škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Sürekli yağ eklemenin sonucu olarak...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;465956
Bu ibareleri her kılavuza yazıyorlar. Nedeni olası yağ eksiltmelerde normal diyebilmek için..
Herşeye rağmen yağ eksiltme çok fazla. Bu km. için kabul edilebilir düzeyde olmadığını düşünüyorum.
30.000km bakımını yani yağ eksiltmeye başlamaya başladıktan bir önceki bakımında, bakımı nerede yaptırdınız? Acaba uygun olmayan bir yağ değişimi yapıldı da motora zarar mı verdi?
diye aklıma geldi..
farklı viskozite bir yağ denemekte fayda olabilir.
İşte benim de aklıma takılan konu buydu eksiltmenin ilk zamanları. İlk kez yetkili servis dışında bakım yaptırmıştım. yağın yanında bujiler de değişti. 3 tırnaklı NGK buji çıkmıştı araçtan. yerine de 4 tırnaklı bosch marka buji takıldı. işlemler sırasında hep aracın başındaydım. olağan dışı bir durum olmamıştı. o zamanlar forumda da sormuştum arkadaşlara. Hatta bujiler için Bosch ile e-mail yazışması yapmıştım, aracıma uygun mu diye. onlar da BBZ kodlu motorlar için uygun ve verimli olduğunu yazmışlardı.


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Egzozdan  çıkan gazın rengine hiç baktınız mı . 4-5 bin devirdeyken egzoza  bi bakın.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: laswidow;465965
Egzozdan  çıkan gazın rengine hiç baktınız mı . 4-5 bin devirdeyken egzoza  bi bakın.
Neye dikkat etmem gerekli? Nasıl olmalı ya da olmamalı. Gaz ya da benzin farkeder mi?


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;465966
Neye dikkat etmem gerekli? Nasıl olmalı ya da olmamalı. Gaz ya da benzin farkeder mi?

Bildiğim kadarıyla mavi duman çıkıyorsa motor yağ yakıyor demektir. Gazda yada benzinde fark etmez .


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Bakımlarını aksatmıyorsanız,yağını,suyunu,tuzunu eksik etmiyorsanız,üretim kaynaklı sıradışı bir sorunu yoksa motorunuzu sakın kurcalatmayın.Hele hele segman megman attırmaya kalkmayın. Bu motorların karakteristik özelliği bu,içten yanmalı motorların çalışma prensibinde yağ eksiltme vardır,eksiltmeyen motor yok dünya üzerinde ama az ama çok eksiltir mutlaka. Motor kaputu bakımdan bakıma açılmaz,ara sıra mutlaka kontrolüde yapılmalı zaten,yağ eksildiyse eklersiniz olur biter. Aynı kodlu motordan bende de var,kaç yıldır kullanıyorum,bagajımda da 1'er litrelik 2 yağ taşıyorum,yarım çizgi oldumu ekliyorum.(nasıl trafiğe gireceğim belli olmaz diye,yoksa yarımda sorunda değil) Çok yoğun dur kalk trafiğinde bu eksiltme biraz daha hızlı olur buna dikkat edin yeter. Her marka her modal yağı denedim,en rahat temin ettiğiniz markayı tercih edin. Derece olarak 5/30 ilk tercihiniz olsun,yoğun dur kalk trafiğiniz varsa 20/50'e kadar çıkabilirsiniz. Üst kapak civarlarında hafif yağ olabilir, kapağın ordan yağ atar araba,normaldir. Bu bahsettiklerim benzinli kullanım için geçerlidir,onuda hemen belirteyim tabi. LPG'de reçete biraz daha değişir çünkü LPG benzine göre daha kuru bir yakıttır, lakin benim LPG ile alakam olmadığı için o konuda pek birşey diyemiyorum.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;466057
Bakımlarını aksatmıyorsanız,yağını,suyunu,tuzunu eksik etmiyorsanız,üretim kaynaklı sıradışı bir sorunu yoksa motorunuzu sakın kurcalatmayın.Hele hele segman megman attırmaya kalkmayın. Bu motorların karakteristik özelliği bu,içten yanmalı motorların çalışma prensibinde yağ eksiltme vardır,eksiltmeyen motor yok dünya üzerinde ama az ama çok eksiltir mutlaka. Motor kaputu bakımdan bakıma açılmaz,ara sıra mutlaka kontrolüde yapılmalı zaten,yağ eksildiyse eklersiniz olur biter. Aynı kodlu motordan bende de var,kaç yıldır kullanıyorum,bagajımda da 1'er litrelik 2 yağ taşıyorum,yarım çizgi oldumu ekliyorum.(nasıl trafiğe gireceğim belli olmaz diye,yoksa yarımda sorunda değil) Çok yoğun dur kalk trafiğinde bu eksiltme biraz daha hızlı olur buna dikkat edin yeter. Her marka her modal yağı denedim,en rahat temin ettiğiniz markayı tercih edin. Derece olarak 5/30 ilk tercihiniz olsun,yoğun dur kalk trafiğiniz varsa 20/50'e kadar çıkabilirsiniz. Üst kapak civarlarında hafif yağ olabilir, kapağın ordan yağ atar araba,normaldir. Bu bahsettiklerim benzinli kullanım için geçerlidir,onuda hemen belirteyim tabi. LPG'de reçete biraz daha değişir çünkü LPG benzine göre daha kuru bir yakıttır, lakin benim LPG ile alakam olmadığı için o konuda pek birşey diyemiyorum.
Haklısınız. motora herhangi bir işlem yaptırmayı kesinlikle düşünmüyorum zaten. konu açılışındaki sorum bu noktaya geldi aslında. yağ tüketmesine alışkınım ve bu huyunu bildiğim için ben de sizin gibi önlem alıyorum. peki viskozite dışında, sentetik - yarı sentetik durumu var bir de. aynı viskozitedeki yağın (örn: 5/30) sentetik ya da yarı sentetik olması da eksiltme miktarını etkiler mi?


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;466064
Haklısınız. motora herhangi bir işlem yaptırmayı kesinlikle düşünmüyorum zaten. konu açılışındaki sorum bu noktaya geldi aslında. yağ tüketmesine alışkınım ve bu huyunu bildiğim için ben de sizin gibi önlem alıyorum. peki viskozite dışında, sentetik - yarı sentetik durumu var bir de. aynı viskozitedeki yağın (örn: 5/30) sentetik ya da yarı sentetik olması da eksiltme miktarını etkiler mi?


5/30'lar genelde tam sentetiktir,yağ inceldikçe yarı sentetikten tam sentetiğe geçer, o nedenlede fiyatları pahallanıyor zaten.(istisna yağlar olabilir) Fakat eksiltme miktarı olarak söylersem, tam sentetik ile yarı sentetik arasında öyle ultra eksiltme farkı olmuyor,dikkate değecek kadar olmuyor en azından. En yüksek performans yağlarınıda denedim,gene benzer sonuçlar oldu açıkcası. Eksiltten motor, yazık günah devamlı pahallı yağa para vermek. Bütün yağlar belli standart ve teknoliye sahip olmak zorunda zaten. Bütcenize uygun, rahat temin ettiğiniz yağı alın kullanın, takip edin yeterki yağ durumunu tamamdır, hiçbirşey olmaz merak etmeyin.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;466067
5/30'lar genelde tam sentetiktir,yağ inceldikçe yarı sentetikten tam sentetiğe geçer, o nedenlede fiyatları pahallanıyor zaten.(istisna yağlar olabilir) Fakat eksiltme miktarı olarak söylersem, tam sentetik ile yarı sentetik arasında öyle ultra eksiltme farkı olmuyor,dikkate değecek kadar olmuyor en azından. En yüksek performans yağlarınıda denedim,gene benzer sonuçlar oldu açıkcası. Eksiltten motor, yazık günah devamlı pahallı yağa para vermek. Bütün yağlar belli standart ve teknoliye sahip olmak zorunda zaten. Bütcenize uygun, rahat temin ettiğiniz yağı alın kullanın, takip edin yeterki yağ durumunu tamamdır, hiçbirşey olmaz merak etmeyin.
Teşekkür ederim. Mobil'in iki çeşit ürün gamı var. bunlardan biri Mobil super serisi, (yarı sentetik ve ucuz olan) diğeri Mobil1 serisi (tam sentetik ve pahalı olan.)  5/30 yağ fiyatı neredeyse, ucuz olan pahalı olanın yarısı kadar. sözkonusu marka mobil olduğuna göre sorun edecek bir durum yok. 5/30 viskoziteyi ilk kez denemiş olacağım.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;466094
Teşekkür ederim. Mobil'in iki çeşit ürün gamı var. bunlardan biri Mobil super serisi, (yarı sentetik ve ucuz olan) diğeri Mobil1 serisi (tam sentetik ve pahalı olan.)  5/30 yağ fiyatı neredeyse, ucuz olan pahalı olanın yarısı kadar. sözkonusu marka mobil olduğuna göre sorun edecek bir durum yok. 5/30 viskoziteyi ilk kez denemiş olacağım.


Rica ederim. Mobil'in hangi yağı olsa olur, en kaliteli yağlardan biri. Evet tam sentetik 2 litre yağ yarı sentetik 4 litre yağ fiyatı kadardır nerdeyse, hatta bazı markaların 1 litre yağı 4 litrelik kadardır. Yerli yağların pek çoğu aynı rafineriden çıkıyor zaten, üstünde adı farklı o kadar.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
10.000km de 5lt yağ eksiltmesi hala daha mantıklı gelmiyor bana. boştayüksek devirde egzozdan mavi duman atıyor mu aracınız ona bakın (segmanlar sağlam mı kontroledelim)

birde aklıma şimdi geldi acaba aracınıza koyduğunuz yağ çakma olabilir mi? geçenlerde bir arkadaşımın başına geldi yeni yağ koydu deli gibi eksiltmeye başladı yağ yakmayan araba. yağı boşalttık bildiğimiz yağı koyduk kesti yağ yakmayı. aynı şişenin içine replika doldurma yağ olabiliyor. bu bakımda aldığınız yağı ve yerini değiştirin bence.


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
yağ eksiltemesi bana da fazla geldi . bende de 101 hp bbz motor var 10000 km de en fazla 1 buçuk bilemedin 2 litre ekliyorum fabia rs lerde bile o kadar yağ yakma yok.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;466140
10.000km de 5lt yağ eksiltmesi hala daha mantıklı gelmiyor bana. boştayüksek devirde egzozdan mavi duman atıyor mu aracınız ona bakın (segmanlar sağlam mı kontroledelim)

birde aklıma şimdi geldi acaba aracınıza koyduğunuz yağ çakma olabilir mi? geçenlerde bir arkadaşımın başına geldi yeni yağ koydu deli gibi eksiltmeye başladı yağ yakmayan araba. yağı boşalttık bildiğimiz yağı koyduk kesti yağ yakmayı. aynı şişenin içine replika doldurma yağ olabiliyor. bu bakımda aldığınız yağı ve yerini değiştirin bence.
Yağı her zaman, bildiğim tanıdığım toptancıdan alıyorum. hatta orada kendisi değiştiriyor yağı. dediğiniz durum da olabilir belki ama güvenilir bir yer bana göre. hem zaten eksilttikçe aldığım 1 litrelikler hep farklı yerlerden oluyor. tabi aynı marka ve viskozite olmak üzere...

Alıntı yapılan: biHEmta;466174
yağ eksiltemesi bana da fazla geldi . bende de 101 hp bbz motor var 10000 km de en fazla 1 buçuk bilemedin 2 litre ekliyorum fabia rs lerde bile o kadar yağ yakma yok.
Artık alıştım ne diyelim :) yakıt tüketiminden ve performansından. ayrıca sorunsuz çalışmasından dolayı ben de sorun etmemeye çalışıyorum


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Yağ tüketen araca tam sentetik yağ koymak pahalı olduğu için çok mantıklı değil bence. Aldığınız yağların API standardı olması ve viskozitesi önemli.

Bir de her firmanın katkı maddeleri farklı oluyor. Siz yağı değiştirdiğiniz anda yüzeyde katkı maddelerinin oluşturduğu koruyucu tabaka sökülüyor ve yeni koyduğunuz yağın katkıları koruyucu tabaka oluşturmaya başlıyor. Her yağ değişiminde yağ markasını değiştirmek iyi bir şey değil.

Bir diğer noktada eski kullandığınız yağ yarı sentetik diyelim, yeni aldığınız yağ tam sentetik bunda sıkıntı yok. Ama çok pahalı oluyor tam sentetikten bir daha yarı sentetiği geçeyim dememek lazım.

Bence aracınız yağ tüketiyorsa bir tık kalın viskoziteli yağ kullanabilirsiniz. Kendinize bir yağ belirleyin ve hep ondan koymaya çalışın.


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Size tavsiyem mobil1 10-40 .. Ben bunu kullanıyorum eksiltme olayı daha başıma gelmedi ..


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
tabikide zaten o kadar yağ eksilten bir araca 10-40 koymamak hata :) hatta 20-50 bile olabilir :p

şaka bir yana bende 1.4tdi ımda 10-40kullanıyorum ve gayet memnunum. ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım en fazla yarım litre eksiltir 8-10 binde