacak lpdi de. [emoji4] aracın kendi deposuna direk sıvı lpg dökülecek. Elektrikli araçlar yaygınlaşana kadar lpg ve emsalleri tüm motorları ele geçirecektir. [emoji4] çok yakında da mazot olayı minimuma indirgenecek ve satışlarının ciddi oranda azaltılması konusunda ortak karara varacak ülkeler ve üreticileri. Kısacası siz 1.6   2.0 3.0 dizellere fazla güvenmeyin. Ben bu sebeplerden dolayı 3.0 bitdi takıntımı bıraktım. Lpdi li kullanamasamda turbo benzinli araçlar heleki şu zamandaki başarıları düşünürsek dizelden evladır.


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kolgezer;555719
2 silindire geçme olayı belli bir süre gaz pedalına basılmadığında ya da çok az gaza dokunduğunuzda(yokuş aşağı inerken mesela)devreye giriyor. Yoksa, öyle rastgele 2 silindire geçme gibi bir durum söz konusu değil. Yokuş aşağıyken bile biraz gaza dokunmanız 4 silindire geçmek için yeterli. Hep 4 silindiri kullanayım diye bir çabanız varsa sürüş modunu sport a alırsınız  ayağınızı da gaz pedalından çekmezseniz bunu başarırsınız. zor olan 2 silindirde kullanmak. Kodlamayla belki iptal edilebilir bu özellik ama "musluğun fotoselini iptal edeyim kullanmadığım zamanda da su aksın" gibi bir talep bu.
Konuyu saptırdım bende biraz sanırım kusura bakmayın


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yldzfurkan;555880
1.5 senede bir kilometre nedeniyle aracımı değiştiriyorum sizce lpdi takılı yani tüplü ve yüksek kilometrede bir tsi superb'i mi satmak daha kolay yoksa dizel superb'i mi ? Yüksek hacimli dizel araçlarada sahiptik ancak yüksek oranda şehiriçi kullandıgımız için bu seferkini 1.6 tdi almak daha mantıklı geldi. Benim için asıl pişmanlık tonla para verdiğim arabaya tüplü binmek, otoparklarda sıkıntı yaşamak , benzinlikte şahinin arkasında lpg sırası beklemek ve 0 aldıgım bir aracın her ne kadar delme kesme olmasada orasıyla burasıyla oynatmak bagajında koca bir tüple gezmek olurdu. Söz konusu keyifsede evde keyif alabileceğim alternatif araçlarda var o yüzden pişmanlık 0 dostum. Düşük hacim dizel iyidir.


Lpdili aracın satımı konusundaki görüşlerinize katılmıyorum. Tsi ve türevi turbo benzinli araçlar zaten muadili dizellere nazaran çok daha yavaş satılıyor. En yakın örnek forumdaki 15 binde highline tsi passatı satan arkadaşımız Doğandır ki kaç ayda satabildiğine ben şahidim. Öte yandan tsi kullanıcılarının büyük bir çoğunluğu lpdiyi yüksek maliyet oranları sebebiyle o kadar parayı vereceğime dizelini alırdım zaten diyerek taktırmıyor ki bence lpdi uygulanmış bir araç almak çook daha mantıklı.  Daha az kirlenen çevre, daha düşük hacimden daha yüksek bg güçleri, sessizlik, bakımmaliyet ucuzluğu zaten turbo benzinli araçların artıları. Gelelim asıl takıldığım nokta olan kullandığınız ötekileştirici ve aşağılayıcı bakış açınız. Siz benzin istasyonlarında mototin alırken yanınıza benzin alan tipo yanaşmıyor mu? Yada dizel reno9,19lar yada atmosferi delmeye kararlı eski bmcler vs vs yanaşmıyor mu? Onları da  gördüğünüzde lanet olsun bu pis fakirlerle aynı havayı soluyorum mu diyorsunuz? Herneyse bu bakış açınızı yanlış buluyorum. Birlik ve bütünlüğe, kardeş olmaya bu kadar muhtaçken durumunun olup olmadığını bilmeden küçümsemek bizim gibi hareket eden her otomobilden zevk alan otomobil tutkunlarına yakışmaz. Bu satırları 1.4 turbo 140 bg lpgli aracımla önümdeki şahinin deposunun dolmasını beklerken yazıyorum. İyi geceler. Saygılar


Çevrimdışı DuMaN38

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1022
    • Profili Görüntüle
Lpg sırasında şahincilerin muratçıların arkasında beklemek lafı biraz talihsiz olmuş bence. Bende 2.8 v6 süperb ile yanaşıyorum lpg pompasına sağımda solumda birçok bmw ve mercedes görüyorum lpg sırası bekleyen. Bizim millet lpg li arabaları hala bagajdan mutfak tüpüyle lpg kullanan şahinlerden ibaret sanıyor herhalde.

Not: Euro bu kadar yüksek olmasa hiç affetmem direk tsi+lpdi patlatırım.


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Şehir içi 12-13 lt yakan insignia cosmolardan 6.3 lt yakan superblere gelmişiz. Şuan 1.4 tsi act den daha verimli(verimden kasıt min. yakıt tüketimi max. Performans) bir benzinli motor yok piyasada. bilen varsa söylesin biz de öğrenelim. Bu motoru(benzinliler arasından) kullanmayacaksak neyi kullanacağız demi:)
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2016, 11:04:11 Gönderen: kolgezer »


Çevrimdışı yldzfurkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 327
    • Profili Görüntüle
Tsi+lpdi ye mantıksız demiyorum ama benim için gereksiz. O aracı aldıktan sonra sanayide orda burda montaja bırakmak bile benim için eziyet. Bizde araç bayiiden alınır 15-30-45-60 binde bayii ye bakım için gider ve sonrasında ortalama 1.5 yaşında modellenir. Evde 1.4 TSİ araçta mevcuttu satıp modellemeden önce 6 ay gibi bir sürede 2. Araç oldugundan 15 bin kmde onunla devirdik. Çok şükür lpdi ihtiyacıda duymadım benzine mazota verdiğim para umrumda değil. Benım için o stepneye depo konması bile rahatsız edici bir durum yada ön kolsolda yakıtı gösteren bir parçayı görmek. Ama takanada saygım sonsuz neden taktın pişman olacaksın demem bilhassa kullanmakta isterim biraz. @kolgezer 1.6 tdi sahibi olarak evet motor sadece kasayı taşıyor normal bir kullanıcı için çok önem arz etmesede sportif sürüşte pek iç acıcı değil. Gelelim yarış sevdana. Madem bu kadar isteklisin sen al sahip oldugun en hızlı aracı bende aynı şekilde alıp geleyim bir deneyelim bakalım neler oluyor ? Alınızdaki araçla normal koşullarda 9sn nin  altına inemeyeceksiniz yani tavsiyem öyle benzinliye biniyorum diye ışıklarda falan kafa tutmayın millete araba sattırırlar adama. Yakıt konusundada iddialısınız ya Ankaraya bir gelişimdede dizel superble aynı rota aynı hız deneyelim bakalım ne görücez. Tahminimce forum bir lpdi'ci daha kazanacaktır.
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2016, 09:36:26 Gönderen: yldzfurkan »


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yldzfurkan;555944
Tsi+lpdi ye mantıksız demiyorum ama benim için gereksiz. O aracı aldıktan sonra sanayide orda burda montaja bırakmak bile benim için eziyet. Bizde araç bayiiden alınır 15-30-45-60 binde bayii ye bakım için gider ve sonrasında ortalama 1.5 yaşında modellenir. Evde 1.4 TSİ araçta mevcuttu satıp modellemeden önce 6 ay gibi bir sürede 2. Araç oldugundan 15 bin kmde onunla devirdik. Çok şükür lpdi ihtiyacıda duymadım benzine mazota verdiğim para umrumda değil. Benım için o stepneye depo konması bile rahatsız edici bir durum yada ön kolsolda yakıtı gösteren bir parçayı görmek. Ama takanada saygım sonsuz neden taktın pişman olacaksın demem bilhassa kullanmakta isterim biraz. @kolgezer 1.6 tdi sahibi olarak evet motor sadece kasayı taşıyor normal bir kullanıcı için çok önem arz etmesede sportif sürüşte pek iç acıcı değil. Gelelim yarış sevdana. Madem bu kadar isteklisin sen al sahip oldugun en hızlı aracı bende aynı şekilde alıp geleyim bir deneyelim bakalım neler oluyor ? Alınızdaki araçla normal koşullarda 9sn nin altına inemeyeceksiniz yani tavsiyem öyle benzinliye biniyorum diye ışıklarda falan kafa tutmayın millete araba sattırırlar adama. Yakıt konusundada iddialısınız ya Ankaraya bir gelişimdede dizel superble aynı rota aynı hız deneyelim bakalım ne görücez. Tahminimce forum bir lpdi'ci daha kazanacaktır.

Bakın benim derdim bir tartışma başlatmak değil, bu forumda sürekli 1,6 tdi ile 1,4 tsi kıyaslaması yapılır. bu iki araç arasındaki beygir farkı öyle 5-10 değil tam 30 beygir.ben bu kıyaslamayı doğru bulmadığımı, iki araç arasında ciddi bir performans farkı olduğunu belirtmek için yazdım o satırları.
 
Şimdi gelelim restinize,
1. ruhsatında adınızın yazdığı istediğiniz arabayla gelin her zaman beklerim.(özelden mesaj atmanız yeterli)
2.Yakıt konusuna gelince ben benzinliler arasında 1.4 tsi  en verimli dedim.bir benzinli arabanın dizel arabadan daha az yaktığını hiçbir zaman iddia etmedim.
3. bügüne kadar ne ışıklarda, ne de özel alanlarda kapıştığım hiçbir yarışı da kaybetmedim. Çünkü kaybedeceğim hiçbir yarışa girmedim.
 
Konu çok dağıldı, cevabınız olursa bana özelden yazın. zira burada yakıt tüketim değerleri paylaşılmalı.


Çevrimdışı OnurB

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 261
    • Profili Görüntüle
Konu çok gereksiz yere dağılmış, bu tarz tartışmalara gerek yok.

Bu motor varken neden dizel alınır gibi saçma sapan sorulara hiç gerek yok...

' Insignia varken neden Superb alınır ki , Passat varken neden Insignia alınırki ' kadar saçma ve boş bir soru !


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Farklı görüşü savunanlar karşıt görüştekiler için geçerli olan artı ve eksileri de düşünüp anlayışla karşılamalı. Herksin önceliği, beklentisi, bakış açısı farklı neticede.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Ankara daki son zamanlardaki soğuklar (-15 C) sebebiyle yakıt tüketimim artmış durumda. verileri paylaşıyorum.

Şehir içi: 9,0 lt (ortalama hız: 33 km/s)  Uzun süreli: 934 km. Sürüş süresi: 23 saat 12dk.


Çevrimdışı OnurB

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 261
    • Profili Görüntüle
Hem soğuk hem de kısa mesafe kullanıyorsanız çok doğaldır.