škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

çekiş sorunu yardım

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı koreli27

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
2004 fabia 1.4 101 bg aracım var çekişinde bir sorun var yokuşlara 4. vitesle bile çikmiyo hemen devirden düşüyo 5. vites 3000 devirde 90 km ancak görüyo sizce sorunu nedir bilgi verirseniz sevinirim arkadaşlar.


Çevrimdışı onuroktay

  • FabiaLovers
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 378
    • Profili Görüntüle
    • http://www.onuroktay.com
Selamlar hocam ;

aracınız LPG 'li ise LPG dişinda benzinle deneyin çekişini. Değilse Akü, Baskı Balata her şey olabilir. Baskı balata olayını Debriyajın kavramasından da anlayabilirsiniz.


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
bende yaklaşık 5 sene önce arabamı aldığımda  aynı dertten muzdariptim. baskı balatanın ömrünü tamamladığı yönünde görüşler vardı . bir kaç sanayici arkadaşa gösterdim baskı balata iyi dediler. sonra bu arabanın karakteristiğini çözdüm. araba yüksek devirlerin aracı güç bekliyorsanız 4500-5000 deviri bulacaksanız. baskı balata bitik araba düzde de hantal olur düzlükte 3000 devir sonrası gaza bastınmı cevap veriyor.


Çevrimdışı koreli27

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: onuroktay;524195
Selamlar hocam ;

aracınız LPG 'li ise LPG dişinda benzinle deneyin çekişini. Değilse Akü, Baskı Balata her şey olabilir. Baskı balata olayını Debriyajın kavramasından da anlayabilirsiniz.
teşekkürler hocam
benzindede aynı araç debriyajım biraz yukardan kavrıyo ama bu araçlarda böyle önemli değil dediler

Alıntı yapılan: biHEmta;524198
bende yaklaşık 5 sene önce arabamı aldığımda  aynı dertten muzdariptim. baskı balatanın ömrünü tamamladığı yönünde görüşler vardı . bir kaç sanayici arkadaşa gösterdim baskı balata iyi dediler. sonra bu arabanın karakteristiğini çözdüm. araba yüksek devirlerin aracı güç bekliyorsanız 4500-5000 deviri bulacaksanız. baskı balata bitik araba düzde de hantal olur düzlükte 3000 devir sonrası gaza bastınmı cevap veriyor.
aynen hocam düzde araba kendini atıyo hantal kalmıyo ama yokuşta vitesi yükseltirsen hantal kalıyo arkadaşlarım 101 bd 1.4 motor böyle olmaz bişey vardır bunda diyip duruyolarlar benimde canım sıkılıyo  :)


Çevrimdışı srdr4270

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 232
    • Profili Görüntüle
Bende de 1.4 101hp sedan var(LPG-lovato).126 nm tork arabadan yokuşta çok bişey beklemiyordum ancak 4000-4500 devre kadar çevirince çoğu 1.6 ve dizelin arkasına yapışıyorum. Biraz devirli kullanın ve/veya yokuşa hızınızı almış girin.  Nihayet bu aracın yokuşta ve yüklü olduğunda hantallaşması gayet normal.
« Son Düzenleme: 22 Temmuz 2015, 13:01:01 Gönderen: srdr4270 »


Çevrimdışı fety34

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
aynı dertten muzdaribim ama benim baskı balata değişim zamanı geldi değişince bakalım etkileyecek mi.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: koreli27;524212
aynen hocam düzde araba kendini atıyo hantal kalmıyo ama yokuşta vitesi yükseltirsen hantal kalıyo arkadaşlarım 101 bd 1.4 motor böyle olmaz bişey vardır bunda diyip duruyolarlar benimde canım sıkılıyo  :)
Azamî torku olan ve çok da yükseek bir değer olmayan 126Nm' yi 4400d/d' da; azamî gücünü de 6600d/d' da veren bir motor ve devirli kullanılmalı. Hele ki ekonomi düşünülerek uzun tutulmuş 5. vites oranının da etkisiyle rampalarda düşük devirlerde kendini ileri atması hayal.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı e.g.uysal

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Bu arabadan 3000 devirin altında hiçbirşey beklemeyin. Hele 4 ve 5. vites için 4000 devirden önce ivmelenmek mümkün değil.


Çevrimdışı koreli27

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekkürler