škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg koruma önerisi

drscz · 123 · 69524

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: metkaya;461870
peki d de durum elfrenini çekip, sonra p ye alınca (aracı elfreni tuttuktan sonra) aradaki n ye alma ihtiyacı nedendir? öğrenmek için soruyorum
1- Durup el frenini çekin.
2- Vitesi N' ye alın ve freni bırakın. Bu durumda araç kasılarak durmuşsa o kasıntı bertaraf olmuş oluyor.
3- Şimdi P' ye alıp motoru stop edebilirsiniz.

Hemen herkes yukarıda yazdıklarımda mutabık kaldı.


Çevrimdışı mustafao

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Bu ne kardeşim ya sanzimam korumak için cektigimize bak.takinti olmaya başladı bu durum normal değil.agiz tadiyla binemiyecekmiyiz .


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
uğurun dediklerini özellikle eğimli yere çekerseniz yapmanızda fayda var.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustafao;466816
Bu ne kardeşim ya sanzimam korumak için cektigimize bak.takinti olmaya başladı bu durum normal değil.agiz tadiyla binemiyecekmiyiz .
Kimse sizi zorlamıyor ki....klasik yöntemleri kullanrak da devam edebilir siniz. :wax:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30127
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Ben ağız tadıyla binenlerdenim sanırım :) D'ye atıyorum ve sürüyorum. Araç stop edene dek elimi sürmüyorum vites koluna 3 yıldır


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;466936
Ben ağız tadıyla binenlerdenim sanırım :) D'ye atıyorum ve sürüyorum. Araç stop edene dek elimi sürmüyorum vites koluna 3 yıldır
:uuu: Arada bir S' ye lıp aç ciğerlerini onun. Nefesli olsun.:wnk:


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
DSG Koruma önerileri, bazı insanlar tarafından biraz yanlış algılandı sanırım.
Nasıl ki motoru korumak için ilk ısınmadan önce yüksek devir yapmamak gibi....
...ve ya uzun süreli devirli kullanımdan sonra, motardaki ve turbodaki yağlamayı normal hale getirmek ve yağın bir miktar soğumasını sağlamak için 10-15sn geç stop ediyoruz.
Her ne kadar bazı önlemler alınsa da, mantık çerçevesinde kullanıcının da bazı şeylere dikkat etmesi durumunda, hepimizin gıdım gıdım biriktirip sahip olduğumuz mal daha uzun ömürlü olur.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30127
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Ugur A.;466939
:uuu: Arada bir S' ye lıp aç ciğerlerini onun. Nefesli olsun.:wnk:

O kaçınılmaz. Ciğer formda


Çevrimdışı mühendis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
agresif kullanımlar özelliklede kalkışlarda dsg robotik aygıtına (mekatronic) zamanla  zarar veriyor. öncelikle baskı plakası aşınıyor, akabinde de mekatronik arıza lambası yakabiliyor. yoğun trafikli şehir içi kullanımlarında özellikle bu konuya dikkat ederseniz uzun yıllar kullanırsınız. Bunun dışında yokuş kalkış sistemi olan dsgli araçlar daha sorunsuzdur.


Çevrimdışı efendy79

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
DSG sorunsalı; ileride şanzımanı kucaklamamak için aracı fazla zorlamadan (120 km) uzerine çıkmadan ve sakin bir şekilde kullanın... Sorunun asıl cevabı VW bilseydi zaten tedbirini alırdı. Sadece TAKINTILI olmamak veya DSG den uzak durmak lazım...


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: efendy79;469647
DSG sorunsalı; ileride şanzımanı kucaklamamak için aracı fazla zorlamadan (120 km) uzerine çıkmadan ve sakin bir şekilde kullanın... Sorunun asıl cevabı VW bilseydi zaten tedbirini alırdı. Sadece TAKINTILI olmamak veya DSG den uzak durmak lazım...

TÜRK KLASİĞİ kokan ve üstü kapalı bir mesaj.


Çevrimdışı mustafao

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Bu yöntemlere ek olarak ayagini gazdan çekip vitesin yavaş yavaş kendi düşmesinibeklemiyeceksin .frene bi tik basip vites kuculteceksin .10-13 devir arasina hic dusurmeden ya gaz yada frenle  vites degistirmeli.aynen manuel gibi


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Sorun şu aslında skodanın kullanma kılavuzunda yeterli bilgi yok. Vites N deyken  özellikle de motor çalışmıyorken araç hareket ettirilmemelidir bu kesin ve net. Şanzıman yağlanmaz ve bu nedenle zarar görebilir. Bunun dışında skodanın kullanma kılavuzunda  kısa süreli duraklamalarda vitesi  N e almaya gerek olmadığı yazıyor. Benim asıl merak ettiğim araba hareket halinde değil rölantide çalışıyor ve vites p deyken sıkıntı olur mu..Sıkıntı olmayacağını düşünüyorum ama net bilgiye ihtiyaç var.
« Son Düzenleme: 28 Aralık 2014, 17:57:40 Gönderen: hakan_by »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30127
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: atasagun23;490757
Benim asıl merak ettiğim araba hareket halinde değil rölantide çalışıyor ve vites p deyken sıkıntı olur mu..Sıkıntı olmayacağını düşünüyorum ama net bilgiye ihtiyaç var.


P'de vites dişlileri değil özel bir pim kilitleme yapıyor, rölantide P'de sıkıntı olmaz, baskı balata zaten ayrı duruyor araç hareket etmediği sürece tüm konumlarda ;)


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim İrfan bey. Bir de aracın start stop özelliği yoksa eğer dur kalkın fazla olduğu şehiriçi kullanımlarda uzun süreli beklemelerde N moduna alınması öneriliyor. Böylelikle ısınan şanzıman bir miktar soğuyormuş