škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü

sama · 34 · 13927

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sama

  • Meraklı ST Üyesi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 279
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Akü ile ilgili sorun olmuş olabilir, konfor ünitesine reset atmak denenebilir vagcom veya vcds gibi yazılımla serviste


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sama;460666
Bu sorunum hakkında yardımcı olabilir misiniz ?
Mevcut aküyü sökmeden önce hata yapmışsınız. İlk önce kapıları UK ile kapatacaksınız. Sonra şöför tarafından anahtarla kapınızı açıp,kaputu bu yolla açacaksınız ve aküyü sökecektiniz..Yani 3 kapınız kilitli kalacaktı.Bagaj kapısıda buna dahil. Her türlü işinizi şöför kapısından yapıp bitirecektiniz.
Büyük ihtimalle söküp takma sırasında sigortası atmıştır nedenide merkezi kilit açıkken sistem üzerinde elektrik vardır. Kilitleme işlemi tamamlandıktan kısa bir süre sonra sistem stand-by' a(uykuya) geçer ve az akım çeker, sıkıntı yaratmaz.


« Son Düzenleme: 05 Mart 2014, 18:14:45 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı sama

  • Meraklı ST Üyesi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Picasso cevabın için Teşekkürler. Yalnız galiba benim yazımı tam okumadın gibi geldi bana. Şimdi
 "Mevcut aküyü sökmeden önce hata yapmışsınız. İlk önce kapıları UK ile kapatacaksınız. Sonra şöför tarafından anahtarla kapınızı açıp,kaputu bu yolla açacaksınız ve aküyü sökecektiniz..Yani 3 kapınız kilitli kalacaktı.Bagaj kapısıda buna dahil. Her türlü işinizi şöför kapısından yapıp bitirecektiniz.
Büyük ihtimalle söküp takma sırasında sigortası atmıştır nedenide merkezi kilit açıkken sistem üzerinde elektrik vardır. Kilitleme işlemi tamamlandıktan kısa bir süre sonra sistem stand-by' a(uykuya) geçer ve az akım çeker, sıkıntı yaratmaz."
 
 Biz zaten aküyü sökmeden önce arabanın kapıları kilitli idi ve sorunda burada zaten. Yani akü değişmeden önce sorunumuz başladı ve kapıları açamadık. Dolayısıyla aküyüde değiştirememiştik. Sigortaları da kontrol ettim sorun yok gibi. İşaret edilen sigortaya yenisini taktım yok aynı.
İrfan hocamın dediği aklıma yattı biraz. Çünkü kilitleri içerden kilitliyorum hepsi şak otomatik kapanıyor. Sadece uzaktan kumanda çalışmıyor. Yani programsal bir sorun olabilir.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sama;460801
Picasso cevabın için Teşekkürler. Yalnız galiba benim yazımı tam okumadın gibi geldi bana. Şimdi
 "Mevcut aküyü sökmeden önce hata yapmışsınız. İlk önce kapıları UK ile kapatacaksınız. Sonra şöför tarafından anahtarla kapınızı açıp,kaputu bu yolla açacaksınız ve aküyü sökecektiniz..Yani 3 kapınız kilitli kalacaktı.Bagaj kapısıda buna dahil. Her türlü işinizi şöför kapısından yapıp bitirecektiniz.
Büyük ihtimalle söküp takma sırasında sigortası atmıştır nedenide merkezi kilit açıkken sistem üzerinde elektrik vardır. Kilitleme işlemi tamamlandıktan kısa bir süre sonra sistem stand-by' a(uykuya) geçer ve az akım çeker, sıkıntı yaratmaz."
 
 Biz zaten aküyü sökmeden önce arabanın kapıları kilitli idi ve sorunda burada zaten. Yani akü değişmeden önce sorunumuz başladı ve kapıları açamadık. Dolayısıyla aküyüde değiştirememiştik. Sigortaları da kontrol ettim sorun yok gibi. İşaret edilen sigortaya yenisini taktım yok aynı.
İrfan hocamın dediği aklıma yattı biraz. Çünkü kilitleri içerden kilitliyorum hepsi şak otomatik kapanıyor. Sadece uzaktan kumanda çalışmıyor. Yani programsal bir sorun olabilir.
@sama,
Şöför kapısı tarafından anahtarla şöför kapısını mekanik olarak açabilmeniz gerekir.
Bir diğer konu anahtarın içinde 2032 kod No'lu düğme(buton)pil vardır. Bende de oldu, bir anda kapıyı açamadım. Yedek anahtarla denediğimde açılınca pilin bittiğini anladık. Zaten anahtarın üzerinde minik bir LED vardır. Kumandaya bastığınızda çok kısa bir süre yanar-söner. Çoğumuz kullanırken fark edemeyiz. Birde anahtarın içinde bastığımızda yaylanabilen bir plaka var bu bir PCB üzerinde görev yapıyor (Bas-bırak anahtar gibi)Bu zamanla üzerinde çalıştığı bakır yolu yiyor, koparıyor.
Kısacası anahtarınızı da bu işten anlayan bir anahtarcıya gösterin varsa yedek anahtarla da bir deneyin, hemen programa yüklemeyin. Zaten prg. denebilecek bir sistem de yok anahtar ve merkezi kilit sisteminde Sonuçta aç-kapa artema,hele hele içeriden sistem çalıştığına göre.


Çevrimdışı sama

  • Meraklı ST Üyesi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar sorunu hallettim. Sadece 10 TL sıkışmış. Anahtarcıya gittim bilgisayardan sorunu hallettiler. Heralde kodlamasını yeniden yaptı. İlgilenen arkadaşlar sağolsunlar. Sorunumun kolay hallolmasına çok sevindim. Bunu yanı sıra başka bir arıza çıkmaması da beni sevindirdi. Çünkü durduk yerde 170+60 akü masrafına girmiştim. Sağolun.


Çevrimdışı sama

  • Meraklı ST Üyesi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Ya arkadaşlar kafayı yiyeceğim merkezi kilit tekrar bozuldu yardım edin lütfen. Ne oluyor buna böyle. Acaba şoför tarafının normal kilidi bozuk ondanmı oluyor. Yoksa başka bir şeymi?


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sama;461757
Ya arkadaşlar kafayı yiyeceğim merkezi kilit tekrar bozuldu yardım edin lütfen. Ne oluyor buna böyle. Acaba şoför tarafının normal kilidi bozuk ondanmı oluyor. Yoksa başka bir şeymi?


Anahtarınız arızalı.Aynı sorun bende de var


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;461779
Anahtarınız arızalı.Aynı sorun bende de var
@kadir_,sama
Yedek anahtarınız yok mu? Eğer bir anahtar arızalıysa diğeri sağlamdır. Araçları 2. el aldıysanız yedek anahtarını ilk sahibinden istemediniz mi? İstemediyseniz nasıl güvenle araç kullanıyorsunuz. İzmirli akrabamın 2. el Citroeni'i aracı teslim aldığı gün çalındı.2 yıldır ne ses var nede bir iz.


Çevrimdışı sama

  • Meraklı ST Üyesi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;461779
Anahtarınız arızalı.Aynı sorun bende de var

Bugün anahtarcıyı çağırıp kapıyı açmaya çalıştık. Açamayınca şoför camını aşağı indirmek zorunda kaldık. Anahtar arızalı diyorsunuz ağzınızdan bal damlıyor. Ama ilk arızada kodlama yaparak sorun çözülmüştü. Yani anahtar arızalı olsa o zaman çalışmazdı. İnşallah öyledir yoksa ya beyinde arıza çıkacak ya da merkezi sistemde. İkisi de masraflı şeyler.


Çevrimdışı sama

  • Meraklı ST Üyesi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;461782
@kadir_,sama
Yedek anahtarınız yok mu? Eğer bir anahtar arızalıysa diğeri sağlamdır. Araçları 2. el aldıysanız yedek anahtarını ilk sahibinden istemediniz mi? İstemediyseniz nasıl güvenle araç kullanıyorsunuz. İzmirli akrabamın 2. el Citroeni'i aracı teslim aldığı gün çalındı.2 yıldır ne ses var nede bir iz.

 Yedek anahtar yok maalesef. Aracı İzmir'den aldık biz başka şehirdeyiz. Allah koruyor ne diyelim. :)


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sama;461834
Yedek anahtar yok maalesef. Aracı İzmir'den aldık biz başka şehirdeyiz. Allah koruyor ne diyelim. :)
@sama,
Benim hala anlayamadığım, UK arızası veya MP den olsun olmasın, akü takılı olsun olmasın sol şöför kapısı mekanik olarak açılır. Kapı içinde çok basit bir kol açıyor. Akü takılı ise ve ana merkezde bir sıkıntı yoksa sadece UK arızası yada pil yada kodlama yada IR frekansı sıkıntısı ise anahtarı sol şöför kapısından çevirdiğiniz anda tüm kapılar bagaj dahil açılır. Akü yoksa sadece şöför kapısı açılır. Zaten anahtarı çevirdiğinizde eski araçlarda olduğu gibi mekanik temasın sertliğini görürsünüz ve cam kenarındaki dil yukarı çıkar. Anahtarın sol kapıyı açmaması gibi durum ancak anahtarı çevirdiğinizde harekete geçen kolun yerinden çıkması ile mümkündür ki bu durumunda olması binde bir ihtimal.:ok:


Çevrimdışı sama

  • Meraklı ST Üyesi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;461857
@sama,
Benim hala anlayamadığım, UK arızası veya MP den olsun olmasın, akü takılı olsun olmasın sol şöför kapısı mekanik olarak açılır. Kapı içinde çok basit bir kol açıyor. Akü takılı ise ve ana merkezde bir sıkıntı yoksa sadece UK arızası yada pil yada kodlama yada IR frekansı sıkıntısı ise anahtarı sol şöför kapısından çevirdiğiniz anda tüm kapılar bagaj dahil açılır. Akü yoksa sadece şöför kapısı açılır. Zaten anahtarı çevirdiğinizde eski araçlarda olduğu gibi mekanik temasın sertliğini görürsünüz ve cam kenarındaki dil yukarı çıkar. Anahtarın sol kapıyı açmaması gibi durum ancak anahtarı çevirdiğinizde harekete geçen kolun yerinden çıkması ile mümkündür ki bu durumunda olması binde bir ihtimal.:ok:

İşte benim  sorunum daha doğrusu üşengeçliğimin karşılığı da bu ya. Şoför kapısının kilidi yani göbeği bozuk boşa dönüyor.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
eğer böyle bir sorununuz varsa kapı göbeğinizi yaptırın. benimkide bozuktu. birgün arakadaşıma arabadan hırkasını alsın diye anahtarı verdim arabayı bulucam diye bütün ankara bahçeli evler semtinde kumandaya basa basa aarabayıa ramış bulamamış. bu arada anahtarın kodlaması bozulmuş.evden yedek anahtarı alsın gelsin diye arkadaşımı yolladığıma mı ynaayım valeye karizmayı çizdirdiğime mi yanayım yanayım da yanayım. ucuz bişey anahtar göbeğinizi yaptırın kesinlikle.

ayrıca senkronizasyonu bozuluyorsa bilgisayara gerek kalmadan hemen kapıdan senkronize edebilirsiniz.