škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 TSI 150hp Tüp Taktırmalımıyım?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AlperKoPat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: murat aktaş;553896
Abi hayırlı olsun octavia
Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin
Ankaraya geldiğinde aracı yakından görmek isterim.
Amin inşallah Murat bey... Ankara senede birkaç kez oluyor ona da inşallah diyelim [emoji3]


Çevrimdışı Vetmustafa

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 95
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AlperKoPat;553918
F1 var bende de trafik de dahil 17.11 de
Hayırlı olsun size de Mustafa Bey...


Cümlemize hayırlı olsun 1.4 TSİ alacak arkadaşlara tavsiyem 0-100 değeri 8 saniye olan bir aracı dizel araçların yakıt ekonomisiyle karşılaştırmasın hele hele 1.6 atmosferiklerle hiç karşılaştırmasın


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: burAKsoy;525618
2015 1.4 tsı 150 hp octavia,yarın nasip olursa teslim alıyoruz ve 1 hafta sonra 1200km sadece git ile gez gel sonucu 3bin km rahat yapacağımı düşünüyorum ve tüp taktırma önerilerinizi bekliyorum.
Konuyu aşağıya paylaşıyorum mutlaka inceleyiniz.
Alıntı yapılan: enoktakenokta;525620
Vialle ve Prins gibi sıvı sistem lpg taktıracaksanız -ki maliyeti 6.000-TL civarı- ve arabaya 4-5 yıl binip fazlaca kilometre yapacaksanız olabilir.
Lpdi benzinde kullanmayan %60 tasarruflu bir sistemdir 22 ila 23bin km arasında kendini amorti eder.
Alıntı yapılan: Engin E.;525630
cok gezeceksenız dızel alsaydınız keske...
Dizelin yarısını yakabiliyorum [emoji4]
Alıntı yapılan: viperking;525645
eğer ACT ise ACT ve LPG uyumu nasıl olacak çok merak ediyorum.

Tabii güzel esnafımız "sorun yok abi takılıyor" diyecek
Act vs farketmez lpdi aracın yakıt pompasına girer aracın kendi enjektörlerini kullanır. Haliyle benzin ne kadar uyumlu ise saf 105 oktana tekabül eden yakıt sıvı lpg daha uyumludur araçlara.
Alıntı yapılan: RCOZKY;525648
Act yok bu motor seçeneğinde.Bende yeni aldım 1.4 150 hp,yakıt cokta fazla yakmiyor.
Kaç yakıyorsa %60 ını düşün [emoji4]
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;525695
Euro 6 motorların yakıt tüketimleri gayet makul düzeylerde (en azından kağıt üzerinde). Bu yüzden LPG işine hiç girmeyin.
Euro 6 motorlar ile 13 kuruş seri kullanımda yakmak mümkün
Alıntı yapılan: burAKsoy;525734
Bu değerler makul 6-7 arası kalırsa değer süper tüpün t sini düşünmem o zaman..
Lpdi aslında tam olarak tüp olayı değil.
Alıntı yapılan: ailotana;525746
1.2 TSI 7500km oldu araç sürekli deniyorum. 90 ile 4.5, 100 ile 5, 110 ile 5.5, 120 ile 6 vs. diye gidiyor yakış. Bence hiç gerek yok LPG'ye.
Lpg iyi olmazdı eve lakin lpdi ile bu hesabınıza göre 13 14 kuruş fln yakabilirsiniz.
Alıntı yapılan: bluevelvet;526150
6000tl lik tüp kaç km de amorti edilir ki?
Benim araçta 22 bin kmde edildi.


http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=33701

Konuyu faydalı olması açısından paylaşıyorum. Ticari bir bağlantım hiç bir firma ile  yoktur.

Lpdi taktıranlar yukarıda bahsettiğim tasarrufu dışında

Çevreci
+10 bg vs katıyor
Motoru temizliyor
Piyasadaki pis benzinden kurtarıyor
Bakımı yok
Akarı yok
Kokarı yok
Çabuk amorti eder.

İyi forumlR [emoji5]


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Gonzales;554323
Konuyu aşağıya paylaşıyorum mutlaka inceleyiniz.

Lpdi benzinde kullanmayan %60 tasarruflu bir sistemdir 22 ila 23bin km arasında kendini amorti eder.

Dizelin yarısını yakabiliyorum [emoji4]

Act vs farketmez lpdi aracın yakıt pompasına girer aracın kendi enjektörlerini kullanır. Haliyle benzin ne kadar uyumlu ise saf 105 oktana tekabül eden yakıt sıvı lpg daha uyumludur araçlara.

Kaç yakıyorsa %60 ını düşün [emoji4]

Euro 6 motorlar ile 13 kuruş seri kullanımda yakmak mümkün

Lpdi aslında tam olarak tüp olayı değil.

Lpg iyi olmazdı eve lakin lpdi ile bu hesabınıza göre 13 14 kuruş fln yakabilirsiniz.

Benim araçta 22 bin kmde edildi.


http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=33701

Konuyu faydalı olması açısından paylaşıyorum. Ticari bir bağlantım hiç bir firma ile  yoktur.

Lpdi taktıranlar yukarıda bahsettiğim tasarrufu dışında

Çevreci
+10 bg vs katıyor
Motoru temizliyor
Piyasadaki pis benzinden kurtarıyor
Bakımı yok
Akarı yok
Kokarı yok
Çabuk amorti eder.

İyi forumlR [emoji5]


Dün yanlış yaptın düplü diesay burda diye bağıracaktın bak buluşmanın favorisi olurdın[emoji23]


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;554326
Dün yanlış yaptın düplü diesay burda diye bağıracaktın bak buluşmanın favorisi olurdın[emoji23]
Ben reklama değil selama geldim  incelemek isteyen olursa her zaman görürşürüz kardeş sıkıntı yok


Çevrimdışı pc001

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
lpg gibi uygualamar bence eski araçlara uygulanmalı yeni bir araç lpg takmak araca zarar vermekten başka birşey değil hele octavia gibi araca , her tarafından delik deşik edicekler aracı yazık yavv , 1.4 tsı motor bir araç zevk aracıdır miss gibi yakıttan yana sıkıntın varsa dizel alıcaktın .


Çevrimdışı ordic

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 234
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: pc001;554338
lpg gibi uygualamar bence eski araçlara uygulanmalı yeni bir araç lpg takmak araca zarar vermekten başka birşey değil hele octavia gibi araca , her tarafından delik deşik edicekler aracı yazık yavv , 1.4 tsı motor bir araç zevk aracıdır miss gibi yakıttan yana sıkıntın varsa dizel alıcaktın .


hocam size çok fena katılıyorum, eski aracım olan golf V için araştırma yaptım, beni caydıran ne 2700 TL'lik aldığım fiyat nede yılda gidilen km üzerinden hesaplanan amorti süresi oldu. Sadece aracın delik deşik olması ki benim aracım 2004 modeldi :) sattım tdi rapid SB aldım.


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: pc001;554338
lpg gibi uygualamar bence eski araçlara uygulanmalı yeni bir araç lpg takmak araca zarar vermekten başka birşey değil hele octavia gibi araca , her tarafından delik deşik edicekler aracı yazık yavv , 1.4 tsı motor bir araç zevk aracıdır miss gibi yakıttan yana sıkıntın varsa dizel alıcaktın .

Konuyu pek okumadınız galiba , lpdi de araca zarar verilmiyor tadilat sıfır. Diğer lpg sistemlerini bende beğenmiyorum silindir vs deliniyor enjektörler için oysa lpdi motorun  tepesinden yüksek basınç pompasından  tamamen sıvı  yakıt veren basit mekanik bir sistemdir. Bir sistem için yorum yapmadan önce öğrenin ne olduğunu sonra 'miss gibi tsi keyfi ' daha iyi nasıl yaşanıyor görmüş olursunuz.


Çevrimdışı pc001

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Gonzales;554345
Konuyu pek okumadınız galiba , lpdi de araca zarar verilmiyor tadilat sıfır. Diğer lpg sistemlerini bende beğenmiyorum silindir vs deliniyor enjektörler için oysa lpdi motorun  tepesinden yüksek basınç pompasından  tamamen sıvı  yakıt veren basit mekanik bir sistemdir. Bir sistem için yorum yapmadan önce öğrenin ne olduğunu sonra 'miss gibi tsi keyfi ' daha iyi nasıl yaşanıyor görmüş olursunuz.


Değişik sistemler var doğrudur ama demek istediğim ne olursa olsun aracın yapısını değiştirmek uzun vadede hep zarar verir.


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: pc001;554352
Değişik sistemler var doğrudur ama demek istediğim ne olursa olsun aracın yapısını değiştirmek uzun vadede hep zarar verir.
Ben yıllarca dizel kullandım. Sözde az yakıyor diye çok çektim. Gitmez , kokay ısınmaz, bakımı parçası arızası hep külfet benzinlilere göre.

Size birşey söyleyimmi asıl arabaya Türkiye şartlarında zarar veren şey benzin ve dizel yakıttır. İçerisine tonla katkı adı altında kimyasal katılıyor. Aldığınız yakıtın  İçerisindeki petrol miktarı günden güne azalıyor oktanı düşüyor. Belki 91 92 oktan bile anca kullanabiliyoruz. Avrupadaki yakıtlara göre vahim durumdayız. Lpg de iyi değil  yani büyük çoğunluğu sıvı olsada %20 %30 gaz miktarı ile karışık yakıt motora hiç iyi gelmiyor. Ne kadar çevreci olsada Bu yüzden performanslar düşüyor. Sarfiyatıda fazla.

Lakin daha yüksek basınç ile lpgyi tamamen sıvıya dönüştürdümmü ortaya harika bir yakıt çıkıyor. Minimum değeri 102 oktan olan performanslı ve çevreci ve sarfiyatı düşük , yani 10 lt benzin harcıyorsanız max. 12 lt lpdi tüketiyor araç oysa lpg de bu durum 17 18 lt ler.

Tasarruflu olması sadece benzin kullanılmadığı için değil. Sarfiyatıda nerdeyse benzin ile aynı.



Bu gördüğünüz benim motordan. Alttaki sarı parça tüm tsilarda olan orjinal yüksek basınç pompası yani benzinin girdiği yer.

Sağ üsteki ise vialle kit. 2 hazne var. Birinde benzin bekliyor diğerinde lpdi. Anlık olarak değil sürekli lpdi aktarılıyor oraya. Benzin hortumunu çıkar vialleye tak. Vialleden bir hortum çıkar oraya geri tak. Senin içerdeki düğmede.  komutuna görede ister benzin ister lpdide kullan,  gibi düşünün.
bu Tanktan gelen yakıt tamamen sıvıya dönüşüyor . İlk marş dahilde lpdi kullanıyorsunuz. Benzine isterseniz geçiyorsunuz. Yada lpg bitince. Ben 25 bin kmdir 100 tl lik benzin almışım sadece oda acelem olmuştur durup lpg alamamışımdır. Çeyrek depo duruyor kaç bin oldu hala duruyor. Arıza ışığı yok bişey yok. Sadece bugüne kadar yüksek basınç pompası değişmesi gerekti bir kere 450 tl. O da tsiların kronik sorunu 75 ila 100000 km arasında değişebiliyor. Ben benzinde test ettim aracı total yakıt yeni almıştım. Obd den ölçtüm 0–100 sn olarak araç lpdiye göre  bariz geri düşüyor benzinde.



Herkes gibi lpg alıyorum gerisini vialle hallediyor.


Anlayacağınız araca zarar verme ve yapısı değişme vs  söz konusu değil. aksine motor ömrünüz saf bir yakıt olduğu için artıyor.  Özellikle vialle gibi mekanik ürünleri olan marka sayesinde

Aslanımın asıl yemini esirgememiş oluyorum.
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2016, 13:18:18 Gönderen: Gonzales »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Tsi larda bildigim kadariyla oktan kisiti var. Tam hatirlamiyorum ama passat da depo kapaginda max 98 oktan gibi bi ifade var.

Lpg daha yuksek oktana denk geliyor. Bu fazla isi motora zarar vermez mi


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;554361
Tsi larda bildigim kadariyla oktan kisiti var. Tam hatirlamiyorum ama passat da depo kapaginda max 98 oktan gibi bi ifade var.

Lpg daha yuksek oktana denk geliyor. Bu fazla isi motora zarar vermez mi
102 oktan benzin ile 102 oktan lpdi aynı performansta değiller. Olsa olsa 98 oktan benzin ile başabaş olurlar.  Pratiktede total shell gibi markaların en yüksek benzinlileri ile karşılaştırdım sonuç bariz farklı lpdi daha performanslı. Motorda da yüksek  ısı olsa güç kaybı oluşurdu. Aksine motorum yazılımda olmasına rağmen benzinde ki gibi ısınmıyor. Yağ olarak ta yeni castrol titanium kullanıyorum onunda faydası var biraz.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Eger lpdi daha perf li ise daha iyi yaniyor demektir. Verimlilugi daha cok olsa da daha iyi yanma daha cok isi demektir.

Tabii bu perf farki dediginiz gibi 98 oktan die satilan benzinin aslinda daha dusuk oktan olmasindan da kaynakli olabilir.

Kesin yargi icin bence sicaklik degerlerini olcmek gerekir.

Daha uzun sureli kullaniminizdaki paylasimlari bekliyoruz.


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;554364
Eger lpdi daha perf li ise daha iyi yaniyor demektir. Verimlilugi daha cok olsa da daha iyi yanma daha cok isi demektir.

Tabii bu perf farki dediginiz gibi 98 oktan die satilan benzinin aslinda daha dusuk oktan olmasindan da kaynakli olabilir.

Kesin yargi icin bence sicaklik degerlerini olcmek gerekir.

Daha uzun sureli kullaniminizdaki paylasimlari bekliyoruz.
Yani benim araçta 70000 kmdir var bu sistem ne bende ne ilk sahibinde hiç bir sorun olmadı şükür. Olursada paylaşırım . Oktan meselesine gelince zaten lpgnin oktanı yüksek ama yanıcılığı benzin kadar iyi değil. Heleki gazla karışık kullanılan klasik yakıtın yanması daha zayıf.

Piyasada en fazla 95 oktan benzin var oda gerçek değil. Keşke 98 vs yada en azından 97 bulabilsek ama gerçek oktanlı  benzin yok malesef. Bu yüzden de yüklü roll yapan arkadaşlar methanol kit fln kullanıyor .
Alıntı yapılan: viperking;554364
Eger lpdi daha perf li ise daha iyi yaniyor demektir. Verimlilugi daha cok olsa da daha iyi yanma daha cok isi demektir.

Tabii bu perf farki dediginiz gibi 98 oktan die satilan benzinin aslinda daha dusuk oktan olmasindan da kaynakli olabilir.

Kesin yargi icin bence sicaklik degerlerini olcmek gerekir.

Daha uzun sureli kullaniminizdaki paylasimlari bekliyoruz.


Çevrimdışı ordic

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 234
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Gonzales;554357
Ben yıllarca dizel kullandım. Sözde az yakıyor diye çok çektim. Gitmez , kokay ısınmaz, bakımı parçası arızası hep külfet benzinlilere göre.

Size birşey söyleyimmi asıl arabaya Türkiye şartlarında zarar veren şey benzin ve dizel yakıttır. İçerisine tonla katkı adı altında kimyasal katılıyor. Aldığınız yakıtın  İçerisindeki petrol miktarı günden güne azalıyor oktanı düşüyor. Belki 91 92 oktan bile anca kullanabiliyoruz. Avrupadaki yakıtlara göre vahim durumdayız. Lpg de iyi değil  yani büyük çoğunluğu sıvı olsada %20 %30 gaz miktarı ile karışık yakıt motora hiç iyi gelmiyor. Ne kadar çevreci olsada Bu yüzden performanslar düşüyor. Sarfiyatıda fazla.

Lakin daha yüksek basınç ile lpgyi tamamen sıvıya dönüştürdümmü ortaya harika bir yakıt çıkıyor. Minimum değeri 102 oktan olan performanslı ve çevreci ve sarfiyatı düşük , yani 10 lt benzin harcıyorsanız max. 12 lt lpdi tüketiyor araç oysa lpg de bu durum 17 18 lt ler.

Tasarruflu olması sadece benzin kullanılmadığı için değil. Sarfiyatıda nerdeyse benzin ile aynı.



Bu gördüğünüz benim motordan. Alttaki sarı parça tüm tsilarda olan orjinal yüksek basınç pompası yani benzinin girdiği yer.

Sağ üsteki ise vialle kit. 2 hazne var. Birinde benzin bekliyor diğerinde lpdi. Anlık olarak değil sürekli lpdi aktarılıyor oraya. Benzin hortumunu çıkar vialleye tak. Vialleden bir hortum çıkar oraya geri tak. Senin içerdeki düğmede.  komutuna görede ister benzin ister lpdide kullan,  gibi düşünün.
bu Tanktan gelen yakıt tamamen sıvıya dönüşüyor . İlk marş dahilde lpdi kullanıyorsunuz. Benzine isterseniz geçiyorsunuz. Yada lpg bitince. Ben 25 bin kmdir 100 tl lik benzin almışım sadece oda acelem olmuştur durup lpg alamamışımdır. Çeyrek depo duruyor kaç bin oldu hala duruyor. Arıza ışığı yok bişey yok. Sadece bugüne kadar yüksek basınç pompası değişmesi gerekti bir kere 450 tl. O da tsiların kronik sorunu 75 ila 100000 km arasında değişebiliyor. Ben benzinde test ettim aracı total yakıt yeni almıştım. Obd den ölçtüm 0–100 sn olarak araç lpdiye göre  bariz geri düşüyor benzinde.



Herkes gibi lpg alıyorum gerisini vialle hallediyor.


Anlayacağınız araca zarar verme ve yapısı değişme vs  söz konusu değil. aksine motor ömrünüz saf bir yakıt olduğu için artıyor.  Özellikle vialle gibi mekanik ürünleri olan marka sayesinde

Aslanımın asıl yemini esirgememiş oluyorum.


Hocam sıvı lpg yakıtı çok methetmişsiniz. Keşke vw de benzinden vazgeçseler yada seçenek sunsalarda insanlar istepneyle uğraşmasa.