škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg koruma önerisi

drscz · 123 · 69513

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;453402
arkadaşlar hep bahsettiğim yazı bu hafızam beni yanıltmıyorsa burada bulmuştum bunu ben, ustaya da çıktı alıp okuttum 1. paragrafı kafa sallayarak onayladı ama ikinciyi direkt sözlü onayladı hatta sen yukarıyı boşver hocam diye başladı söze

" N vitesi ıslak 7 ileri tasarımlı DSG şanzımanlar için kullanılması öngörülmüş bir vites aralığı değildir aksine sadece bir güvenlik mekanizmasıdır . İleri ve geri vites arasına konmuş bir ara vitestir ve araba orda kalsın diye değil ; ordan mecBur geçsin diye yapılmıştır. N vitese alırsanız sürekli yağlama delikleri kapanır ve şanzıman bu zaman zarfında zarar görebilir.Dolayısıyla kırmızı ışıkta beklerken boşa almak doğru değildir. Ne beklerken ne seyir halinde diye biliyorum ben hatam varsa daha tecrübe ve teknik bilgi sahipleri düzeltebilir. Bilginize.
Ayrıca şunu da eklemek isterim. Benzer durum P yani park vitesi için de geçerlidir. Kısa süreli duraklamalarda aracı P vitesinde bekletmek doğru değil. Durma süresi uzayacaksa araç kontağını kapatmak ve P almak en dogrusu. P konumunda araç çalışır vaziyette uzun süreli durması önerilmemektedir."


Doğruluğunu bilmem ama ben yukarıda anlatıldığı şekilde kullanıyorum..
Benim mantığıma uygun olan bu demekki..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: muallim45;453402
..." N vitesi ıslak 7 ileri tasarımlı DSG şanzımanlar için kullanılması öngörülmüş bir vites aralığı değildir aksine sadece bir güvenlik mekanizmasıdır . İleri ve geri vites arasına konmuş bir ara vitestir ve araba orda kalsın diye değil ; ordan mecBur geçsin diye yapılmıştır. N vitese alırsanız sürekli yağlama delikleri kapanır ve şanzıman bu zaman zarfında zarar görebilir....
Madem ki DSG otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman o halde manuel vitesli araçlarda da boşa alıp beklememek lazım. Madem öyle her vites seçiminde frene basıp vites kolundaki mandalı çekebiliyorken D' den N' ye almak niye o kadar kolay?
Yapan mühendisi yakalarsam sorularla bayıltabilirim.:D


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
"Madem ki DSG otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman" sorunun cvb bu zaten ugur kardeş manuel şanzımanın üstünde bir robot sistem var ve o senin yerine hafızada tuttuğu bilgiler ışığında karar veriyor ve işlem yapıyor
 aslında bizim araçlar otomatik değil yarı otomatik tabir edilen TRİPTRONİK vites aslın da buda yetersiz çünkü her marka buna kendine ait isim uygulamakta mesela fiat buna DUOLOGİC vites diyor, Toyota Tiptronik vitese (multi mod - MMT ) diyor vs vs.
 şimdi gelelim manuel deki sistemde N konumuna oradaki amaç mantıken buna benziyor ancak hizmet yolu aynı değil bizdeki vitesde R konumdan N olmadan D ye geçince acaba neler olabilir yada D den P ye gelecen N yok ileriden direkt geri zaten o mandala basmadan geçişe de müsaade etmiyor hatta park a geçmeden sana anahtarı bile vermiyor sistem N konumunda olsa bile vermiyor anahtarı. N de beklemek sakıncalı görülmese idi en azından anahtarı vermekte sakınca görülmezdi diye aklım beni şartlandırıyor.
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Otomatik falan bizi bozar uğur abi . biz vitesi atarken once bi bosa sallayacaz sonra tak diye gecirecez :D


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kaptan52;453416
Otomatik falan bizi bozar uğur abi . biz vitesi atarken once bi bosa sallayacaz sonra tak diye gecirecez :D
 
 ahha ersin, bende dizlerimde araz başlamadan önce böle diyordum şimdi de diyom ki otomatik standart olmalı manuel opsiyonlu olmalı aslında Manisa da çok da ihtiyacım olmuyor otomatiğe ama ist a gittiğimde dizler pert oluyor...:++:
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: muallim45;453402
Ne beklerken ne seyir halinde diye biliyorum ben hatam varsa daha tecrübe ve teknik bilgi sahipleri düzeltebilir. Bilginize.

Hocam şu üstteki cümleyi yazana kadar herşey güzel gidiyordu, ama bu cümle işi bulandırdı. Ben teknik bilgi sahibinin yazdığını sanıyordum ama yazan bile emin değil. Birileri keşke kesin bir dille açıklama yapabilse N konumunda yağlama yapılmıyor diye. Ki bu durumu bir mantıklı bulamıyorum

Misal tork konvertörlü şanzımanlarda uzun süreli beklemelerde P konumunda durmamak lazım, çünkü o sistemde P konumunda yağlama yapılmıyor ama N'de böyle bir durum söz konusu değil.

Robotize çift kavramada neden N konumunda yağlamayı durdursunlar ki, bunun mantığı ne? Dediğim gibi keşke kesin bilgi sahibi birisi bize bunu açıklasa


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30127
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Dişliler zaten şanzıman yağının içinde, 3 litre civarı yağ var, çok kafaya takmayın, N konumuna alınca şanzıman içindeki yağ bir yere gitmiyor. Öyle bir izlenim var ki, sanki N'de yağ boşalıyor, gidiyor, dişliler kupkuru çalışıyor  ;)


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Furkan evelce kitabdan sayfa nosu verdim oradaki anlatımlar verdiğim yazıyı destekliyor bu yazının çıktısı ile gitmiştim servise dedim zaten onlarda onayladılar dedim ama net bilgi yada açık bilgi de yoksunluk var onuniçin zaten durmadan bu başlığı şişiriyoruz yaa:):D
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: muallim45;453441
Furkan evelce kitabdan sayfa nosu verdim oradaki anlatımlar verdiğim yazıyı destekliyor bu yazının çıktısı ile gitmiştim servise dedim zaten onlarda onayladılar dedim ama net bilgi yada açık bilgi de yoksunluk var onuniçin zaten durmadan bu başlığı şişiriyoruz yaa:):D

Hocam umudumuz İrfan hocada o zaman, bahsettiği sitedeki Skoda mühendisinin yazısını bulabilirse en kesin açıklamayı öğrenicez sanırım :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: muallim45;453415
"Madem ki DSG otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman" sorunun cvb bu zaten ugur kardeş manuel şanzımanın üstünde bir robot sistem var ve o senin yerine hafızada tuttuğu bilgiler ışığında karar veriyor ve işlem yapıyor
Alıntı yapılan: lrfan;453432
Dişliler zaten şanzıman yağının içinde, 3 litre  civarı yağ var, çok kafaya takmayın, N konumuna alınca şanzıman içindeki  yağ bir yere gitmiyor. Öyle bir izlenim var ki, sanki N'de yağ  boşalıyor, gidiyor, dişliler kupkuru çalışıyor  ;)
İyi de çalışma prensibi manuel ile aynı ise ve sadece farkı debriyaja basıp vitesi atan bir robot varsa, bu şanzıman da wash-up tekniği ile sürekli yağlanıyor olmalı. Manuel araçlarda dişliler aşağıdan aldıkları yağı yukarı sıçratır ve bir nevî duş aldırır gibi dişlileri ve ne mekanizma varsa yağlar.
Bu durumda DSG' de dişliler yağın içerisinde durmuyor ve yağlama için wash-up kullanılmıyor. Araç yürüdükçe yağlayan bir sistem var ki N' de bu yağlama tamamen duruyor ve ister istemez dişliler yağlanamadan çalışıyorlar. Bunun da adını kuru çalışma olarak koymuşlar.
Kafamda oluşan mizansen bu.
 
Alıntı yapılan: muallim45;453415
...gelelim manuel deki sistemde N konumuna oradaki amaç mantıken buna benziyor ancak hizmet yolu aynı değil bizdeki vitesde R konumdan N olmadan D ye geçince acaba neler olabilir yada D den P ye gelecen N yok ileriden direkt geri zaten o mandala basmadan geçişe de müsaade etmiyor hatta park a geçmeden sana anahtarı bile vermiyor sistem N konumunda olsa bile vermiyor anahtarı. N de beklemek sakıncalı görülmese idi en azından anahtarı vermekte sakınca görülmezdi diye aklım beni şartlandırıyor.
Aracı P' ye aldığında araç güvenli park edilmiş olduğunu algılıyor ve o nedenle başka konumlarda anahtarı vermiyor. Hatta kontak açılıp motor çalıştırılmamışsa da P' den başka konumlara geçirilemiyor diye hatırlıyorum.
Alıntı yapılan: kaptan52;453416
Otomatik falan bizi bozar uğur abi . biz vitesi atarken once bi bosa sallayacaz sonra tak diye gecirecez :D
Otomatik olacaksa tork konvertörlü olacak, varsın biraz kaçırarak kalksın.:D


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30127
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Ugur A.;453459
Aracı P' ye aldığında araç güvenli park edilmiş olduğunu algılıyor ve o nedenle başka konumlarda anahtarı vermiyor. Hatta kontak açılıp motor çalıştırılmamışsa da P' den başka konumlara geçirilemiyor diye hatırlıyorum.

.:D

Fabia'da her konumda anahtarı veriyor  :) İnsanı seviyor Fabia, kırmıyor


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Bu konuda tartışılan ve paylaşılan tüm yorumlardan ve 1 ay içerisinde kendi aracımda tecrübe ettiklerimle anladım ki, P konumuna bekleme yapacağımız zaman, ayka freninden sonra önce N'ye, sonra el freni, sonunda ayak freni bırakıp tekrar basarak ->P.
Bu işlemleri yapmadan P ye alırsam, sonraki kalkış öncesi, D'ye alırken gerilmedên çıkış hissediliyor. Yani, sanki son işlemden sonra şanzımanda bir şey yükte kalmış gibi.
Bir de kısa bekleme ve seyir halindeyken N kullanma durumunu bi netleştirebilsek, tam 10 numara olacak. :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;453465
Fabia'da her konumda anahtarı veriyor  :) İnsanı seviyor Fabia, kırmıyor
Ana! Bozuk o be yav!:srk::tmr::taka:


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;453500
Ana! Bozuk o be yav!:srk::tmr::taka:

Kesin, zaten DSG arızalı değilse bile eli kulağındadır:++::++:
Adın çıkacağına canın çıksın:D


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;453465
Fabia'da her konumda anahtarı veriyor :) İnsanı seviyor Fabia, kırmıyor
işte insan seven araç
 benim 2010 fioda her konumda verirdi anahtarı
 hatta ben almasam bile cam açıksa arkamdan fırlatırdı kerata muhahaha :D
 şaka bir yana ben bunu daha güvenli buluyurom

Alıntı yapılan: Levcho;453470
Bu konuda tartışılan ve paylaşılan tüm yorumlardan ve 1 ay içerisinde kendi aracımda tecrübe ettiklerimle anladım ki, P konumuna bekleme yapacağımız zaman, ayka freninden sonra önce N'ye, sonra el freni, sonunda ayak freni bırakıp tekrar basarak ->P.
Bu işlemleri yapmadan P ye alırsam, sonraki kalkış öncesi, D'ye alırken gerilmedên çıkış hissediliyor. Yani, sanki son işlemden sonra şanzımanda bir şey yükte kalmış gibi.
Bir de kısa bekleme ve seyir halindeyken N kullanma durumunu bi netleştirebilsek, tam 10 numara olacak. :)

 evet aynenss dediğiniz gibi levcho ama ben P yede ayak freni basılı ikn geliyorum fena alışıkm buna
2020 Karoq 1.6 TDI