škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

direksiyon sertlesme sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,

Aracım 2004 special...

Benim de başıma şöyle birşey geldi yardım ederseniz sevinirim... Aracı bu sabah normal yaptığım gibi çalıştırdım. Direksiyon arıza lambası yanıyordu. Sonra kontağı kapadım, biraz geçtikten sonra yine çalıştırdım. Arıza lambası yine yanıyordu. Sonra hareket ettim bir iki tur atayım dedim geçmezse evde bırakacaktım.

İlk sokak arasından dönerken biraz zorlanarak direksiyonu çevirdim. Biraz çevirmemin ardından lamba söndü direksiyon hafifledi. İlk defa yapıyor bunu.

İşe geldim stop ettim. Tekrar deneyeyim dedim bu sefer arıza lambası yanmadı...

Aracın aküsü yeni. Sizce sorun ne olabilir? Yardım ederseniz sevinirim. Aracın nerelerine bakayım sorun için?


Çevrimdışı CyberWolf

  • Fabia Aşığı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;480177
Merhaba arkadaşlar,

Aracım 2004 special...

Benim de başıma şöyle birşey geldi yardım ederseniz sevinirim... Aracı bu sabah normal yaptığım gibi çalıştırdım. Direksiyon arıza lambası yanıyordu. Sonra kontağı kapadım, biraz geçtikten sonra yine çalıştırdım. Arıza lambası yine yanıyordu. Sonra hareket ettim bir iki tur atayım dedim geçmezse evde bırakacaktım.

İlk sokak arasından dönerken biraz zorlanarak direksiyonu çevirdim. Biraz çevirmemin ardından lamba söndü direksiyon hafifledi. İlk defa yapıyor bunu.

İşe geldim stop ettim. Tekrar deneyeyim dedim bu sefer arıza lambası yanmadı...

Aracın aküsü yeni. Sizce sorun ne olabilir? Yardım ederseniz sevinirim. Aracın nerelerine bakayım sorun için?



Akü değiştirmen lazım akün zayıflamış..


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Ek olarak,

Direksiyon pompası veya açı sensörü arızalarında arıza ışığı sürekli mi yanar? Benimki gibi bir durumda bu arızaların olma riski var mıdır?


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;480177
Merhaba arkadaşlar,
 
Aracım 2004 special...
 
Benim de başıma şöyle birşey geldi yardım ederseniz sevinirim... Aracı bu sabah normal yaptığım gibi çalıştırdım. Direksiyon arıza lambası yanıyordu. Sonra kontağı kapadım, biraz geçtikten sonra yine çalıştırdım. Arıza lambası yine yanıyordu. Sonra hareket ettim bir iki tur atayım dedim geçmezse evde bırakacaktım.
 
İlk sokak arasından dönerken biraz zorlanarak direksiyonu çevirdim. Biraz çevirmemin ardından lamba söndü direksiyon hafifledi. İlk defa yapıyor bunu.
 
İşe geldim stop ettim. Tekrar deneyeyim dedim bu sefer arıza lambası yanmadı...
 
Aracın aküsü yeni. Sizce sorun ne olabilir? Yardım ederseniz sevinirim. Aracın nerelerine bakayım sorun için?
Hocam direksiyon pompasındaki yağı kontrol ettiniz mi ?


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Ayrıca aracı vurdurarak çalıştırmak triger kayışının kopmasına neden olabilir , aracın çalışması ve triger kayışının kopması eğer çakışırsa motor iner sizi baya bi masrafa sokar . Onu geçelim aracın elektrik elektronik aksamı zarar görebilir. Servo beyni veya direksiyon pompası arıza verebilir . O yüzden takviye ile çalıştırmak daha mantıklı . Takviye ile çalıştırırkende aracın üzerinde bulunan akü ile takviye edilen akünün amperlerinin aynı olmasına dikkat edelim . Aksi takdirde elektronik aksamın yanmasına neden olabilir .


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Geçen dediğim olay şimdiye kadar tekrarlamadı inşallah da tekrarlamaz. Yağ aklıma geldi baktım da, size bikaç sorum daha olacak;

1- Motorun hemen arkasındaki yağ direksiyon pompasının yağı mıdır? Yağ seviyesi minimum çizgisinde görülüyor. Ekleme mi yapılmalı komple değişilmeli mi? Bide çok görülmeyen sol ön tekerleğin üstünde bi yağ bölümü var. Bu fren yağı mıdır?

2- Direksiyon pompası ve soketleri tam olarak nerededir? Soket temizliğini nasıl yapmalıyım? w40 gibi spray sıkarak mı yoksa soketlerin oksitini gidermek için özel bi solüsyon var mıdır?

3- Bunların haricinde bi bakım filan var mıdır?

Teşekkürler cevaplarınız için...


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Dün gece ve bu sabah birşey daha farkettim.

Dün gece evin önüne park ettim direksiyonu biraz sağ sol yaptım baktım farlarda hissedilir derecede kısılma oluyor. Aynı kısılma camlar tam kapalı konumdayken yine kapama butonuna bastığımda da oluyor. Ben bu aküyü yeni değiştim. Böyle olması beni düşündürüyor açıkçası şarj olmuyor mu diye...

Sabah başıma gelense şu şekilde; kontağı bir kere çevirdim tüm ışıklar yandı sırasıyla teker teker söndüler. Sadece sönmesi gerekenlerden direksiyonun sarı lambası kaldı. Yine başladı derken kontağı kapadım tekrar aynı konuma getirdim. Bu sefer sönmesi gereken lambaların hepsi söndü. Çalıştırdım hiçbir lamba yanmıyordu ve sıkıntısız işe geldim.

Yukarıdakile için yorumunuz var mıdır? Aküyü ölçtürmedim ama bir sıkıntı olduğu kesin. Şarj dinamosu tamiri mi gerekli acaba? Ayrıca 60 amperlik akü kullanıyorum. Bunun yerine 72 amperlikten mi alsam? Direksiyon sorunu da sabah soğuk hava olduğunda yapıyor nedense... Düşüncelerinizi alabilir miyim?

Teşekkürler...


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;480336
Geçen dediğim olay şimdiye kadar tekrarlamadı inşallah da tekrarlamaz. Yağ aklıma geldi baktım da, size bikaç sorum daha olacak;
 
1- Motorun hemen arkasındaki yağ direksiyon pompasının yağı mıdır? Yağ seviyesi minimum çizgisinde görülüyor. Ekleme mi yapılmalı komple değişilmeli mi? Bide çok görülmeyen sol ön tekerleğin üstünde bi yağ bölümü var. Bu fren yağı mıdır?
 
2- Direksiyon pompası ve soketleri tam olarak nerededir? Soket temizliğini nasıl yapmalıyım? w40 gibi spray sıkarak mı yoksa soketlerin oksitini gidermek için özel bi solüsyon var mıdır?
 
3- Bunların haricinde bi bakım filan var mıdır?
 
Teşekkürler cevaplarınız için...

Üstadım motorun hemen arkasında olan mavi kapaklı küçük olan kutu fren hidroliğinin kabıdır. Eğer içerisindeki hidrolik temiz ise üzerine ekleyebilirsiniz .
 
Sol ön tekerin önündeki depo ise direksiyon pompasının deposu kontrol edersiniz sanırım direksiyon için eklenen yağ biraz farklı oluyor .


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;480471
Dün gece ve bu sabah birşey daha farkettim.
 
Dün gece evin önüne park ettim direksiyonu biraz sağ sol yaptım baktım farlarda hissedilir derecede kısılma oluyor. Aynı kısılma camlar tam kapalı konumdayken yine kapama butonuna bastığımda da oluyor. Ben bu aküyü yeni değiştim. Böyle olması beni düşündürüyor açıkçası şarj olmuyor mu diye...
 
Sabah başıma gelense şu şekilde; kontağı bir kere çevirdim tüm ışıklar yandı sırasıyla teker teker söndüler. Sadece sönmesi gerekenlerden direksiyonun sarı lambası kaldı. Yine başladı derken kontağı kapadım tekrar aynı konuma getirdim. Bu sefer sönmesi gereken lambaların hepsi söndü. Çalıştırdım hiçbir lamba yanmıyordu ve sıkıntısız işe geldim.
 
Yukarıdakile için yorumunuz var mıdır? Aküyü ölçtürmedim ama bir sıkıntı olduğu kesin. Şarj dinamosu tamiri mi gerekli acaba? Ayrıca 60 amperlik akü kullanıyorum. Bunun yerine 72 amperlikten mi alsam? Direksiyon sorunu da sabah soğuk hava olduğunda yapıyor nedense... Düşüncelerinizi alabilir miyim?
 
Teşekkürler...

Benim aküde sanırım zayıflamaya başladı . Direksiyon çevirince farlarda kısılma bende de var . 3 yıllık delphi akü var bende . Bildiğim kadarıyla yeni akü alırken şarj  dinamosunun kuvvetine göre seçilmeli. Bizim araçlarda 72 amper  uymuyor diye biliyorum, şarj dinamosu tam şarj etmiyor. 72 amper akü takılması için şarj dinamosunuda değiştirip 72 ampere göre ayarlanırsa tadından yenmez.  Gösterge panelindeki ışıkların yanması elektriğin az gelmesinden yada oksitlenmeden olabilir , hatta sigortasından bile olabilir. Bence servise gidip pc bağlantısı kurarsanız hata kodu ile çözüm daha rahat olur .


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;480336
............
1- Motorun hemen arkasındaki yağ direksiyon pompasının yağı mıdır? Yağ seviyesi minimum çizgisinde görülüyor. Ekleme mi yapılmalı komple değişilmeli mi? Bide çok görülmeyen sol ön tekerleğin üstünde bi yağ bölümü var. Bu fren yağı mıdır?

2- Direksiyon pompası ve soketleri tam olarak nerededir? Soket temizliğini nasıl yapmalıyım? w40 gibi spray sıkarak mı yoksa soketlerin oksitini gidermek için özel bi solüsyon var mıdır?

3- Bunların haricinde bi bakım filan var mıdır?

Teşekkürler cevaplarınız için...

1- fren hidrolik sıvısı, gerekiyorsa ekleme yapılmalı.
2-sol teker davlumbazı sökülünce karşınıza çıkar, wd40 iyi gelir, su almış, korozyon olmuş olabilir.
3-direksiyon sıvısı kontrol edilebilir, genelde ATF denilen otomatik şanzıman sıvısı kullanırlar ama önermem, servisten kendi sıvısını eklemeniz gerekir.

Alıntı yapılan: iondergumus;480471
................ direksiyonu biraz sağ sol yaptım baktım farlarda hissedilir derecede kısılma oluyor. Aynı kısılma camlar tam kapalı konumdayken yine kapama butonuna bastığımda da oluyor. Ben bu aküyü yeni değiştim. Böyle olması beni düşündürüyor açıkçası şarj olmuyor mu diye...

Sabah başıma gelense şu şekilde; kontağı bir kere çevirdim tüm ışıklar yandı sırasıyla teker teker söndüler. Sadece sönmesi gerekenlerden direksiyonun sarı lambası kaldı. Yine başladı derken kontağı kapadım tekrar aynı konuma getirdim. Bu sefer sönmesi gereken lambaların hepsi söndü. Çalıştırdım hiçbir lamba yanmıyordu ve sıkıntısız işe geldim.

Yukarıdakile için yorumunuz var mıdır? Aküyü ölçtürmedim ama bir sıkıntı olduğu kesin. Şarj dinamosu tamiri mi gerekli acaba? Ayrıca 60 amperlik akü kullanıyorum. Bunun yerine 72 amperlikten mi alsam? Direksiyon sorunu da sabah soğuk hava olduğunda yapıyor nedense... Düşüncelerinizi alabilir miyim?

Teşekkürler...


öncelikle akünüz yeni bile olsa gidip, ölçtürün, akü zayıfsa şarj ettirin, alternatör şarj çıkışını ölçtürün, olması gereken voltajı veriyor mu? vermiyorsa konjektör, kömür, diod gibi üniteler kontrol edilsin.
Genel olarak da özellikle kış aylarında gereksiz yere elektrik kullanmayın, gündüz far, sis yakmak, arabaya anfi bağlamak yıkarken 1-2 saat radyo dinlemek gibi...aküyü 72 amper almaya gerek yok, zira fabrika çıkış aküsü 44 A ve ben o aküyü bir zaafiyet görmeden 5 yıl kullandım, değiştirdiğim eski akü benden sonra 3 yıl daha bir şahinin üzerinde çalıştı...en fazla 60 a lık akü rahatlıkla kaldırıyor sistemi...
arasıra yana direksiyon pompası uyarı lambası için yukarıda yazdığım pompa soketi, sıvı kontrolü dışında akü üzerindeki direksiyon sistemi sigortasını kontrol edin, uçlarını wd40 ladıktan sonra lokma anahtar ile hafifçe sıkın, korozyon nedeniyle arasıra temas etmiyor olabilir.
Bunların hiçbirinde sonuç alamazsanız (açı sensörü değil) ''pompa'' ufaktan ufaktan gidiyor demektir, önce tamir yollarına, olmazsa mecburi değişim gerekir.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2014, 11:42:59 Gönderen: Engin E »
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Peki bu direksiyon pompası ve soketi tam olarak nerede acaba? Bi resim yada grafik varsa link'i de olabilir... Paylaşırsanız sevinirim.

O zaman ilk aşamada soket temizliğine bakacağım, sonrasında yağ kontrolünü bi yapayım hatta gerekirse orjinal yağları edinip bi ustaya komple değiştirteyim. Sonrasında altarnatör kontrolü yaptırmak lazım verimli şarj ediyor mu diye. Belki 60 amperlik yetecek ama oda tam şarj olmuyor... Çünkü araca sonradan sadece park ampulu olarak sarı yananlar yerine led aldım ki 1.5 voltluk bişey. Onun dışında herşeyi orjinal... Aküyü sömürecek bişey yok arabada.

Bakalım inşallah pompalık bişey yoktur. Çok korkutuyor beni bu durum...



Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;480488
Peki bu direksiyon pompası ve soketi tam olarak nerede acaba? Bi resim yada grafik varsa link'i de olabilir... Paylaşırsanız sevinirim.

O zaman ilk aşamada soket temizliğine bakacağım, sonrasında yağ kontrolünü bi yapayım hatta gerekirse orjinal yağları edinip bi ustaya komple değiştirteyim. Sonrasında altarnatör kontrolü yaptırmak lazım verimli şarj ediyor mu diye. Belki 60 amperlik yetecek ama oda tam şarj olmuyor... Çünkü araca sonradan sadece park ampulu olarak sarı yananlar yerine led aldım ki 1.5 voltluk bişey. Onun dışında herşeyi orjinal... Aküyü sömürecek bişey yok arabada.

Bakalım inşallah pompalık bişey yoktur. Çok korkutuyor beni bu durum...
@iondergumus,
Direksiyon pompası ön tampondan bakıldığında sağ sis lambasının biraz üstünde silecek su deposu ile yan yanadır ve sağında silecek deposu solunda pompa. Ulaşmanın en kolay yolu ön tamponun sökülmesi ile oluyor ve 2 malzemede açığa çıkıyor. TRW' yi görmedim ama benimki KOYO çıktı 20 cm kadar yüksekliğinde yaklaşık 10 cm çapında bir silirdir. Üzerinde kağıttan bir etiket üzerinde çalışma voltajı harcadığı güç ve çektiği akım gibi elektriksel bilgiler ile stok vs bilgiler var.Etiketin altında çok dikkat etmedim 2 adet çoklu soket giriş için giriş terminalleri var. Keşke fotografını çekseydim. Kaputu açtığınızda sağ akü alt kısmında ortası delik bir boyalı tabla var ve o delikte direksiyon pompasının yağ kapağı var ve çok zor açtık bu gün, tepesine kadar doluydu. Benim araç 2006 Ocak çıkışlı eski modellerde yeri farklı olabilir.


Çevrimdışı lestat

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustklc;479856
aküyü bitirmişsin, akücüde ölçtür, değerleri düşükse değiştir.

bir de bizim araçları vurdurarak çalıştırmak araça çok zarar verir. mümkünse takviyeyle çalıştırmak lazım


Aynen öyle ben askerdeyken bizim fabia'nın aküsü bitmiş. Babamlar vurdurarak çalıştırmaya kalkmış. Araç çalışmış fakat araç kafasına göre gaz vermeye başlamış  gaz pedalı ise tepki vermemiş. Sonra takviye ile çalıştırdık öyke bir sorun olamadı.