škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Klimayı Açınca Hallenen Fabia

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı onuroktay

  • FabiaLovers
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 378
    • Profili Görüntüle
    • http://www.onuroktay.com
Selamlar arkadaşlar ;

Kalorifer değil, Bildiğiniz Klimadan (Soğuk üfleyen) bahsediyorum.

Sıcaklar malumunuz, Klima mecburen açıyorsunuz. Açtığım zaman Fabia 1.2 HTP 'de oluşan sorunlar ;

1- Direksiyon Hidrolik işaretinin çıkması ve Direksiyonun Sertleşmesi aşırı şekilde.

2- Frenlerin sertleşmesi

3- Aracın gidişinde inanılmaz şekilde bir çekiş güç kaybının yaşanması

4- Aracın neredeyse karakteristiğinin bozulacağı kadar garip şekilde yol alması

klimayı 2. Seviye de de açsanız 4. 'dede açsanız aynı boklar oluyor.

Arkadaş klima bu ya.. Yani nasıl bu kadar etkileyebilir.? Sorun nedir, nerede olabilir.?

Var mıdır bir açıklaması , bilenler cevaplarsa çok makbule geçecek.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30142
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Elektriksel bir sıkıntı gibi geliyor, alternatör aklıma geldi. Klima tahriki kranktan alıyor ama dediğin gibi bir güç kaybı anormal.


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı onuroktay

  • FabiaLovers
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 378
    • Profili Görüntüle
    • http://www.onuroktay.com
Alıntı yapılan: mustklc;529297
akü ne zaman değişti en son?


Akü hiç değişmemiş, Orjinal fabrika aküsü.

model: 2007


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: onuroktay;529241
Selamlar arkadaşlar ;

Kalorifer değil, Bildiğiniz Klimadan (Soğuk üfleyen) bahsediyorum.

Sıcaklar malumunuz, Klima mecburen açıyorsunuz. Açtığım zaman Fabia 1.2 HTP 'de oluşan sorunlar ;

1- Direksiyon Hidrolik işaretinin çıkması ve Direksiyonun Sertleşmesi aşırı şekilde.

2- Frenlerin sertleşmesi

3- Aracın gidişinde inanılmaz şekilde bir çekiş güç kaybının yaşanması

4- Aracın neredeyse karakteristiğinin bozulacağı kadar garip şekilde yol alması

klimayı 2. Seviye de de açsanız 4. 'dede açsanız aynı boklar oluyor.

Arkadaş klima bu ya.. Yani nasıl bu kadar etkileyebilir.? Sorun nedir, nerede olabilir.?

Var mıdır bir açıklaması , bilenler cevaplarsa çok makbule geçecek.


3. ve 4. sorunlar standart 1.2 htp klima sorunu normal yani. ama ilk 2 sorununuz normal değil.


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30142
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: mustklc;529350
Aküyü değiştirin bence.


iyi bir başlangıç  :ok:


Çevrimdışı lestat

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
2007 yılının aküsü yaklaşık 8 yaşında ki ortalama ömürleri 4-5 yıl falan. o da kullanıma bağlı olarak değişir. kaldı aracınızda elektronik ekipman fazlasıyla var dolayısıyla akü daha bir önem kazanıyor. o akünün normal şartlarda zaten değişmesi gerekiyor. durumunuz müsaitse varta delphi gibi kaliteli bir markayla değiştirin. öteki türlü aküyü bir ölçtürün normalse ölene kadar kullanın.
fakat sorun büyük ihtimalle akü de .
çünkü elektro servo direksiyonlar gücünü elektrikli bir motordan alır ve yüksek güç tüketirler.
eğer ki akü zayıfsa yük büyük oranda alternatöre biner. yokdan enerji varolamıyacağına göre motor o elektriği üretmek için daha fazla yüke girer artı bir de klima kompresörü işin içine girince 1.2 64hp lik motor fazlasıyla zorlanacaktır. bir de yeterli elektrik enerjisi üretilemezse araç sistemi kalan elektriği efektif kullanmak için servo direksiyonu devreden çıkacaktır.Burada sorunlu olan ya akü ya da alternatör.

başıma gelen bir şeyi anlatayım. benim fabianın altrernatör fişi çıkmıştı geçenlerde araç önce servo direksiyonu ardından asr ve absyi devreden çıkardı.
bir de şöyle bişi yazmışsınız
"Aracın neredeyse karakteristiğinin bozulacağı kadar garip şekilde yol alması." bunu tam anlıyamadım biraz açar mısınz


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
8 yıl akü değiştirilmez mi? Araba daha ne yapsın?
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lestat;529713

bir de şöyle bişi yazmışsınız
"Aracın neredeyse karakteristiğinin bozulacağı kadar garip şekilde yol alması." bunu tam anlıyamadım biraz açar mısınz


aynı araç bende de olduğu için tahminimce ve deneyimlerimle şöyle açıklayayım. 1.2 motor fabialar klima açılınca 1.4 101 hp benzin ve 1.4 dizellere göre çekişten fazlasıyla düşüyor. kalkıştaki bayılmalar, yokuş çıkarken ızdıraplar gibi örnekleyebilirim. yani klima zaten performansı olmayan motorun performansını iyice diplere çekiyor. sanırım arkadaş da bunu anlatmaya çalışmış


Çevrimdışı onuroktay

  • FabiaLovers
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 378
    • Profili Görüntüle
    • http://www.onuroktay.com
Alıntı yapılan: lestat;529713
2007 yılının aküsü yaklaşık 8 yaşında ki ortalama ömürleri 4-5 yıl falan. o da kullanıma bağlı olarak değişir. kaldı aracınızda elektronik ekipman fazlasıyla var dolayısıyla akü daha bir önem kazanıyor. o akünün normal şartlarda zaten değişmesi gerekiyor. durumunuz müsaitse varta delphi gibi kaliteli bir markayla değiştirin. öteki türlü aküyü bir ölçtürün normalse ölene kadar kullanın.
fakat sorun büyük ihtimalle akü de .
çünkü elektro servo direksiyonlar gücünü elektrikli bir motordan alır ve yüksek güç tüketirler.
eğer ki akü zayıfsa yük büyük oranda alternatöre biner. yokdan enerji varolamıyacağına göre motor o elektriği üretmek için daha fazla yüke girer artı bir de klima kompresörü işin içine girince 1.2 64hp lik motor fazlasıyla zorlanacaktır. bir de yeterli elektrik enerjisi üretilemezse araç sistemi kalan elektriği efektif kullanmak için servo direksiyonu devreden çıkacaktır.Burada sorunlu olan ya akü ya da alternatör.

başıma gelen bir şeyi anlatayım. benim fabianın altrernatör fişi çıkmıştı geçenlerde araç önce servo direksiyonu ardından asr ve absyi devreden çıkardı.
bir de şöyle bişi yazmışsınız
"Aracın neredeyse karakteristiğinin bozulacağı kadar garip şekilde yol alması." bunu tam anlıyamadım biraz açar mısınz




Merhabalar.

detaylı ve mantıklı açıklamanız için çok Teşekkürler hocam.

Akü olayına kesinlikle baktıracağım. En Son Akü'yü Ölçtürdüğüm zaman Akü gayet iyi çıkmıştı ama yine de aküyü değiştirmek gibi bir durumum olacak eğer sorunu çözecekse kesinlikle değiştiririm.

Aracın karakteristiğinden kastım ise,  Yol tutuş, Frenlerin sertleşmesi, Çekişte deli bir düşüş gibi genel bildiğiniz olaylar.


Çevrimdışı onuroktay

  • FabiaLovers
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 378
    • Profili Görüntüle
    • http://www.onuroktay.com
Bir de arkadaşlar.

Aküyü şimdiye kadar değiştirmeme sebebim, her ölçtüklerinde değerlerinin normal çıkmasıdır.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
O ölçtükleri normal durum... Mesela direksiyon pompası marş motorundan fazla akım çekiyor...Akü başka araba için iyi olsa da bu gibi arabalarda bayağı zayıf kalıyor.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı onuroktay

  • FabiaLovers
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 378
    • Profili Görüntüle
    • http://www.onuroktay.com
Anladım hocam. Yani kesinilikle ilk olarak AKüyü değiştirin diyorsunuz.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
İlk iş...yoksa ilk sırada  gidici olan bir direksiyon pompası masrafı var ki maliyeti 90 model tofaş parası...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)