škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Tekrar Fransız; Citroen DS3

schumici · 109 · 29339

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;528079
Gerçekten çok yakıştı yeni egzoz ucu. Katalitik konusuna gelince Citroen dizel araçlarda katalitiğin boşaltılması ya da iptali arıza lambası yakmıyor çünkü konvertörün çıkışında sensör yok. Ancak turbo benzinli Citroenlerde durum farklı. Bunu serviste usta arkadaşlarla da konuşmuştuk. Onlar da Citroen mühendislerine sormak lazım abi falan dediler. Yani ekstra bir iş yapmak lazım (yazılım olur, sensörün yanıltılması olur).
 Ayrıca katalitiğin boşaltılması aracın sesini belirgin şekilde kalınlaştırıyor. Bizim dizel C4 rölantide kamyon gibi çalışmaya başlamıştı.


Çok teşekkür ederim :)

Kat iptali için yanıltıcı sensörler ilk başta işe yarıyor ama çok ömürlü değiller. En garantisi yazılım ama güç artışı istemeseniz bile aynı fiyatı çekiyorlar piyasada. Haliyle insan madem o kadar para veriyorum gücü de artsın o zaman diyor. Olmuşken dumpvalve falanda ekleyelim, üstüne yayları da değişelim falan filan derken kayış kopup gidiyor :)


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Merhaba arkadaşlar. Taze taze yapmış olduğum uzun yol tüketim testimi paylaşayım;

Dün akşam Ankara'dan başlayan yolculuğum Aksaray, Adana ve Gaziantep üzerinden son buldu. Her iki şehrinde rakımları birbirine çok yakın, bu sayede bu 'tek' ölçüm genel anlamda sağlıklı sayılabilir. (Dönüşü K.Maraş-Kayseri üstü yapmayı planlıyorum)

Araçta 2 kişi vardı, bagajda da 2 adet valiz.

Yakıt Total Excellium 95

Ankara'da Konya Yolu üzerinde Taurus Avm önünde yol bilgisayarını sıfırladım. Ölçümü Gaziantep'te Tugay kavşağında sonlandırdım. Duble yollarda 118'e, otoyollarda 130'a sabitleyerek ilerledim hep, yolun hemen hemen yarısı duble yol yarısı da otobandı. Yol üstünde 2 ufak mola verdim. Duble yollarda ilerlerken haliyle merkezlerdeki trafik ışıklarına yakalandım. Sıfırdan hızlanmalarda ne çok yavaş ne çok agresif davrandım, tamamen normal bir kullanım sergiledim. Aksaray sonrası şimşeklerin altında çok sert yanal ve karşıdan gelen rüzgarlar mevcuttu Pozantı'ya kadar, aracın ekstra efor sarfettiği çok rahat hissedilebiliyordu.

İşte bu şartlardaki 673 km'lik yolun tüketim verileri;



Kalan menzil ise şu;



Yol boyunca yol bilgisayarının anlık tüketim verilerini gözlemledim. Malum güzergah hem çok dağ tırmanışlı olduğundan hem de ters rüzgara denk geldiğimden biraz ekstra tüketti. Düz yollu ve rüzgarsız bir yolculukta çok rahat 5,5 lt'lere inilebileceğini düşünüyorum, çünkü yolculuğun başlarında bunu gördüm. Hele 110 gibi daha düşük hızlara sabitleyip giderseniz 5'e kesinlikle yaklaşacaktır.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Abi dönüşte kayseri üzeri gelme bence.Otoban üzeri daha rahat edersin.Ankara-Aksaray yolu Ankara-Kayseri yolundan çok daha güzel.


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: dgn;534116
Abi dönüşte kayseri üzeri gelme bence.Otoban üzeri daha rahat edersin.Ankara-Aksaray yolu Ankara-Kayseri yolundan çok daha güzel.


Şu Göksun dağlarındaki yeni tünelleri merak ettim kardeşim, o istikametten gidersem tamamen o yolu görmek için gidicem :)